Aihe

Oulun kaupungin ilmaiset aamu- ja iltapäiväkahvit työntekijöilleen

Anonyymi

Muutama vuosi sitten Oulun kaupunginvaltuusto päätti antaa ilmaiset aamu- ja iltapäiväkahvit työntekijöilleen. Perusteluna oli, että se "edistää yhteisöllisyyttä."

Oulun kaupungilla on työntekijöitä 13.000 henkilöä. Kalevassa silloin olleen tiedon mukaan tämän päätöksen kuluarvio oli kaupungille 600.000€ vuodessa.

Uskomaton summa, mutta totta!

Aikaisemmin työntekijät olivat huolehtineet omista kahveistaan periaatteella, että jokainen tuo vuorollaan yhden kahvipaketin, josta keitettiin sitten kahvit. Eli kustannuksena per työntekijä, se ei maksanut paljoakaan ja toimi ihan hyvin.
Tiedän sen kokemuksesta, koska olen itsekin tuonut sen kahvipaketin työpaikalle, muttei ole tarvinnut enää vuosiin sitä tehdä.

Jos yksityinen yritys maksaa työntekijöilleen ko. kahvit, niin se on ihan eri asia kuin jos kaupunki sen tekee, koska ne kahvit maksaa veronmaksaja.

Oulun kaupungilla on paljon löysää organisaatiossaan. Pöhöttynyt johtajaporras, jota ei koskaan koske kulujen tai johtajapallin vähentäminen.

Olen vakuuttunut, että tarkalla sihdillä tsekkaamalla sieltä löytyisi lisää vastaavanlaisia ns. löysiä ja vähemmän tärkeitä etuja tms. jotka voitaisiin poistaa kululistalta.

Kaupunki kävi kuitenkin hanakasti ensi ikäihmisiin/vanhuksiin ja lapsiin liittyvien kulujen leikkaamiseen. Näin Oulussa osataan!

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ne kahvitauot on käytännössä palavereja jossa jaetaan uudet työkohteet ja kuittaillaan entiset työt tehdyiksi.

• Anonyymi

Ei veronmaksajien tarvitse niiden "palaverien" kahveja maksaa.

Ne kahvirahat ovat tarpeellisempia ikäihmisten kunnolliseen hoitoon - ei jonninjoutavien jatkuvien palaverien kahvitukseen.

• Anonyymi

Työpaikoille tuli ilmaiset kahvit kun alettiin puhumaan johtoportaan kahviautomaateista. Voisi työntekijöillekkin tulla vaihtoehtoja kahvin tilalle esim. kaakao.

• Anonyymi

Oulun kaupungin pitää alkaa karsimaan kulujaan oikeasta päästä eikä yhteiskunnan heikoimpia koskien.

Oulunsalon hammashoitolaa ollaan siirtämässä Kaakkuriin tai Dentopolikseen. Päätöksessä ei ole mitään järkeä, molempiin kohteisiin ei ole suoria liikenneyhteyksiä ja Oulunsalossa on paljon lapsia/ koululaisia, joilla menisi matkoihin koko koulupäivä.
      Tuo älytön kaikkinainen toimintojen keskittäminen keskuksiin lisää kuluja ja jonot hoitoihin vain kasvavat.

Oulunsalon hammashoitolan henkilökunta ei sano lähtevänsä työskentelemään terveyskeskuksen siivouskoppiin.

Oulun kaupunki harjoittaa todella näivettämispolitiikkaa Ouluun liittyneiden kuntien kohdalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      608
      29535
    2. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      288
      20794
    3. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      14057
    4. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      10845
    5. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      77
      7981