Minulle on tulossa pian koiran pentu, se muuttaisi muutaman vuoden päästä kanssani, asun viellä vanhempieni kanssa. Olisi nyt myös hyvä että koira pitäsi minua pomona ja mielellään kiintyisi minuun. Miten sitä kiintymistä voisi mahdollistaa?
Miten saada pentu kiintymään?(:
9
213
Vastaukset
- Anonyymi
Hellanlettas muutaman vuoden päästähän onkin "pian." Koilan pomottaminen käy helpoiten ehtollittamalla: annat lanhaittukkia kun hän tekee väälin ja palkintoja kun hän tekee oikein. Etimelkikti luon määlää voi täännöttellä ja käyttää tähköpiitkaa.
T, Äippä- Anonyymi
No en nyt aatellu koiraa alkaa kurittamaan... meillä on ollut koira joka kuoli vanhuuteen kun oli jo 15 vuotias. Nyt olisi tulossa uusi pentu. Entinen koira oli sellainen ”kaikkien kaveri” pikkuveljilleni murisi välillä. Äiti oli kuitenkin sellainen ketä totteli parhaiten. Nukkui kuitenki mun sängyssä ja eniten käytin sitä lenkillä. Tämä uusi pentu olisi minun vastuullani, hoidan kaikki ruokinnat, lenkitykset ja muut itse. Olen ammattikoulussa oleva tyttö.
Ap
- Anonyymi
Vastaavanlainen aloitus oli vasta, mutta... se kuka ruokkii ja koiran kanssa eniten touhuaa, siihen se koira kiintyy. Eli ota vastuu ruokkimisesta ja lenkkeilystä sekä leikeistä, oot sen ikäinen että varmasti luonnistuu jo sinulta.
- Anonyymi
Kiitos!
- Anonyymi
Yks hyvä tapa on pitää sitä nälässä. Tällee koira oppii nälän kautta kiintymystä ihmiseen. Kun siis odottaa aina ruokaa, kun näkee ihmisen.
- Anonyymi
Todella toivon, että tämä oli pelkkä huono vitsi. Koiraa EI pidetä nälässä. Koiranpentu tarvitsee ruokaa useita kertoja päivässä ja on normaalin kehityksen kannalta tärkeää, ettei sitä nälkiinnytetä. Pentu kiintyy emoonsa silloin, kun emo ruokkii sitä. Se yhdistää emon tuoksun ruokaan ja turvaan. Samalla tavalla pentu kiintyy ihmiseen. Ei nälän takia, vaan ruoan ja huolenpidon. Kun pennun syöttää säännöllisesti, sille tulee nälkä aina tiettyyn aikaan päivästä, joten se kyllä on tarpeeksi nälkäinen ruoka-aikaan ilman tarkoituksella nälässä pitämistäkin.
H.
- Anonyymi
Älä huolehdi siitä kiintymyksestä. Se tulee automaattisesti, kun pidät koirastasi hyvää huolta.
Meillä on yli 9v. karhukoira-lapinkoira mix. En ole suuri koiraihminen, enemmän tykkään kissoista. En myöskään ole ylenpalttisesti hellinyt tuota koiraa, lapset ovat hoitaneet sen puolen. Minä olen huolehtinut kouluttamisesta, ruokailusta, hoitotoimenpiteistä (kynnenleikkuu, pesu, lääkkeiden anto, eläinlääkärikäynnit) ja lenkityksestä. Koira rakastaa lapsiani yli kaiken ja nyt, kun lapset ovat teini-ikäisiä ja osallistuvat myös ulkoilutuksiin ja ruokkimiseen, sen kiintymys lapsia kohtaan on vain vahvistunut. Siitä huolimatta, kun se mummolassa vieraillessa on vapaana, se ei lähde lasten kanssa pihasta yhtään mihinkään ellen minä ole mukana. Hihnalla saavat sen vietyä muutaman kymmenen metriä, sitten se vänkää jo takaisin.
Koiraa ei siis tarvitse lelliä tai helliä jatkuvalla syötöllä. Se kiintyy siihen, joka sitä hoitaa. Se luottaa lauman johtajaan. Ole siis jämpti ja pidä huolta, että pentu voi luottaa auktoriteettiisi. Silloin sillä on turvallinen olo. Huom! Auktoriteettiasemaa EI ansaita lyömällä ja kurittamalla vaan selkeillä säännöillä ja säännöistä kiinni pitämällä. - Anonyymi
elämä on huomattavasti helpompaa jos koira tottelee kaikkia perheenjäseniä ja on jopa ulkopuolisen käsiteltävissä. Ja oma elämäsi ihmitenkin kanssa tulee helpommaksi jos et ala kehitellä mustadukkaisuusdraamoja ja sanoa ettei ystvä saa olla kenenkään muun kanssa. sillä mustaukkaisuudestahan tuossa on kysymys jos et anna koiran ola kaikkia kanssa, ja jos koira ei saa olla kaikkien kanssa, niin miten suhtaudut ihmistovereihin, vaaditko heitäkin olemaan vain sinun omiasia
- Anonyymi
Minä kyllä komppaan tätä kirjoittajaa. Koiran suosiosta ei saisi ruveta taistelemaan. Kyseessä on eläin, joka pitää kouluttaa tottelemaan kaikkia, vaikka se olisikin leimaantunut vain yhteen ihmiseen. Se, että tahtoo koiran palvovan itseään ei ole hyvää emännyyttä/isännyyttä, siinä ennemminkin emäntä/isäntä palvoo lemmikkiään, eikä toisin päin. Ihan turhaa kalastaa lemmikin suosiota ja olla siitä mustasukkainen. Elämä on helpompaa, kun kaikki osallistuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192