Hintaa??

Hentsu

Paljonko voisi maksaa siniotsa-amatsoni joka on jo pitkälti päälle 30 vuotias? Tietääkseni joku merimies sen tuonut aikanaan Suomeen ja nyt se on asustellut eräässä eläinkaupassa, en tiedä monellako omistajalla ollut. Pitää kai huomauttaa että en siis ole välttämättä sitä ostamassa, en edes tiedä olisiko se myynnissä. Mielenkiinnosta haluisin tietää sellaisen hintaa, jos joskus olisi varaa majottaa se parempaan paikkaan. Jotenkin tuntuu pahalta että siellä kaupassa pienissä tiloissa asuu, se tosin ei lennä.

2

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -N-

Mikäli lintu on kiertolintu, kun on noinkin vanha, niin hinta saattaa olla vain 500e. Tällöin on hyvin mahdollista, että se on nyppinyt höyheniään, ja on huutava ja pureva tihulainen, joka tarvitsisi ehdottomasti hyvin osaavan omistajan.

Mikälin linnulla ei kuitenkaan ole ollut montaa omistajaa ja sitä on pidetty ja se on koulutettu hyvin, sen hinta saattaisi olla 800e tai vähän päälle. Kaikkia alle 800e suurempia lintuja tulisi epäillä, ja käydä ehdottomasti katsomassa ennen lopullista ostoa, sillä halvassa hinnassa saattaa piillä jotain muutakin!

Ja muista vielä, että siniotsaa ei missään nimessä osteta, ellei ole ennestään kokemusta linnuista, ja se on ennenkaikkea aikuisen lemmikki, jonka elämä on jo vakiintunut.

Tämän laisia lintuja kannattaa välttää, jos tosiaan tahtoo siniotsa-amatsonin ja kaikki on ok, niin sitten kasvattajan kautta pullittamaan se päälle tonnin hinta, mutta eipä mene ainakaan rahat hukkaan!

• Hentsu

Niin kuin sanoinkin niin en ole ostamassa, haaveilin vain kun säälittää niin. Vaikka olen kyllä "aikuinen" ja undulaatteja tälläkin hetkellä niin en kyllä välttämättä sellaista uskaltaisi edes ottaa. Ainakaan juuri tuollaista vanhempaa yksilöä. Ja se tosiaan on sellainen kiukuttelija, käsiä en lähelle laittaisi ainakaan ihan heti. Olen sille pähkinöitä antanut ja ne kyllä ottaa kädestä nätisti mut muuten yrittää purra. Tuosta höyhenten nyppimisestä en kyllä tiedä, ei ainakaan sinä aikana ole kovin kaljulta näyttänyt kun olen sen "tuntenut", itseasiassa viimeeksi kun siellä kaupassa kävin niin lintu näytti suorastaan upealta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      126
      1790
    2. 117
      1308
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1120
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1019
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      56
      972
    6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      130
      940
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      245
      923
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      77
      796
    9. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      58
      789
    10. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      179
      760
    Aihe