Nykyinen 2paneelia sarjassa ja teho heikko ,
entäs jos laittaa 3 kpl 285e paneelia sarjaan ja suoraan akustoon,josta säädin säätää ylimenevän virran pois muualle .
Säädin kestää Maksimi aurinkopaneeliston jännite (Voc) 125V
https://www.aurinkopaneeleja.fi/tristar-45.html
Sarjaankytkentä 3kpl
Anonyymi
2
182
Vastaukset
- Anonyymi
Onkohan nyt niin että sulla on pwm säädin.
Eli olisit saanut yhdestä paneelista saman tehon kuin kahdesta. Kytke rinnan tai uusi säädin.
Johdotuksen voit joutua suurentaa rinnankytkennässä.
Jos akustosi on 12V niin ehdottomasti uusi säädin, et ole saanut paneeleistasi kuin alle 20% verrattuna mppt säätimeen - Anonyymi
PWM-säädin ei pysty hyödyntämään korkeampaa jännitettä kuin akun latausjännite. Tietenkin pilvisellä kelillä ja talvella yleensäkin saadaan edes jotain talteen kun kytkee kaikki paneelit sarjaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051034
- 102908
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96777- 85693
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16570- 34506
- 25485
- 43482
- 44469