Aivan mielettömän kaunis syyspäivä.

Voitaisko tehdä tästä tavallaan syyspäiväntasaus.
Minulla alkaa olla jo kaikki marjat mehustettuina,jopa marjaaroniatkin.

Toi marjaaronia on todella ihmemarja täynnä vitamiinejä,täynnä flanoideja.
Olen jättänyt ne rastaille,ilmankos olen potenutkin puutetta?
Rahasta ja kaiketi jostain muustakin vitamiinitason laskusta.
Aivan todella,ama ja nelijalkainen norjalainen metsäkissani nautimme tästä päivästä

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todellakin...

    • Syyspäiväntasaus 22.9. on virallinen hetki jättää hyvästit kesälle, vielä on aivan kesäistä täällä eteläisellä rannikolla. Vain villiviini on kiirehtinyt viininpunaisen sävyn kokeiluun, muutama vaahteranoksa loistaa punaa muuten vielä vihreiden latvusten keskellä. Aronioitteni hehkuvia syysvärejä aina odotan, silloin korostuvat myös nuo kiiltävän mustat komeat marjatertut. Ne on nyt tutkimuksissa julistettu superfoodiksi, oikein kihisevät kaikkea elvyttävää eliksiiriä. Eräs ystäväni hakee joskus niitä kotiviinin tarpeiksi, mutta muuten ne jäävät mustarastaiden ruuaksi, erittäin hyvään tarkoitukseen siis.

      Mitenkähän saisi nuo melko karvaat ja hapottomat aronian marjat taiottua herkuiksi. Jotkut sekottavat omenaa, luin äskettäin vinkin vadelman lisäämisestä, jolloin tulisi mustikan makuista. Vadelmakausi on jo ohi, pakastimet ovat jo täpötäydet , mutta jotain ajattelin niistä urheiluseuran myyjäisiin loihtia. Olen saanut ennenkin hillopurnukoillani lahjoitettua mukavat summat lastenlasten jalkapalloseuran hyväksi. Ehkäpä vahvanmakuinen vähän eksoottisenoloinen liharuokien kanssa syötävä kirkas hyytelö tekisi kauppansa, siruunalla voisi terästää.

      Aurinkopäivät ovat vaihtuneet tänään kosteaan pilvisyyteen, myrskyn lähestymisestä varotellaan. Vein ulkoa suojaan kalusteita, jotka tuuli saattaisi temmata mukaansa ja kesäkukkaruukut tuulen riepotukselta turvaan, pelakuutkin vielä täydessä kukoistuksessa. Myös sähkökatkojen mahdollisuudesta muistutellaan, Martat puhuvat 72 tunnin kotivarasta veden, ruuan ja vaihtoehtoisen lämmityksen suhteen, patteriradiokin pitäisi olla. Täällä on sähköjohdot enimmäkseen kaapeloitu maan alle, ei pitäisi katkoksia tulla. Varalla on vanha aggregaatti, minua harmittaisi valtavasti, jos pakasteet pääsisisvät juuri täpötäysinä sulamaan. Ja tietysti keljuttaisi, jos ei kännykkää voisi ladata.

      Rannalta voi seurata rajua merenkäyntiä ja villejä vaahtopäitä. Miten nopeasti idyllisenä kimaltava rauhaisa ulappa voikaan muuttua synkäksi hornankattilaksi.

      Pysykää turvassa ! Tuuheaturkkinen kissa on lämmin kaveri syysmyrskyissäkin.

      • Anteeksi Ramoona ja kiitos!
        Olen ollut mehumaijjani ja hillopurkkienikaaokseksessa!
        Yhtenä päivänä ajattelin.minkätähden poimin,pakastan hilloan yhdelle ihmiselle?
        Juoksen metsässä ja olen aivan puhki.
        Tänään oli jopa kävelysauva mukana.

        Kyllä minä myös nautin metsän hiljaisuudesta.
        Entisenä suunnistuksenharrastajana se rastin löytyminen ei ollutkaan itsestäänselvyys.

        Olin todella evakossa kirkolla.
        Ei täällä puita kaatunut ainakaan minulta.


      • Ramoona todella kiitos!
        Olet ollut myötävaikuttaja elämäni karikoissa.
        Sinulta löytyy myötätunnonsana,
        Luin joskus Sastamalasta,tyttäreni asuu siellä ja Nokialla minullakin pieni päätyyksiö
        Voi kuinka tuli hypittyä noilla kallioilla,joissa on Temppeliaukionkirkko.
        Hietaniemenhautausmaalle vielä tahtoisin,en haudattavaksi,vaan muistelemaan sitä,osaa
        elämäni kiertokulussa.
        Olen merimiehen,santeeksi naisen tytär.Äitini laivaemäntä kaiketi jätti sen kaipuun.
        Vettä täytyy olla aina lähellä.
        Tyttäreni veneilee Näsijärvellä!
        Purjeisiisi myötätuulta Ramoona!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe