Gigantin virustorjunta

Anonyymi

Mikä oikeus Gigantilla on tehdä kolmen vuoden virustorjunta hinta 284,40e telialle. Telia väittää ettei kolmen vuoden sopimuksia edes tehdä ne on laittomia. Gigantti teki, menin Giganttiin ja kysyin, mikä tää on, en ole tehnyt minkäänlaista sopimusta kolmeksi vuodeksi. Sanoin ettei puhuttu mitään kolmesta vuodesta, väittivät et puhuivat. En koskaan ottas noin pitkiä sopimuksia. Gigantin kierrän kaukaa, en edes vilkaise sinne päinkään. Sanon liittymäni irti telialta. Kiitos Gigantti

17

5723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Gigantti myy McAfee virustorjuntaohjelmiston varjolla puhelimen huolenpitosopimuksia 3 vuodeksi. Vaikka en ollut edes osatmassa puhelinta. Menin lankaan, eikä kuulemma voi sopimusta peruuttaa...


    • Anonyymi

      70-vuotias äitini osti puhelimen Lielahden Gigantti myymälästä ja hänelle myytiin samalla McAfee SAMOBILE36 huolenpitopalvelu 36kk x 7.90€ =284.40€. ("Planeetan surkein ohjelmisto jossa lähetetään huijausviestejä McAfeen nimissä").

      Kun huomasin sopimuslapun pöydällä niin hermostuin siitä että hänelle oli myyty palvelu josta hän ei mitään tiedä eikä sitä muutenkaan tarvitse koska ei juurikaan internettiä käytä.

      Noh, sopimuksessa lukee kuitenkin että "Teillä on oikeus peruuttaa luottosopimus 14 päivän kuluessa" joten soitin asiakaspalveluun peruakseni sopimuksen.

      Gigantin asiakaspalvelusta vastattiin että sopimusta ei voi perua asiakaspalvelu numerossa vaan pitäisi soittaa Lielahden Giganttiin.

      Seuraavaksi soitin Lielahden Giganttiin ja siellä sanottiin että sopimusta joka on tehty kasvotusten ei voi enään perua ja tarjosivat hyvitykseksi 30€ lahjakorttia. En suostunut tähän vaan halusin peruuttaa sopimuksen.

      Jouduin soittamaan ja vastaamaan kymmeniin puheluihin ennen kuin sain yhteyden kyseiseen myyjään joka oli myynyt tämän 300€ maksavan palvelun 150€ puhelimeen vanhukselle joka käyttää nettiä ainoastaan tarkkaillakseen Bussi Mannisen tulevia matkoja.

      Myyjä väitti että sopimusta ei voi perua ja sanoi vertauskuvana "Että ei hänkään vaihda omia auton renkaita vaikka osaisi, vaan vie ne vaihdettavaksi korjaamolle".

      En tiedä mitä tämä vertauskuva tarkoitti, mutta ilmeisesti ylimääräistä rahaa ainakin on.

      Soitin vielä luoton laskuttajalle (Collector Bank AB) ja he sanoivat että Gigantin kuuluu purkaa sopimus, mutta se ei vaan onnistu.

      Itse en ainakaan osta elämässäni enään mitään Gigantin myymälöistä.

      ÄLKÄÄ PÄÄSTÄKÖ VANHEMPIANNE YKSIN PUHELIN OSTOKSILLE GIGANTTI MYYMÄLÖIHIN!!

      • Anonyymi

        Onko Lahdessakin Lielahti niminen paikka? Tampereella ainakin on ja siellä Gigantti myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Lahdessakin Lielahti niminen paikka? Tampereella ainakin on ja siellä Gigantti myös.

        Kyllä pitäisi tietää, ettei Lahdessa ole Lielahtea. Samat systeemit ne on kaikissa Giganteissa, ettei ole mitenkään sidottu tiettyyn paikkakuntaan ja myymälään.
        Mitään ei kannata Gigantista ostaa. Täälläkin taas kerrottiin asiakkaan kusettamisesta. Tyyli on vähän se, että myydään kakkoslaatua ja kusetetaan takuuasioissa. Se nyt vaan on tyhmää ostaa Gigantista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitäisi tietää, ettei Lahdessa ole Lielahtea. Samat systeemit ne on kaikissa Giganteissa, ettei ole mitenkään sidottu tiettyyn paikkakuntaan ja myymälään.
        Mitään ei kannata Gigantista ostaa. Täälläkin taas kerrottiin asiakkaan kusettamisesta. Tyyli on vähän se, että myydään kakkoslaatua ja kusetetaan takuuasioissa. Se nyt vaan on tyhmää ostaa Gigantista.

        Pitää tietää mitä on ostamassa. Itse ostin puhelimen Gigantista, kun oli siellä halvin. En ostanut muuta enkä antanut lupaa tarkistaa liittymäasioitani, tehdä muuta kytkykauppaa tms. Maksoin puhelimen ja lähdin kotia.


      • Anonyymi

        Näitä näemmä joka puolella. Nyt viimeksi tätini 68v rahat vietiin tällä (11.9.22) viikolla. Ei voi kuulemma perua.
        Tietääköhän kuluttajaviranomaiset tästä?


    • Anonyymi

      Ihmisten pitää ymmärtää mitä ostavat. Vanhempia ihmisiä kusetetaan aika usein, kun eivät ole perillä asioista tarpeeksi hyvin.

    • Anonyymi

      Jos sopimuksessa lukee että luotolla on 14 päivän peruutusoikeus eikä lapussa lue mitään erikseen siitä että kasvotusten tehtyä sopimusta ei voi perua eikä muitakaan peruuttamiseen liittyviä ehtoja, niin on se kumma ettei peruutus onnistu :/

      • Anonyymi

        Näitä on nähnyt Gigantissa. Sitä ei vain sujauteta kuittiin, vaan siinä täytyy ihmisen allekirjottaa ja lukea ne sopimukset ennen kun se laitetaan menemään. Mitä omien vanhempien lappuja näin niin ihan selkeästi lukee ehdot että ei voi peruuttaa. Se on nyt ikävää että jotkut ihmiset eivät voi myöntää että ite tuli töpättyä kun ei oo lukenu mitä allekirjottelee.


    • Anonyymi

      Gigantti veloitti tämän lisäksi vielä 79€ asennus maksun joka tarkoitti käytännössä sitä että he laittoivat puhelimen päälle. Jos Gigantin myyjällä olisi edes vähän myötätuntoa asiakasta kohtaan hän kysyisi vaikka että onko olemassa läheisiä ketkä auttavat puhelimen kanssa..

    • Anonyymi

      Eivät suostuneet perumaan meidänkään papalta. Valehtelivat ettei voi perua. Giganttiin emme ole menneet vuosiin. Ei mennä ikinä enää.

      Elisa on toinen paikka minne ei vanhusta saa päästää yksin. Myyvät Viihdettä ihmiselle, jolla ei ole televisiota eikä nettiä, älykännykästä puhumattakaan.

    • Anonyymi

      Elisan Turvapaketti maksaa muutaman euron kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Saman verran kun Gigantista. Toki Gigantin on määräaikainen.

        Näissä kaikissa kyse siitä, että täytyy tietää mitä ostaa. Tietoturvassa on perää ja jos voi vahingossa ostaa kolmen vuoden sopimuksia, ei siitä varmasti ole haittaakaan.

        Täytyy vain jatkossa osata sanoa ei. Totta kai myyjä myy palvelun, jos asiakas siihen myöntyy.


    • Anonyymi

      Tiesittekö. Kun annat Gigantin myyjälle henkkarit, niin pääsee katsomaan luvattasi tietojasi operaattorilta.
      Samoin on henkilötunnuksellasi pääsy tietoihisi sähköyhtiöön.
      Joten jos tarkoituksesi ei ole vaihtaa liittymää/sopimusta, niin älä anna henkilöllusyystodistustasi ja muita tietojasi käytettäväksi.
      Gigantilla ja Telialla sopimus, että Gigantin myyjä pääsee tietoihisi, vaikka et lupaa anna. Tekee omaa bisnestään kustannuksellasi ja saa provikat.

      • Anonyymi

        Eikö tämä ole laitonta?! Joku vois rahastaa Giganttia kun on tuo Eu:n yksityisyyslaki tullut.


    • Anonyymi

      Sana lisäys vuosi pois voi ostaa lisää jos uskaltaa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

      Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7166
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

      Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3722
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

      Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3259
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

      Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      233
      2394
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

      Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2125
    6. Et edes ole vanha ja läski

      Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1978
    7. Etkö usko teidän

      Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1869
    8. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

      Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      25
      1832
    9. Voisiko näistä

      Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

      Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1753
    Aihe