Ostetaanko ne hävittäjät vai tehdäänkö omat

Anonyymi

Vai siirretäänkö hankintoja näin "rauhallisena" aikana?

Ei ole todellista, mitä vetkuttelua asian tiimoilta.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On se sillee kumma juttu, kun asian kanssa vatvotaan, mutta samalla se voisi olla hyväkin juttu, jos hx hanke menee jäihin ja Suomi joutuu ottamaan huomioon muitakin vaihtoehtoja, kuten kotimaisia innovaatioita jotka sisältävät viimeisen sukupolven ohjukset ja alukset.
      En sano hävittäjä, koska sen on jo vanhaa tekniikkaa ja muotoilua, olisi aika jo hypätä nykyaikaan ja sen tarjoan innovaatioillani.
      Ilmaherruus ja 100% puolustuskyky ja tiedustelukyky taattu, myös planeettojen väliset lennot mahdollisia.

      • Anonyymi

        Suomessa ei riitä tietotaito eikä rahat nykyaikaisen hävittäjän kehittämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei riitä tietotaito eikä rahat nykyaikaisen hävittäjän kehittämiseen.

        Ehkä ei sinulla, mutta meitä viisaitakin on Suomessa ja me tiedämme, ettei raha ole ongelma.


    • Anonyymi

      Hanke on ihan aikataulussa. Mitä tarkoitat?

    • Anonyymi

      Gripen on ympäristöystävällisin, F-35 huonoin.

    • Anonyymi

      Ostetaan shengdu kiinasta J10 ja kaiki muu.

      • Anonyymi

        Ei mitään kiinalaista.


    • Anonyymi

      Pääasia, että on ilmaherruus ja se saavutetaan riittävällä hernerokan syönnillä eli soppatykit pitää olla kunnossa ja kuumana kun alkaa paukkua tai mieluiten jo ennen, jotta se ilmaherruus pidetään. Klapei ja on meill suola kans joukko panna.

    • Anonyymi

      Bayraktar TB2

      Kannattaisiko Suomen hankkia Bayraktar TB2 lennokkeja 48 kpl hintaan
      69 000 000$?

      • Anonyymi

        Ei kannata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata.

        Miksi ei voitko perustella?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei voitko perustella?.

        Tuollaisen pienen lennokin kameroineen valmistaa itse ihan kuka tahansa, miksi siis ostaa ja olla riippuvainen kun onnistuu valmistaminen itseltäkin?


    • Anonyymi

      Siivet lehdelle on useamman kerran yrittänyt esittää, että voisivat kirjoittaa lehteen Suomalaisesta Hävittäjästä, mutta ilmeisesti Lauri Puranen jotenkin tiukkaan sävyyn kielsi kirjoittamasta sillä kiristys keinolla, että heille ei anneta Hx-hankkeen etenemisestä tietoa lehti kirjoittelua varten, jos kirjoittavat Suomi Hävittäjästä. (Tämä on siis arvailua millä tavalla on estetty kirjoittamasta Suomi Hävittäjästä.)

      Helsingin sanomat suurinpiirtein samanlainen (kiristys arvaus), kuten Maaseudun Tulevaisuutta vastaan. Ilmailu lehti kuulemma ei kirjoita hävittäjä jutuista, tämän kysyin. Suomen sotilas lehti, ei kirjoita jostakin syystä.
      Näitä päivälehtejä on ihan koko Suomen alueelta, jotka eivät kirjoita jostakin syystä. Minusta aika epänormaalia on se, kun yleensä lehdet kirjoittaa mistä vaan aiheesta juttuja lehteen, jopa huuhaa aiheet pääsevät lehteen, mutta miksi Suomi hävittäjästä ei kirjoiteta vaikka sehän olisi erittäin mielenkiintoinen aihe kirjoittaa lehteen siltikin vaikka Suomi hävittäjää ei pystyttäisi edes toteuttamaan.

      Paljastan erään toimittajan vastauksen minulle, pyyhin siitä hänen nimensä pois, enkä paljasta milloin sähköposti on minulle tullut, koska hänen sähköposti ei varmastikaan ollut tarkoitettu jaettavaksi muille. Vaikka mieli tekisi paljastaa mikä lehti on kyseessä niin en paljasta sitä, mutta vihjaan, että päälehti:
      Tässä hänen vastauksensa sähköpostitse:

      Moi,

      Sain lehtijuttuvinkin Teidän suunnalta ja olen siitä hyvin kiitollinen ja otettu, kiitos!

      Tarkoitan sitä, että olen hyvilläni siitä, että on olemassa ihmisiä, jotka haluaisivat minun kirjoittavan juttuja lehteen ja jopa lukevan niitä.

      Asia ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen, miksi? Lehden päätoimittaja on henkilö, jolla on lehden tekemiseen suurin päätäntävalta ja hän on myös henkilö, joka päättää mitä lehti sisältää ja mitä ei, hänen makunsa menee kaiken edelle. Lisäksi taustalla vaikuttaa ympäristö, joka tuo kommentteja lehden sisällöstä, vaikuttaen seuraavaan lehteen ja tämän lisäksi on vielä tekniikka, joka kommentoi omalla tavallaan ja tuo omia näkemyksiään lehden sisältöön.

      Olen kirjoittanut lehteen useita juttuja, lähinnä siitä syystä kun vapaaehtoiskirjoittaminen, ilman sen suurempaa huomioimista ei oikein tuo niitä hyviä juttuja saati kirjoittajia. Tykkään vaikeista ja haastavista kirjoitusaiheista tekniikka mukaan lukien. Mutta olen havainnut sen haasteelliseksi, kun yhtäältä halutaan kepeitä kirjoituksia lehteen, koska olen nainen, en voi enkä saa itse valita, mistä kirjoitan ja toisaalta naiskirjoittajana olen joutunut myös siihen pisteeseen, että julkinen kirjoittaminen tuo myös ääripään elementtejä, mm. kateutta ja jopa julkista vihaa itseäni kohtaan.

      Kuvitellaan, että kun kirjoitan, niin hyödyn siitä jotenkin. Ainut hyöty on ollut yksi pikkujouluinen ravintolaruokailu kerran vuodessa. Joten kaikkiin edellä mainittuihin asioihin viitaten, yhdistyksen lehden tuottaminen ei ole mikään helppo juttu. Ymmärrän näitä kaikkia vaikeuksia, jopa päätoimittajan näkemyksiä.

      Jos itse saisin valita, miten näitä juttuja valittaisiin, pitäisi kaikkien toimittajien kokoontua yhteen ja päättää sisällöstä yhteisesti. Se ei kuitenkaan tule onnistumaan ennen kuin tulee uusi tiimityöskentelyyn sopeutunut sukupolvi.
      Hyvän ja arvokkaan lehden teko on joukkuetyötä parhaimmillaan.

      Palaan kansalaisaloite-asiaan yhteenvetona: niin mielenkiintoista kun lentokonetehtailusta kirjoittaminen minulle olisi tässä Suomen kotimaassa, päätoimittaja totesi vain miettivänsä asiaa. Mitään muuta vastausta asiaan ei ole tullut. Tuleeko juttua tästä; palaan asiaan jos tulee.

      Parhain terveisin,

      Lue:

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/6983

      ....

    • Anonyymi

      Ei me hävittäjiä tarvita vaan laukkujen siirtovaunut ja 10kpl uusia VW Transporttereita joilla kunniavieraiden laukut liikkuu nopeasti. Ei tarvitse Piccoloiden kantaa niin paljoa.

      • Anonyymi

        niin, tulisi paljon halvemmaksi, niillähän kuskattaan nopeasti niiden 80 000 moniosaajien laukut hotelleihin..
        Ja näin paikkaisimme nopeasti Suomessa vallitsevan työvoimapulan ja sittenhän Suomella on varaa ostaa vaikka 2 kertainen määrä hävittäjiä, kun on tullut maahan lisää näitä reippaita veronmaksajia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4137
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4006
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3622
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      61
      2942
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2731
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2508
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2498
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2396
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2279
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2235
    Aihe