Kaluston merkki vaikuttaa kuljettajien töihin saamiseen?

Anonyymi

Tälläinen tuli mieleeni eikä ole mitään pilaa, vaan aivan vakavasti heitän ruodittavaksi tämän näkökulman.

Vaikuttaako mielestänne kuljetusfirman käytössä olevan kaluston merkki motivoituneiden kuljettajien saamiseen töihin?

Olen itse toiminut alalla noin 30v ja tunnustaudun Scaniamieheksi! En väitä koskaan, että se on kaikessa paras auto, mutta paremminkin minulle mieluisin työkalu.
Enkä kuulu siihen kategoriaan kuljettajista, jotka saavat itse valita ajokkinsa. He ovat niitä huippukuljettajia, itse kuulun sinne keskelle johonkin luultavasti?

Olen vain laittanut merkille vuosien saatossa tämän: Ne firmat joissa ajetaan scanioilla ja ovat muuten kohtuu asiallisia työpaikkoja, heidän ei tarvitse hakea kuljettajia ilmoittamalla, vaan paikat täytetään aina vaivihkaa.

Selatessa avoimia työpaikkoja ja sitten etsiessä tietoja joistain itseä kiinnostavista firmoista menemällä niiden etusivuille tai kuvagalleriaan, niin kyllä siellä valtaosalla seisoo rivissä aina jotain muuta kuin Scaniaa. Volvo on yleisin merkki selvästi.

Tämä "merkkihulluus" on saanut itselleni aikaan jopa vahinkoa urani varrella. Olen pari kertaa lähtenyt suhteellisen asiallisesta vakituisesta työpaikastani ( Volvotalosta ) toiseen firmaan ajamaan, kun minut on saatu houkuteltua sinne lupaamalla Scania ahterini alle!
Molemmissa tapauksissa on aika pian selvinnyt, että tämä yritys ei olekaan sellainen kuin piti olla?
On ollut joko sellainen isäntä, jonka kanssa ei ole tullut toimeen tai sitten se kalusto on ollut käytännössä loppuun ajettua.

Onko Scanian omistajilla vara olla ylimielisempi kuljettajiansa kohtaan kuin toisilla merkeillä ajavilla, koska uuden työntekijän saaminen on varmempaa? Vai onko tämä analyysini täysin huuhaata?

3

762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylläpäs amis näkökulman avasit. Sanon, että kalusto ei vaikuta mihinkään ainakaan sille joka on ammattilainen ja osaa asiansa. Ammattilainen tietää myös, että kalusto voi vaihtua useinkin ja siihen ei voi renki vaikuttaa. Isäntä laittaa sopivan kaluston ja renki tekee työt. Renki sitten päättää ihan itse voiko olla töissä vai ei.

      • Anonyymi

        Alkolukko vaikuttaa kuljettajien töihin saamiseen.


    • Anonyymi

      Joo... kyllä se voi vaikuttaa..näin tarkemmin asiaa funteeraten? Se on kuitenkin tää elämä aika lyhyt....siteeraten erästä evp autoilijasuuruutta: " Mitä järkeä on elämässä, jos ihmisen täytyy ajaa sellaisella autolla mistä ei pidä?" Viisaasti sanottu mun mielestäni... Tämä viisauden sanoja on muuten kova Scaniamies, kuinkas muuten!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27820
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17747
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      352
      9290
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4163
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3771
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      24
      1817
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1225
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1164
    Aihe