Raahen kaupunki on tyypillinen tehdaskaupunki. Siellä on työpaikat aina menneet isältä pojalle siirtymätaakkana. Rautaruukilla liki kaikki kaupunkilaiset töissä ja kaiken selkäranka on Ollut Rautaruukki. Kaikki työelämä rakentuu Rautaruukin ympärille. Koko kaupunki on Rautaruukin varassa. Rautaruukki tuo siis osallisuutta ja osattomuutta. Se eriarvoistaa ihmisiä, koska työpaikat menee suhteilla. Kun työt Rautaruukilla vähenee automaation myötä, Raaheen tulee eriarvoisuutta ja pahoinvointia. Ihan älytön työttömyys. Toki koko Rautaruukki on tuonut toisaalta pahoinvointia esimerkiksi vuorotöiden merkeissä. Myöskin itsemurhia ja muuta, sekä rikollisuutta vuorotyöläisten jälkipolvissa. Myöskin sairautta.
Raahessa ollaan kovasti ”työllistämässä” kaupunkilaisia, joka on mielestäni mahdoton tehtävä, jos Rautaruukki automatisoituu ja ehkä loppuu joskus kokonaan. Jo tällä hetkellä Raahen työttömiä piilotellaan ja tempputyöllistetään sakkomaksujen välttämiseksi.
Isoin vitsi on ollut Työllisyysen hoidon johdon palkkaus. Millä meriiteillä näitä on palkattu? Suhteilla itse joka työpaikan saaneita tapauksia hoitamaan muiden työllistymistä! Itse saaneet todellakin joka työpaikan suhteilla suoritettuaan jonkun teoreettisen korkeakoulututkinnon. Tällaiset tutkinnot ja niihin liittyvät opintotyöt (gradu, väitöskirja) kun on toisten kirjoista vanhan olettaman kopiointia. Koko korkeakoulujärjestelmä putosi Suomessa muuttaa, koska se ei tuota uutta tietoa!
Kyseenalaistan esimerkiksi Työllisyyden hoidon päällikön valintaa ja meritoituneisuuta kyseiseen tehtävään. Mikä tämä tapaus on, mitkä meriitit ja mikä koulutus ja muut taustat?
Raahen kaupungin työllisyyden hoito
13
85
Vastaukset
- Anonyymi
Kovasti ollaan menossa kohti liittovaltiojohtoista kommunismia ja liittovaltion kritisointiakin ollaan jo kriminalisioimassa.
- Anonyymi
Siksi juuri nämä valinnat. Sulle mulle työpaikkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi juuri nämä valinnat. Sulle mulle työpaikkoja.
Voittajat ottaa vakipaikat
Luuserit on työttömiä - Anonyymi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006707393.html
Sosiaalityön erityisasiantuntijat valtio 3901 €/kk
- Anonyymi
raahe on ja tulee olemaan kieroilijouden tyyssija,olen ikäni ja jopa syntynyt täältä ja tiedän miten mennään,no samaa varppina muuallakin,kuolee kaupunki,sitten nämä ns päättäjät raahen,kuka noitakin kusipää äänesti kattavat kävelykadun yms lämmitys ja maafanttiin silta kun kaupunkilaiset muka haluaa,siis ketkä,meneehän sinne tiekin jota pitkin pääsee kohteeseen.siis ääliöitä ns päättäjiä ollut täällä aina eikä se muutu,äänestäkää ja nuolkaa
- Anonyymi
Lestadiolaiset larsit ja veljet täällä jyräävät päätökset ja aurojansa kolluuttavat, rakentavat puisto tonteille linnojansa ja antavat KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI TOISILTAAN
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestadiolaiset larsit ja veljet täällä jyräävät päätökset ja aurojansa kolluuttavat, rakentavat puisto tonteille linnojansa ja antavat KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI TOISILTAAN
Onko lervit ongelma Raahessakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/48abcf84-f3df-449b-9de4-b9e08c842d09_tb.shtml
Yliopettajat (AMK) 5458
Lehtorit (AMK) 4683
Tuntiopettajat ym. (AMK) 4181
Lukion ja peruskoulun yläluokkien opettajat 3923
Peruskoulun aineenopettaja 3882
Peruskoulun johtaja-opettaja 4253 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että onko raahessakain Lesta ongelma ?
NO TODELLAKIN ON ! 🤬
Mitenkä se ei voisi olla, kun Oulussa sijaitsee Lestojen maailman pääkaupunki ja Grond Zero-piste, mistä tuo mafia on lähtenyt leviämään ja ulottamaan lonkeroita joka paikkaan.
- Anonyymi
Pitkittynyt työttömyys on aina ihmisen omaa syytä, töitä löytyy vaikka kaikille työttömille tässä maassa. Jos ei keksi muuta, niin voi mennä vaikka soittamaan naapurin ovikelloa ja kysyä, että voisiko siivota pientä korvausta vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin, ja opiskelumahdollisuuksia on vaikka kuinka tarjolla.
https://www.brahe.fi/heh, luuletko, että lähdetään nyt mihinkään, kun tukia tippuu ihan itestään hallitukselta. Taas kuun vaihteessa ylimääräinen 75€ (●'◡'●)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
heh, luuletko, että lähdetään nyt mihinkään, kun tukia tippuu ihan itestään hallitukselta. Taas kuun vaihteessa ylimääräinen 75€ (●'◡'●)
sehä on kuus pulloo kossua marriinin piikkiin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667