Kilpirauhasen poisto

Anonyymi

Moikka,
Mulle on tulossa kilpirauhasen poisto. Kirurgi sanoi että se poistetaan kokonaan koska siinä on niin paljon kyhmyjä ja tämän jälkeen alkaa loppuelämän lääkitys.
Kiinnostaisi kuulla muilta miten olette toipuneet tuosta leikkauksesta ja miten nopeasti lääkitys on saatu tasapainoon?

9

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä toivuin tuollaisesta leikkauksesta hyvin nopeasti. Jos aamulla leikataan, olet jalkeilla jo samana päivänä. Ei kipuja. Sairauslomaa taisi olla viikko eli siihen asti, kun haavahakaset oli poistettu. Jälkitarkastus kuukauden kuluttua.

      Lääkitys oli aluksi yksi Thyroxin päivässä. Pientä hienosäätöä oli alkuaikoina, mutta nyt on menty sillä yhdellä tabletilla 30 vuotta. Ei ongelmia.

      Vaikka leikkaus on vaativa kirurgille, se on sinänsä pikku juttu potilaalle. Ei suuria, syviä haavoja eikä kipuja.

      • Anonyymi

        Okei, kiva kuulla. Mulle eilen sanoi kirurgi että 2 viikkoa saikkua, itsestään sulavat ompeleet. Seuraavana päivänä pääsen kotiin. Arpi kuulemma jää, onko sulla jäänyt miten selkeä arpi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, kiva kuulla. Mulle eilen sanoi kirurgi että 2 viikkoa saikkua, itsestään sulavat ompeleet. Seuraavana päivänä pääsen kotiin. Arpi kuulemma jää, onko sulla jäänyt miten selkeä arpi?

        Mulle tehtiin itsestään sulavat ompeleet alle ja haavan suu suljettiin laastarilla. Alkuun pidin huivia kaulalla, kunnes arpi ei enää punoittanut.
        Arpi on nyt lähes täysin huomaamaton talvella. Kesällä kun iho ruskettuu, arpi on hiukan muuta ihoa vaaleampi. Kuitenkin niin siisti ettei kukaan muu ole huomannut sitä.


    • Anonyymi

      Mua kiinnostaisi tietää onko teillä ollut myös vajaa- tai liikatoimintaa ?
      Mulla on suurentuneet kilpirauhaset ja on ainoastaan ultrattu, lausunnossa sanotaan että näyttää monikyhmystruumalta.
      Veriarvot mulla on ollut kuitenkin ok, tosin tsh on pikkuhiljaa mennyt alemmaksi mutta silti rajojen sisällä.

      • Anonyymi

        Mulla arvot oli normaalit (oon siis aloittaja) ja muutama kk verikokeiden jälkeen löydös tehtiin ultrassa kun alettiin selvittämään kuristavaa tunnetta ja jatkuvaa palan tunnetta. Kuulemma vielä luultavasti otetaan uudet verikokeet ennen leikkausta että onko muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla arvot oli normaalit (oon siis aloittaja) ja muutama kk verikokeiden jälkeen löydös tehtiin ultrassa kun alettiin selvittämään kuristavaa tunnetta ja jatkuvaa palan tunnetta. Kuulemma vielä luultavasti otetaan uudet verikokeet ennen leikkausta että onko muuttunut.

        Kuka tai siis mikä lääkäri laittoi sinut leikkausjonoon, tuskin oli yleislääkäri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tai siis mikä lääkäri laittoi sinut leikkausjonoon, tuskin oli yleislääkäri?

        Kirurgian poliklinikalla, eiköhän se itse ollut kirurgi jos oikein käsitin. Ei kai yleislääkäri edes voi leikkauspäätöstä tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirurgian poliklinikalla, eiköhän se itse ollut kirurgi jos oikein käsitin. Ei kai yleislääkäri edes voi leikkauspäätöstä tehdä.

        Katsoin papereista, eli siinä luki EndokriLääkäri, endokriininen kirurgia


    • Anonyymi

      Minulta leikattiin n. 10 vuotta sitten kyhmystruuman takia toinen puoli kilpirauhasesta pois.

      Pääsin sairaalasta kotiin seuraavana päivänä, saikkua 3 viikkoa. Ehkä halusivat pitää minua hoidossa vähän kauemmin, kun on monta muutakin sairautta.

      Kilpirauhaseni eritys on ollut koko ajan normaalia, vaikka puolet vietiin, enkä ole sen takia tarvinnut lääkkeitä.

      Kaveriltani poistettiin koko kilpirauhanen, ja hänen lääkitystään jouduttiin säätämään noin puoli vuotta ennen kuin löydettiin sopiva taso. Nyt hänellä menee hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe