masturi mb ei automaatti vaihteisto toimi kuten pitäisi ,suurimpia vaihteita ei vaihda ollenkaa tiedättekö mikä vois olla vikana ,kiitän oikeista neuvoista ,
mersu ml vuosimalli 2005 ,vaihteisto
6
118
Vastaukset
Arvelen olevani kyvykäs kommentoimaan tätä.
Olen toistakymmentä vuotta ajanut Mersun automaatteja - en tosin maastureita.
Et kerro, mistä nopeusalueista on kysymys. Ensinnäkin arvelen, että kysymyksessä on turbodiesel.
Nykyautomaatit saattavat hyvinkin alhaisissa nopeuksissa käyttää isojakin vaihteita mikäli vääntö riittää. Esimerkinomaisesti ( E220) D9 kytkeytyy ekoasennossa jo lukemassa 110. (kierrokset vain 1400) En ole kokeillut, mutta sport-asennossa "ysi" tuskin kytkeytyy ollenkaan, koska sekä 8 ja 9 ovat ylivaihteita.
Mutta kun nopeus nousee, ilmanvastus lisääntyy, suurin vaihde ei ehkä enää kytkeydy, koska vääntö ei riitä. D7 on suora.
En pidä tätä annetuilla tiedoilla minään vikana.- Anonyymi
Auto kulkee 60km nopudella kun on 3000 kierosta mootorissa ja ei vaihda isommalle vaihteelle .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto kulkee 60km nopudella kun on 3000 kierosta mootorissa ja ei vaihda isommalle vaihteelle .
Aivan selvästi laatikko on vikatilassa.
- Anonyymi
Lähtisin liikkeelle kickdown napista eli ettei ole jäänyt jumiin.
Mersuforumilla yleensä tiedetään nämä asiat.
Minun ajatukseni oli siis väärä. Tosin joku kaukainen kello soi, että auton ns. "hätäkäyttö" rajoittaa kierrosluvun mainittuun 3000 rpm.
Sorry, minusta ei apua tähän.- Anonyymi
Eikös limb modesta tule jokin ilmoitus näyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818