Rock n roll hall of fame

Aloitinpa nyt tällaisenkin keskustelun, kun en ole löytänyt tästä keskustelua täältä.

Lueskelin tänään listaa artisteista ja bändeistä, jotka ovat päässeet tuonne Hall of fameen ja siellä on mm. Roy Orbison, Led Zeppelin(pääsi 1995)Black Sabbath, Yardbirds, Cream, Eric Clapton, Genesis, Marvin Gay, The Supremes, Beatles, Beach boys, The Animals, Rush(pääsi 2013), Aretha Franklin, Bobby Darin, Jackson five, Miles Davis, Eart wind and fire, Michael Jackson, Louis Armstrong, Isley brothers, Police. Tänä vuonna sinne pääsi eli nyt viimeksi mm.Doobie brothers, T.Rex ja Whitney Houston.

Sinne oli äänestetty myös todella hyviä artisteja ja bändejä kuten esim. nuo Rush, Led Zep, Roy Orbison, Miles Davis, Genesis, Earth wind and fire, Jackson five, Bobby Darin ja Louis Armstrong, mutta sitten huomasin, että siellä oli myös joitain rap-artisteja ja olikohan jokunen rap-bändikin. No, rapistakin voi löytyä hyvää musiikkia ja ihan ok, että siellä on sitäkin, mutta sitten esim. tallaiset artistit ja bändit kuten Roni James Dio (mm.bändit Rainbow ja Dio), Paul Rodgers(mm.bändit Free ja Bad Company) ja Judas Priest yhä loistavat poissaolollaan. Kuitenkin nämä mainitsemani ovat vaikuttaneet rock-ja heavymusiikin ja ylipäätään musiikin kentällä ehkä enemmän kuin monet muut, joita tuonne Hall of fameen pääsee. Monet artistit ovat sanoneet, että Ronie James Dio ja Paul Rodgers ovat heidän esikuviaan (mm.Brian May, Rod Stewart ja Ronnie James Dio ovat sanoneet, että Paul Rodgers on yksi kaikkien aikojen parhaimmista rocklaulajista- ja esiintyjistä ja muistaakseni myös Freddie Mercury piti häntä yhtenä esikuvanaan) ja Judas Priest loi Black Sabbathin kanssa koko heavygenren ja Priest vielä loi klassisen heavytyylin ja oikeastaan Priest vielä loi monia heavyn alagenrejä tekemällä eri tyylistä heavymusiikkia. Miksi siis tuo musiikkimuseo karsastaa näitä? Ihan jo yksilölaulajinakin nuo Ronnie James Dio, Paul Rodgers ja Rob Halford saisi valita tuonne.

Ja jos kerran rap-artistejakin pääsee tuonne Hall of fameen, niin sitten voi ihan hyvin Boy Georgekin laittaa ehdolle. Hän sentään on yksi musiikkibisneksen pioneereista olemalla ensimmäisiä tai jopa ensimmäinen artisti, joka pukeutui niin omintakeisesti ja hän avasi ovia muille hänen jälkeensä tuleville omintakeisesti pukeutuville artisteille. Muun muassa Lady Gaga on sanonut, että Boy George on yksi hänen esikuvistaan. Boy George on myös inspiroinnut monia muodinluojia kuten esim. Jean-Paul Gaultier. Ja se ei mielestäni ole mikään vitsi, jos Boy George laitetaan joskus ehdolle, tosin taitaa olla niin, että tuo Hall of fame jostain syystä karsastaa häntäkin.

Toisaalta loppupeleissä mun elämä ei kaadu, jos Hall of fameen ei koskaan valita Ronnie James Dioa, Paul Rodgersia tai Priestiä eikä edes Boy Georgeakaan, mutta joskus tuntuu, että siellä ei oikein aina osata katsoa sitä mitkä artistit oikeasti ovat avikuttaneet musiikkimaailmassa ja ketkä ovat luonneet uutta ja keitä todella pidetään esikuvina. Ja noille herroilla Dio, Rodgers ja Halford oli/on sitäpaitsi todella hyvä lauluääni ja ainakin nuo Rodgers ja Halford ovat/olivat myös todella hyviä lyyrikoita, yhtiä parhaista.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luulin Priestin päässeen jo listalle. No mutta, minuakin on hämmästyttänyt miten esimerkiksi Iron Maidenin ja Mötley Crüen sijaan hyväksytyistä löytyy artisteja jotka ovat kaikkea muuta kuin rokkia. Ainakin AC/DC ja Def Leppard ovat päässeet sentään sisälle.

      • Esim. Miles Davisin hyväksyminen Hall of Fameen on perusteltu, sillä jossain vaiheessa hän alkoi tehdä rockvaikutteista musiikkia. En muista oliko Bob Dylan tuolla Famessa, mutta jos on, niin hänkin liittyy sikäli rockiin, että alkoi 1960-luvun loppupuolella vai oliko 1970-luvun alussa tehdä rockmusiikkia, kun löysi sähkökitarasaundit. Kai aika moni touhon museoon hyväksytyistä on jollain tapaa vaikuttanut rockmusiikkiin ja rockartisteihin tai tehnyt yhteistyötä rockartistien kanssa. Esim. moni rap-artisti on tehnyt ja tekee yhteistyötä muiden tyylilajien edustajien kanssa ja jotkut myös rockartistien niin kuin muistaakseni Run DMC, jolla on Steven Tylerin kanssa tehty kappale "Walk this way". Tämä, että on jollain tapaa vaikuttanut rockmusiikkiin tai rockartisteihin on kai yksi peruste pääsylle Hall of Fameen, jos kyseessä ei ole rockartisti tai rockbändi ja myös se, että ensilevytyksestä on kulunut vähintään 25 vuotta, mutta en kuitenkaan tiedä sitä miten esim. Whitney Houston tai Bobby Darin, vaikka ovatkin/olivat erinomaisia artisteja(itse olen kuunnellut heidän musiikkiaan paljonkin) ovat vaikuttaneet rockmusiikkiin. Joidenkin kohdalla asia on hieman arvoitus. Tosin, kun kerran tuo Bobby Darin oli sisällä Famessa, niin ihmettelen miksei siellä ollut sitten Frank Sinatra(ei muistaakseni ollut) ja Dean Martin ja ei tainnut olla Tom Joneskaan.

        Se kuitenkin aika paljon ihmetyttää, että miksei tuo Paul Rodgers ole siellä, kun hän on niin erinomainen laulaja. Sanat ei aina edes riitä kertomaan. Ja myös tuo Ronnie James Dio saisi olla siellä samoin kuin Priest. Priest on ollut jo useamman kerran ehdolla, mutta aina joku muu kiilaa hänen edelleen. No, moni sisällä olijoista on ollut ehdolla jopa vuosia, että kyllä Priest vielä jonain päivänä sinne pääsee, noista Rodgersista ja Ronnie James Diosta en olen ihan niin varma, sillä minusta heidät pitäisi valita sinne nimenomaan yksilöartisteina, ei minkään bändin jäsenenä ja taitaa Hall of Fame karsastaa sellaisia artisteja, jotka on olleet monessa eri bändissä ja vieläpä hyvissä sellaisissa ja vielä sellaisissa bändeissä, joiden jäsenet tulivat monista eri bändeistä kuten esim. Bad Companyssa Rodgers ja rumpali Simon Kirke Freestä, basisti Boz Burrel King Crimsonista ja kitaristi(en muista nimeä) bändistä nimeltä Mott the hoople ja Rainbown, jossa Ronnie James Dio oli jonkun aikaa laulajana perusti Deep Purplen kitaristi Richie Blackmore.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Esim. Miles Davisin hyväksyminen Hall of Fameen on perusteltu, sillä jossain vaiheessa hän alkoi tehdä rockvaikutteista musiikkia. En muista oliko Bob Dylan tuolla Famessa, mutta jos on, niin hänkin liittyy sikäli rockiin, että alkoi 1960-luvun loppupuolella vai oliko 1970-luvun alussa tehdä rockmusiikkia, kun löysi sähkökitarasaundit. Kai aika moni touhon museoon hyväksytyistä on jollain tapaa vaikuttanut rockmusiikkiin ja rockartisteihin tai tehnyt yhteistyötä rockartistien kanssa. Esim. moni rap-artisti on tehnyt ja tekee yhteistyötä muiden tyylilajien edustajien kanssa ja jotkut myös rockartistien niin kuin muistaakseni Run DMC, jolla on Steven Tylerin kanssa tehty kappale "Walk this way". Tämä, että on jollain tapaa vaikuttanut rockmusiikkiin tai rockartisteihin on kai yksi peruste pääsylle Hall of Fameen, jos kyseessä ei ole rockartisti tai rockbändi ja myös se, että ensilevytyksestä on kulunut vähintään 25 vuotta, mutta en kuitenkaan tiedä sitä miten esim. Whitney Houston tai Bobby Darin, vaikka ovatkin/olivat erinomaisia artisteja(itse olen kuunnellut heidän musiikkiaan paljonkin) ovat vaikuttaneet rockmusiikkiin. Joidenkin kohdalla asia on hieman arvoitus. Tosin, kun kerran tuo Bobby Darin oli sisällä Famessa, niin ihmettelen miksei siellä ollut sitten Frank Sinatra(ei muistaakseni ollut) ja Dean Martin ja ei tainnut olla Tom Joneskaan.

        Se kuitenkin aika paljon ihmetyttää, että miksei tuo Paul Rodgers ole siellä, kun hän on niin erinomainen laulaja. Sanat ei aina edes riitä kertomaan. Ja myös tuo Ronnie James Dio saisi olla siellä samoin kuin Priest. Priest on ollut jo useamman kerran ehdolla, mutta aina joku muu kiilaa hänen edelleen. No, moni sisällä olijoista on ollut ehdolla jopa vuosia, että kyllä Priest vielä jonain päivänä sinne pääsee, noista Rodgersista ja Ronnie James Diosta en olen ihan niin varma, sillä minusta heidät pitäisi valita sinne nimenomaan yksilöartisteina, ei minkään bändin jäsenenä ja taitaa Hall of Fame karsastaa sellaisia artisteja, jotka on olleet monessa eri bändissä ja vieläpä hyvissä sellaisissa ja vielä sellaisissa bändeissä, joiden jäsenet tulivat monista eri bändeistä kuten esim. Bad Companyssa Rodgers ja rumpali Simon Kirke Freestä, basisti Boz Burrel King Crimsonista ja kitaristi(en muista nimeä) bändistä nimeltä Mott the hoople ja Rainbown, jossa Ronnie James Dio oli jonkun aikaa laulajana perusti Deep Purplen kitaristi Richie Blackmore.

        Ronnie kyllä ansaitsisi postuumin lisäyksen kunniagalleriaan. Priestin ja Maidenin pääsyä odotellessa.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Esim. Miles Davisin hyväksyminen Hall of Fameen on perusteltu, sillä jossain vaiheessa hän alkoi tehdä rockvaikutteista musiikkia. En muista oliko Bob Dylan tuolla Famessa, mutta jos on, niin hänkin liittyy sikäli rockiin, että alkoi 1960-luvun loppupuolella vai oliko 1970-luvun alussa tehdä rockmusiikkia, kun löysi sähkökitarasaundit. Kai aika moni touhon museoon hyväksytyistä on jollain tapaa vaikuttanut rockmusiikkiin ja rockartisteihin tai tehnyt yhteistyötä rockartistien kanssa. Esim. moni rap-artisti on tehnyt ja tekee yhteistyötä muiden tyylilajien edustajien kanssa ja jotkut myös rockartistien niin kuin muistaakseni Run DMC, jolla on Steven Tylerin kanssa tehty kappale "Walk this way". Tämä, että on jollain tapaa vaikuttanut rockmusiikkiin tai rockartisteihin on kai yksi peruste pääsylle Hall of Fameen, jos kyseessä ei ole rockartisti tai rockbändi ja myös se, että ensilevytyksestä on kulunut vähintään 25 vuotta, mutta en kuitenkaan tiedä sitä miten esim. Whitney Houston tai Bobby Darin, vaikka ovatkin/olivat erinomaisia artisteja(itse olen kuunnellut heidän musiikkiaan paljonkin) ovat vaikuttaneet rockmusiikkiin. Joidenkin kohdalla asia on hieman arvoitus. Tosin, kun kerran tuo Bobby Darin oli sisällä Famessa, niin ihmettelen miksei siellä ollut sitten Frank Sinatra(ei muistaakseni ollut) ja Dean Martin ja ei tainnut olla Tom Joneskaan.

        Se kuitenkin aika paljon ihmetyttää, että miksei tuo Paul Rodgers ole siellä, kun hän on niin erinomainen laulaja. Sanat ei aina edes riitä kertomaan. Ja myös tuo Ronnie James Dio saisi olla siellä samoin kuin Priest. Priest on ollut jo useamman kerran ehdolla, mutta aina joku muu kiilaa hänen edelleen. No, moni sisällä olijoista on ollut ehdolla jopa vuosia, että kyllä Priest vielä jonain päivänä sinne pääsee, noista Rodgersista ja Ronnie James Diosta en olen ihan niin varma, sillä minusta heidät pitäisi valita sinne nimenomaan yksilöartisteina, ei minkään bändin jäsenenä ja taitaa Hall of Fame karsastaa sellaisia artisteja, jotka on olleet monessa eri bändissä ja vieläpä hyvissä sellaisissa ja vielä sellaisissa bändeissä, joiden jäsenet tulivat monista eri bändeistä kuten esim. Bad Companyssa Rodgers ja rumpali Simon Kirke Freestä, basisti Boz Burrel King Crimsonista ja kitaristi(en muista nimeä) bändistä nimeltä Mott the hoople ja Rainbown, jossa Ronnie James Dio oli jonkun aikaa laulajana perusti Deep Purplen kitaristi Richie Blackmore.

        Eikös itse Paul McCartneykin joutunut odottamaan vuoteen 1999 asti ennen kuin otettiin kyseisen Hall of Fameen.

        McCartneyn tytär Heather ilmaantui tilaisuuteen päällään T-paita jossa teksti vapaasti käännettynä: "Jo oli vittu aikakin". Jota puolestaan P.McCartney myöhemmin kommentoi että "Kakarat, ne nyt on aina niin kärsimättömiä."

        Mutta jos P.McCartney saavutuksilla joutui odottamaan aina vuoteen 1999, niin P.Rodgersin saavutuksilla taitaa olla 3000-luku pitkällä ennen kuin paikka rokettirollin Hall of Famesta irtoaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös itse Paul McCartneykin joutunut odottamaan vuoteen 1999 asti ennen kuin otettiin kyseisen Hall of Fameen.

        McCartneyn tytär Heather ilmaantui tilaisuuteen päällään T-paita jossa teksti vapaasti käännettynä: "Jo oli vittu aikakin". Jota puolestaan P.McCartney myöhemmin kommentoi että "Kakarat, ne nyt on aina niin kärsimättömiä."

        Mutta jos P.McCartney saavutuksilla joutui odottamaan aina vuoteen 1999, niin P.Rodgersin saavutuksilla taitaa olla 3000-luku pitkällä ennen kuin paikka rokettirollin Hall of Famesta irtoaa.

        Epäilen, ettei Paul Rodgers pääse Hall of Fameen eikä Ronnie James Dio tai pääsevät vasta joskus avaruusajassa, kun täällä ajellaan tähtien ja planeettojen välisiä ratoja kuten Star warsissa. Paul Rodgers on sitäpaitsi yksi tämän planeetan lahjakkaimmista rockmuusikoista ja väittäisin, niin paljon kuin Robert Plantista pidänkin, että kaikkein paras bluesrockia laulanut muusikko/laulaja. Tosin monet ovat kyllä noteeraanneet P Rodgersin saavutukset, iso liuta muita laulajia ja muusikoita ja musiikkitoimittajia jne. että tarvitseeko hän enää Hall of Famea tai Ronnie James Dio? Ainakin tuo Rodgers on vielä elävä ja voimissaan oleva muusikko, joka yhä keikkailee, ei mitään museotavaraa, että ehkä Hall of Fame ei sitten sovi hänelle.


    • Onneksi sentään Queen on tuolla Hall of Famessa (pääsi 2001).

      • Anonyymi

        Ja Metallica sekä Kiss.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Metallica sekä Kiss.

        Jep, näin on. Mutta kyllä Priest ja Maiden minun mielestäni ovat enemmän heavypioneereja kuin tuo Metallica, että näiden bändien pitäisi ehdottomasti olla Hall of Famessa ja etenkin Priestin. Mutta kai Metallica pääsi Fameen, kun on megasuosittu ja todella tunnettu. Itse en Metallicaa kuuntele, olen yrittänyt joskus, mutta ainakin silloin ei oikein sytyttänyt.

        Olen päässyt siihen käsitykseen, että artisteille ja bändeille ja ainakin sellaisille, joiden jäsenet tai jos sooloartisti, niin joka on yhä elossa tuonne Hall of Fameen pääsy on samanlainen ilonaihe kuin näyttelijälle Oscar-patsas.


    • Katsoin Tubesta Rushin ja Genesiksen Hall of Fameen pääsyt ja kyllä näiden bändien jäsenet olivat siitä hyvin otettuja.

    • Anonyymi

      Minusta vähän outo juttu on se, että kun Deep Purple pääsi Hall of Fameen 2016, niin kaikki sen jäsenet koko bändein historian ajalta pääsivät sinne (Richie Blackmore, Ian Paice, edesmennyt John Lord, Ian Gillan, David Coverdale, Glenn Hughes, olikohan siinä jo kaikki?), mutta kun Black sabbath pääsi sisään, niin Ronnie James Dio jätettiin ulkopuolelle. Miksi näin? Minusta kyllä kaikki Purplen jäsenet ansaitsivat sisäänpääsyn ihan oikeutetusti, mutta Ronnie James Dion pois jättäminen Sabbathin saatua kutsun on vähän ihmetyttää. Hän kuitenkin teki mahtavaa työtä ollessaan Sabbathin laulajana. Olikohan ulosjättäminen Hall of Famen päättäjien ratkaisu vai jonkun Black Sabbathin jäsenen? Ozzyn? Tony Iommin? Minusta jos bändi pääsee sisään Fameen, niin kaikki sen jäsenet bändin historian ajalta pitäisi kutsua mukaan.

      • Tämä yläpuolinen on mun tekstiä. Jostain syystä tuli anonyyminä, vaikka olin kirjautuneena tänne 24:een. On joskus aikaisemminkin käynt, että vaikka olisin ollut kirjautuneena, niin teksti tuleekin anonyyminä.


      • Niin ja unohtui Roger Glover, Purplen alkuperäinen basisti. Hänkin pääsi sisään.


    • Hall of fameen pitäisi päästä

      A) Slade: Glamrockin pioneereja ja monen bändin esikuva, mm. Queen, Mötley Crue, Kiss, Quiet Riot, Nirvana.

      B) Judas Priest: Heavyn pioneereja ja monen heavy/metallibändin esikuva ja Rob Halford on monen heavy/metallilaulajan esikuva. Loivat heavytyylin nahka-asuineen ja korkeine kiekaisuineen.

      C)Paul Rodgers: Yksi alkuperäisistä bluesrocklaulajista, vaikutti moneen hänen jälkeensä tulevaan artistiin ja hänen bändinsä Free ja Bad Company moneen niiden jälkeen tulevaan bändiin. Yksi Freddie Mercuryn suurimmista esikuvista.

      Nämä nyt mun mielestä tällä hetkellä tuo Ronnie James Dio, jonka tuolla ylempänä olen maininnut.

    • J.J Cale voisi olla listalla. Janet Jackson ja Donna Summer ihmetyttää. Listalla sentää kovia bluesukkuja joiden vaikutus rockiin suuri.

      • Joidenkin kohdalla itsekin mietin miten he ovat vaikuttaneet rockiin, koska olen käsittänyt, että yksi kriteeri pääsylle Hall of fameen, jos ei ole varsinainen rockartisti/rockbändi, on se että on jollain tapaa vaikuttanut rockiin. Esim. Whitney Houston ja Bobby Darin. Hyviä artisteja (itse olen kuunnellut molempien musiikkia ja kuuluvat mun suosikkiartisteihin), mutta en saa päähäni millä tavalla vaikuttaneet rockiin. Sitten taas esim. Miles Davisin pääsy Fameen on perusteltu, koska jossain vaiheessa hän alkoi ottaa vaikutteita tuotantoonsa rockista (hyvää musiikkia myös tällä herralla).


      • Ja monet rap-artistit tekevät yhteistyötä muiden tyylilajien artistien kanssa. Esim. Fameen päässyt Run DMC teki aikoinaan yhteistyötä Aerosmithin Steven Tylerin kanssa ja tuosta yhteistyöstä syntyi kappale "Walk this way".


      • Jep, esittihän Bobby Darin tuota rock n rolliakin. En muistanut. Nyt ratkesi arvoitus =) Mutta Whitney Houstonin kohdalla en tiedä mikä on syy Fameen pääsylle. Kai hänen tunnettavuutensa ja vaikutus useisiin artisteihin ja musiikkimaailmaan yleensä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja monet rap-artistit tekevät yhteistyötä muiden tyylilajien artistien kanssa. Esim. Fameen päässyt Run DMC teki aikoinaan yhteistyötä Aerosmithin Steven Tylerin kanssa ja tuosta yhteistyöstä syntyi kappale "Walk this way".

        Tai tuo Walk this way oli kai Aerosmithin vanha kappale, mutta Steven Tyler teki siitä vain uuden version Run-DMC:n kanssa.


    • Katsoin jokin aika sittenn Noddy Holderin haastattelun (nyt syksyllä 2020 tehty) ja mikäli kuulin oikein, niin Sladen 1972 ilmestynyt livealbumi "Slade alive" meni heti ilmestyessään listojen kärkeen ja pysyi siellä peräti 58 viikkoa. Mikä toinen bändi on tehnyt saman? Se on jo sellainen saavutus, että jo pelkästään sen perusteella voisi päästä Hall of fameen.

    • Eli mun laskujen mukaan tuo Sladen livealbumi pysyi listojen kärjessä Britanniassa ilmestyttyään 1 vuosi ja 7 kk.

    • Miles Davis itselle tuttu. In a Silent Way ja Bitches Brew eivät ole kovin helppoja levyjä, mutta niiden vaikutus on suuri. Varhaisia jazz-rock levyjä. Noissa levytyksissä sottaneet muusikot kehittävät tyylisuuntaa. On hieman kinaa kuka keksi tyylisuunnan, mutta Davisin merkitys on kiistaton. Kind of Blue levy vaikuttanut myös moniin rockartisteihin. Mainitaan nyt In Memory of Elizabeth Reed jonka pitkissä live-versioissa on suoria lainainauksia ko levyyn. Vaikka ei jazzista välittäisi Kind of Blue kuuluu harrastajan yleissivistykseen ja vaikkapa Davisin espanjalainen levy.

      • Pidän Miles Davisin psykedeelisistä ja hieman itämaisvaikutteisista sävelistä ja myös herran rockvaikutteisesta musiikista. Lumoavaa musiikkia.


    • Anonyymi
      • Jep, itellänikin on joitein bändejä ja artisteja, joiden musiikki ei vaan ole napannut kovin paljon tai yhtään, vaikka olisin kuunnellut montakin kertaa. Esim. Metallica, Eagles, Elvis, Jenni Vartiainen. Ja sitten niitä, joiden musiikkia jaksan kuunnella enemmän tai vähemmän ja joita jopa suorastaan rakastan niin kuin esim. Bee Gees, Free, Whitesnake, Led Zeppelin, Judas Priest, Slade, John Denver, Roy Orbison, Culture club.

        Enemmän mulla on niitä bändejä ja sooloartisteja, joiden musiikkia kuuntelen edes vähän kuin sellaisia, joita en voi ees yhtään sietää. Jopa JVG, Teflon brothers ja Elastinen menee mulla jonkun verran ja voin kuunnella jonkun verran jotain nykypoppiakin, jos löytyy hyvä kappale. Mulle musiikkityylillä ei ole väliä, enemmän sillä nappaako musiikki ja laulajan/laulajien ääni. Enemmän kuuntelen vanhempaa musiikkia (painottuu 1950-90 -lukuihin, mutta joskus jotain 1950-lukua edeltävääkin kuten vaikka 1920-40 -lukujen jazzia ja swingiä ja joskus jotain vanhempaa klassista kuten esim. barokkimusiikkia), mutta joskus jotain 2000-luvun musiikkiakin.


    • Näiden bändien kohdalla Hall of fameen pääseminen on ollut ihan oikeutettua: The Kinks, Hollies ja Small faces. Beatlesin ohella brittiläisen pop/rockin kulmakiviä ja ovat inspiroinneet monia artisteja ja bändejä heidän jälkeensä. Beatlesista ainakin Paul McCartney on tuolla Famessa, mutta sitä en tiedä onko koko bändi.

      Kinks pääsi Fameen joskus 1994 tai -95, Hollies 2010 ja Small faces 2012. Kinks oli Beatlesin tavoin aikaansa edellä ja heillä on myös kantaaottaviakin sanoituksia. Hollies on tehnyt paljon hyviä biisejä, joista monet olivat aikoinaan hittejä kuten esim. "Bus stop", "Stop stop stop", "He ain´t heavy he´s my brother" ja Small facesissa oli laulajana loistava Steve Marriott (kuoli 1991). Tosin Small faceskin kokeili vähän eri juttuja, mutta ei ollut yhtä kokeileva kuin Beatles.

    • Ja sellaisen bändin kuin Mott the hoople pitäisi päästä Fameen ja myös tuon Sladen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      4974
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      292
      3085
    3. 134
      1797
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1647
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1223
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1173
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe