Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
Kadutko mitään?
132
638
Vastaukset
Vähän sama itsellä, mutta eipä siellä enää ole mitään syytä kirjoitella. Eikä liioin täälläkään. Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Kaikesta oppii aina jotakin. Eikä enää luota ihmisiin niin herkästi.
Ei niin. Aika moni asia omassa elämässä olisi jäänyt tapahtumatta ilman ko. paikkaa. Esimerkiksi on vieläkin vaikea hyväksyä sitä, että silloinen ikävöintini kohde ei kantanut minkäänlaista vastuuta omasta osuudestaan, jolla sai minut "koukkuun.*
Tiedän kuinka paljon olet joutunut itse kokemaan kaikenlaista ja toivottavasti nyt asiat on paremmin. Minulle olit aina asiallinen ja muistan, kun toivotimme hyvät huomenet.Mu5tasydän kirjoitti:
Ei niin. Aika moni asia omassa elämässä olisi jäänyt tapahtumatta ilman ko. paikkaa. Esimerkiksi on vieläkin vaikea hyväksyä sitä, että silloinen ikävöintini kohde ei kantanut minkäänlaista vastuuta omasta osuudestaan, jolla sai minut "koukkuun.*
Tiedän kuinka paljon olet joutunut itse kokemaan kaikenlaista ja toivottavasti nyt asiat on paremmin. Minulle olit aina asiallinen ja muistan, kun toivotimme hyvät huomenet.En tiedä onko paremmin, kun jäi suru ja hämmennys suhteesta, johon ikävä-palsta veti turhan ison varjon. Se paikka synnytti vain epäluottamusta ja turhaa draamaa. Rehellisesti sanoen, en enää edes tiedä, oliko koko kuvio totta, vai vedätystä. Mutta suruni menetyksestä on silti aitoa.
Ja varmasti siellä vieläkin kuvitellaan kaikenlaista, että kirjoittelisin nimettömänä, vaikka en ole enää ollut siellä käytännössä lainkaan.- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Tiedän kuinka paljon olet joutunut itse kokemaan kaikenlaista ja toivottavasti nyt asiat on paremmin. Minulle olit aina asiallinen ja muistan, kun toivotimme hyvät huomenet.Minkälaista vastuuta olisit kaivannut siltä ihmiseltä ketä silloin ikävöit? Ja mitkä olivat ne asiat joilla hän koukutti sinut (ilmaiset asian siten että hän on tietoisesti toiminut jotenkin epäreilulla/kierolla tavalla)?
Kiinnostava aihe ajatusten vaihdolle. Anonyymi kirjoitti:
Minkälaista vastuuta olisit kaivannut siltä ihmiseltä ketä silloin ikävöit? Ja mitkä olivat ne asiat joilla hän koukutti sinut (ilmaiset asian siten että hän on tietoisesti toiminut jotenkin epäreilulla/kierolla tavalla)?
Kiinnostava aihe ajatusten vaihdolle.Olisin toivonut, että hän olisi selvittänyt asiat kasvotusten, kuten useasti yritin. En olisi jäänyt miettimään asioita niin pitkäksi aikaa ja syyttämään vain itseäni asioista. Meidän välillähän ei petosta ole tapahtunut, josta minua pitkään syytettiin. Yksin.
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Olisin toivonut, että hän olisi selvittänyt asiat kasvotusten, kuten useasti yritin. En olisi jäänyt miettimään asioita niin pitkäksi aikaa ja syyttämään vain itseäni asioista. Meidän välillähän ei petosta ole tapahtunut, josta minua pitkään syytettiin. Yksin.
Kiitti kun vastasit. Mutta kuka sinua syytti, ja mistä?
Anonyymi kirjoitti:
Kiitti kun vastasit. Mutta kuka sinua syytti, ja mistä?
Kunpa tietäisin. Anonyymiteetin taakse on helppo piiloutua. Olen myös useasti pyytänyt olemaan yhteydessä, jos jollakin on joku jäänyt vaivaamaan, koska se on mielestäni ainoa keino saada selvyys asioihin. Myös niillä, jotka syyttivät.
mustasusi kirjoitti:
En tiedä onko paremmin, kun jäi suru ja hämmennys suhteesta, johon ikävä-palsta veti turhan ison varjon. Se paikka synnytti vain epäluottamusta ja turhaa draamaa. Rehellisesti sanoen, en enää edes tiedä, oliko koko kuvio totta, vai vedätystä. Mutta suruni menetyksestä on silti aitoa.
Ja varmasti siellä vieläkin kuvitellaan kaikenlaista, että kirjoittelisin nimettömänä, vaikka en ole enää ollut siellä käytännössä lainkaan.Niinpä, yhtä suurta vedätystä. Mulle on täällä kirjoitettu, että minustakin on puhuttu, vaikka kirjoitin siellä aktiivisesti viimeksi keväällä 24.
Nykyään vain tosiaan harvakseltaan kehotan ihmisiä poistumaan sieltä, koska siellä voi jäädä miettimään kaikkea negatiivista mitä sydämettömät laukovat. Korostan, että en pidä kaikkia siellä kirjoittavia kuitenkaan pahana.Mu5tasydän kirjoitti:
Niinpä, yhtä suurta vedätystä. Mulle on täällä kirjoitettu, että minustakin on puhuttu, vaikka kirjoitin siellä aktiivisesti viimeksi keväällä 24.
Nykyään vain tosiaan harvakseltaan kehotan ihmisiä poistumaan sieltä, koska siellä voi jäädä miettimään kaikkea negatiivista mitä sydämettömät laukovat. Korostan, että en pidä kaikkia siellä kirjoittavia kuitenkaan pahana.Niin mulla oli suhde palstan ulkopuolella mutta niin vaan aina vedettiin palsta mukaan. Syytettiin ikävässä kirjoittelemisesta vaikka sitä en tehnyt, kuin muutaman kerran ja silloinkin omalla nimimerkillä. Ja kun siinäkään ei ollut mitään flirttailua muiden kanssa eikä mitään sellaista koskaan. Mutta jos joku päättää olla uskomatta ja luottamasta niin sille ei paljon voi tehdä.
Kannattaisi aina tavata ihminen oikeasti ensin, ennen kuin alkaa luottamaan ja kiintymään enemmänmustasusi kirjoitti:
Niin mulla oli suhde palstan ulkopuolella mutta niin vaan aina vedettiin palsta mukaan. Syytettiin ikävässä kirjoittelemisesta vaikka sitä en tehnyt, kuin muutaman kerran ja silloinkin omalla nimimerkillä. Ja kun siinäkään ei ollut mitään flirttailua muiden kanssa eikä mitään sellaista koskaan. Mutta jos joku päättää olla uskomatta ja luottamasta niin sille ei paljon voi tehdä.
Kannattaisi aina tavata ihminen oikeasti ensin, ennen kuin alkaa luottamaan ja kiintymään enemmänMistä niitä sikiää? Miten jollakin on niin paljon aikaa, että jaksaa keskittyä toisen elämään noin?
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Tiedän kuinka paljon olet joutunut itse kokemaan kaikenlaista ja toivottavasti nyt asiat on paremmin. Minulle olit aina asiallinen ja muistan, kun toivotimme hyvät huomenet.Vastaisitko vielä että miten hän sinut koukutti, koska puhut hänen osuudestaan (jonka vuoksi olisit halunnut hänen ottavan vastuun teoistaan)?
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Tiedän kuinka paljon olet joutunut itse kokemaan kaikenlaista ja toivottavasti nyt asiat on paremmin. Minulle olit aina asiallinen ja muistan, kun toivotimme hyvät huomenet.Vastaisitko vielä että miten hän sinut koukutti, koska puhut hänen osuudestaan, plus tekikö hän sen tietoisesti (jonka vuoksi olisit halunnut hänen ottavan vastuun teoistaan)?
Anonyymi kirjoitti:
Vastaisitko vielä että miten hän sinut koukutti, koska puhut hänen osuudestaan, plus tekikö hän sen tietoisesti (jonka vuoksi olisit halunnut hänen ottavan vastuun teoistaan)?
Kaikkea en halua minäkään nykyisin kertoa eikä se edes kuulu muille kuin minulle ja ikävöintini kohteelle.
Jos hänellä olisi kana kynittävänä kanssani, niin olisi varmasti jo ottanut yhteyttä. Todennäköisesti hän kokee asiat eri tavalla. Näin olen miettinyt.
Tässä mitä seurannut noita J-keskusteluja ikävässä, niin kaikenlaista saa moinen kirjain niskaansa. Osa varmasti aiheetta, osa aiheesta. Juurihan tuolla joku henkseleitä paukuttaa, että kuinka montaa naista on kusetettu.. Ja toiset nauraa ja säestää mukana.
Ei tuolla edellä mainitulla tavalla ole ihmekään, jos joku ikävässä kirjoittava on joskus tehnyt itselleen jotain, kun sieltä puuttuu empatiaa.
Mut niinhän se ibe laulaa, että "Tervetuloo uimaan haiden kaa.." tulee tuosta biisistä aina ikävä-palstan kpäät mieleen.- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Niin mulla oli suhde palstan ulkopuolella mutta niin vaan aina vedettiin palsta mukaan. Syytettiin ikävässä kirjoittelemisesta vaikka sitä en tehnyt, kuin muutaman kerran ja silloinkin omalla nimimerkillä. Ja kun siinäkään ei ollut mitään flirttailua muiden kanssa eikä mitään sellaista koskaan. Mutta jos joku päättää olla uskomatta ja luottamasta niin sille ei paljon voi tehdä.
Kannattaisi aina tavata ihminen oikeasti ensin, ennen kuin alkaa luottamaan ja kiintymään enemmänSinulla oli palsta ulkopuolella suhde niin miten täällä siitä tiedettiin?
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla oli palsta ulkopuolella suhde niin miten täällä siitä tiedettiin?
Koska ihminen jonka kanssa suhteilin oli palstalla ja hänen kaveri vahti tätä kaiken aikaa jos satun kirjoittamaan täällä ja monesti tulkittiin väärin. Minä en täällä kirjoitellut. Palstalta se meidän suhde alkoi.
Mu5tasydän kirjoitti:
Kaikkea en halua minäkään nykyisin kertoa eikä se edes kuulu muille kuin minulle ja ikävöintini kohteelle.
Jos hänellä olisi kana kynittävänä kanssani, niin olisi varmasti jo ottanut yhteyttä. Todennäköisesti hän kokee asiat eri tavalla. Näin olen miettinyt.
Tässä mitä seurannut noita J-keskusteluja ikävässä, niin kaikenlaista saa moinen kirjain niskaansa. Osa varmasti aiheetta, osa aiheesta. Juurihan tuolla joku henkseleitä paukuttaa, että kuinka montaa naista on kusetettu.. Ja toiset nauraa ja säestää mukana.
Ei tuolla edellä mainitulla tavalla ole ihmekään, jos joku ikävässä kirjoittava on joskus tehnyt itselleen jotain, kun sieltä puuttuu empatiaa.
Mut niinhän se ibe laulaa, että "Tervetuloo uimaan haiden kaa.." tulee tuosta biisistä aina ikävä-palstan kpäät mieleen.Niin ja miten helppo se on anonyymina esittää muita ja saada sotkua aikaan. Näyttää jotkut ilkeät tekevän sitä ihan tarkoituksella.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Koska ihminen jonka kanssa suhteilin oli palstalla ja hänen kaveri vahti tätä kaiken aikaa jos satun kirjoittamaan täällä ja monesti tulkittiin väärin. Minä en täällä kirjoitellut. Palstalta se meidän suhde alkoi.
Vastahan sä kerroit että tapasitte IRL ja nyt kerrotkinn että tapasitte palstalla. Se ei ole silloin IRL ja kun te ette ole edes nähneet IRL
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Onko palsta sinulle netin ulkopuolinen elämä koska aikasemmin kerroit tavanneesi naisen ulkomaailmassa. Eli ihan pientä valkoista valhetta olet täällä kertonut
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vastahan sä kerroit että tapasitte IRL ja nyt kerrotkinn että tapasitte palstalla. Se ei ole silloin IRL ja kun te ette ole edes nähneet IRL
Tais olla useampia virityksiä meneillään yhtäaikaa. Helposti menee puurot ja vellit sekaisin. Tulee välillä viestitkin väärälle naiselle kun olis tarkoitus ja sitten taas selitellään. IRL kokemus eräästä pelimiehestä näin. Suosittelen kirjanpitoa tarinoista eri naisille, niin pysyy kirjoittaja kärryllä. Eikä sulle tää vaan P miehelle.
Anonyymi kirjoitti:
Tais olla useampia virityksiä meneillään yhtäaikaa. Helposti menee puurot ja vellit sekaisin. Tulee välillä viestitkin väärälle naiselle kun olis tarkoitus ja sitten taas selitellään. IRL kokemus eräästä pelimiehestä näin. Suosittelen kirjanpitoa tarinoista eri naisille, niin pysyy kirjoittaja kärryllä. Eikä sulle tää vaan P miehelle.
Minulla ei ole ollut mitään säätöä moneen suuntaan. Tasan yksi ihminen oli johon keskityin 100%. Että turha tulla taas mustamaalaamaan ja vääntämään tarinaa ihan muuksi kuin mitä se oli.
Anonyymi kirjoitti:
Minusta ei saa pelimiestä tekemälläkään. En ole ikinä ollut sellainen enkä osaa mitään pelaamista.
mustasusi kirjoitti:
Minusta ei saa pelimiestä tekemälläkään. En ole ikinä ollut sellainen enkä osaa mitään pelaamista.
Sen sijaan tuntuu että naiset kyllä osaavat sen sitäkin paremmin.
mustasusi kirjoitti:
Niin ja miten helppo se on anonyymina esittää muita ja saada sotkua aikaan. Näyttää jotkut ilkeät tekevän sitä ihan tarkoituksella.
Juurikin tämä ja sen he osaavat todella hyvin.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
No sulla sitten ollut huonoa tuuria naisten kanssa tai väärinkäsityksiä kommunikoinnissa. Elä vaivu synkkyyteen. Vielä ns. päivä paistaa risukasaankin, kun jaksaa odotella
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Onko tämä sinun tapasi surra naista joka rakasti sinua
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Hei, nyt lakkaat vastailemasta tolle lypsäjälle. Älä kerro asioitasi palstalla. Taitaa olla sama trolli joka muinoinkin oli sun kimpussasi. Sinä ja Musta5ydän ootte niin tolloja, että lähdette molemmat aina puolustuskannalle ja otatte tolta lypsymestarilta taatusti turpaanne.
Sori.
Tervetuloa takaisin 😊
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Hei, nyt lakkaat vastailemasta tolle lypsäjälle. Älä kerro asioitasi palstalla. Taitaa olla sama trolli joka muinoinkin oli sun kimpussasi. Sinä ja Musta5ydän ootte niin tolloja, että lähdette molemmat aina puolustuskannalle ja otatte tolta lypsymestarilta taatusti turpaanne.
Sori.
Tervetuloa takaisin 😊
xLinerNiin, totta. Minä ainakin myönnän olevani tollo ja aina räkyttämässä takaisin. Kaipa se on sitä reilun vuoden kerättyä vihaa, kun ikävässä sitä vain otti kaiken vastaan..
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Mut niinhän se ibe laulaa, että "Tervetuloo uimaan haiden kaa.." tulee tuosta biisistä aina ikävä-palstan kpäät mieleen.Kuulostaa valitettavasti siltä että tunteet on olleet ainoastaan sinun puoleltasi, ja hän ei ole nähnyt sinua samalla tavalla romanttisessa mielessä. Jos tilanne on ollut tämä, niin silloin et voi vaatia toiselta osapuolelta minkäänlaisia keskusteluita.
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa valitettavasti siltä että tunteet on olleet ainoastaan sinun puoleltasi, ja hän ei ole nähnyt sinua samalla tavalla romanttisessa mielessä. Jos tilanne on ollut tämä, niin silloin et voi vaatia toiselta osapuolelta minkäänlaisia keskusteluita.
Ihan sama, mutta itsepä aloitti. Olisi ollut mies ja lopettanut asiat kunnialla.
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Ihan sama, mutta itsepä aloitti. Olisi ollut mies ja lopettanut asiat kunnialla.
Miten hän aloitti? Sanoiko sulle moi, vai mitä tapahtui?
- AnonyymiUUSI
En taida. En ole tehnyt mitään niin suurta yksittäistä virhettä, ja pienimpiä ei kannata märehtiä yhtään kauempaa - mokailu on vaan inhimillistä ja opettavaista. Jos joku toiminta on sulkenut yhden tien, samalla on auennut monta uutta.
xLiner - AnonyymiUUSI
Kadun paljonkin, päivittäin.
Ymmärrän, etten saa menetettyä takaisin. Kuinka raskaasti olenkaan maksanut monen sukupolven tekemiä virheitä. Itkenyt. Surrut. Todella ollut pahoillaan.
Kuitenkin ihmettelen, että olen saanut moninkertaisesti takaisin sen, mitä olen toisille antanut niin aineellisesti kuin aineettomasti. Se on välillä kummallista. Annat 20 euroa jollekin kadun kulmassa ja saat viikon päästä 250 takaisin yllättävältä taholta. Näitä on ollut paljon. Lukuisia esimerkkejä siitä, että on olemassa Voima ja lainalaisuus. Siunaus. - AnonyymiUUSI
En kadu kuin asioita, joissa en ole osannut ottaa toista osapuolta riittävästi huomioon eli kadun lyhytnäköisyyttäni. Mihin joskus olen elämänivarrella sortunut. Pyrin parempaan huomioimiseen, eipä siinä muu auta.
Jasu - AnonyymiUUSI
Kadun että olen joskus luottanut mieheen alusta asti täysin, huomatakseni vain että minua on vain huijattu rakkaudessa.
- AnonyymiUUSI
Kadun, kuka ei kadu?
Onhan se katumuksen hetki, kun huomaa, että on valinnut ihan väärät lottonumerot.
- AnonyymiUUSI
Tjaa, kaikki virheitä tekee, mutta niistä voi oppia...seuraavalla kerralla kaduttaa vähemmän 😛
- AnonyymiUUSI
Olen ennenkin vastannut tähän, enkä edelleenkään kadu mitään. Kuten Edith Piaf. Ranskaksi se kuulostaa kyllä paremmalta.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Miksi niin kadut ikävässä kirjoittamista? Oli niin ikävää?
- Sheena - AnonyymiUUSI
Typeriä sanomisia kadun.
Kadun auton ostoa, jossa tulin narratuksi. Joskus vielä nousee mieleen ja hetken harmittaa, lähes hävettää kuinka toinn pääsi naureskelemaan blondin ymmärtämättömyyttä, miksen huomannut tehdä sitä ja sitä että olisin varmistanut asian. Ei kuitenkaan isoista rahoista kysymys ettei mennyt leike leivän päältä.
Kadun joitakin tekemisiä tai tekemättä jättämisiä, jossa olisin voinut auttaa.
Jotakin kohtaan olen ollut ahne ja ominut vähän enemmän kuin olisi voinut puolittaa tasan. Hävettää.
Mutta enemmän pidän näitä opettavasina virheinä, ei satu samaa toistamiseen kun muistaa edellisen töppäyksen. Eivät ne mieltä alinomaa jäydä eikä mielenterveyttä horjuta, siinäpähän mukana keikkuvat elämän kokemuksina. Ei päse ylpistymään ja luulemiaan itseään oikein hyväksi ihmiseksi.
Vastapainoksi onneksi paljon sellaista mistä voin olla hyvilläni. - AnonyymiUUSI
Toki.
Mutta eipä niitä tekemättömäksi saa.
Ei muuta ku leluja tilaukseen ja kohti uusia kokemuksia ;)
-keinovaginamies- - AnonyymiUUSI
Välillä katuu kun illemmalla tekee esim joulutorttuja tai kääretortun ja päättää syön sen aamulla aamukahvin kanssa ja illalla nälkä niin syökin ne jo illalla ja aamulla harmittaa ettei kahvin kanssa jäänyt yhtään joulutorttua ja aamulla maistuis joulutorttu
- AnonyymiUUSI
Niin silloin miettii miksi en jättänyt aamuksi yhtään
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Pitää tehdä sellainen satsi, että riittää aamuksikin.
Oliskin niin helppoo ja jos parisuhteessa pystyiskö kukaan tekeen semmoista satsii et riittäis illaksi aamuksi päivällä ja illaksi ja taas tehdään uusi satsi kun kaksi syöjää niin niitä kuluu
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oliskin niin helppoo ja jos parisuhteessa pystyiskö kukaan tekeen semmoista satsii et riittäis illaksi aamuksi päivällä ja illaksi ja taas tehdään uusi satsi kun kaksi syöjää niin niitä kuluu
Pitää ottaa sellainen vaimo joka osaa ajoissa jemmata aamua varten edes yhden miehelleen. <3
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pitää ottaa sellainen vaimo joka osaa ajoissa jemmata aamua varten edes yhden miehelleen. <3
Tuo olis hyvä mutta yksin syötynä ei niin hyvää vaan haluais antaa sen naiselleen mutta jos laittanut useampia jemmaan niin aamulla kummallekkin yhtä monta niin maistuu silloin parhaimmalta eli kumpikin saa
- AnonyymiUUSI
Testailen ensin tuleeko viesti läpi ennen kuin kirjoitan mitään pidempää. Harmittaa, kun viestit häipyvät saman tien..
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Ei ole uutta sekään..
Eilen kaikki kirjoittamani viestit hävisivät samaan tien. En ole koskaan kirjoittanut mitään asiatonta tms, joten tuntui kovin erikoiselta. Viestit poistuivat niin nopeasti, että kyseessä todennäköisesti oli jokin bugi.
Mutta vastatakseni kysymykseesi niin en koe katumisesta olevan mitään hyötyä, sillä olen toiminut aina parhaani mukaan sen hetkisten tietojen, taitojen ja kykyjeni puitteissa. Toivoisin, että olisin joitain asioita tehnyt elämässäni eri tavalla tai valinnut toisin, mutta jossittelu ei muuta mitään. Tärkeintä on mielestäni oppia ja kehittyä ihmisenä, jotta osaa väistää samat asiat myöhemmin.
Aletheias Anonyymi kirjoitti:
Eilen kaikki kirjoittamani viestit hävisivät samaan tien. En ole koskaan kirjoittanut mitään asiatonta tms, joten tuntui kovin erikoiselta. Viestit poistuivat niin nopeasti, että kyseessä todennäköisesti oli jokin bugi.
Mutta vastatakseni kysymykseesi niin en koe katumisesta olevan mitään hyötyä, sillä olen toiminut aina parhaani mukaan sen hetkisten tietojen, taitojen ja kykyjeni puitteissa. Toivoisin, että olisin joitain asioita tehnyt elämässäni eri tavalla tai valinnut toisin, mutta jossittelu ei muuta mitään. Tärkeintä on mielestäni oppia ja kehittyä ihmisenä, jotta osaa väistää samat asiat myöhemmin.
AletheiasEn tajua miten osaatkin olla aina niin fiksu.
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
En tajua miten osaatkin olla aina niin fiksu.
Voi kiitos ❤️ En kyllä aina ole, mutta yritän parhaani 😊
Aletheias
- AnonyymiUUSI
Joitakin siltojen polttamisia. Sellaisia, mitä ei ollut syytä polttaa mutta kun oli levoton kulkija. - cu-
Ja ilmeisesti et pysty / halua alkaa rakentamaan niitä uudelleen? Sanon vain, kun itse olen joskus kokenut uudelleenrakentamisen.
Ikävään kun menee sanomaan jotain, niin tulee lynkkaaja porukka kimppuun heti ja raatelee hengiltä. En suosittele kenellekään. Saavat pitää senssipalstansa siellä ihan vapaasti.
Näin on. Meno on aina vain hurjempaa juuri, kun kuvittelet että ei voi hurjemmaksi mennä.
- AnonyymiUUSI
Kun et itse muista haukkuneesi naistasi tai ketään niin tässä on sulle muistin virkistämiseksi kirjoittamiasi viestejä.
"No se ei paljon lämmitä että minulle toivotaan rakkautta kun minä olen rakastunut siihen ihmiseen joka tuommoista toivoo.
mutta minä huomaan että hän ei ollut rakastunut sitten minuun yhtään eikä ollut minusta kiinnostunut millään tavalla.
Kyllä sitä ihminen on mustasukkainen jos epäilee että joku muu mies on viemässä häntä siinä ei ole mitään erikoista.
Minähän aidosti ja oikeasti olin hänen kanssa ja halusin hänestä kumppania itselleni mutta hän ei tainut minusta haluta mitään eikä sitä osannut minulle sitten sanoa suoraan. Minä olen kuitenkin rehellinen ja sanojeni takana." Mu5tasydän kirjoitti:
Näin on. Meno on aina vain hurjempaa juuri, kun kuvittelet että ei voi hurjemmaksi mennä.
Kyllä tuossa paikassa ja noissa ihmisissä on jotain hämärää minusta.
Anonyymi kirjoitti:
Kun et itse muista haukkuneesi naistasi tai ketään niin tässä on sulle muistin virkistämiseksi kirjoittamiasi viestejä.
"No se ei paljon lämmitä että minulle toivotaan rakkautta kun minä olen rakastunut siihen ihmiseen joka tuommoista toivoo.
mutta minä huomaan että hän ei ollut rakastunut sitten minuun yhtään eikä ollut minusta kiinnostunut millään tavalla.
Kyllä sitä ihminen on mustasukkainen jos epäilee että joku muu mies on viemässä häntä siinä ei ole mitään erikoista.
Minähän aidosti ja oikeasti olin hänen kanssa ja halusin hänestä kumppania itselleni mutta hän ei tainut minusta haluta mitään eikä sitä osannut minulle sitten sanoa suoraan. Minä olen kuitenkin rehellinen ja sanojeni takana."Nuo ovat omia lauseitani, kyllä.
Mutta ne eivät ole haukkumista vaan surun ja epävarmuuden rehellistä käsittelyä.
Asiayhteydestä irrotetuilla palasilla voi rakentaa vaikka minkälaisen tarinan, mutta se ei tee siitä totta.- AnonyymiUUSI
Sulla on outo tapa surra naista jota rakastat. Haukut häntä palstalla. Olet täynnä katkeruutta ja vihaa. Haluat tehdä itsestä uhrin. Kukaan mies ei puhu rakkaastaan siihen sävyyn.
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on outo tapa surra naista jota rakastat. Haukut häntä palstalla. Olet täynnä katkeruutta ja vihaa. Haluat tehdä itsestä uhrin. Kukaan mies ei puhu rakkaastaan siihen sävyyn.
En hauku ketään, enkä ole haukkunut.
Se mitä kutsut “katkeruudeksi”, on normaalia surua ja pohdintaa siitä, miksi yhteys päättyi.
Sinä tulkitset sen vihaksi, mutta se kertoo enemmän sinun omasta lukutavastasi kuin minun sanoistani.
En tee itsestäni uhria. Plen käsitellyt asiaa rehellisesti, en hyökkäillen.
Tämä on kuitenkin palsta, jossa keskustellaan tunteista, eikä minun suruani voi määritellä ulkopuolelta.- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Nuo ovat omia lauseitani, kyllä.
Mutta ne eivät ole haukkumista vaan surun ja epävarmuuden rehellistä käsittelyä.
Asiayhteydestä irrotetuilla palasilla voi rakentaa vaikka minkälaisen tarinan, mutta se ei tee siitä totta.Sinä itse kirjoitit noin. Tuo oli suora kopio siitä mitä olet kirjoittanut. Minä en ole irrotellut mitään vaan tuo ihan sinun omaa tekstiä ilman että sitä on muutettu
Anonyymi kirjoitti:
Sinä itse kirjoitit noin. Tuo oli suora kopio siitä mitä olet kirjoittanut. Minä en ole irrotellut mitään vaan tuo ihan sinun omaa tekstiä ilman että sitä on muutettu
1. Kohta: “minulle toivotaan rakkautta kun minä olen rakastunut siihen ihmiseen joka tuommoista toivoo.”
Tämä ei hauku ketään.
Tämä kertoo:
– pettymyksestä
– ristiriidasta
– siitä että tuntui pahalta kun toinen toivotti jotain, jota ei itse antanut
Tämä on surua ja rehellistä miettimistä, ei haukkumista.
🔍 2. Kohta: “hän ei ollut rakastunut minuun eikä ollut kiinnostunut minusta millään tavalla.”
Tämä on fakta-toteamus tuntemuksistasi.
Ei haukku, ei syytös, ei nälviminen.
Se on yksi maailman tyypillisimmistä sydänsuru-lauseista.
Jokainen ihminen, joka on joskus rakastanut yksin, ymmärtää tämän lauseen täysin.
🔍 3. Kohta: “mustasukkainen jos epäilee että joku muu mies on viemässä häntä, ei ole mitään erikoista.”
Tämä on normaali tunne.
Ei haukku, ei negatiivinen.
Normaali ihmissuhteen dynamiikka.
Jos tuossa olisi haukkumista, silloin koko ihmiskunta haukkuisi toisiaan päivittäin.
🔍 4. Kohta: “olin aidosti hänen kanssaan ja halusin hänestä kumppania, mutta hän ei halunnut minua.”
Tämä on:
– itseanalyysi
– oma kokemus
– rehellinen toteamus
Ei haukku, ei pilkka.
Se kertoo itsestäsi, ei toisesta pahaa.
💥 Missä se haukkuminen on? Ei missään.
Nuo lainaukset kertovat:
– rakastamisesta
– pettymisestä
– ymmärtämättömyydestä
– mustasukkaisuuden inhimillisyydestä
– siitä että halusit suhdetta mutta toinen ei halunnut
Ei mitään nimittelyä.
Ei mitään halveksuntaa.
Ei yhtään negatiivista luonteenpiirteen leimaamista toiselle.
Yksikään noista lauseista ei sisällä haukkumista.- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Se mitä kutsut “katkeruudeksi”, on normaalia surua ja pohdintaa siitä, miksi yhteys päättyi.
Sinä tulkitset sen vihaksi, mutta se kertoo enemmän sinun omasta lukutavastasi kuin minun sanoistani.
Tämä on kuitenkin palsta, jossa keskustellaan tunteista, eikä minun suruani voi määritellä ulkopuolelta.eli susta on kauniisti sanottu kun sanot onkohan itse e tai j puhumassa paskaa.Ja sinusta tämä on kauniisti sanottu rakastamastasi naisesta kun epäilet että hän on puhumassa palstalla paskaa. Onko tämä sinun tapa surra. Mutta sinulla on tällänen tapa surra rakasta ihmistä.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Tämä on kuitenkin palsta, jossa keskustellaan tunteista, eikä minun suruani voi määritellä ulkopuolelta.Eikö hän ollut useammassa leikkauksessa niin vaikea varmaan nukutuksessa on yhteyttä pitää ja josko ymmärsin oikein on hengenvaarassa niin miten kuvittelet että hän pystyy silloin vielä yhteyksiä pitämään tai jopa katta olemaan täällä. Ja olitte puhuneet puhelimessa sairaalasta ennen leikkausta. Miten et tajua miksi joku ei tuossa tilassa voi pitää yhteyttä sinuun. Sinä sinä sinä...aivan sama miten se joku voi vai voiko enää mitenkään. Mutta sinä sinä. Voi kasva aikuiseksi edes joskus.
mustasusi kirjoitti:
1. Kohta: “minulle toivotaan rakkautta kun minä olen rakastunut siihen ihmiseen joka tuommoista toivoo.”
Tämä ei hauku ketään.
Tämä kertoo:
– pettymyksestä
– ristiriidasta
🔍 2. Kohta: “hän ei ollut rakastunut minuun eikä ollut kiinnostunut minusta millään tavalla.”
Jokainen ihminen, joka on joskus rakastanut yksin, ymmärtää tämän lauseen täysin.
🔍 3. Kohta: “mustasukkainen jos epäilee että joku muu mies on viemässä häntä, ei ole mitään erikoista.”
Tämä on normaali tunne.
Jos tuossa olisi haukkumista, silloin koko ihmiskunta haukkuisi toisiaan päivittäin.
🔍 4. Kohta: “olin aidosti hänen kanssaan ja halusin hänestä kumppania, mutta hän ei halunnut minua.”
Tämä on:
– itseanalyysi
– oma kokemus
– rehellinen toteamus
Ei haukku, ei pilkka.
Nuo lainaukset kertovat:
– rakastamisesta
– pettymisestä
– ymmärtämättömyydestä
Ei mitään nimittelyä.
Ei mitään halveksuntaa.
Yksikään noista lauseista ei sisällä haukkumista.Sanon saman kuin Liner, lopetetaan trollien ruokkiminen, vaikka eihän se mene oikeudentajuun, että juuri meidät valitaan aina uhriksi.
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Sanon saman kuin Liner, lopetetaan trollien ruokkiminen, vaikka eihän se mene oikeudentajuun, että juuri meidät valitaan aina uhriksi.
Tunnetko sinä mustasuden irl ? Jos et kunnolla niin ehkei kannata puuttua hänen juttuihinsa, keskity omiisi.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö hän ollut useammassa leikkauksessa niin vaikea varmaan nukutuksessa on yhteyttä pitää ja josko ymmärsin oikein on hengenvaarassa niin miten kuvittelet että hän pystyy silloin vielä yhteyksiä pitämään tai jopa katta olemaan täällä. Ja olitte puhuneet puhelimessa sairaalasta ennen leikkausta. Miten et tajua miksi joku ei tuossa tilassa voi pitää yhteyttä sinuun. Sinä sinä sinä...aivan sama miten se joku voi vai voiko enää mitenkään. Mutta sinä sinä. Voi kasva aikuiseksi edes joskus.
Mistä sinä asiasta noin hyvin tiedät? En minä ole olettanutkaan että hän voisi ottaa silloin yhteyttä minuun. Mutta en myöskään ymmärrä tapaa, jolla minuun otetaan yhteyttä täällä ja syytellään vielä jostain palstakirjoittelusta jota en ollut edes tehnyt. Te voisitte itse kasvaa aikuisiksi ja katsoa peiliin. Ihmisillä on puhelimet ja sähköposti. Jos on oikeaa asiaa vakavasta aiheesta, siitä ei tulla huutelemaan nimettömänä julkiselle palstalle. Oli vain tuuria että satuin yleensä huomaamaan koko ketjun silloin. Toki olisin voinut jättää myös vastaamatta siihen, koska se miten siellä asioita käsiteltiin, oli täysin ala-arvoista.
Mu5tasydän kirjoitti:
Sanon saman kuin Liner, lopetetaan trollien ruokkiminen, vaikka eihän se mene oikeudentajuun, että juuri meidät valitaan aina uhriksi.
Se on ihan hyvä ohje. Yritän puhua näille järkeä, mutta eihän ne sitä suostu kuuntelemaan. Parempi mennä nukkumaan nyt.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Tämä ei hauku ketään.
Tämä kertoo:
– pettymyksestä
– ristiriidasta
Tämä on normaali tunne.
Tämä on:
– itseanalyysi
– oma kokemus
– rehellinen toteamus
Ei haukku, ei pilkka.
Nuo lainaukset kertovat:
– rakastamisesta
– pettymisestä
– ymmärtämättömyydestä
Ei mitään nimittelyä.
Ei mitään halveksuntaa.
Yksikään noista lauseista ei sisällä haukkumista.Et osannut itse osannut selittää vaan pistit tekoälyn tekemään sen. Miten tekoäly selittää Onko itse e vaiko j nyt kirjoittamassa tuollaista kakkaa minusta? Se on hyvä keksiä kaikenlaisia tarinoita."
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Mistä sinä asiasta noin hyvin tiedät? En minä ole olettanutkaan että hän voisi ottaa silloin yhteyttä minuun. Mutta en myöskään ymmärrä tapaa, jolla minuun otetaan yhteyttä täällä ja syytellään vielä jostain palstakirjoittelusta jota en ollut edes tehnyt. Te voisitte itse kasvaa aikuisiksi ja katsoa peiliin. Ihmisillä on puhelimet ja sähköposti. Jos on oikeaa asiaa vakavasta aiheesta, siitä ei tulla huutelemaan nimettömänä julkiselle palstalle. Oli vain tuuria että satuin yleensä huomaamaan koko ketjun silloin. Toki olisin voinut jättää myös vastaamatta siihen, koska se miten siellä asioita käsiteltiin, oli täysin ala-arvoista.
Minä en ole te enkä tunne ketään te enkä muuta kuin mitä olen lukenut täällä. Viimeisin oli muistaakseni että sinulle haluttiin ilmoittaa että lue sähköpostia siellä on tietoa ettei haluta kertoa juurikaan palstalla mutta tulit itse huutamaan palstalle kuinka huono posti joltain oli ja sinä et oikeasti itse muista oman "rakkaasi" jutuista mitään vaikka täällä lukeneena on jäänyt mieleen ja tullut surulliseksi että nuori ihminen on keinotekoisesti koomassa eli pidetään nukutuksessa. Ja silloin vuolaasti laitoit itkuemojeja ja ylistit häntä nyt et enää edes muista asiaa. Joten turhaa näköjään. Et sinä voi oikeasti välittää silloin ihmisestä. Rakkautta et edes tajua.
Anonyymi kirjoitti:
Et osannut itse osannut selittää vaan pistit tekoälyn tekemään sen. Miten tekoäly selittää Onko itse e vaiko j nyt kirjoittamassa tuollaista kakkaa minusta? Se on hyvä keksiä kaikenlaisia tarinoita."
Epäilykset nousivat täysin siitä, että vastauksissa oli samoja sanavalintoja, sama rytmi ja sama tapa tulkita minun viestejäni kuin mitä olin kuullut ja lukenut aiemmin heiltä.
Kun palstalla kaikki ovat anonyymejä, ja kun tyyli on noin tunnistettavaa, herää väistämättä kysymys siitä, kuka siellä kirjoittaa. Pelkkä havainto – ei väite, eikä syytös.- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Miksi ette juttele yksityisesti. Olette selvästi samanhenkisiä.
Anonyymi kirjoitti:
Et osannut itse osannut selittää vaan pistit tekoälyn tekemään sen. Miten tekoäly selittää Onko itse e vaiko j nyt kirjoittamassa tuollaista kakkaa minusta? Se on hyvä keksiä kaikenlaisia tarinoita."
Ja lisäksi on hyvä muistaa, että tällaisilla palstoilla syntyy helposti palstaharha – ihmiset alkavat tulkita toisiaan pahimman kautta, vetää johtopäätöksiä ilmaan ja rakentaa tarinoita, jotka eivät perustu mihinkään faktaan.
Se näkyy erityisesti ikävä-palstalla, missä tunteet ovat valmiiksi pinnassa.
Siksi on täysin luonnollista, että myös omat epäilykseni nousivat: kun kirjoitustyyli ja reaktiot muistuttivat aiempia kokemuksia, niin otin sen mahdollisuutena, en totuutena.- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Se on ihan hyvä ohje. Yritän puhua näille järkeä, mutta eihän ne sitä suostu kuuntelemaan. Parempi mennä nukkumaan nyt.
Miksi kaksi mustaa eli Susi ja sydän ei yhdisty kun tuntuu noin hyvin menevän yksiin. Vai oletteko jo kokeilleet eikä toiminut. Tämän ketjun perusteella teillä kahdella tuntuu olevan hyvin samanlainen mielenmaisema ja muiden syyttelyinto joten irl nyt yhteydet ja pääsette ehkä kumpikin palstoilta pois kun nämä ovat teitä piinanneet niin kauan mutta tänne vain tulette.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ette juttele yksityisesti. Olette selvästi samanhenkisiä.
Miksi paritat ihmisiä? Eiköhän jokainen saa itse päättää kehen haluaa tutustua oikeasti ja kehen ei. Minua ei kiinnosta nyt tutustua kehenkään pitkään aikaan. Löydän uuden rakkauden jostain live-elämästä jos löydän. Sitä ei tiedä milloin sellainen vastaan tulee, jos enää koskaan.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Epäilykset nousivat täysin siitä, että vastauksissa oli samoja sanavalintoja, sama rytmi ja sama tapa tulkita minun viestejäni kuin mitä olin kuullut ja lukenut aiemmin heiltä.
Kun palstalla kaikki ovat anonyymejä, ja kun tyyli on noin tunnistettavaa, herää väistämättä kysymys siitä, kuka siellä kirjoittaa. Pelkkä havainto – ei väite, eikä syytös.Sinä harhailet aina ihmisiä joksikin se on jo ännä ajoilta muistista kyllä.
mustasusi kirjoitti:
Miksi paritat ihmisiä? Eiköhän jokainen saa itse päättää kehen haluaa tutustua oikeasti ja kehen ei. Minua ei kiinnosta nyt tutustua kehenkään pitkään aikaan. Löydän uuden rakkauden jostain live-elämästä jos löydän. Sitä ei tiedä milloin sellainen vastaan tulee, jos enää koskaan.
Ja selvennyksenä vielä: en ole täällä etsimässä ystävyyksiä enkä parisuhdetta.
En kaipaa kenenkään ‘parituksia’ tai arvioita siitä, kuka sopisi kenellekin.
Keskustelen asiallisesti aiheesta, en ihmisten välisten suhteiden fantasioista.
Kun asioista puhuu suoraan, ei tarvitse spekuloida toisten elämää.Anonyymi kirjoitti:
Miksi kaksi mustaa eli Susi ja sydän ei yhdisty kun tuntuu noin hyvin menevän yksiin. Vai oletteko jo kokeilleet eikä toiminut. Tämän ketjun perusteella teillä kahdella tuntuu olevan hyvin samanlainen mielenmaisema ja muiden syyttelyinto joten irl nyt yhteydet ja pääsette ehkä kumpikin palstoilta pois kun nämä ovat teitä piinanneet niin kauan mutta tänne vain tulette.
Se ei ole mikään syyttelyinto, vaan faktaa, että meitä molempia on kiusattu ja edelleen kiusataan, kuten sinäkin teet nyt.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
No lopeta sitten johonkin ihmiseen rakkauden höpötys kun kerran jo uutta rakkautta voit edes miettiä. Olet ihan eri tunnelmissa joka toinen päivä. Ei voi kuin ihmetellä miten joku voisi tuollaisen ihmisen kanssa pärjätä. Eikä sulla tunnu olevan oikeasti tunteita eikä tunne-elämää. Joku tunnevamma ehkä tullut jo nuorena tai lapsena. Siihen viittaa.
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Se ei ole mikään syyttelyinto, vaan faktaa, että meitä molempia on kiusattu ja edelleen kiusataan, kuten sinäkin teet nyt.
No en tasan kiusannut ihan ehdotin tosissaan että ottakaa yhteys irl ja pääsette palstalta pois ja kaveri tai rakkaus löytyy. Niin hyvin tuntuu juttu luistavan. Sudella harvoin luistaa kovin monen kanssa. Mutta jos tuon otat kiusaamisena en tiedä miten totuudellinen ihminen olet. Kiusaamista se ei ollut.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Ja lisäksi on hyvä muistaa, että tällaisilla palstoilla syntyy helposti palstaharha – ihmiset alkavat tulkita toisiaan pahimman kautta, vetää johtopäätöksiä ilmaan ja rakentaa tarinoita, jotka eivät perustu mihinkään faktaan.
Se näkyy erityisesti ikävä-palstalla, missä tunteet ovat valmiiksi pinnassa.
Siksi on täysin luonnollista, että myös omat epäilykseni nousivat: kun kirjoitustyyli ja reaktiot muistuttivat aiempia kokemuksia, niin otin sen mahdollisuutena, en totuutena.Että nainen joka on kuolemassa roikkuisi palstalla ja vieläpä kirjoittelesi tänne. Itse olet sanonut että hän on todella huonossa kunnossa ja pidät kuitenkin niin hyväkuntoisena että on näpyttelemässä pitkiä viestejä
Anonyymi kirjoitti:
No en tasan kiusannut ihan ehdotin tosissaan että ottakaa yhteys irl ja pääsette palstalta pois ja kaveri tai rakkaus löytyy. Niin hyvin tuntuu juttu luistavan. Sudella harvoin luistaa kovin monen kanssa. Mutta jos tuon otat kiusaamisena en tiedä miten totuudellinen ihminen olet. Kiusaamista se ei ollut.
Hyvö homma.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
taas se sama virsi alkaa . Kerro nyt sekin että olet ollut ilman seksiä 13 vuotta .
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole te enkä tunne ketään te enkä muuta kuin mitä olen lukenut täällä. Viimeisin oli muistaakseni että sinulle haluttiin ilmoittaa että lue sähköpostia siellä on tietoa ettei haluta kertoa juurikaan palstalla mutta tulit itse huutamaan palstalle kuinka huono posti joltain oli ja sinä et oikeasti itse muista oman "rakkaasi" jutuista mitään vaikka täällä lukeneena on jäänyt mieleen ja tullut surulliseksi että nuori ihminen on keinotekoisesti koomassa eli pidetään nukutuksessa. Ja silloin vuolaasti laitoit itkuemojeja ja ylistit häntä nyt et enää edes muista asiaa. Joten turhaa näköjään. Et sinä voi oikeasti välittää silloin ihmisestä. Rakkautta et edes tajua.
“Siksi en pitänyt siitä sähköpostista.”
Se viesti ei ollut normaali tapa kertoa vakavista asioista.
Kyseessä oli anonyymin e-korttipalvelun kautta lähetetty monisivuinen kirje, joka:
1. Oli täynnä syytöksiä ja haukkumista.
Kirje ei kertonut mitään selkeästi – se vain hyökkäsi henkilökohtaisesti ja keksi asioita, joita en ole tehnyt.
2. Ei sisältänyt mitään todennettavissa olevaa tietoa.
Ei lähettäjän nimeä, ei oikeaa osoitetta, ei mahdollisuutta vastata.
3. Ei kertonut kuka kirjoittaa ja miksi.
Vakavista asioista kertova ihminen ei piiloudu e-kortin taakse.
Aikuinen ihminen lähettää normaalin sähköpostin omalla nimellään.
4. Sävy oli täysin väärä tilanteeseen.
Kun joku haluaa oikeasti ilmoittaa jonkun sairaudesta tai leikkauksesta, hän ei lähetä monen sivun raivoisaa, moralisoivaa ja sekavaa viestiä, joka kuulostaa enemmän solvaukselta kuin välittämiseltä.
5. Kirje muistutti paljon enemmän palstakiusaajien tyyliä kuin läheisen ystävän viestiä.
E-kortti oli hyökkäävä, aggressiivinen ja täynnä oletuksia.
Aito ystävä ei puhu noin, eikä käyttäisi noin outoa tapaa yhteydenpitoon.- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Ja selvennyksenä vielä: en ole täällä etsimässä ystävyyksiä enkä parisuhdetta.
En kaipaa kenenkään ‘parituksia’ tai arvioita siitä, kuka sopisi kenellekin.
Keskustelen asiallisesti aiheesta, en ihmisten välisten suhteiden fantasioista.
Kun asioista puhuu suoraan, ei tarvitse spekuloida toisten elämää.Mikä se kirsikka juttu oli jota kesti yli vuoden. Annoit ymmärtää että hän kiinostaa sua . Hän oli mukavista mukavin ja kivoista kivoin.
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin kuulostaa tutulta tällaiset ehdotukset... Minä etsin suhteeni ihan muualta kuin näiltä palstoilta. Sinä saat tehdä itse niin kuin neuvot, ja todennäköisesti teetkin. Onnea sille.
Jos sinä haluat etsiä kontakteja täältä, se on sinun valintasi. Minä en tee niin, enkä myöskään kaipaa sinulta neuvoja siitä, miten minun pitäisi tuntea, toimia tai rakastaa.
Pidä siis omat projekti-ideasi omalla tontillasi. Minä jatkan elämääni ihan muualla.- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Sivusta kommentoin miten kiusaamista jos ehdotaan yheydenpitoa palstan ulkopuolella. sudella oli profiilissa säkhöpostiosoite aikoinaan. Minkä ihmeen takia pitää kertoa meiliosote jos ei halua kenekään ottavan yhteyttä?
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Kyseessä oli anonyymin e-korttipalvelun kautta lähetetty monisivuinen kirje, joka:
Kirje ei kertonut mitään selkeästi – se vain hyökkäsi henkilökohtaisesti ja keksi asioita, joita en ole tehnyt.
Kun joku haluaa oikeasti ilmoittaa jonkun sairaudesta tai leikkauksesta, hän ei lähetä monen sivun raivoisaa, moralisoivaa ja sekavaa viestiä, joka kuulostaa enemmän solvaukselta kuin välittämiseltä.
5. Kirje muistutti paljon enemmän palstakiusaajien tyyliä kuin läheisen ystävän viestiä.
Aito ystävä ei puhu noin, eikä käyttäisi noin outoa tapaa yhteydenpitoon.Selvä homma eli olet antanut jonkun henkkoht säpön täällä jollekin tai useille ja joo niin niin... sinä itse itkit sitä naista ja ymmärsin että kyllä oli joku naishenkilö joka oli nimensä kertonut siinä postissa mutta ei halunnut täällä kertoa. Joka tapauksessa tuli tänne vielä ja oli pettynyt että sinua ei tuntunut kiinnostavan itse asia eli miten se sinun rakkaus voi ja missä on. Mutta jos haluat kaikkien edessä täällä julistaa sen rakkaasi paskaksi niin kuin jo teit ja olet alusta alkaen tehmyt.. Asiahan on sillä selvä. Unohda hänet ja lopeta surupuheet.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Aito ystävä ei puhu noin, eikä käyttäisi noin outoa tapaa yhteydenpitoon.Ja lopeta tuo itsesi peukutus, säälittävää.
Anonyymi kirjoitti:
Ja lopeta tuo itsesi peukutus, säälittävää.
Te olette palstan lynkkaaja kiusaaja porukka. Se on nyt tullut varsin selväksi. Heippa!
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Te olette palstan lynkkaaja kiusaaja porukka. Se on nyt tullut varsin selväksi. Heippa!
En ole te ja olet väärässä, olen vanhempi nainen joka pitää toisen naisen puolta. Olen huomannut alusta alkaen miten olet hänestä täällä puhunut ja hakenut tukea että eikö olekin huono ja eikö hän teekin väärin. Minä olen seurannut juttua hieman tarkemmin näköjään kuin sinä ja kommentoinut myös välillä. Mutta itse et tunnu muistavan mitään enää edes koko tilanteesta tai suhteestasi joka alkoi mielestäni joskus helmikuussa. Siitä saakka kun kävit joka parin viikon välein täällä kertomassa jotain kun oli tullut erimielisyyttä niin olen lukenut ja huomannut miten kova joku inho tai viha sinulla on ollut alusta asti. Miksi olit hänen kanssaan yhteydessä? Sitä sinun kannattaa miettiä. Jos et halunnut etkä tykännyt kun annoit ymmärtää ettei hän ainakaan ollut sinua häirinnyt vaan koit että hän on liikaakin poissa ja syy tuli esiin oli sairaana. Etkö ymmärrä mitä on olla sairas ja ettei silloin voi sellaiseen yhteydenpitoon enää kuin sinä odotit. Mutta mitä odotit että pääset hänen lähelleen ja teet jotain pahaa koska inhosit häntä. Halusit seksiä vai tehdä pahaa. Muuta en ymmärrä miksi hänet olisit edes halunnut nähdä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole te ja olet väärässä, olen vanhempi nainen joka pitää toisen naisen puolta. Olen huomannut alusta alkaen miten olet hänestä täällä puhunut ja hakenut tukea että eikö olekin huono ja eikö hän teekin väärin. Minä olen seurannut juttua hieman tarkemmin näköjään kuin sinä ja kommentoinut myös välillä. Mutta itse et tunnu muistavan mitään enää edes koko tilanteesta tai suhteestasi joka alkoi mielestäni joskus helmikuussa. Siitä saakka kun kävit joka parin viikon välein täällä kertomassa jotain kun oli tullut erimielisyyttä niin olen lukenut ja huomannut miten kova joku inho tai viha sinulla on ollut alusta asti. Miksi olit hänen kanssaan yhteydessä? Sitä sinun kannattaa miettiä. Jos et halunnut etkä tykännyt kun annoit ymmärtää ettei hän ainakaan ollut sinua häirinnyt vaan koit että hän on liikaakin poissa ja syy tuli esiin oli sairaana. Etkö ymmärrä mitä on olla sairas ja ettei silloin voi sellaiseen yhteydenpitoon enää kuin sinä odotit. Mutta mitä odotit että pääset hänen lähelleen ja teet jotain pahaa koska inhosit häntä. Halusit seksiä vai tehdä pahaa. Muuta en ymmärrä miksi hänet olisit edes halunnut nähdä.
Ja hän oli kertonut sinulle että on sairaalassa ja sairaana miksi koko ajan väitit että hän ghostaa tai tekee pahaa. Nuo on tulleet täällä hyvin selväksi moneen otteeseen nyt syksyllä. Ja joskus kesän lopussa jo että hän voi huonosti.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Nyt vika on meissä muissa jälleen kerran . Meidän muiden vika on että suden suhde päättyi. Aina syyttämässä muita omista virheistään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja lopeta tuo itsesi peukutus, säälittävää.
Ja minä vanhempi nainen en kirjoittanut tuota peukutusjuttua, joku toinen.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Aito ystävä ei puhu noin, eikä käyttäisi noin outoa tapaa yhteydenpitoon.Laita nyt koko kortti sieltä spostista tänne todisteeksi että voi kaikki lukea. E kortissa ei muuten ole mitään vikaa. Siihen on ihan yhtä hyvä kirjoittaa kuin muutenkin. Joten ihan turha sitä korttia syyttää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja hän oli kertonut sinulle että on sairaalassa ja sairaana miksi koko ajan väitit että hän ghostaa tai tekee pahaa. Nuo on tulleet täällä hyvin selväksi moneen otteeseen nyt syksyllä. Ja joskus kesän lopussa jo että hän voi huonosti.
Minäkin muistan nämä ghostaamispuheet.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Jotenkin kuulostaa tutulta tällaiset ehdotukset... Minä etsin suhteeni ihan muualta kuin näiltä palstoilta. Sinä saat tehdä itse niin kuin neuvot, ja todennäköisesti teetkin. Onnea sille.
Jos sinä haluat etsiä kontakteja täältä, se on sinun valintasi. Minä en tee niin, enkä myöskään kaipaa sinulta neuvoja siitä, miten minun pitäisi tuntea, toimia tai rakastaa.
Pidä siis omat projekti-ideasi omalla tontillasi. Minä jatkan elämääni ihan muualla.En ole ehdottanut sinulle kyllä ikinä mitään aiemmin, nyt huomasin että tämä mustasydän on samanhenkinen. Mitä pahaa siinäkin oli. Sinusta kaikki on tutunkuuloista. En etsi seuraa sen verran ikää jo ja nähty suhteet. Ei ole projektia minulla. Emmekä me tunne joten turhaan kuvittelet minua joksikin. Tunnen sinut mustasusi nimellä täältä vuodesta 21 lähtien. Paitsi alkuun olit joku prinssi ja jotain j juttua.
Anonyymi kirjoitti:
Laita nyt koko kortti sieltä spostista tänne todisteeksi että voi kaikki lukea. E kortissa ei muuten ole mitään vikaa. Siihen on ihan yhtä hyvä kirjoittaa kuin muutenkin. Joten ihan turha sitä korttia syyttää.
Anonyymi moralisoiva e-kortti vakavasta asiasta ei ole normaalia kenellekään. Se olisi ollut hyväksyttävää vain avoimella lähettäjällä ja asiallisella sävyllä. Aikuiset ihmiset eivät käyttäydy tuolla tavalla.
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin muistan nämä ghostaamispuheet.
Muistele sinä mitä haluat. Kun et ymmärrä edes asiayhteyksiä, niin niitä on aika turha muistella.
Anonyymi kirjoitti:
Ja minä vanhempi nainen en kirjoittanut tuota peukutusjuttua, joku toinen.
Niin kyllä, olen huomannut että teitä lynkkaajia on täällä monta. Ja yölläkin jaksatte vaan kukkua ja jatkaa tuota länkyttämistä. Tuskin nukutte ollenkaan.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Anonyymi moralisoiva e-kortti vakavasta asiasta ei ole normaalia kenellekään. Se olisi ollut hyväksyttävää vain avoimella lähettäjällä ja asiallisella sävyllä. Aikuiset ihmiset eivät käyttäydy tuolla tavalla.
Se on sinun kertomus miten oli kirjoitettu. Ehkä laitat tänne kortin, saa muutkin arvioida. Sinä olet kyllä varmasti oman osasi haukkunut sitä jotain ihmistä täällä ihan joka osiossa. En ole ikinä tavannut miestä joka noin avoimesti osoittaa vihaa jotain naista kohtaan. Väittää rakastavansa mutta selkeästi haluaa vain pahaa. Mietitkö yhtään mitä teet nytkin. Taistelet että joku posti oli väärin kirjoitettu, joku muu miettisi että miten sen naisen vointi. Onko hän elossa enää yli päänsä. Sinä et mieti. Mietit vaan että sinä saat jonkun oikeuden johonkin. Vihata häntä. Miksi? Vihaa häntä mutta voisitko vaikka tehdä niitä tekoälyjuttuja vihasta ja purkaa sitä kautta mutta älä tuo tänne häntä vihasi kautta. Ja syytä häntä kaikesta. Se on hirveää luettavaa. Kun on normaali sydän ja tunneälyä ja tunteet. Tekee pahaa ja tulee tunne että jonkun on pakko puolustaa häntä. Kun ei itse voi. Sinähän sanot että itseä pitää aina puolustaa. Hän ei voi.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Muistele sinä mitä haluat. Kun et ymmärrä edes asiayhteyksiä, niin niitä on aika turha muistella.
Eli et ole puhunut koskaan kun rakkaasi ei vastannut tekstiviesteihin , sähköposteihin , puheluihin. Kiellät ettet ole koskaan tälläistä palstalla puhunut. ja tämä oli tapahtunut ennen kuin hän joutui sairaalaan.
Hän siis ghostasi sinut ennen sairaalaan joutumista mutta soitti ja puhuitte puhelimessa kun hän oli sairaalassa..Ghostaamin tarkoittaa ihmissuhteen (kuten deittisuhde tai ystävyys) yksipuolista ja selittämätöntä päättämistä, jossa toinen osapuoli lakkaa vastaamasta viesteihin ja puheluihin ja katoaa yhtäkkiä, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli et ole puhunut koskaan kun rakkaasi ei vastannut tekstiviesteihin , sähköposteihin , puheluihin. Kiellät ettet ole koskaan tälläistä palstalla puhunut. ja tämä oli tapahtunut ennen kuin hän joutui sairaalaan.
Hän siis ghostasi sinut ennen sairaalaan joutumista mutta soitti ja puhuitte puhelimessa kun hän oli sairaalassa..Ghostaamin tarkoittaa ihmissuhteen (kuten deittisuhde tai ystävyys) yksipuolista ja selittämätöntä päättämistä, jossa toinen osapuoli lakkaa vastaamasta viesteihin ja puheluihin ja katoaa yhtäkkiä,Minua valvottaa oman lapsenlapseni asiat ja siksi valvon. Kyllä nukun aina kun nukuttaa. En tämän vuoksi valvo. Mutta minusta kuulosti että se nainen halusi oikeasti sinulle hyvää ja vielä soitti sairaalasta ja olitte sinun mukaasi puhuneet lämminhenkisesti ja hän oli ihana näin kerroit vasta. Ja olitte niin läheiset. Miten nyt kaikki on muuttunut päälaelleen, kun et ole edes todennäköisesti kuullut hänestä koska kukaan ei tiedä missä hän on joko jo poissa lopullisesti vai taistelee hengestään mutta sen muistan että se likkakaveri sanoi täällä että koska et arvostanut heidän ilmoitustaan ja terveisiä että hän toivoi sinulle hyvää ja rakkautta elämään niin eivät enää ota yhteyttä eivätkä häiritse sinua. Koska senkin sanoit heille että häiritsevät sinua. Joten ei varmasti enää häiritse sitten.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minua valvottaa oman lapsenlapseni asiat ja siksi valvon. Kyllä nukun aina kun nukuttaa. En tämän vuoksi valvo. Mutta minusta kuulosti että se nainen halusi oikeasti sinulle hyvää ja vielä soitti sairaalasta ja olitte sinun mukaasi puhuneet lämminhenkisesti ja hän oli ihana näin kerroit vasta. Ja olitte niin läheiset. Miten nyt kaikki on muuttunut päälaelleen, kun et ole edes todennäköisesti kuullut hänestä koska kukaan ei tiedä missä hän on joko jo poissa lopullisesti vai taistelee hengestään mutta sen muistan että se likkakaveri sanoi täällä että koska et arvostanut heidän ilmoitustaan ja terveisiä että hän toivoi sinulle hyvää ja rakkautta elämään niin eivät enää ota yhteyttä eivätkä häiritse sinua. Koska senkin sanoit heille että häiritsevät sinua. Joten ei varmasti enää häiritse sitten.
Miksi sinä minulle vastaat . Minä en ole mustasusi ja kommentti oli mustasudelle. Sinä et ole mustasusi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minua valvottaa oman lapsenlapseni asiat ja siksi valvon. Kyllä nukun aina kun nukuttaa. En tämän vuoksi valvo. Mutta minusta kuulosti että se nainen halusi oikeasti sinulle hyvää ja vielä soitti sairaalasta ja olitte sinun mukaasi puhuneet lämminhenkisesti ja hän oli ihana näin kerroit vasta. Ja olitte niin läheiset. Miten nyt kaikki on muuttunut päälaelleen, kun et ole edes todennäköisesti kuullut hänestä koska kukaan ei tiedä missä hän on joko jo poissa lopullisesti vai taistelee hengestään mutta sen muistan että se likkakaveri sanoi täällä että koska et arvostanut heidän ilmoitustaan ja terveisiä että hän toivoi sinulle hyvää ja rakkautta elämään niin eivät enää ota yhteyttä eivätkä häiritse sinua. Koska senkin sanoit heille että häiritsevät sinua. Joten ei varmasti enää häiritse sitten.
Mutta se on välittämistä Susi että haluaa toiselle hyvää. Usko tai älä harva enää nykyään toivoo mutta se kertoo että on välittävä ihminen. Ja vielä sairaanakin oli halunnut ne terveiset lähettää. Se liikutti tällaista elämää nähnyttä mutta sinua ei varmasti mutta minä en suostu uskomaan että oli pahasta ihmisestä kyse. Jostain syystä uskon että hänellä oli hyvä sydän. Itse niin sanoit jossain ettet voi ikinä unohtaa häntä eikä kukaan muu korvata eikä täyttää sitä paikkaa. Että hän oli niin erityislaatuinen ja kaunissielu. Miksi olet muuttanut mieltä ihan parissa päivässä...Sitä on hyvin vaikeaa ymmärtää.
Ja tänään myös sanoit ettei hän ollut kaunis eikä minkään näköinen sitä ihmettelen miksi pitää ulkoisesti lynkata myös jos et tykännyt ulkoisesti kumma että edes kiinnostuit hänestä koska olethan varmasti jonkun kuvan tai jotain kuvia nähnyt. Jos kerran olitte aikeissa tavata. Sinusta on saanut kuvan että ulkoisesti pitää olla kaunis. Mutta nyt tämä mummo yrittää käydä nukkumaan kun sai viestin lapsenlapsesta ja huoli vähän helpotti sen verran. Hyvää yötä. - AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Niin kyllä, olen huomannut että teitä lynkkaajia on täällä monta. Ja yölläkin jaksatte vaan kukkua ja jatkaa tuota länkyttämistä. Tuskin nukutte ollenkaan.
Nukutko itse parhaillaan? sinä sanoit jo aikasemmin että sinä häivyt. ja mitä teet
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä minulle vastaat . Minä en ole mustasusi ja kommentti oli mustasudelle. Sinä et ole mustasusi
Anteeksi se tuli vahingossa kyllä yritin sudelle juurikin vastata mutta heittelee noita viestejä kummallisesti. No hänelle oli tarkoitus joka tapauksessa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi se tuli vahingossa kyllä yritin sudelle juurikin vastata mutta heittelee noita viestejä kummallisesti. No hänelle oli tarkoitus joka tapauksessa.
okei
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se on välittämistä Susi että haluaa toiselle hyvää. Usko tai älä harva enää nykyään toivoo mutta se kertoo että on välittävä ihminen. Ja vielä sairaanakin oli halunnut ne terveiset lähettää. Se liikutti tällaista elämää nähnyttä mutta sinua ei varmasti mutta minä en suostu uskomaan että oli pahasta ihmisestä kyse. Jostain syystä uskon että hänellä oli hyvä sydän. Itse niin sanoit jossain ettet voi ikinä unohtaa häntä eikä kukaan muu korvata eikä täyttää sitä paikkaa. Että hän oli niin erityislaatuinen ja kaunissielu. Miksi olet muuttanut mieltä ihan parissa päivässä...Sitä on hyvin vaikeaa ymmärtää.
Ja tänään myös sanoit ettei hän ollut kaunis eikä minkään näköinen sitä ihmettelen miksi pitää ulkoisesti lynkata myös jos et tykännyt ulkoisesti kumma että edes kiinnostuit hänestä koska olethan varmasti jonkun kuvan tai jotain kuvia nähnyt. Jos kerran olitte aikeissa tavata. Sinusta on saanut kuvan että ulkoisesti pitää olla kaunis. Mutta nyt tämä mummo yrittää käydä nukkumaan kun sai viestin lapsenlapsesta ja huoli vähän helpotti sen verran. Hyvää yötä.Te vaan täällä vääristelette jokaista minun sanomaani sanaa. Minä en ole hänen ulkonäköään kertaakaan moittinut. Eikä minun mielipide hänestä ole muuttunut. En ole mitään pahaa hänestä puhunut.
Tänne on aivan turha mitään kertoa kun kaikki vääristetään ja väärin käännetään. Haluatte vaan ymmärtää kaiken tahallaan väärin.- AnonyymiUUSI
Älä sinä viitsi haukkua vanhempia ihmisiä rotiksi. Kumma kun täällä pitää haukkua kaikkien kaikkia. Ja puuttua asiaan joka ei kai koskenut sinua mitenkään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä sinä viitsi haukkua vanhempia ihmisiä rotiksi. Kumma kun täällä pitää haukkua kaikkien kaikkia. Ja puuttua asiaan joka ei kai koskenut sinua mitenkään.
Näköjään asiaton viesti poistettiin joka oli ihan oikein. Kerrankin hyvä ylläpito ja toimi. Kun vanhempia ihmisiä nimitellään eikä asia kuulunut edes hälle joka nimitteli.
- AnonyymiUUSI
mustasusi kirjoitti:
Ei toi mitään järjen puhumista ole...
Oikeestiko luulet, että se sulle toteasi "ai jaa niinkö se olikin, ei sitten mitään enää".
xLiner - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei toi mitään järjen puhumista ole...
Oikeestiko luulet, että se sulle toteasi "ai jaa niinkö se olikin, ei sitten mitään enää".
xLinerRikollinen palasi mustamaalaus yrityksiin uudestaan kun edellinen viesti poistettiin. Näin just se täällä menee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Rikollinen palasi mustamaalaus yrityksiin uudestaan kun edellinen viesti poistettiin. Näin just se täällä menee.
Mitä Xliner nää sulle itse asiassa kuuluu yhtään? Susta ei oo puhuttu mitään.
- AnonyymiUUSI
Eittämättä palstailu on tuonut runsaasti negatiivisia aaltoja irl-puolelle. En ole koskaan kirjoittanut tunnisteilla ikävä-osioon tai muillekaan palstoille vaan ennemminkin yleisellä tasolla keskusteluun osallistuen. Kuitenkin tosielämän puolella kohtaan hyvin usein veetuilua palstakommenteista.
Kyllä minuakin eittämättä kylmäisi, jos luulisin jonkun tutun kirjoittavan perääni mankuvia viestejä tai toisaalta haukkuvia kommentteja, jos irl suhtautuu neutraalista tai ilahtuneesti kohdatessa.
Kieltämättä välittyisi voimakkaasti mielikuva kaksinaamaisuudesta tai pakkomielteisyydestä.
En tiedä mitä olet ikävälle kirjoittamut, sillä olen lukenut S24:ää vasta muutaman viikon ajan.
Kaipa jokainen toisinaan tekee ja ilmaisee jotain mitä ei myöhemmin haluaisi sanoa.Ei ehkä niinkään mitä olen kirjoittanut, vaan millaista kohtelua olen saanut.
Ehkä paras neuvoni asiassa on tämä: Kierrä ikävä kaukaa.
Olisin toivonut, että minulle olisi sanottu noin silloin aikanaan.- AnonyymiUUSI
ja sinä et voi olettaa että kuolemansairas roikkuu palstoilla kirjoittelemassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ja sinä et voi olettaa että kuolemansairas roikkuu palstoilla kirjoittelemassa.
Mutta hän haluaa olettaa koska vihaa niin paljon. Häntä ei kiinnosta järki eikä kenenkään kärsimys vaan viha ja oma oikeutus jostain syystä vihata häntä ja hänen ihmisiään jotka oli hänen elämässä. Oliko kateutta vai mustasukkainen vai mistä kyse. Hyvin erikoista. Yhtä aikaa rakastaa ja inhota jotain noin paljon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hän haluaa olettaa koska vihaa niin paljon. Häntä ei kiinnosta järki eikä kenenkään kärsimys vaan viha ja oma oikeutus jostain syystä vihata häntä ja hänen ihmisiään jotka oli hänen elämässä. Oliko kateutta vai mustasukkainen vai mistä kyse. Hyvin erikoista. Yhtä aikaa rakastaa ja inhota jotain noin paljon.
Kyllä sen olen huomannut. Sudella on paljon vihaa sisällään.
- AnonyymiUUSI
Kadun sitä että yritin olla kuin muut, mutta en ole sitä koska olen erityispiirteinen! Se on pysyvä piirre ja oireet voivat vahvistua, jos joutuu kokemaan vaikeita asioita vuosien ajan, niin kuin minulle kävi!
- AnonyymiUUSI
Kadun hetkeä jolloin ihastuin edeltävään. Olisi pitänyt pitää omista arvoista kiinni.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä15111406- 288102
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.565874Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1624749- 154671
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai324331Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas844193- 843487
- 803240
- 481741