Kakka karkaa

Anonyymi

Inkontinenssi-termi yleensä tarkoittaa pissan pidätyskyvyttömyyttä, mutta meikäläisellä elämää rajoittava ongelma on "isohätä". Erilaisia keinoja on ollut käytössä, viimeksi jokilainen pumppu, ei tullut kakka käskemällä. Jonkinlaista apua olen saanut loperamidista. Tänään osui käteen mainos Peristeen-anaalitamponista. Onko moisesta kellään kokemuksia? Löytyisikö tästä apua siihen, että voisi joskus lähteä lenkille ilman että pitäisi syöksyä puskaan, joita ei tietenkään esikaupunkialueellakaan ole - puhumattakaan vessoista! - Meitä on paljon, miten olette pärjänneet asian kanssa?

5

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen 30-vuotias mies ja pidätyskyvyn rajallisuuden ja yliaktiivisen rakon ohella ongelmat ulosteen pidätyskyvyn kanssa ovat valitettavan tuttuja koko elämän ajalta, joita siis sitten ovat pahentaneet eräät alavatsan ja nivusalueen leikkaukset sekä selän loukkaaminen teini-iässä. Varsinkin kuluneet neljä vuotta ovat olleet hankalan haastavat, kun sappirakon poiston jälkeen jäi riesaksi sappihapporipuli eikä kohdallani ole kunnolla statiinilääkitys siihen auttanut, ja lisäksi tuo lääke on aiheuttanut sivuoireita, kuten kovaa lihassärkyä, joten ei ole kovin hyvin tuo statiini sopinut.

      Itselläni on siis käytössä teippivaipat jo pelkästään tuon rakon ja pissan takia, mutta kunnon vaipat kestävät myös ulosteen karkaamisen. Tälläisia vaippoja ovat Abena Abri-Form M4 (Drylife Slip XPlus, käytännössä sama vaippa) ja Molicare Slip Maxi näitä käytän eniten. Erittäin hyvä ja varma valinta on myös BetterDry. Kokemusta on myös Drylife Slip Super ja Forma-care Slip X-Plus -vaipoista.

    • Anonyymi

      Ainoa kunnon apu tullut vaipoista. Ilman niitä elämä olisi neljän seinän sisällä. Onneksi niitä ei tarvitse päivittäin pitää, mutta joka kerta, kun vaipan joutuu laittamaan, kyllähän se pahalta tuntuu. Ihan kuin aikuinen ihminen muuttuisi yhtäkkiä vauvaksi vain sen takia, että on suoja housuissa. Toivottavasti löytyisi muutakin apua.

    • Anonyymi

      Eipä ne pidätyskyvyn ongelmat mitenkään mukavia ole ja rajoittavat elämää! Kuullut olet tommosesta ja on varmaan kätevä, luulen sen olevan melko epämiellyttävä käyttää, jos merkittävä osa kyseisen alueen tunnosta on tallella.

      Monisairas

    • Anonyymi

      Ainoa toimiva apu valitettavasti olleet vaipat. Jatkuvasti joudun niitä pitämään. Ei oikein muu enää auta.

    • Anonyymi

      Vaippojen puolesta minäkin liputan. Ei kivoin vaihtoehto, mutta toimivin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe