Inkontinenssi-termi yleensä tarkoittaa pissan pidätyskyvyttömyyttä, mutta meikäläisellä elämää rajoittava ongelma on "isohätä". Erilaisia keinoja on ollut käytössä, viimeksi jokilainen pumppu, ei tullut kakka käskemällä. Jonkinlaista apua olen saanut loperamidista. Tänään osui käteen mainos Peristeen-anaalitamponista. Onko moisesta kellään kokemuksia? Löytyisikö tästä apua siihen, että voisi joskus lähteä lenkille ilman että pitäisi syöksyä puskaan, joita ei tietenkään esikaupunkialueellakaan ole - puhumattakaan vessoista! - Meitä on paljon, miten olette pärjänneet asian kanssa?
Kakka karkaa
5
1365
Vastaukset
- Anonyymi
Olen 30-vuotias mies ja pidätyskyvyn rajallisuuden ja yliaktiivisen rakon ohella ongelmat ulosteen pidätyskyvyn kanssa ovat valitettavan tuttuja koko elämän ajalta, joita siis sitten ovat pahentaneet eräät alavatsan ja nivusalueen leikkaukset sekä selän loukkaaminen teini-iässä. Varsinkin kuluneet neljä vuotta ovat olleet hankalan haastavat, kun sappirakon poiston jälkeen jäi riesaksi sappihapporipuli eikä kohdallani ole kunnolla statiinilääkitys siihen auttanut, ja lisäksi tuo lääke on aiheuttanut sivuoireita, kuten kovaa lihassärkyä, joten ei ole kovin hyvin tuo statiini sopinut.
Itselläni on siis käytössä teippivaipat jo pelkästään tuon rakon ja pissan takia, mutta kunnon vaipat kestävät myös ulosteen karkaamisen. Tälläisia vaippoja ovat Abena Abri-Form M4 (Drylife Slip XPlus, käytännössä sama vaippa) ja Molicare Slip Maxi näitä käytän eniten. Erittäin hyvä ja varma valinta on myös BetterDry. Kokemusta on myös Drylife Slip Super ja Forma-care Slip X-Plus -vaipoista. - Anonyymi
Ainoa kunnon apu tullut vaipoista. Ilman niitä elämä olisi neljän seinän sisällä. Onneksi niitä ei tarvitse päivittäin pitää, mutta joka kerta, kun vaipan joutuu laittamaan, kyllähän se pahalta tuntuu. Ihan kuin aikuinen ihminen muuttuisi yhtäkkiä vauvaksi vain sen takia, että on suoja housuissa. Toivottavasti löytyisi muutakin apua.
- Anonyymi
Eipä ne pidätyskyvyn ongelmat mitenkään mukavia ole ja rajoittavat elämää! Kuullut olet tommosesta ja on varmaan kätevä, luulen sen olevan melko epämiellyttävä käyttää, jos merkittävä osa kyseisen alueen tunnosta on tallella.
Monisairas - Anonyymi
Ainoa toimiva apu valitettavasti olleet vaipat. Jatkuvasti joudun niitä pitämään. Ei oikein muu enää auta.
- Anonyymi
Vaippojen puolesta minäkin liputan. Ei kivoin vaihtoehto, mutta toimivin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379