Aivosumu (trileptar)

Anonyymi

No niin, vuoden oon näitä trileptaria syönyt. Annos ei oo erityisen suuri, 150 300 (eli aamulla yksi, illalla kaksi).

Välillä meinaa olla paskaa tämä homma. Ei vaan toimi aivot niinkuin pitäisi, pitää miettiä helvetin pitkään jotain ihmisten nimiä ja vähänkään monimutkaisempien laskujen päässä laskemisesta ei tule mitään. Sama juttu on jos pitäisi muistaa ulkoa numerosarja kuten puh numero tai vastaava. Toiset päivät on aika normaaleja, toiset rasittavia edellämainittujen syiden vuoksi.

Tekisi mieli heittää vesilintua noilla lääkkeillä mutta vahvasti plussaa on kyllä se ettei oo ollut yhtään päänsärkykohtausta (auraa jotka aikanaan tulkitsin väärin migreeniksi), niin eipä sekään oikein ole vaihtoehto

3

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Okskarbatsepiinilla ja karbamatsepiinilla on paljon samoja sivuvaikutuksia. Käytin molempia aikaisempina vuosikymmeninä. Trileptal ei väsyttänyt yhtä paljon kuin karbamatsepiinit.
      https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1956&d=3099267&i=NOVARTIS_TRILEPTAL_TRILEPTAL tabletti, kalvopäällysteinen 150 mg, 300 mg, 600 mg
      Kun vertaan mainitsemiasi oireita valmistajan ohjeisiin, ne viittaisivat hyponatremiaan. Mittauta natrium-, kalium- ja kilpirauhasarvot, omista käyttäjäkokemuksistani tietoisena.

• Anonyymi

Joo nyt oon labroihin ja kontrolliin menossa.

Mitäs siinä kohtaa jos näin olisikin. Uusi lääke ja kortti taas kolmeksi kuukaudeksi pois. Kiinnostaa niin hel**tin paljon.

Vai onko siihen jotain omaa nappia millä korjata na/ca jos siellä vika?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo nyt oon labroihin ja kontrolliin menossa.

Mitäs siinä kohtaa jos näin olisikin. Uusi lääke ja kortti taas kolmeksi kuukaudeksi pois. Kiinnostaa niin hel**tin paljon.

Vai onko siihen jotain omaa nappia millä korjata na/ca jos siellä vika?

Tässä asiantuntijan tekstiä hyponatremiasta:
        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00858
        Samalta sivustolta löytyy myös hypokalemia.

Mitä tarkoitat "kortti kolmeksi kuukaudeksi pois"? Minulla ei käynyt niin.
        Minulle auttoi, kun Trileptal vaihdettiin Keppraan.

Natrium-kalium-suhde ei ole yhtä tärkeä kuin molempien riittävä pitoisuus. Tälläkin palstalla on ollut keskusteluja hyponatremiasta Deprakinen, Neurotol Slow:n, Neurotolin ja Tegretolin yhteydessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      76
      5245
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      67
      4668
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      126
      4606
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      339
      1946
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      89
      1609
    6. 92
      1524
    7. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1476
    8. 336
      1154
    9. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      991
    10. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      55
      967
    Aihe