Lihavuuden arvostelijat

Anonyymi

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka moittivat toisten ihmisten lihavuutta. Varsinkin, kun itse olen huomannut laihtuneeni. Pahimmalta tuntuu, että oma äiti kehtaa vähättellä painoni laskua ja moittii sitä liian hitaaksi.
Toinen ääripää on poikani, jonka hän sanoo laituneen liikaa. Äitini sanat loukkaavat eniten, vaikka niissä olisi totuuden hiven.
Suurimpia lihavuunde arvostelijota ovat ihmiset, jotka ovat laihoja.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      70 % suomalaisista on läskejä. Läskeys on yhteiskunnan puolesta ihan hyväksyttyä ja siihen jopa kannustetaan.

    • Anonyymi

      Toisten ihmisten normien mukaan ei voi elää, tärkeintä on se onko itse tyytyväinen itseensä ja saavutuksiinsa.

    • Anonyymi

      Itselle kävi niin, että sairastelun takia laihduin ja heti kehuttiin ihan kauheasti kun olen laihtunut yms. vaikak en itse aiheesta puhunut.
      Olin ollut todella kipeä ja jotenkin törkeetä, että siitä tehtiin hyvä asia koska olin laihtunut. Heti kun olin terve niin keräsin kilot takaisin, ihan sen takia, että oli paljon terveempi olo ja ei ollut aika miettiä mistään painosta vaan, että on perusterve.

      Mikä juttu siinä on, että toisen painoa saa kommentoida ilman, että toinen siitä puhuu? Monet painonmuutokset suuntaan taikka toiseen yllättävän usein johtuu kivuliasta tai muuten vaikeista sairauksista.
      Vaikka luulisit kehuvasi.. Niin se on todella törkeää ja epäkohteliasta huomautella ja sanoa asiasta. Toisella henkilöllä voi olla todettu vaikka syöpä ja hänen pitää kuunnella sitä kuinka hyvältä ja terveeltä näyttää nyt laihempana yms.

      Tai valitetaan kun paino on sinulla noussut ja kuin et huolehdi terveydestäsi kun on esim. selvitymässä vakavasta masennuksesta tai kilpirauhasista on löydetty jotain.

    • Anonyymi

      Oikeasti tässä yhteiskunnassa ei kelpaa koskaan. Itse en ole ollut ikinä ylipainoinen. Tässä samassa painossa olen joskus ollut joskun nuorena kuulemma liian kevyt (olen myös liian lyhyt, mutta se pääsi tältä terkkarilta unohtumaan), lihasmassaa on liian vähän ja hampaat on liian huonot, ja se on kuulemma ihan oma vika. Se että on matalat verenpaineet ja että liikun ja etten käytä alkoholia tai sokeria ei paina terveysmittareissa mitään. Aina huomataan vain ne puutteet.

      Tosiasia on, että tässä maassa ei kelpaa ikinä. Minulla ei ole juurikaan tissejä, mutta siitä ei ole kukaan muistanut koskaan kuittailla. Ihmettelen kovasti, sillä se on aika suuri puute (tosin ei itseäni haittaa).

      • Luonnollisesti terveydenhuollossa puututaan huonosti oleviin asioihin eikä hyvin oleviin asioihin.

        Pieni koko nyt tuskin on ongelma jollei se johdu aliravitsemuksesta.


    • Anonyymi

      Miksi sinä olet lihava? Mikä on sinun tekosyysi?

    • Anonyymi

      Kyse on vaan siitä, että kun luulet laihtunees niin sitten läheiset kertoo totuuden. Laihoilla on varaa arvostella, koska he ovat normaaleja.

    • Anonyymi

      Liikalihavdesta puhutaan huolestuneeseen ja epäilyttävään sävyyn, koska se :

      1) on epäterveellistä ao.lle itselleen.
      2) ruokakaupat ja mainosmaailma puskevat yli- ja tyhjäkalorisia ruokia
      3) ylilihavien liikunta ja terveys ajanpitkää kärsii
      4) koko Suomen kansa maksaa ylilihavien sairauskustannuksista (meidän kaikkien ikioma ilmainen terveydenhuolto!)

      Noin yksinkertaiset syyt puskevat ihmisiä huolehtimaan omasta hyvinvoinnistaan.
      Ylipaino on vain yksi osa siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe