Renkaita Afrikkaan

Tietääkö joku kuka vie Suomesta käytettyjä renkaita esimerkiksi Afrikkaan tai muualle?

4

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän ei näköjään kukaan ole vastannut.
      Loppuunajettuja, lähinnä Keski-Eurooppalaisia 15-20v autoja viedään Länsi-Afrikan maihin yleensä sellaisenaan, koska siellä ne vielä kannattaa korjata käytettäviksi. Muuta tavaraa, käytettyjä renkaita ja muita vielä käyttökelpoisia autonosia viedään usein 20' - merikontin verran kerrallaan.
      Siis n. 30 m3. (Sisämitat 6 x 2,30, x 2,50 (P x L x K)
      Kun tämä kuutiomäärä tavaraa on täysi tilataan kontti.
      Paljonko sinulla niitä renkaita on?
      Suomi on vähän huono lähtömaa tämäntapaiseen vientiin, koska rahtikustannukset Afrikkaan ovat keskieurooppalaisista satamista edullisempia, koska Suomesta lähtevät tavarat on ensin toimitettava syöttöaluksella suurempaan eurooppalaiseen satamaan, josta ne oikea-aikaisesti siirretään Afrikkaan lähtevään isokokoisempaan alukseen. Oikea-aikainen tarkoittaa tässä sitä, että halpa tavara ei juurikaan "kestä" varastointikustannuksia Suomessa eikä missään välisatamassa.
      Helsinkiläiset varustamoedustajat, siis sellaiset, jotka toimivat jonkun afrikkalaisen tai muun sinne linjaliikennettä harjoittavan varustamon asiamiehenä Suomessa saattaa tietää, näiden viejien tai jopa vastaanottajien nimiä.
      Rahti on maksettava etukäteen, tavaralle tarvitaan kohdemaassa myös luotettava vastaanottaja.
      Kysymys ei kuitenkaan ole mistään kovin suuresta bisneksestä.
      Takavuosina Suomesta vietiin Afrikan maihin kylmälaitteita ja pesukoneita, tuskin enää.

      • Kiitos tiedoista! Renkaita on satoja ja tulee lisää. Saisi niillekin jotain järkevää hyötykäyttöä. Pitääpä selvitellä asiaa.


    • Kiva, että tästä on apua.
      Lisään vielä muutaman yksityiskohdan, joka "kiireessä" jäi pois.
      Kevyelle tavaralle kannattaa käyttää 40' - konttia, jonka tilavuus on n. 65m3.
      Merirahti ei kuitenkaan tässä ole kaksinkertainen.
      Lisäksi satamat ovat sekä Suomessa että Keski-Euroopassa nykyisin pitkälle mekanisoituja, joten pelkän rahdin lisäksi tulee liuta muitakin kustannuksia, joiden määrää ei kannata väheksyä kustannuslaskelmia tehdessä.
      Kontin nouto sisämaan? lastauspaikalle ja toimitus satamaan on jo merkittävä kuluerä, lisäksi kontti on kuormattava heti sen lastauspaikalle tullessa - max. 2h ehkä, koska rekan nuppi odottaa.
      Satamassa tulee sitten huom. "kaksi nostoa", yksi terminaalista laivan sivulle ja toinen laivan sivulta itse alukseen. Nämä kulut voivat ylittää itse merirahdin, joihin vielä lisätään polttoainelisiä riippuen siitä, mitä laivan käyttämä polttoaine lähtöpäivänä maksaa.
      Onnea kauppaan, varaudu kuitenkin siihen, ettei syöttöalus juurikaan ole ajoissa, ei vain vähintään muutaman päivän, vaan kenties viikonkin myöhässä.
      Käytä kuitenkin yleensä varustamon piikkiin menevä "vapaa varastointi" lähtösatamassa.

    • Anonyymi

      Virolaiset vie, romanialaiset vie, venäläiset vie. Yleensäkin baltian maista tulevat rosvot vie. Useinkin auton alta tai varastosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2786
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1817
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1800
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1414
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      71
      1279
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1235
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1168
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      76
      1131
    9. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1008
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      98
      993
    Aihe