Renkaita Afrikkaan

Tietääkö joku kuka vie Suomesta käytettyjä renkaita esimerkiksi Afrikkaan tai muualle?

4

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän ei näköjään kukaan ole vastannut.
      Loppuunajettuja, lähinnä Keski-Eurooppalaisia 15-20v autoja viedään Länsi-Afrikan maihin yleensä sellaisenaan, koska siellä ne vielä kannattaa korjata käytettäviksi. Muuta tavaraa, käytettyjä renkaita ja muita vielä käyttökelpoisia autonosia viedään usein 20' - merikontin verran kerrallaan.
      Siis n. 30 m3. (Sisämitat 6 x 2,30, x 2,50 (P x L x K)
      Kun tämä kuutiomäärä tavaraa on täysi tilataan kontti.
      Paljonko sinulla niitä renkaita on?
      Suomi on vähän huono lähtömaa tämäntapaiseen vientiin, koska rahtikustannukset Afrikkaan ovat keskieurooppalaisista satamista edullisempia, koska Suomesta lähtevät tavarat on ensin toimitettava syöttöaluksella suurempaan eurooppalaiseen satamaan, josta ne oikea-aikaisesti siirretään Afrikkaan lähtevään isokokoisempaan alukseen. Oikea-aikainen tarkoittaa tässä sitä, että halpa tavara ei juurikaan "kestä" varastointikustannuksia Suomessa eikä missään välisatamassa.
      Helsinkiläiset varustamoedustajat, siis sellaiset, jotka toimivat jonkun afrikkalaisen tai muun sinne linjaliikennettä harjoittavan varustamon asiamiehenä Suomessa saattaa tietää, näiden viejien tai jopa vastaanottajien nimiä.
      Rahti on maksettava etukäteen, tavaralle tarvitaan kohdemaassa myös luotettava vastaanottaja.
      Kysymys ei kuitenkaan ole mistään kovin suuresta bisneksestä.
      Takavuosina Suomesta vietiin Afrikan maihin kylmälaitteita ja pesukoneita, tuskin enää.

      • Kiitos tiedoista! Renkaita on satoja ja tulee lisää. Saisi niillekin jotain järkevää hyötykäyttöä. Pitääpä selvitellä asiaa.


    • Kiva, että tästä on apua.
      Lisään vielä muutaman yksityiskohdan, joka "kiireessä" jäi pois.
      Kevyelle tavaralle kannattaa käyttää 40' - konttia, jonka tilavuus on n. 65m3.
      Merirahti ei kuitenkaan tässä ole kaksinkertainen.
      Lisäksi satamat ovat sekä Suomessa että Keski-Euroopassa nykyisin pitkälle mekanisoituja, joten pelkän rahdin lisäksi tulee liuta muitakin kustannuksia, joiden määrää ei kannata väheksyä kustannuslaskelmia tehdessä.
      Kontin nouto sisämaan? lastauspaikalle ja toimitus satamaan on jo merkittävä kuluerä, lisäksi kontti on kuormattava heti sen lastauspaikalle tullessa - max. 2h ehkä, koska rekan nuppi odottaa.
      Satamassa tulee sitten huom. "kaksi nostoa", yksi terminaalista laivan sivulle ja toinen laivan sivulta itse alukseen. Nämä kulut voivat ylittää itse merirahdin, joihin vielä lisätään polttoainelisiä riippuen siitä, mitä laivan käyttämä polttoaine lähtöpäivänä maksaa.
      Onnea kauppaan, varaudu kuitenkin siihen, ettei syöttöalus juurikaan ole ajoissa, ei vain vähintään muutaman päivän, vaan kenties viikonkin myöhässä.
      Käytä kuitenkin yleensä varustamon piikkiin menevä "vapaa varastointi" lähtösatamassa.

    • Anonyymi

      Virolaiset vie, romanialaiset vie, venäläiset vie. Yleensäkin baltian maista tulevat rosvot vie. Useinkin auton alta tai varastosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1220
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      37
      1065
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      60
      950
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      173
      904
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      40
      736
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      121
      723
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      708
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      683
    9. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      637
    10. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      631
    Aihe