Tietääkö joku kuka vie Suomesta käytettyjä renkaita esimerkiksi Afrikkaan tai muualle?
Renkaita Afrikkaan
4
230
Vastaukset
Tähän ei näköjään kukaan ole vastannut.
Loppuunajettuja, lähinnä Keski-Eurooppalaisia 15-20v autoja viedään Länsi-Afrikan maihin yleensä sellaisenaan, koska siellä ne vielä kannattaa korjata käytettäviksi. Muuta tavaraa, käytettyjä renkaita ja muita vielä käyttökelpoisia autonosia viedään usein 20' - merikontin verran kerrallaan.
Siis n. 30 m3. (Sisämitat 6 x 2,30, x 2,50 (P x L x K)
Kun tämä kuutiomäärä tavaraa on täysi tilataan kontti.
Paljonko sinulla niitä renkaita on?
Suomi on vähän huono lähtömaa tämäntapaiseen vientiin, koska rahtikustannukset Afrikkaan ovat keskieurooppalaisista satamista edullisempia, koska Suomesta lähtevät tavarat on ensin toimitettava syöttöaluksella suurempaan eurooppalaiseen satamaan, josta ne oikea-aikaisesti siirretään Afrikkaan lähtevään isokokoisempaan alukseen. Oikea-aikainen tarkoittaa tässä sitä, että halpa tavara ei juurikaan "kestä" varastointikustannuksia Suomessa eikä missään välisatamassa.
Helsinkiläiset varustamoedustajat, siis sellaiset, jotka toimivat jonkun afrikkalaisen tai muun sinne linjaliikennettä harjoittavan varustamon asiamiehenä Suomessa saattaa tietää, näiden viejien tai jopa vastaanottajien nimiä.
Rahti on maksettava etukäteen, tavaralle tarvitaan kohdemaassa myös luotettava vastaanottaja.
Kysymys ei kuitenkaan ole mistään kovin suuresta bisneksestä.
Takavuosina Suomesta vietiin Afrikan maihin kylmälaitteita ja pesukoneita, tuskin enää.Kiitos tiedoista! Renkaita on satoja ja tulee lisää. Saisi niillekin jotain järkevää hyötykäyttöä. Pitääpä selvitellä asiaa.
Kiva, että tästä on apua.
Lisään vielä muutaman yksityiskohdan, joka "kiireessä" jäi pois.
Kevyelle tavaralle kannattaa käyttää 40' - konttia, jonka tilavuus on n. 65m3.
Merirahti ei kuitenkaan tässä ole kaksinkertainen.
Lisäksi satamat ovat sekä Suomessa että Keski-Euroopassa nykyisin pitkälle mekanisoituja, joten pelkän rahdin lisäksi tulee liuta muitakin kustannuksia, joiden määrää ei kannata väheksyä kustannuslaskelmia tehdessä.
Kontin nouto sisämaan? lastauspaikalle ja toimitus satamaan on jo merkittävä kuluerä, lisäksi kontti on kuormattava heti sen lastauspaikalle tullessa - max. 2h ehkä, koska rekan nuppi odottaa.
Satamassa tulee sitten huom. "kaksi nostoa", yksi terminaalista laivan sivulle ja toinen laivan sivulta itse alukseen. Nämä kulut voivat ylittää itse merirahdin, joihin vielä lisätään polttoainelisiä riippuen siitä, mitä laivan käyttämä polttoaine lähtöpäivänä maksaa.
Onnea kauppaan, varaudu kuitenkin siihen, ettei syöttöalus juurikaan ole ajoissa, ei vain vähintään muutaman päivän, vaan kenties viikonkin myöhässä.
Käytä kuitenkin yleensä varustamon piikkiin menevä "vapaa varastointi" lähtösatamassa.- Anonyymi
Virolaiset vie, romanialaiset vie, venäläiset vie. Yleensäkin baltian maista tulevat rosvot vie. Useinkin auton alta tai varastosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!
Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum351220- 371065
- 60950
Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan
ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:173904Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet
Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu40736Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen
Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh121723En nii kui tiiä yhtään
Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)57708Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?
Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi144683- 59637
- 52631