Kun lukee noita kirjoituksia fasesta Nivalan susita niin ei voi olla ihmettelemättä tietämättömyyttä luonnonkiertokulusta. Jos kotikissa saa hiiren ja leikkii sillä ennen lopullista tappamista niin kärsii se hiiri samoin kuin kuin hirvikin.Oli kyseessä hirven pill. tai hiiren niin elukalle se on sama kärsimys. Ja tämä pyydä ja päästä kalastus kyllä siinä kalalle jää pysyvät vammat.
Luonnon Laki
53
68
Vastaukset
- Anonyymi
Niinhän se oli iltalehdessä juttu kuinka "Tuomaksen riistakameraan tallentui sydäntä särkevä kuva – epätoivoinen hirviemo yritti viimeiseen asti suojella vasojaan varmalta kuolemalta"
Suden ollessa lihansyöjä uutiskynnyksen olisi ylittänyt uutinen heinää syövästä sudesta ei sille luonnollista ravintoa olevan hirven. Sama kuin tippa linssissä kirjoittaisi uutisen verenhimoisesta kissasta raatelemassa pikku lintua jokaisen suden syömän hirven ollessa pois liikenneonnettomuuksien mahd. aiheuttajista.
Susihysteria lietsontaa ja vihapuhetta jolle edes vihreät ei nokkaansa kopauta. Koirien menetykset suden suuhun on eri asia kuten myös pihapiirissä liikkuvat sudet.
Pyydä ja päästä kalastuksen hyvä puoli siinä että suuret kantaa ylläpitävät yksilöt vapautetaan sekä alimittaiset kuten myös kielletyllä listalla olevat. Uistelu eri muodoissaan pitäisi rajoittaa siihen että uistimessa saa olla maks. yksi kolmihaarakoukku ja sekin väkäsetön. Ihmislajille tyypillistä metsästys/kalastusviettiä ei voi ihmisestä poistaa eikä ole tarvettakaan sen ollessa varsinkin lapin vesistöissä huomattava elinkeino alueen yrittäjille jne.- Anonyymi
Kissa on haitallinen vieraslaji, joka ei missään olosuhteissa kuulu luontoon. Siinä mielessä vertauksesi on persees.. Jokainen kissan rääkkäämä eläin luonnossa kärsii siis ihmisen takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kissa on haitallinen vieraslaji, joka ei missään olosuhteissa kuulu luontoon. Siinä mielessä vertauksesi on persees.. Jokainen kissan rääkkäämä eläin luonnossa kärsii siis ihmisen takia.
Molemmat ovat lihansyöjiä mikä toisen kohdalla on aihe uutiselle mutta toisen kohdalla ei. Ei näköjään auennut edellinen kuten ei myöskään vitsi heinää syövästä sudesta jne?
Vieraslajien suhteen arpaonni ei kaikki edellisiä suosi Suomessa. Toisia tuhotaan ja toisia tuodaan ettei tarvitse mennä kanalaan metsästysviettiä toteuttamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmat ovat lihansyöjiä mikä toisen kohdalla on aihe uutiselle mutta toisen kohdalla ei. Ei näköjään auennut edellinen kuten ei myöskään vitsi heinää syövästä sudesta jne?
Vieraslajien suhteen arpaonni ei kaikki edellisiä suosi Suomessa. Toisia tuhotaan ja toisia tuodaan ettei tarvitse mennä kanalaan metsästysviettiä toteuttamaan.Aukesi kyllä. Sinulle ei auennut että kissa ei kuulu luontoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotikissa saa olla vapaana omistajan tontilla ja tappaa raakalemaisesti pikkuhiiren ja iltalehti ei kommentoi mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aukesi kyllä. Sinulle ei auennut että kissa ei kuulu luontoon.
Väitinkö minä niin? En joten kipitä minun puolesta äitisi luokse pyytäen käntä vaihtamaan kuivat allesi.
Sitä paitsi muualta maailmalta löytyy esim. metsäkissoja enkä minä ilvestäkään poroksi kutsuisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitinkö minä niin? En joten kipitä minun puolesta äitisi luokse pyytäen käntä vaihtamaan kuivat allesi.
Sitä paitsi muualta maailmalta löytyy esim. metsäkissoja enkä minä ilvestäkään poroksi kutsuisi.Ikävää että pahoitit mielesi, vesipää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotikissa saa olla vapaana omistajan tontilla ja tappaa raakalemaisesti pikkuhiiren ja iltalehti ei kommentoi mitenkään.
Ja millä sinä pidät sen kissasi tontilla? Asutko kenties isossa häkissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä paitsi muualta maailmalta löytyy esim. metsäkissoja enkä minä ilvestäkään poroksi kutsuisi.Ei lapsikaan sekoita ilvestä kotikissaan. Saatikka leijonaa. Norjalainen metsäkissa taas esim. On hyvinkin suosittu lemmikki, myös suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lapsikaan sekoita ilvestä kotikissaan. Saatikka leijonaa. Norjalainen metsäkissa taas esim. On hyvinkin suosittu lemmikki, myös suomessa.
Miksi ei sekottaisi tulevanakin syksynä hirvimiesten ampuessa taas ihmisiä hirvenä? Sama homma kun sorsastus alkaa taas saa joku sorsastaja saa haulit perseeseensä. Maailma täynnä luonnossa eläviä kissarotuja ja tämä yksi sankari kertoo kuinka kissa ei luontoon kuulu..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei sekottaisi tulevanakin syksynä hirvimiesten ampuessa taas ihmisiä hirvenä? Sama homma kun sorsastus alkaa taas saa joku sorsastaja saa haulit perseeseensä. Maailma täynnä luonnossa eläviä kissarotuja ja tämä yksi sankari kertoo kuinka kissa ei luontoon kuulu..
Suomen luontoon ei kuulu yksikään kissa, ilvestä lukuunottamatta. Onko saivartelia nyt onnellisempi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen luontoon ei kuulu yksikään kissa, ilvestä lukuunottamatta. Onko saivartelia nyt onnellisempi?
No itse asiassa olen huvittunut mutta siitä syystä että sensuroit saamasi vastauksen kun vedit siitäkin vaipat vinoon hah hah..Helpottiko vai onko pikkuisella vieläkin paha mieli?
Kyllä muuten kuuluisi jos ei ilmasto-olosuhteet olisi mitä ne ovat sen ollessa myös syy sille, miksi kissat suomessa ovat ilveksiä joiden ruumiinrakenne mahdollistaa elämisen maassa missä on esim. lunta talvisin. Vieläkö haluat saivarella vai joko noin pikkuisen olisi aika menne yöpuulle? Muista sitten ottaa herne patjan alta pois ettei pikkuprinsessa nuku huonosti kuten viime yönä minkä takia olet vieläkin känkkäränkkä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No itse asiassa olen huvittunut mutta siitä syystä että sensuroit saamasi vastauksen kun vedit siitäkin vaipat vinoon hah hah..Helpottiko vai onko pikkuisella vieläkin paha mieli?
Kyllä muuten kuuluisi jos ei ilmasto-olosuhteet olisi mitä ne ovat sen ollessa myös syy sille, miksi kissat suomessa ovat ilveksiä joiden ruumiinrakenne mahdollistaa elämisen maassa missä on esim. lunta talvisin. Vieläkö haluat saivarella vai joko noin pikkuisen olisi aika menne yöpuulle? Muista sitten ottaa herne patjan alta pois ettei pikkuprinsessa nuku huonosti kuten viime yönä minkä takia olet vieläkin känkkäränkkä.Villiintyneitä lemmikkikissoja metsät täynnä. On tullut nähtyä livenä sellaisen pesuekkin eli luonnossa syntyneitä villikissoja. Talvella kaiken hyvän lisäksi vai oliko alkukevättä en muista?
Siitä vaan minkkejä pyytämään jotka ovat esim. sorsalinnuille pesueineen valtava ongelma jos kissi metsässä saa mielen pahoittumaan. Toinen vaihtoehto on tietenkin valittaa somessa tekemättä minkään eteen yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä muuten kuuluisi jos ei ilmasto-olosuhteet olisi mitä ne ovat sen ollessa myös syy sille, miksi kissat suomessa ovat ilveksiä joiden ruumiinrakenne mahdollistaa elämisen maassa missä on esim. lunta talvisin. Vieläkö haluat saivarella vai joko noin pikkuisen olisi aika menne yöpuulle? Muista sitten ottaa herne patjan alta pois ettei pikkuprinsessa nuku huonosti kuten viime yönä minkä takia olet vieläkin känkkäränkkä.Luulet siis että olen moderaattorikin? Mulla ei ole mitään tarvetta poistattaa sun pahanolon purku purskauksia. Ne on mulle sama kuin hevonen veteen paskantaa. Ja edelleenkään yksikään kissa ilvestä lukuunottamatta ei kuulu suomen luontoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Villiintyneitä lemmikkikissoja metsät täynnä. On tullut nähtyä livenä sellaisen pesuekkin eli luonnossa syntyneitä villikissoja. Talvella kaiken hyvän lisäksi vai oliko alkukevättä en muista?
Siitä vaan minkkejä pyytämään jotka ovat esim. sorsalinnuille pesueineen valtava ongelma jos kissi metsässä saa mielen pahoittumaan. Toinen vaihtoehto on tietenkin valittaa somessa tekemättä minkään eteen yhtään mitään.Kissoja tulee nykyään paljon enemmän mitä minkkejä. Että kyllä niitä molempia pyydetään aktiivisesti. Kuin myös kettuja ja supeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kissoja tulee nykyään paljon enemmän mitä minkkejä. Että kyllä niitä molempia pyydetään aktiivisesti. Kuin myös kettuja ja supeja.
Anna kun arvaan kettukaan ei kuulu suomen luontoon..?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulet siis että olen moderaattorikin? Mulla ei ole mitään tarvetta poistattaa sun pahanolon purku purskauksia. Ne on mulle sama kuin hevonen veteen paskantaa. Ja edelleenkään yksikään kissa ilvestä lukuunottamatta ei kuulu suomen luontoon.
Kun...ei siis jos...sinun nimitellessä minua vesipääksi minun vastatessa samalla tavalla takaisin (yökastelija jne) heti katosi mutta sinun viestisi ei joten anna olla höllää sen sijaan hiukan pipoa tai vaihtoehtoisesti sulje tietokone kun pääsi ei kestä sitä, että saat koko ajan jauhot suuhusi kun muita provota yrität.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun...ei siis jos...sinun nimitellessä minua vesipääksi minun vastatessa samalla tavalla takaisin (yökastelija jne) heti katosi mutta sinun viestisi ei joten anna olla höllää sen sijaan hiukan pipoa tai vaihtoehtoisesti sulje tietokone kun pääsi ei kestä sitä, että saat koko ajan jauhot suuhusi kun muita provota yrität.
😂😂 Vai jauhot suuhun. Ime sikiö sukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna kun arvaan kettukaan ei kuulu suomen luontoon..?
Punakettu ja naali kyllä, muut ei. Arvasit väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna olla et ole ensimmäinen vastaan tullut päätänsä aukova provoava moderaattori joka sensuroi saamiaan vastauksia kun pää ei kestä jäädä debateissa toiseksi tms. Itse asiassa ei tule heti mieleen palstaa jonka mode ei olisi henkisesti häiriintynyt heikkohermo,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna olla et ole ensimmäinen vastaan tullut päätänsä aukova provoava moderaattori joka sensuroi saamiaan vastauksia kun pää ei kestä jäädä debateissa toiseksi tms. Itse asiassa ei tule heti mieleen palstaa jonka mode ei olisi henkisesti häiriintynyt heikkohermo,
Sun varmaan kannattaa pysyä poissa palstoilta, luulotauteinesi.
- Anonyymi
Sinähän taidat olla huono häviäjä. En muuten usko että alfalla on tuollaisia vaippafetissejä mitä sulla.
- Anonyymi
Sinähän taidat olla huono häviäjä. En muuten usko että alfalla on tuollaisia sensurointifetissejä mitä sulla, betalla.
Jo 7 seitsemän poistettua viestiä missä sinut luotsi käräytetään trollaamisesta sinun kerjätessä lisää. Anna olla jo jokaisen sensuroidun viestin ollessa merkki luovutuksesta ja siitä, että kohtasit parempasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän taidat olla huono häviäjä. En muuten usko että alfalla on tuollaisia sensurointifetissejä mitä sulla, betalla.
Jo 7 seitsemän poistettua viestiä missä sinut luotsi käräytetään trollaamisesta sinun kerjätessä lisää. Anna olla jo jokaisen sensuroidun viestin ollessa merkki luovutuksesta ja siitä, että kohtasit parempasi.Jätä kirosanat pois viesteistäsi, niin ne eivät poistu automaattisesti. Ja rauhoitu vähän ettet räkääsi tukehdu. Mun pitää nyt alkaa nukkumaan, aamuvuoro. Pyydä hoitajaa laittamaan hygieniahaalarit kiinni ja ala sinäkin tutimaan. Ps. En vieläkään ole ilmoittanut yhdestäkään viestistäsi.
- Anonyymi
laske lampaita tai mieti kosken kohinaa..Tai sitten herätä äitisi saadaksesi iltamammit kun eihän sinun rintaruokinnasta luopumisesta mitään ole tullut.
- Anonyymi
ja katoaa koska et todellakaan mennyt nukkumaan sen enempää että sinä menisit aamulla töihin. Jos ei lasketa työmaatasi suomi24:lla tarkemmin trollaamista siellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja katoaa koska et todellakaan mennyt nukkumaan sen enempää että sinä menisit aamulla töihin. Jos ei lasketa työmaatasi suomi24:lla tarkemmin trollaamista siellä?
Aika lyhyeksi jäi yöunesi heh heh heh...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätä kirosanat pois viesteistäsi, niin ne eivät poistu automaattisesti. Ja rauhoitu vähän ettet räkääsi tukehdu. Mun pitää nyt alkaa nukkumaan, aamuvuoro. Pyydä hoitajaa laittamaan hygieniahaalarit kiinni ja ala sinäkin tutimaan. Ps. En vieläkään ole ilmoittanut yhdestäkään viestistäsi.
"Anonyymi
Tänään 23:43
Anonyymi kirjoitti:
Jätä kirosanat pois viesteistäsi, niin ne eivät poistu automaattisesti. Ja rauhoitu vähän ettet räkääsi tukehdu. Mun pitää nyt alkaa nukkumaan, aamuvuoro. Pyydä hoitajaa laittamaan hygieniahaalarit kiinni ja ala sinäkin tutimaan. Ps. En vieläkään ole ilmoittanut yhdestäkään viestistäsi.
Lue lisää
Heh, vai automaattisesti katoaa viestit joissa ei ole kirosanoja katoaa kirosanojen takia etkö muuta keksinyt?
Hyvä idea nostaa kädet pystyyn luovutuksen merkiksi paremman edessä ja mennä nukkumaan....Mitä nyt sen verran ettet poistu mihinkään jääden kyttäämään palstaa jatkaen sensurointia." - Anonyymi
100%:lla varmuudella.
- Anonyymi
110%:n varmuudella...Eihän tämä ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun trollaa näilläkin sivuilla vaikka on luotsi.
- Anonyymi
Ajattelit sitten poistaa tuonkin viestin vaikka omasi on paljon asiattomampi kuin saamasi vastaus?
Olet sinä kyllä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelit sitten poistaa tuonkin viestin vaikka omasi on paljon asiattomampi kuin saamasi vastaus?
Olet sinä kyllä...,,,naurettava tapaus.
- Anonyymi
ja katoaa vaikka tunti sitten kerroit meneväsi nukkumaan että jaksat aamulla nousta töihin HAH HAH!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä paitsi muualta maailmalta löytyy esim. metsäkissoja enkä minä ilvestäkään poroksi kutsuisi.Kukas tässä viestissä provosoitui turhasta ja aloitti vittuilun trollauksen saivartelun ja hillittömän itsensä kehumisen. Olisin toki jättänyt vastaamatta jos oisin arvannut että se saa jonkun noin ylikierroksille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisten viestien jälkeen tyyppi ihmettelee kun viestit poistuu, kaikkia se leipä elättää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisten viestien jälkeen tyyppi ihmettelee kun viestit poistuu, kaikkia se leipä elättää.
Tyhmäkin vielä. Vai oli se ihmettelyä toteaminen kuinka v..ttuilevat moderaattorit on tavanomainen ilmiö s24 sivuilla? Mikä erikoisinta tulet aina uudestaan ja uudestaan ottamaan paskaa ropeliin..
- Anonyymi
Sulla on joku häiriö päässä, näet ja kuulet omiasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aukesi kyllä. Sinulle ei auennut että kissa ei kuulu luontoon.
Tästähän se riemusi repesi, eli aivan turhasta. Mun puolesta saat olla tämän tunkion suurin ja kaunein sontakärpänen. Toivottavasti saat tyydytyksen yksinpuhelustasi, ja joku jatkaa viestiesi poistamista. Minä se en nimittäin ole.
- Anonyymi
Moden tehtävä on valvoa sääntöjen noudattamista kirjoittelun pitämiseksi asiallisena. Paitsi tämä pyhäjärven mode joka trollaa. provoaa. v..ttuilee ja sensuroi kun jääkin toiseksi debateissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästähän se riemusi repesi, eli aivan turhasta. Mun puolesta saat olla tämän tunkion suurin ja kaunein sontakärpänen. Toivottavasti saat tyydytyksen yksinpuhelustasi, ja joku jatkaa viestiesi poistamista. Minä se en nimittäin ole.
Niinhän sinä sanot poistumatta palstalta yhtään mihinkään ja saako kysyä missä työpaikassa aamuvuorot ovat noin lyhyitä vai nukuitko pommiin kytätessäsi palstaa vielä pitkälle puolen yön jälkeen jatkaen heikkotasoista provoamistasi jo viiden jälkeen tunkien taas hernettä nenään senusoiden kuten aina ennenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moden tehtävä on valvoa sääntöjen noudattamista kirjoittelun pitämiseksi asiallisena. Paitsi tämä pyhäjärven mode joka trollaa. provoaa. v..ttuilee ja sensuroi kun jääkin toiseksi debateissa.
haistattelun ja nimittelynkin kuuluessa oleellisesti em:uun toimintatapaan jota päivittäin harrastaa jo vuosien ajan. Tämäkin viestiketju täynnä moderaattorin viestejä joissa syyllistyy edelliseen poistaen saamansa vastaukset provoihinsa kun hänelle puhutaan tavalla millä hän puhuu muille.
- Anonyymi
..susihysteria saa todelliset puitteet kun ensimmäinen.. niin se on ollut jo lähellä kun ihmisiä pelkäämättömät pedot pyörii pihoissa ja navetoissa.
Kyllä siihen puututtais jos ohisalon..haaviston tai.. sessen listis susi.
Ehdottomasti selkeä lupa susien kannanhoidolliseen vähentämiseen.. onhan nuo hirvetkin saatu jo lähes sukupuuttoon mutta on kauriit/peurat tulleet pärevalovyöhykkeet eteläpuolelle riesaksi... mutta ei sinne luke susia eikä ahmoja siirtele niinkuin pohjois suomessa.. veromarkoilla- Anonyymi
Olet aivan oikeassa noiden hirvien sukupuuttoon ampumisesta,miten tänne Kalajokilaaksoon myönnetään noin reilusti noita kaatolupia koska joillakin seuroilla jäi viimmesyksynäkin yli puolet luvista käyttämättä. Ei voi syyttää kaikesta susia.
- Anonyymi
Mainittu uutisointi oli juurikin sitä susihysterian viljelyä suden lajityypillisesti pyytäessä sille ominaista ravintoa mainitessani pihasudet jne. asiana erikseen.
Joo ja kun ohisalon tms. koira raatelisi esim. lapsen se olisi koiran omistajan syy. Fakta minkä koiranomistajat joiden sessen susi syö unohtaa kuinka ihmiset joutuu viimeisen sadan vuoden aikana koiran suuhun ei suden.
Pitäähän ne sudet tappaa kun ne tappaa hirvet jotka tappaa ihminen jos susi ei niitä tapa. Etelässä peurakolarit on räjähtänyt jo käsistä susikannan siirtyessä perässä miten pihalla sinä olet? Sattuu olemaan aluetta missä koiria menee vähiten susien suuhun sieltä löytyessä ravintoa peurojen muodossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aivan oikeassa noiden hirvien sukupuuttoon ampumisesta,miten tänne Kalajokilaaksoon myönnetään noin reilusti noita kaatolupia koska joillakin seuroilla jäi viimmesyksynäkin yli puolet luvista käyttämättä. Ei voi syyttää kaikesta susia.
kyllä voi syyttää siinä tilanteessa missä susia pyörii metsissäkin niin paljon ettei hirvimiehet uskalla päästää sinne koiriaan
- Anonyymi
Kannanhoidollinen susien metsästys on ollut jo kauan voimassa ongelman ollessa lähinnä se, ettei "häirikkösusia" saa ampua nurkista pois kuin valtavan byrpkratian jälkeen jonka takia salametsästys kukoistaa syitä siihen ollessa muitakin esim. järjettömiin nmittasuhteisiin joidenkin kohdalla menevä susipelko/viha. Tarkoitan näitä idiootteja jotka etsimällä etsii korvesta susia tapettavaksi jotka ei edes pyöri nurkissa saati että tekisivät muutakaan pahoja. Siinä sivussa ampuvat muutenkin kaiken mikä liikkuu pöllöistä hirvimerkkeihin paremman puuttuessa. Näitä jotka menee mm. viroon ampumaan susia, villisikoja ihan puhtaasti urheilumielessä. Siinä sitä on miettimistä miksi suomea huomattavasti pienemmässä maassa virossa on paljon enemmän susia ilman että virolaisille se olisi ongelma edellisten pelätessä niitä ihan perkeleesti kuskaten lapsensa taksilla kouluun yms. kutensuomessa?
- Anonyymi
Sudella on hyvä kalastella ääniä. Kärnän lapista kielteisellä kannalla ja Ohisalon etelästä puoltavalla.
- Anonyymi
Joo kuuluuko susi luonnonkierron mukaan navettaan vai korpeen.
- Anonyymi
Tahtoo se "luonnokierto" olevan sellainen mikä ajaa niitä susia esim. navettaan. On meinaan sudella ihan saatanallinen nälkä jos sen pitää sellaiseen turvautua. Kun siihen vielä lisätään ns. vapaiksi päästetyt ihmisiin tottuneet sudet nehän hyppää suorastaan syliin. Tai se, että kun ammutaan lauman alfa luvalla tai ei ne pennut löytyy kohta nurkista helpon saaliin perässä kun ei ole taitoa pyydystää ravintoa luonnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tahtoo se "luonnokierto" olevan sellainen mikä ajaa niitä susia esim. navettaan. On meinaan sudella ihan saatanallinen nälkä jos sen pitää sellaiseen turvautua. Kun siihen vielä lisätään ns. vapaiksi päästetyt ihmisiin tottuneet sudet nehän hyppää suorastaan syliin. Tai se, että kun ammutaan lauman alfa luvalla tai ei ne pennut löytyy kohta nurkista helpon saaliin perässä kun ei ole taitoa pyydystää ravintoa luonnosta.
Kuinkahan nälkä tuolla tuolla kalajoen sudella on ollut, raadellut kymmeniä lampaita siihen kuntoon että lopettaminen ainoa vaihto ehto. Muutaman toki saanut ihan itsekin hengiltä ja jopa syönytkin osan. Toinen taas tukki pihattonavettaan vasikan kimppuun, sai senkin revittyä lopetus kuntoon. Ja nuita joku vielä suojelee. Kannanhoidollinen kiintiö metsästys pitäisi aloittaa heti. Oppisi susi taas väistämään ihmistä ja ihmisen asuinympäristöä niin kuin sen kuuluukin. Ja älkää lässyttäkö kuinka ihminen on mennyt suden alueelle, tässä maassa kyllä riittää selkosta suden asua ja elää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkahan nälkä tuolla tuolla kalajoen sudella on ollut, raadellut kymmeniä lampaita siihen kuntoon että lopettaminen ainoa vaihto ehto. Muutaman toki saanut ihan itsekin hengiltä ja jopa syönytkin osan. Toinen taas tukki pihattonavettaan vasikan kimppuun, sai senkin revittyä lopetus kuntoon. Ja nuita joku vielä suojelee. Kannanhoidollinen kiintiö metsästys pitäisi aloittaa heti. Oppisi susi taas väistämään ihmistä ja ihmisen asuinympäristöä niin kuin sen kuuluukin. Ja älkää lässyttäkö kuinka ihminen on mennyt suden alueelle, tässä maassa kyllä riittää selkosta suden asua ja elää.
Yleensä villieläin tappaa syödäkseen , Mutta susi tekee poikkeuksen kuten lammasjutusta huomaamme se tappaa huvikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just näin. Käytetään nyt vielä muutama miljardi susivatulointiin, jos ei kelpaa se että mehtämiehet hoitaisi ilmaiseksi sudet pois ihmisten ilmoilta. Säälittävässä tilassa koko ihmiskunta ... muutama hullu susi saa puoli suomea sekaisin. Lyijyä susille jotka pihoille tulee.
- Anonyymi
Susi kuuluu luontoon, mutta missä ei kielletä päänkatkaisemista ja sitten luontoon päästämistä (jokamiehen oikeus)
Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa732622Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71670Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631555Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81528Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261236Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.251088Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411032RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?79986