ID.3:lla 1.000km ajassa 10 tuntia 34 minuuttia

Anonyymi

Eiköhän olisi jo aika lopettaa jo ajat sitten vanhaksi menneet nillitykset sähköautojen sopimattomuudesta matka-ajoon. Tässä kaveri ajaa ID.3:lla tuhat kilsaa vähän reilussa 10 tunnissa.
ID.4 kanssa voi tehdä saman testin muutama lynxi-kelkka peräkärryssä kun sen toimitukset alkavat myöhemmin tänä vuonna.

https://www.youtube.com/watch?v=U4TUkScY38I

51

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvin näyttää matka taittuvan autolta jonka akku on pilattu jo ennen toimitusta seisottamalla sitä vuosia hangessa.
      Myöskään hometta ei näkynyt.

    • Anonyymi

      Tuhat kilsaa riittää Suomessakin 99% populasta päivätaipaleeksi. Pitää olla aika erikoinen luonne jos haluaa välttämättä ajaa tuollaisen pätkän ilman kahvi, vessa tai ruokataukoja.

    • Anonyymi

      Mutta kun ajaa joka päivä hangosta utsjoelle, ja takaisin, niin tuo ei riitä alkuunkaan!

      • Anonyymi

        Minäkin ajelen viikottain Hangosta Utsjoelle ja takaisin Yaris itselataavalla. Vuodessa kertyy huimat 13500 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ajelen viikottain Hangosta Utsjoelle ja takaisin Yaris itselataavalla. Vuodessa kertyy huimat 13500 km.

        No etpä näytä kuitenkaan ajavan, jos kilsoja kertyy vuodessa vain tuon verran,


    • Anonyymi

      Tylsä harmaa auto. Ei ole akkua tuossa autossa vielä kuin 1/3 tarpeesta. Ankea auto jota pitää parantaa vielä paljon. Luotettavuus on suuri ongelma kuten vag tuotteilla on tahtonut olla.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tuossa autossa on kolme kertaa enemmän akkukapasiteettia kuin tavallinen suomalainen tarvitsee suurimman osan ajasta. 400-500 km range on aivan riittävä, niin kesällä kuin talvella.


      • Anonyymi

        "Ei ole akkua tuossa autossa vielä kuin 1/3 tarpeesta"

        Mihin sä tarvitset kolme kertaa isommat akun kun näilläkin akuilla ajaa 1.000km kymmenessä tunnissa?


      • Anonyymi

        "Ei ole akkua tuossa autossa vielä kuin 1/3 tarpeesta."
        Sun mielestä akun tarve on 3*440km = 1.320km. Kerropa millaista elämää viettävä ihminen tarvitsee tuollaisen rangen ilman pysähdyksiä.


    • Anonyymi

      Oikea aika on 38 tuntia.

      • Anonyymi

        "Oikea aika on 38 tuntia."

        Ja sulla on varmaan hyvät perustelut tälle väiteellesi? Joku linkki? Joku video?

        Taas näitä tojohönöjen huuhaa-hörhöilyitä.


    • Anonyymi

      Koko matkan keskikulutus näyttää olleen n. 23,6kWh/100km. Ei paha käytettyihin nopeuksiin suhteutettuna. Keskinopeus 109km/h tuhannen kilometrin matkalla ei ole laillisesti edes mahdollinen Suomessa.

      • Anonyymi

        Ei laillista mutta näyttää mihin VW pystyy sekä nopeuden että rangen suhteen. Pitää olla aika torvelo jos vielä puhuu sähköautoista korttelinkiertäjinä ja kauppakasseina.
        Varsinkin kun ottaa huomioon että VW:llä on tarjolla sama auto pidemmällä rangella jolloin sama matka taittuu nopeammin ja vähemmillä latauksilla.


    • Anonyymi

      Hauska nähdä, pääseekö tuolla 1000km myös talvipakkasilla.....

      • Anonyymi

        Tottakai pääsee 1.000km myös pakkasella. Ja lämpimästi pääseekin.
        1.000km pakkasella vaatii kaksi puolen tunnin lataustaukoa ja aikaa kuluu vähän pidempään kun on talvirajoitukset.
        Lopettakaa jo itsenne nolaaminen. Sähköauto on tunteettomampi talvelle kuin polttis. Ainoa vaikutus kovalla pakkasella on että akkuja joutuu lataamaan vähän useammin.


    • Anonyymi

      Suomessa ei ole yhtään talon kokoisia muuntamoita ja lataus töpsyjä kaikille Pirkka folkkareille??💥

      • Anonyymi

        Tuosta voi katsoa. Hesasta Rovaniemelle pääsee komeasti 100kW asemien puolesta. Siitä ylöspäin joutuu tyytymään 30kW latauksiin mutta kyllä sekin on aika joutuisaa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Meinaatte, että sähköautolla pystyy ajamaan 1000 km 10 ja puolessa tunnissa, mistä suomwsta löytyy tie jossa voit ajaa koko ajan 100 km/h tunnissa, puoken tunnin pikalataus tasan puolivälissä.

      Muistakaa hei, että VW osaa huijata huolella, testiautossa voi olla paremnat erikoisakut ja auto muuten riisuttu ja kevennetty hiilikuitukorinen erikoismalli.

      Muistakaa, VW on ihan kusessa päästörajojen kanssa, sen on pakko myydä tietty määrä autoja tänä vuonna tai sanktiot raukeaa. Esim. jos tilaat ID.3 auton nyt ja haluat rekisteröidä ja ottaa käyttöön sen vasta tammikuussa, se ei onnistu, pelkkä auton myynti ei riitä vaan se pitää myös rekisteröidä ja ottaa ajoon tämän vuoden puolella.

      Sitten kun olette hirveellä kiireellä hosuneet nimen paperiin, K-Auto poraa hanuriin, siitä se onni löytyy jos tykkää...

      • Anonyymi

        Taas on päässyt pieni nyyhkäisy VW;n ylivoiman edessä ja lapsellisia selityksiä pukkaa. Katso tuosta latausasemien kartasta miten hyvin Suomessa on latausasemia jos sattuu tarvitsemaan.

        Oikeesti teet itsestäsi kovin pellen kun alat keksimään näitä tarinoita kun kasetti ei kestä totuutta.


      • Anonyymi

        Ei olisi ensimmäinen kerta kun konserni huijaa ja kusettaa saksalaisella huolellisuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olisi ensimmäinen kerta kun konserni huijaa ja kusettaa saksalaisella huolellisuudella.

        Toki VW on huijannut, siitä ei kahta sanaa. Huijarilla oli paskainen loppu niinkuin kaikki olemme toditaneet.
        Jos tsekkaat tuon videon YouTubeen postanneen kaverin aiemmat videot niin on aika selvää että kaveri on toki EV-hihhuli, mutta rehellinen sellainen ja antaa VW:lle negatiivista palautetta kun aihetta on. Auto onsatavarmasti pakasta repäisty vakioauto.

        Aikuisten oikeasti. Te tojohönöt teette itsestänne pellen kun postaatte näitä foliohattujuttuja. Selainen perusasia kuin tässä todellisuudessa onnistuu kaikilta muilta. Ei se olisi liikaa vaadittu teiltäkään.


      • Anonyymi

        "Meinaatte, että sähköautolla pystyy ajamaan 1000 km 10 ja puolessa tunnissa, mistä suomwsta löytyy tie jossa voit ajaa koko ajan 100 km/h tunnissa, puoken tunnin pikalataus tasan puolivälissä."
        Kukaan ei meinaa mitään tuollaista! Oli ihan oma päätelmäsi, että olisi tarkoitettu olevan Suomessa mahdollista. Latausasemien puolesta toki olisi mahdollista, mutta ei laillisilla nopeuksilla. 109km/h keskinopeus tuhannen km:n matkalla vaatii pitkiä jaksoja yli 150km/h nopeuksia jos pitää pysähtyä välillä lataamaan akkuja.
        Saksassa hyvä henkilö, Saksassa!


      • Anonyymi

        Tämäkin kommentti osoittaa kuinka kirjoittaja on niin pois tolaltaan Volkswagenin saavutusten takia, kun ei malta tutustua esitettyyn aineistoon (video) ajatuksen kanssa, että tajuaisi edes missä aineisto on tehty ja miten sitä muut ovat kommentoineet.
        Hätä Toyotan puolestako ajaa tuollaiseen räpiköintiin?


    • Anonyymi

      Typo:"Selainen perusasia kuin tässä todellisuudessa onnistuu kaikilta muilta. Ei se olisi liikaa vaadittu teiltäkään."

      Sellainen perusasia kuin tässä todellisuudessa pysyminen onnistuu kaikilta muilta. Ei se olisi liikaa vaadittu teiltäkään.

      Ette kai te halua olla kaiken kansan pellejä?

    • Anonyymi

      K-Auto ja VW konserni täysin kyykyyssä, heidän on PAKKO myydä tietty määrä sähköautoja, aika erikoinen tilanne, että on pakko myydä enemmän kuin mitä menee kaupaksi.

      Sähköautoiluun maailma siirtyy joskus 30-40 vuoden kuluttua. Myös VW valmistaa polttomoottoreita vielä 30 vuotta.

      Siksi Toyotalla ei ole kiire, Toyota valmistaa ja myy autoha joita kansa ostaa, Corollat viedään käsistä.

      ID.3 on järkyttävä romu. Sisältä valkoista muovia ihan kuin jääkaapissa, mutta VW tunnetaan pakastimena, joten sikäli valkoinen muovisusta sopii autoon.

    • Anonyymi

      ID.3 sähkömopo noin 40000€?No deal..!!!

    • Anonyymi

      Noita sähkökikottia kun lataa pikalaturilla, akku on paskana muutamassa vuodessa ja Volkkarin akusta kun on kyse, tämä skenaario on totta, hoivasi akkua, miten tahansa.

      • Anonyymi

        Kyllä nämä dissausyritykset on aika huonolaatuisia. Vanhoja tyhjiä mantroja ilman mitään pohjaa.
        VW käyttä samojen valmistajien akkuja kuin esim tojo.


      • Anonyymi

        Uus akku maksaa 20 tonnia, aika halpa koppa näissä volkkareissa, mikäli hinta veroineen on alle 30 tonnia. Jotain 3 tonnin hintainen kori kaikkine varusteineen tekee autosta varmaan tosi laadukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uus akku maksaa 20 tonnia, aika halpa koppa näissä volkkareissa, mikäli hinta veroineen on alle 30 tonnia. Jotain 3 tonnin hintainen kori kaikkine varusteineen tekee autosta varmaan tosi laadukkaan.

        Tässä taas älyn jättiläinen. Luuletko että autonvalmistaja maksaa alihankkijalla akuista 20.000 kappale kun se ostaa 100.000 akkua? Tai edes laskee myyntihinnaksi noin paljon?
        Akkujen hinta on painunut jo reilusti alle satasen per kWh.


    • Anonyymi

      Rekan kyydissä ehkä, omin voimin ei ikinä. Jo satasen vauhdissa akku tyhjenee silmissä, kahden tonnin panssarivaunu vaatii paljon virtaa liikkuakseen. Ainoa hyvä puoli sähkäreissä on se, että niillä ei kannata kaahailla jos ajaa pitkää matkaa.

      • Anonyymi

        Katso tuosta avauksesta video. Aivan amatööri jamppa vakioautolla normaaliliikenteen seassa, ei edes mikään tehdastiimi moottoriradalla.

        Sellainen vinkki fysiikasta että tasaisella vauhdilla massa ei vaikuta tarvittavaan voimaan. Auton tarvitsee vain voittaa ilman- ja vierintävastus.
        Massa vaikuttaa kiihdytyksessä, mutta toisaalta kun jarrutus tuo energiaa regeneroinnin kautta sitä enemmän mitä painavampi auto on....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso tuosta avauksesta video. Aivan amatööri jamppa vakioautolla normaaliliikenteen seassa, ei edes mikään tehdastiimi moottoriradalla.

        Sellainen vinkki fysiikasta että tasaisella vauhdilla massa ei vaikuta tarvittavaan voimaan. Auton tarvitsee vain voittaa ilman- ja vierintävastus.
        Massa vaikuttaa kiihdytyksessä, mutta toisaalta kun jarrutus tuo energiaa regeneroinnin kautta sitä enemmän mitä painavampi auto on....

        Eikö se kestä kuin 1000km tai 10.5 tuntia. Tekivätpä klongsvagenilla taas laadutonta sätöstä, arvattavaahan se oli. No vitsit sikseen, mutta en silti koske kyseiseen merkkiin pitkälllä tikullakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso tuosta avauksesta video. Aivan amatööri jamppa vakioautolla normaaliliikenteen seassa, ei edes mikään tehdastiimi moottoriradalla.

        Sellainen vinkki fysiikasta että tasaisella vauhdilla massa ei vaikuta tarvittavaan voimaan. Auton tarvitsee vain voittaa ilman- ja vierintävastus.
        Massa vaikuttaa kiihdytyksessä, mutta toisaalta kun jarrutus tuo energiaa regeneroinnin kautta sitä enemmän mitä painavampi auto on....

        Eikö jarrut oo vauhdin surma, tuskin se jarru päällä tota aikaa saavutti?

        Mistä tiedät, ettei autoa oltu kevennetty ja akkuja suurennettu verrattuna myyntimalleihin. Normiakulla vaatii vähintään yhden pikalatauksen, kukaan ei jaksa ilman taukoja ajaa tuhatta kilsaa, oliko nauhotus pois päältä taukojen ajan? Katsoitko koko videon 10 h 34 min ja näit koko suorituksen, tuskin jaksoit 😁

        Volkkari on pakkoraossa ennenkin kusettanu, nytkö ei kusettais? En usko volkkarin valheita.


    • Anonyymi

      Näin matka taittuu sähköautolla. Harvan täytyy päästä 1.000km tuota nopeammin.

      • Anonyymi

        Sulla ei ollu muuta tekemistä, niin kattelit sitte 10 h 34 minuuttia videolta kun tyyppi ajo omalla autollaan? Suosittelen että hakeudut hoitoon tsykiatriselle osastolle kiireen vilkkaan.


    • Anonyymi

      Antaa tuon VW propagandan vaan kusettaa noita hyväuskoisia. Eihän se meiltä EI uskovaisilta ole mitenkään pois.

    • Anonyymi

      Haluaisin nähdä oikeasti, kun aloittaja ajaa 1000Km 20 asteen pakkasessa helsingistä ivaloon tuolla yhdellä latauksella....

      • Anonyymi

        Kuka tässä on mitään yhdellä latauksella ajamisesta puhunut? Kyllä siinä ladattin välillä.
        Nopein tapa tehdä pitkää taivalta on ladata noin 200km välein. Tuon matkan pikalataus vie noin 20 minuuttia.
        Jos kaksi tuntia on jo duunissa opittu kahvitauon väli ja puoleltapäivin lounas. Tämä tahti lähtee duunarilta selkärangasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tässä on mitään yhdellä latauksella ajamisesta puhunut? Kyllä siinä ladattin välillä.
        Nopein tapa tehdä pitkää taivalta on ladata noin 200km välein. Tuon matkan pikalataus vie noin 20 minuuttia.
        Jos kaksi tuntia on jo duunissa opittu kahvitauon väli ja puoleltapäivin lounas. Tämä tahti lähtee duunarilta selkärangasta.

        Jos ylipäätään löytää tuollaisia latureita. Useimmissa latureissa pikalatausta ole ollenkaan tai se ei toimi kuten on luvattu. Tämä on ihan testeissä todettu. On todennäköisempää, että tuo tauko kestää 2 tuntia kuin 20 minuuttia.

        Ja muuten, tuo 20 minuuttia on vain ihanteellisissa oloissa tapahtuva teoreettinen maksimi. Todellisuudessa tuota ei koskaan tapahdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ylipäätään löytää tuollaisia latureita. Useimmissa latureissa pikalatausta ole ollenkaan tai se ei toimi kuten on luvattu. Tämä on ihan testeissä todettu. On todennäköisempää, että tuo tauko kestää 2 tuntia kuin 20 minuuttia.

        Ja muuten, tuo 20 minuuttia on vain ihanteellisissa oloissa tapahtuva teoreettinen maksimi. Todellisuudessa tuota ei koskaan tapahdu.

        Lisään... Ja tuo 2 tuntiakaan ei aina riitä, joissain latureissa pitäisi odottaa 5 tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ylipäätään löytää tuollaisia latureita. Useimmissa latureissa pikalatausta ole ollenkaan tai se ei toimi kuten on luvattu. Tämä on ihan testeissä todettu. On todennäköisempää, että tuo tauko kestää 2 tuntia kuin 20 minuuttia.

        Ja muuten, tuo 20 minuuttia on vain ihanteellisissa oloissa tapahtuva teoreettinen maksimi. Todellisuudessa tuota ei koskaan tapahdu.

        Lisään vieläkin... Lataus ei 20 asteen pakkasessa toimi kovin hyvin, joten tuollaiset 20 minuutin lataukset ovat mahdottomuus pakkasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vieläkin... Lataus ei 20 asteen pakkasessa toimi kovin hyvin, joten tuollaiset 20 minuutin lataukset ovat mahdottomuus pakkasella.

        "Ja muuten, tuo 20 minuuttia on vain ihanteellisissa oloissa tapahtuva teoreettinen maksimi. Todellisuudessa tuota ei koskaan tapahdu."

        Vai että käytännössä mahdottomuus. Mites selität sen että tämä kaveri vetäisi ekalla yrityksellä tuon 1.000km nykäisyn niin että kaikki lataukset toimivat? Ja tämä ei ole lainkaan ainoa auto jolla on testattu tätä asiaa. Eikä ainoa maa.

        Youtube on täynnä videoita joissa tehdään 1.000km vetoja aikaan 10-11 tuntia. Aivan oikeassa elämässä.


    • Anonyymi

      Yhen vasta oon nähny liikentees ei kovin suosittu kuitenkaan, vaikka kehuja satelee?

      • Anonyymi

        Se on ollut markkinoilla vasta neljä kuukautta. Niistä kahtena kuukautena automallien top-10ssä.
        Odota vaan muutama vuosi niin ne ovat liikenteessä yhtä yleisiä kuin Kupla aikoinaan tai Golf viimeiset 40 vuotta.

        On jo hilkulla milloin ID.3 ohittaa Corollan Euroopan kuukauden myyntiluvuissa. Kerron sitten täällä kun tämä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ollut markkinoilla vasta neljä kuukautta. Niistä kahtena kuukautena automallien top-10ssä.
        Odota vaan muutama vuosi niin ne ovat liikenteessä yhtä yleisiä kuin Kupla aikoinaan tai Golf viimeiset 40 vuotta.

        On jo hilkulla milloin ID.3 ohittaa Corollan Euroopan kuukauden myyntiluvuissa. Kerron sitten täällä kun tämä tapahtuu.

        ID.3 on uusi auto, joten nyt sen myynnit ovat jo saavuttaneet huipun. ID.3 ei tule koskaan saavuttamaan Corollaa myyntiluvuissa, jos se ei nyt ole sitä saavuttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3 on uusi auto, joten nyt sen myynnit ovat jo saavuttaneet huipun. ID.3 ei tule koskaan saavuttamaan Corollaa myyntiluvuissa, jos se ei nyt ole sitä saavuttanut.

        Niin meni pieleen. ID.3:n myyntiä on rajoittanut tuotantomäärät ja Zwickaun tehtaan kapasiteettia nostetaan koko ajan.
        Ei ID.3 tietenkään pääse Corollan maailmanlaajuisiin myyntilukemiin koska ID.3 myydään vain Euroopassa.
        Käy kuitenkin niin että sähköauto ID.3 peittoaa bensa-auto Corollan täällä Euroopassa aivan näillä näppäimillä. Antaa kuvan siitä miten maailma makaa täälä Euroopassa 2021.


    • Anonyymi

      Miksi VW sähköautoa ja volkkareita yleensä pitää netissä puolustella? Luulisu, että jos on hyvä ja paras niin asia olisi itsestään selvä kaikille, vaan eipä ole 😁🏆

      VW on vajonnut alemmas kuin Fiat...sen alemmas ei pääse

      • Anonyymi

        Kerro totuus rangesta, vai kerrotaanko me?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe