Eiköhän olisi jo aika lopettaa jo ajat sitten vanhaksi menneet nillitykset sähköautojen sopimattomuudesta matka-ajoon. Tässä kaveri ajaa ID.3:lla tuhat kilsaa vähän reilussa 10 tunnissa.
ID.4 kanssa voi tehdä saman testin muutama lynxi-kelkka peräkärryssä kun sen toimitukset alkavat myöhemmin tänä vuonna.
https://www.youtube.com/watch?v=U4TUkScY38I
ID.3:lla 1.000km ajassa 10 tuntia 34 minuuttia
51
233
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin näyttää matka taittuvan autolta jonka akku on pilattu jo ennen toimitusta seisottamalla sitä vuosia hangessa.
Myöskään hometta ei näkynyt. - Anonyymi
Tuhat kilsaa riittää Suomessakin 99% populasta päivätaipaleeksi. Pitää olla aika erikoinen luonne jos haluaa välttämättä ajaa tuollaisen pätkän ilman kahvi, vessa tai ruokataukoja.
- Anonyymi
Mutta kun ajaa joka päivä hangosta utsjoelle, ja takaisin, niin tuo ei riitä alkuunkaan!
- Anonyymi
Minäkin ajelen viikottain Hangosta Utsjoelle ja takaisin Yaris itselataavalla. Vuodessa kertyy huimat 13500 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin ajelen viikottain Hangosta Utsjoelle ja takaisin Yaris itselataavalla. Vuodessa kertyy huimat 13500 km.
No etpä näytä kuitenkaan ajavan, jos kilsoja kertyy vuodessa vain tuon verran,
- Anonyymi
Tylsä harmaa auto. Ei ole akkua tuossa autossa vielä kuin 1/3 tarpeesta. Ankea auto jota pitää parantaa vielä paljon. Luotettavuus on suuri ongelma kuten vag tuotteilla on tahtonut olla.
- Anonyymi
Kun tarkoituksena on tehdä sähköauto suurille massoille sen pitää olla suhteellisen tylsä ja akkukappasiteettia ei voi mitoittaa joidenkin km-friikkien tarpeiden mukaan.
VW tekee MEBistä pienemmän kohderyhmän autojakin jotka eivät sitten ole niin tylsiä Buggy ja Buzz
https://www.volkswagen.fi/fi/lupaus-ja-kokemus/volkswagen-love/id-buzz-on-uuden-aikakauden-sahkotila-auto.html
https://www.youtube.com/watch?v=L1IuUpodXgs - Anonyymi
Tuossa autossa on kolme kertaa enemmän akkukapasiteettia kuin tavallinen suomalainen tarvitsee suurimman osan ajasta. 400-500 km range on aivan riittävä, niin kesällä kuin talvella.
- Anonyymi
"Ei ole akkua tuossa autossa vielä kuin 1/3 tarpeesta"
Mihin sä tarvitset kolme kertaa isommat akun kun näilläkin akuilla ajaa 1.000km kymmenessä tunnissa? - Anonyymi
"Ei ole akkua tuossa autossa vielä kuin 1/3 tarpeesta."
Sun mielestä akun tarve on 3*440km = 1.320km. Kerropa millaista elämää viettävä ihminen tarvitsee tuollaisen rangen ilman pysähdyksiä.
- Anonyymi
Oikea aika on 38 tuntia.
- Anonyymi
"Oikea aika on 38 tuntia."
Ja sulla on varmaan hyvät perustelut tälle väiteellesi? Joku linkki? Joku video?
Taas näitä tojohönöjen huuhaa-hörhöilyitä.
- Anonyymi
Koko matkan keskikulutus näyttää olleen n. 23,6kWh/100km. Ei paha käytettyihin nopeuksiin suhteutettuna. Keskinopeus 109km/h tuhannen kilometrin matkalla ei ole laillisesti edes mahdollinen Suomessa.
- Anonyymi
Ei laillista mutta näyttää mihin VW pystyy sekä nopeuden että rangen suhteen. Pitää olla aika torvelo jos vielä puhuu sähköautoista korttelinkiertäjinä ja kauppakasseina.
Varsinkin kun ottaa huomioon että VW:llä on tarjolla sama auto pidemmällä rangella jolloin sama matka taittuu nopeammin ja vähemmillä latauksilla.
- Anonyymi
Hauska nähdä, pääseekö tuolla 1000km myös talvipakkasilla.....
- Anonyymi
Tottakai pääsee 1.000km myös pakkasella. Ja lämpimästi pääseekin.
1.000km pakkasella vaatii kaksi puolen tunnin lataustaukoa ja aikaa kuluu vähän pidempään kun on talvirajoitukset.
Lopettakaa jo itsenne nolaaminen. Sähköauto on tunteettomampi talvelle kuin polttis. Ainoa vaikutus kovalla pakkasella on että akkuja joutuu lataamaan vähän useammin.
- Anonyymi
Suomessa ei ole yhtään talon kokoisia muuntamoita ja lataus töpsyjä kaikille Pirkka folkkareille??💥
- Anonyymi
Tuosta voi katsoa. Hesasta Rovaniemelle pääsee komeasti 100kW asemien puolesta. Siitä ylöspäin joutuu tyytymään 30kW latauksiin mutta kyllä sekin on aika joutuisaa.
- Anonyymi
Meinaatte, että sähköautolla pystyy ajamaan 1000 km 10 ja puolessa tunnissa, mistä suomwsta löytyy tie jossa voit ajaa koko ajan 100 km/h tunnissa, puoken tunnin pikalataus tasan puolivälissä.
Muistakaa hei, että VW osaa huijata huolella, testiautossa voi olla paremnat erikoisakut ja auto muuten riisuttu ja kevennetty hiilikuitukorinen erikoismalli.
Muistakaa, VW on ihan kusessa päästörajojen kanssa, sen on pakko myydä tietty määrä autoja tänä vuonna tai sanktiot raukeaa. Esim. jos tilaat ID.3 auton nyt ja haluat rekisteröidä ja ottaa käyttöön sen vasta tammikuussa, se ei onnistu, pelkkä auton myynti ei riitä vaan se pitää myös rekisteröidä ja ottaa ajoon tämän vuoden puolella.
Sitten kun olette hirveellä kiireellä hosuneet nimen paperiin, K-Auto poraa hanuriin, siitä se onni löytyy jos tykkää...- Anonyymi
Taas on päässyt pieni nyyhkäisy VW;n ylivoiman edessä ja lapsellisia selityksiä pukkaa. Katso tuosta latausasemien kartasta miten hyvin Suomessa on latausasemia jos sattuu tarvitsemaan.
Oikeesti teet itsestäsi kovin pellen kun alat keksimään näitä tarinoita kun kasetti ei kestä totuutta. - Anonyymi
Ei olisi ensimmäinen kerta kun konserni huijaa ja kusettaa saksalaisella huolellisuudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei olisi ensimmäinen kerta kun konserni huijaa ja kusettaa saksalaisella huolellisuudella.
Toki VW on huijannut, siitä ei kahta sanaa. Huijarilla oli paskainen loppu niinkuin kaikki olemme toditaneet.
Jos tsekkaat tuon videon YouTubeen postanneen kaverin aiemmat videot niin on aika selvää että kaveri on toki EV-hihhuli, mutta rehellinen sellainen ja antaa VW:lle negatiivista palautetta kun aihetta on. Auto onsatavarmasti pakasta repäisty vakioauto.
Aikuisten oikeasti. Te tojohönöt teette itsestänne pellen kun postaatte näitä foliohattujuttuja. Selainen perusasia kuin tässä todellisuudessa onnistuu kaikilta muilta. Ei se olisi liikaa vaadittu teiltäkään. - Anonyymi
"Meinaatte, että sähköautolla pystyy ajamaan 1000 km 10 ja puolessa tunnissa, mistä suomwsta löytyy tie jossa voit ajaa koko ajan 100 km/h tunnissa, puoken tunnin pikalataus tasan puolivälissä."
Kukaan ei meinaa mitään tuollaista! Oli ihan oma päätelmäsi, että olisi tarkoitettu olevan Suomessa mahdollista. Latausasemien puolesta toki olisi mahdollista, mutta ei laillisilla nopeuksilla. 109km/h keskinopeus tuhannen km:n matkalla vaatii pitkiä jaksoja yli 150km/h nopeuksia jos pitää pysähtyä välillä lataamaan akkuja.
Saksassa hyvä henkilö, Saksassa! - Anonyymi
Tämäkin kommentti osoittaa kuinka kirjoittaja on niin pois tolaltaan Volkswagenin saavutusten takia, kun ei malta tutustua esitettyyn aineistoon (video) ajatuksen kanssa, että tajuaisi edes missä aineisto on tehty ja miten sitä muut ovat kommentoineet.
Hätä Toyotan puolestako ajaa tuollaiseen räpiköintiin?
- Anonyymi
Typo:"Selainen perusasia kuin tässä todellisuudessa onnistuu kaikilta muilta. Ei se olisi liikaa vaadittu teiltäkään."
Sellainen perusasia kuin tässä todellisuudessa pysyminen onnistuu kaikilta muilta. Ei se olisi liikaa vaadittu teiltäkään.
Ette kai te halua olla kaiken kansan pellejä? - Anonyymi
K-Auto ja VW konserni täysin kyykyyssä, heidän on PAKKO myydä tietty määrä sähköautoja, aika erikoinen tilanne, että on pakko myydä enemmän kuin mitä menee kaupaksi.
Sähköautoiluun maailma siirtyy joskus 30-40 vuoden kuluttua. Myös VW valmistaa polttomoottoreita vielä 30 vuotta.
Siksi Toyotalla ei ole kiire, Toyota valmistaa ja myy autoha joita kansa ostaa, Corollat viedään käsistä.
ID.3 on järkyttävä romu. Sisältä valkoista muovia ihan kuin jääkaapissa, mutta VW tunnetaan pakastimena, joten sikäli valkoinen muovisusta sopii autoon. - Anonyymi
ID.3 sähkömopo noin 40000€?No deal..!!!
- Anonyymi
Noita sähkökikottia kun lataa pikalaturilla, akku on paskana muutamassa vuodessa ja Volkkarin akusta kun on kyse, tämä skenaario on totta, hoivasi akkua, miten tahansa.
- Anonyymi
Kyllä nämä dissausyritykset on aika huonolaatuisia. Vanhoja tyhjiä mantroja ilman mitään pohjaa.
VW käyttä samojen valmistajien akkuja kuin esim tojo. - Anonyymi
Uus akku maksaa 20 tonnia, aika halpa koppa näissä volkkareissa, mikäli hinta veroineen on alle 30 tonnia. Jotain 3 tonnin hintainen kori kaikkine varusteineen tekee autosta varmaan tosi laadukkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uus akku maksaa 20 tonnia, aika halpa koppa näissä volkkareissa, mikäli hinta veroineen on alle 30 tonnia. Jotain 3 tonnin hintainen kori kaikkine varusteineen tekee autosta varmaan tosi laadukkaan.
Tässä taas älyn jättiläinen. Luuletko että autonvalmistaja maksaa alihankkijalla akuista 20.000 kappale kun se ostaa 100.000 akkua? Tai edes laskee myyntihinnaksi noin paljon?
Akkujen hinta on painunut jo reilusti alle satasen per kWh.
- Anonyymi
Rekan kyydissä ehkä, omin voimin ei ikinä. Jo satasen vauhdissa akku tyhjenee silmissä, kahden tonnin panssarivaunu vaatii paljon virtaa liikkuakseen. Ainoa hyvä puoli sähkäreissä on se, että niillä ei kannata kaahailla jos ajaa pitkää matkaa.
- Anonyymi
Katso tuosta avauksesta video. Aivan amatööri jamppa vakioautolla normaaliliikenteen seassa, ei edes mikään tehdastiimi moottoriradalla.
Sellainen vinkki fysiikasta että tasaisella vauhdilla massa ei vaikuta tarvittavaan voimaan. Auton tarvitsee vain voittaa ilman- ja vierintävastus.
Massa vaikuttaa kiihdytyksessä, mutta toisaalta kun jarrutus tuo energiaa regeneroinnin kautta sitä enemmän mitä painavampi auto on.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso tuosta avauksesta video. Aivan amatööri jamppa vakioautolla normaaliliikenteen seassa, ei edes mikään tehdastiimi moottoriradalla.
Sellainen vinkki fysiikasta että tasaisella vauhdilla massa ei vaikuta tarvittavaan voimaan. Auton tarvitsee vain voittaa ilman- ja vierintävastus.
Massa vaikuttaa kiihdytyksessä, mutta toisaalta kun jarrutus tuo energiaa regeneroinnin kautta sitä enemmän mitä painavampi auto on....Eikö se kestä kuin 1000km tai 10.5 tuntia. Tekivätpä klongsvagenilla taas laadutonta sätöstä, arvattavaahan se oli. No vitsit sikseen, mutta en silti koske kyseiseen merkkiin pitkälllä tikullakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso tuosta avauksesta video. Aivan amatööri jamppa vakioautolla normaaliliikenteen seassa, ei edes mikään tehdastiimi moottoriradalla.
Sellainen vinkki fysiikasta että tasaisella vauhdilla massa ei vaikuta tarvittavaan voimaan. Auton tarvitsee vain voittaa ilman- ja vierintävastus.
Massa vaikuttaa kiihdytyksessä, mutta toisaalta kun jarrutus tuo energiaa regeneroinnin kautta sitä enemmän mitä painavampi auto on....Eikö jarrut oo vauhdin surma, tuskin se jarru päällä tota aikaa saavutti?
Mistä tiedät, ettei autoa oltu kevennetty ja akkuja suurennettu verrattuna myyntimalleihin. Normiakulla vaatii vähintään yhden pikalatauksen, kukaan ei jaksa ilman taukoja ajaa tuhatta kilsaa, oliko nauhotus pois päältä taukojen ajan? Katsoitko koko videon 10 h 34 min ja näit koko suorituksen, tuskin jaksoit 😁
Volkkari on pakkoraossa ennenkin kusettanu, nytkö ei kusettais? En usko volkkarin valheita.
- Anonyymi
Näin matka taittuu sähköautolla. Harvan täytyy päästä 1.000km tuota nopeammin.
- Anonyymi
Sulla ei ollu muuta tekemistä, niin kattelit sitte 10 h 34 minuuttia videolta kun tyyppi ajo omalla autollaan? Suosittelen että hakeudut hoitoon tsykiatriselle osastolle kiireen vilkkaan.
- Anonyymi
Antaa tuon VW propagandan vaan kusettaa noita hyväuskoisia. Eihän se meiltä EI uskovaisilta ole mitenkään pois.
- Anonyymi
Haluaisin nähdä oikeasti, kun aloittaja ajaa 1000Km 20 asteen pakkasessa helsingistä ivaloon tuolla yhdellä latauksella....
- Anonyymi
Kuka tässä on mitään yhdellä latauksella ajamisesta puhunut? Kyllä siinä ladattin välillä.
Nopein tapa tehdä pitkää taivalta on ladata noin 200km välein. Tuon matkan pikalataus vie noin 20 minuuttia.
Jos kaksi tuntia on jo duunissa opittu kahvitauon väli ja puoleltapäivin lounas. Tämä tahti lähtee duunarilta selkärangasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tässä on mitään yhdellä latauksella ajamisesta puhunut? Kyllä siinä ladattin välillä.
Nopein tapa tehdä pitkää taivalta on ladata noin 200km välein. Tuon matkan pikalataus vie noin 20 minuuttia.
Jos kaksi tuntia on jo duunissa opittu kahvitauon väli ja puoleltapäivin lounas. Tämä tahti lähtee duunarilta selkärangasta.Jos ylipäätään löytää tuollaisia latureita. Useimmissa latureissa pikalatausta ole ollenkaan tai se ei toimi kuten on luvattu. Tämä on ihan testeissä todettu. On todennäköisempää, että tuo tauko kestää 2 tuntia kuin 20 minuuttia.
Ja muuten, tuo 20 minuuttia on vain ihanteellisissa oloissa tapahtuva teoreettinen maksimi. Todellisuudessa tuota ei koskaan tapahdu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ylipäätään löytää tuollaisia latureita. Useimmissa latureissa pikalatausta ole ollenkaan tai se ei toimi kuten on luvattu. Tämä on ihan testeissä todettu. On todennäköisempää, että tuo tauko kestää 2 tuntia kuin 20 minuuttia.
Ja muuten, tuo 20 minuuttia on vain ihanteellisissa oloissa tapahtuva teoreettinen maksimi. Todellisuudessa tuota ei koskaan tapahdu.Lisään... Ja tuo 2 tuntiakaan ei aina riitä, joissain latureissa pitäisi odottaa 5 tuntia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ylipäätään löytää tuollaisia latureita. Useimmissa latureissa pikalatausta ole ollenkaan tai se ei toimi kuten on luvattu. Tämä on ihan testeissä todettu. On todennäköisempää, että tuo tauko kestää 2 tuntia kuin 20 minuuttia.
Ja muuten, tuo 20 minuuttia on vain ihanteellisissa oloissa tapahtuva teoreettinen maksimi. Todellisuudessa tuota ei koskaan tapahdu.Lisään vieläkin... Lataus ei 20 asteen pakkasessa toimi kovin hyvin, joten tuollaiset 20 minuutin lataukset ovat mahdottomuus pakkasella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vieläkin... Lataus ei 20 asteen pakkasessa toimi kovin hyvin, joten tuollaiset 20 minuutin lataukset ovat mahdottomuus pakkasella.
"Ja muuten, tuo 20 minuuttia on vain ihanteellisissa oloissa tapahtuva teoreettinen maksimi. Todellisuudessa tuota ei koskaan tapahdu."
Vai että käytännössä mahdottomuus. Mites selität sen että tämä kaveri vetäisi ekalla yrityksellä tuon 1.000km nykäisyn niin että kaikki lataukset toimivat? Ja tämä ei ole lainkaan ainoa auto jolla on testattu tätä asiaa. Eikä ainoa maa.
Youtube on täynnä videoita joissa tehdään 1.000km vetoja aikaan 10-11 tuntia. Aivan oikeassa elämässä.
- Anonyymi
Yhen vasta oon nähny liikentees ei kovin suosittu kuitenkaan, vaikka kehuja satelee?
- Anonyymi
Se on ollut markkinoilla vasta neljä kuukautta. Niistä kahtena kuukautena automallien top-10ssä.
Odota vaan muutama vuosi niin ne ovat liikenteessä yhtä yleisiä kuin Kupla aikoinaan tai Golf viimeiset 40 vuotta.
On jo hilkulla milloin ID.3 ohittaa Corollan Euroopan kuukauden myyntiluvuissa. Kerron sitten täällä kun tämä tapahtuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ollut markkinoilla vasta neljä kuukautta. Niistä kahtena kuukautena automallien top-10ssä.
Odota vaan muutama vuosi niin ne ovat liikenteessä yhtä yleisiä kuin Kupla aikoinaan tai Golf viimeiset 40 vuotta.
On jo hilkulla milloin ID.3 ohittaa Corollan Euroopan kuukauden myyntiluvuissa. Kerron sitten täällä kun tämä tapahtuu.ID.3 on uusi auto, joten nyt sen myynnit ovat jo saavuttaneet huipun. ID.3 ei tule koskaan saavuttamaan Corollaa myyntiluvuissa, jos se ei nyt ole sitä saavuttanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ID.3 on uusi auto, joten nyt sen myynnit ovat jo saavuttaneet huipun. ID.3 ei tule koskaan saavuttamaan Corollaa myyntiluvuissa, jos se ei nyt ole sitä saavuttanut.
Niin meni pieleen. ID.3:n myyntiä on rajoittanut tuotantomäärät ja Zwickaun tehtaan kapasiteettia nostetaan koko ajan.
Ei ID.3 tietenkään pääse Corollan maailmanlaajuisiin myyntilukemiin koska ID.3 myydään vain Euroopassa.
Käy kuitenkin niin että sähköauto ID.3 peittoaa bensa-auto Corollan täällä Euroopassa aivan näillä näppäimillä. Antaa kuvan siitä miten maailma makaa täälä Euroopassa 2021.
- Anonyymi
Miksi VW sähköautoa ja volkkareita yleensä pitää netissä puolustella? Luulisu, että jos on hyvä ja paras niin asia olisi itsestään selvä kaikille, vaan eipä ole 😁🏆
VW on vajonnut alemmas kuin Fiat...sen alemmas ei pääse- Anonyymi
Kerro totuus rangesta, vai kerrotaanko me?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä239089Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3801843Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3361743- 941578
- 4071542
- 61335
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331120Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241076Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521032- 36988