Epäilemättä ihminen on yksinäinen

Anonyymi

kun ei ole kuin suomi24, mutta onneksi on sekin.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksinäisyys ei ole oma vika. Siihen voi ajautua myöhemmällä iällä.
      Niin kauan kun on riittävän terve voi sillekin asialle jotain. Sitten ei enää.
      Vaikkei se juurikaan oloa helpota, yritän itse muistaa erään suomalaisen
      ajattelijan sanat:
      Et sinä ole yksin.
      Kaikki muutkin ovat.

    • Yksinäisyys on minulle lahja!
      Minulla on ystävät netissä ja langanpäässä.
      Voi minä saan lämmittää rantasaunan koska tahdon ja jopa kipata saunakaljat
      ilman sukukokousta.
      Tänään kävin kirkolla ja hieman pulssinikohotetetta hankin.
      Ei ole todella mieltäylentävää,kun pulssi on 45 ja olo kuin oravalla.
      käpyjä olis ,mutta kun eivät pysty hampaat.

      Ethän sinä ole yksinäinen lainkaan! Ilmoitat vain itsesi naistenhakuun niin minäkin voisin bongata sinut.
      Olen ollut leskenä jo yli viisi vuotta.
      Kyllä minä vielä muistan,mitä siellä peitonalla voidaan muutakin tehdä,kuin nukkua?
      Elämä on tätä sekahakua ajattelee ama

    • Anonyymi

      Suurimmalla osalla iäkkäitä yksinäisiä ei ole edes nettiä ja kuka heitä auttaa kaikissa asioissa, joihin he apua tarvitsevat ?

      • Kyllä meistä jokaisesta pidetään huolta.
        Siis hän voi ottaa päivystävään puhelimeen yhteyttä.
        Jokaisella kunnalla on oma päivystäväpuhelin.
        Kunnasta tulee henkilö,joka kartoittaa avuntarpeen.
        Todella sen avuntarpeenkartoitus on tärkeää.

        Ei netti minulle tuonut apua,kun sain eteisvärinän,siis flimmerin.
        Sen avun toi ambulanssi.
        Jos ihminen on todella jatkuvan avun tarpeessa,ranneke,siis hän pystyy saamaan apua todella nopeasti.
        Kaiketi jotain apua oli amastakin


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kyllä meistä jokaisesta pidetään huolta.
        Siis hän voi ottaa päivystävään puhelimeen yhteyttä.
        Jokaisella kunnalla on oma päivystäväpuhelin.
        Kunnasta tulee henkilö,joka kartoittaa avuntarpeen.
        Todella sen avuntarpeenkartoitus on tärkeää.

        Ei netti minulle tuonut apua,kun sain eteisvärinän,siis flimmerin.
        Sen avun toi ambulanssi.
        Jos ihminen on todella jatkuvan avun tarpeessa,ranneke,siis hän pystyy saamaan apua todella nopeasti.
        Kaiketi jotain apua oli amastakin

        En tarkoittanutkaan, että netti olisi joku "palvelija" joka kaikessa auttaa,
        mutta on se on edes joku "seuralainen" yksinäiselle, yhteys ulkomaailmaan.

        Numerot sairaala-apuun pitää olla esillä tai helposti löydettävissä kaiken varalta aina.
        Kännyyn tallennettuna myös. Samaa mieltä olen kanssasi.
        Turvaranneke on erittäin hyvä olemassa.
        Avuntarpeen kartoitus on tosiaan tärkeää.

        Kaikkea hyvä sinulle rituliini ! Nuku hyvin !


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoittanutkaan, että netti olisi joku "palvelija" joka kaikessa auttaa,
        mutta on se on edes joku "seuralainen" yksinäiselle, yhteys ulkomaailmaan.

        Numerot sairaala-apuun pitää olla esillä tai helposti löydettävissä kaiken varalta aina.
        Kännyyn tallennettuna myös. Samaa mieltä olen kanssasi.
        Turvaranneke on erittäin hyvä olemassa.
        Avuntarpeen kartoitus on tosiaan tärkeää.

        Kaikkea hyvä sinulle rituliini ! Nuku hyvin !

        Vanhustenhoito kunnissa on eriarvoista.
        Jos asut Espoossa tai Inarissa.
        Minä veronmaksajana voin sanoa,että tässä keskustalaisessa kunnassa hoidetaan maanviljilijät ja paaluumuuttajat saavat elää omillaan?
        Lähi naapurille tehtiin puhelinkysely kunnantoimesta,koska hän oli keskustalainen
        maanvilvelijä.
        Minä paluumuuttaja olen kartuttanut kunnankassaa yli kolmekymmenä vuotta ja ei kukaan ole kysellyt,että pärjäätkö omillasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoittanutkaan, että netti olisi joku "palvelija" joka kaikessa auttaa,
        mutta on se on edes joku "seuralainen" yksinäiselle, yhteys ulkomaailmaan.

        Numerot sairaala-apuun pitää olla esillä tai helposti löydettävissä kaiken varalta aina.
        Kännyyn tallennettuna myös. Samaa mieltä olen kanssasi.
        Turvaranneke on erittäin hyvä olemassa.
        Avuntarpeen kartoitus on tosiaan tärkeää.

        Kaikkea hyvä sinulle rituliini ! Nuku hyvin !

        Kaikkea hyvää sinulle rituliini! Nuku hyvin!
        Sinä Rakas ihminen olet parasta,mitä minulle on koskaan sattunut.
        Voi jos tietäisin ja vallassani olisi lähettäisin puolet niistä suojellusekeleistä tuvaamaan elämääsi.Voin van rukoilla.

        Ystävä Rakas!
        Minulle on annettu tämä taakka.
        Olla äiitinä ja menettää heidät!
        Lainaa vain he ihanat Hannu ja Ari olivat minulle.
        Ei se helppoa ole seisoa omien lastensa haudalla!
        Pervoja täällä tuntuu kyllä olevan,valitettavasti


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kaikkea hyvää sinulle rituliini! Nuku hyvin!
        Sinä Rakas ihminen olet parasta,mitä minulle on koskaan sattunut.
        Voi jos tietäisin ja vallassani olisi lähettäisin puolet niistä suojellusekeleistä tuvaamaan elämääsi.Voin van rukoilla.

        Ystävä Rakas!
        Minulle on annettu tämä taakka.
        Olla äiitinä ja menettää heidät!
        Lainaa vain he ihanat Hannu ja Ari olivat minulle.
        Ei se helppoa ole seisoa omien lastensa haudalla!
        Pervoja täällä tuntuu kyllä olevan,valitettavasti

        Voimia sinulle rituliini ja mahdollisimman mukavaa päivää !
        Minäkin rukoilen sinun puolestasi.
        Lähetän lämpimiä kaukohalauksia sinulle !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voimia sinulle rituliini ja mahdollisimman mukavaa päivää !
        Minäkin rukoilen sinun puolestasi.
        Lähetän lämpimiä kaukohalauksia sinulle !

        Kiitos sinulle lähimmäinen,joka välität!
        Minä pääsen terapiaan ja aletaan käsittelemään poikani tappoa.

        Ei silloin ollut tätä mahdollisuutta Hannupoikani tiimoilta 1986
        Aviopuolisoni antoi kaiken tukensa ja tietenkin koko perhe.
        Ostimme kotitilastani,anteeksi kasvattikotitilastani tontin ja rakensimme
        talviasuttavan jatkuvakäyttöisen asuinrakennuksen.
        Tämä kaikki täytyi käydä läpi kunnanrakennusmestarin kanssa.
        Siis olin niin täynnä tätä pyrokratiaa,että en edes kerennyt suremaan poikani menetystä.


      • Vähitellen on jokaisella oltava netti, kun ei kohta voi laskunlaskua maksaa pankin tiskillä tai muuten ilman nettiyhteyttä.
        Jos haluat tietää jonkun tarpeellisen puhelinnumeron, mistä sen otat?
        Et pääse enää puhelimella isompiin yrityksiin tai virastoihin, on chattailtava tai lähetettävä sähköposti. Netin sivuilla ei puhelinnumeroa löydy. Ja puhelinluetteloita ei enää paineta.

        Monen ihmisen ystäväpiiri kapenee, kun ikätoverit eivät enää jaksa olla yhteydessä, tai ovat jo peräti jättäneet maallisen vaelluksensa. Välimatkat ovat pitkät, eikä autolla enää huristella, ajokortti on jätetty uusimatta.
        Monilla paikkakunnilla ei oikein ole harrastuspiirejä vanhoille, paitsi joku seurakunnan raamattupiiri tai askarteluryhmä.

        Yksinäisyys on monelle vaikea paikka. Sen vuoksi nämä erilaiset keskustelupalstat netissä ovat pelastus monelle. Kirjoittaminen pitää mielen virkeänä.
        Trollit kuitenkin saattavat vaikeuttaa keskusteluja, mutta on huomattava, että myös he ovat yksinäisiä ikäihmisiä, joilla ei ole taitoja pitää yhteyttä muulla tavoin.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Vähitellen on jokaisella oltava netti, kun ei kohta voi laskunlaskua maksaa pankin tiskillä tai muuten ilman nettiyhteyttä.
        Jos haluat tietää jonkun tarpeellisen puhelinnumeron, mistä sen otat?
        Et pääse enää puhelimella isompiin yrityksiin tai virastoihin, on chattailtava tai lähetettävä sähköposti. Netin sivuilla ei puhelinnumeroa löydy. Ja puhelinluetteloita ei enää paineta.

        Monen ihmisen ystäväpiiri kapenee, kun ikätoverit eivät enää jaksa olla yhteydessä, tai ovat jo peräti jättäneet maallisen vaelluksensa. Välimatkat ovat pitkät, eikä autolla enää huristella, ajokortti on jätetty uusimatta.
        Monilla paikkakunnilla ei oikein ole harrastuspiirejä vanhoille, paitsi joku seurakunnan raamattupiiri tai askarteluryhmä.

        Yksinäisyys on monelle vaikea paikka. Sen vuoksi nämä erilaiset keskustelupalstat netissä ovat pelastus monelle. Kirjoittaminen pitää mielen virkeänä.
        Trollit kuitenkin saattavat vaikeuttaa keskusteluja, mutta on huomattava, että myös he ovat yksinäisiä ikäihmisiä, joilla ei ole taitoja pitää yhteyttä muulla tavoin.

        Vai niin. Muut kirjoittajatt ovat siis trolleja!
        Niitä "joilla ei ole taitoja pitää yhteyttä muulla tavoin", on täällä melkoisesti. Jolla on niitä taitoja, se ei tähän palstaan paljoa aikaansa kuluta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Muut kirjoittajatt ovat siis trolleja!
        Niitä "joilla ei ole taitoja pitää yhteyttä muulla tavoin", on täällä melkoisesti. Jolla on niitä taitoja, se ei tähän palstaan paljoa aikaansa kuluta.

        Ei ihan kaikki. Ei-trollit tekevät aloituksia, ottavat osaa keskusteluihin, jutustelevat niitä näitä. Joskus ihan runoilevat tai juttelevat mukavia.
        Monet kulutavat aikaansa täällä ihan mielellään.

        Mkr.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sitä saa mitä tilaa ! Trump ,Lukasjenko sun muut :(

    • Anonyymi

      Ei nämä palstat korvaa sosiaalisen elämän tarvetta.

      Olla yksin...sekin on aina parempi, kuin olla parisuhteessa yksin.

      • Anonyymi

        Pitää pistää vipinää kinttuun.


      • Anonyymi

        Parisuhdeyksinäisyys ei aina ole niin huono juttu, varsinkaan iäkkäänä,
        kun uutta seuraa ei enää pystyisi hankkimaan eikä haluaisikaan.
        On sentään ihminen jolle puhua joskus, ei tarvitse seinille puhua.

        On molemmista kiinni, mihin ajautuu parisuhteessa tai antaa parisuhteen ajautua
        ellei joku perustavaa laatua oleva erottava tekijä ole olemassa.
        Jos on, siihen olisi pitänyt reagoida aikoja sitten ja tehdä muutos elämässä.

        Joskus tuntuu, että ns. parisuhdeyksinäisyys koetaan pahempana kuin se on
        ja sitä alkaa potea yleensä vain toinen, toinen voi olla ihan tyytyväinen, mutta
        ongelmissa, kun ei pysty olemaan sellainen kuin toinen haluaisi.

        On sillä hyviäkin puolia, että on kaksi vaikkei keskinäinen seurustelu enää olisi niin vilkasta.
        Rauhallinen, "hiljainen" yhteiselo voi olla ihan hyvää tällä iällä.
        On jo melkein ihme, jos molemmat ovat vielä hengissä.
        Saa olla kiitollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhdeyksinäisyys ei aina ole niin huono juttu, varsinkaan iäkkäänä,
        kun uutta seuraa ei enää pystyisi hankkimaan eikä haluaisikaan.
        On sentään ihminen jolle puhua joskus, ei tarvitse seinille puhua.

        On molemmista kiinni, mihin ajautuu parisuhteessa tai antaa parisuhteen ajautua
        ellei joku perustavaa laatua oleva erottava tekijä ole olemassa.
        Jos on, siihen olisi pitänyt reagoida aikoja sitten ja tehdä muutos elämässä.

        Joskus tuntuu, että ns. parisuhdeyksinäisyys koetaan pahempana kuin se on
        ja sitä alkaa potea yleensä vain toinen, toinen voi olla ihan tyytyväinen, mutta
        ongelmissa, kun ei pysty olemaan sellainen kuin toinen haluaisi.

        On sillä hyviäkin puolia, että on kaksi vaikkei keskinäinen seurustelu enää olisi niin vilkasta.
        Rauhallinen, "hiljainen" yhteiselo voi olla ihan hyvää tällä iällä.
        On jo melkein ihme, jos molemmat ovat vielä hengissä.
        Saa olla kiitollinen.

        Naisten juttuja ? Ollaan niin henkisessä yksinäisyydessä parisuhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten juttuja ? Ollaan niin henkisessä yksinäisyydessä parisuhteessa.

        Jotkut naiset haluavat jauhaa syvällisiä joka päivä. Jos miestä ei kiinnosta, sitten naiset
        on "henkisessä yksinäisyydessä". Kuka se sanoikaan, että Suomessa on alettu liikaa jauhaa asioita, kaikesta on keskusteltava öin ja päivin (naisten mielestä) niin paljon, ettei ehdi
        enää elää. On kurjaa tietysti jos kaikki läheisyys on kuollut pois suhteesta,
        jos on vieraannuttu niin paljon, ettei todellakaan ole mitään yhteistä enää.


    • Koronan vuoksi monet meistä ovat yksin, mutta eivät silti yksinäisiä. Siinä on ero.

      Ja on ihan totta, että nämä kirjoituspalstat antavat meille hiukan kurkistusta muualle maailmaan. Aikaa on, kun tämä oleminen on säästöliekillä.
      Ei siinä mitään moitittavaa ole.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe