Hei reilusti ylipainoiset oululaiset!
Löytyisikö kaverikseni muutama muu Oulusta (tai lähikunnista), joilla olisi motivaatiota päästä vihdoin ja viimein eroon runsaasta, useamman kymmenen kilon ylipainosta? Kuulostaisiko ryhmän tuki hyvältä?
Vuosien varrella pudotetut kymmenet kilot ovat lähes kaikki hiipineet minulla takaisin ja huutava tarve olisi ryhmästä saatavalle vertaistuelle kilojen pudottamiseksi.
Jos saataisiin Oulusta kokoon muutama reilun ylipainon kanssa painiskeleva, voitaisiin alkaa tapaamaan (vaikkapa minun kotonani) viikottain porukalla punnitusten ja "vertaistukikahvittelun" muodossa. Kyseeseen voisi tulla esimerkiksi lokakuun alkupuolella aloitettava, 10 viikon pituinen yhteinen painonpudotushaaste, mikä tarkoittaisi varsin hyvää pudotustsemppiä ennen joulua. Mikäli porukka saadaan kokoon ja ilmenee innostusta jatkaa joulun jälkeen, voisimme suunnitella 10 viikon jatkopätkää ensi vuoden alkuun. Haluaisin mieluiten rajata osallistujat (itseni lailla) "reilusti ylipainoisiin" siitä syystä, että kaikilla olisi matalampi kynnys osallistua.
Hyvin suunniteltu on "puoliksi" tehty, joten voisimme suunnitella yksityiskohtia etukäteen porukalla WhatsAppissa ennen ekaa punnituskertaa ja tietysti myös hieman "tutustella" viestien muodossa. Olen siis 40-v. perheellinen nainen. Meillä kotiväki lähtisi aina harrastuksiin/ulkoilemaan tapaamisten ajaksi, joten rauha ja yksityisyys olisi taattu ja kotini varattu psinonpudotusporukalle (asumme alle kolmen kilometrin päässä Oulun keskustasta - tänne on helppo tulla niin autolla kuin bussilla ja parkkipaikkoja löytyy mukavasti). Jos nyt saadaan ryhmä kasaan, niin pidetään mieluusti porukka pienenä - ajattelen, että 4-6 henkilöä voisi olla sopivan kokoinen ryhmä.
Minulla on kokemusta Cambridge-painonpudotuksesta ja itse asiassa käytössä vieläpä täsmälleen samanlainen kehonkoostumusta mittaava vaaka kuin Cambridge-valmentajilla, joten viikkopunnituksissa saisimme seurattua ja merkittyä ylös niin painomme kuin rasva-/lihasprosentitkin, joiden parempaan suuntaan muuttumisen seuraaminen motivoi entisestään! Minulla on tarkoitus tehdä elämänmuutos ihan "oikeaa ruokaa" kohtuumäärissä nauttimalla, mutta harkitsen vielä sitä, että ottaisinko alkuun parin viikon "tehostartin" ateriankorvikkeilla. Jokainen ryhmässä voi päättää itse, millä keinoin pudotuksessa etenee. Viikottaisissa tapaamisissa voimme jakaa kullanarvoisia vinkkejä ja tarjota toisillemme tukea "urakkaan", kuten myös tapaamisten välillä WhatsApp-ketjussa!
Haluan vihdoin ja viimein astua keveämpään elämään - olen päättänyt kesän 2021 olevan se kesä, jolloin minulla on pitkästä aikaa kevyt kulkea ilman, että joutuisin verhoutumaan väljiin "kaapuihin". Jos sinulla on sama tavoite, niin otathan yhteyttä ja laitetaan yhdessä elämä keveämmäksi. Tällä keinoin painon pudottaminen on kaiken lisäksi täysin ilmaista 👍 - emme joudu maksamaan valmentajalle. Tsemppaamme itsemme onnistumaan ryhmän tuella!
Vastaa, jos kiinnostuit, ja jatketaan jutustelua WhatsAppin puolella :)
Reilusti ylipainoisten painonpudotusryhmä, Oulu!
1
139
Vastaukset
- Anonyymi
Hei, saitko ryhmän kasaan? Etsin itse syksyllä painonpudotusryhmää, enkä löytänyt. Tarjolla oli vain eri kuntosalien personal trainer-palveluja, joita en siis tarvinnut, sillä kokemusta ja tietoa on, mutta kun en vaan saa itseäni "niskasta kiinni".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723