Kuka on niin tyhmä että maksaa talopakettinsa ennen toimitusta?
Käsittämätöntä kaupankaäyntiä eräillä talopaketti kauppiailla, sanovat ihan pokalla että: Osta meiltä talopaketti, maksa nyt ja toimitus tulee puolen vuoden päästä.
ei jeesus paratkoon mitä touhua!
Ei kovin vakavaraiselta firmalta kuulosta jos rahat pitää lyödä ensin tiskiin ja toimitus tulee kun tulee.
Älkää antako rahojanne jos ette saa mitään vastineeksi!
Kuka on niin tyhmä...
13
2629
Vastaukset
- Hei haloo
sanoa toimitus tulee jos tulee.
Suomalainen on käsittämättömän luottavainen siihen, että muut ovat yhtä rehellisiä kuin itse. Näinhän autonostajiltakin viedään käsirahat netissä... - maksusta
maksoimme 3% tilausvahvistuksen yhteydessä ja joku osa menee 60 vrk ennen talopaketin saapumista, joku osa muutama päivä ennen saapumista ja loput maksetaan 14 vrk:n kuluttua siitä ku paketti on toimitettu ja hommat alettu! mun mielestä toi on ihan reilua! mut eihän kukaan tosiaankaan voi olla niin pölö, et maksaa paketin kokonaan ennen toimitusta?
- tuokin
on, miten vakuudet jos pakettia ei tulekkaan?
KOhtuu on että piirustusten ja suunnitelmien osuus etukäteen, muut erät vasta tavaran saavuttua, näin maksetaan mm suomen suosituinta talopakettia. - maksat sinäkin
Maksathan sinäkin suurimman osan ennenkuin saat yhtään mitään =)
Minä olen juuri rakentamassa ja talo on jo säältä suojassa, mm.tiilikatto asennettu, ikkunat paikallaan jne...
olen maksanut paketin toimittajalle tasan 800 euroa piirrustuksista.
lasku tulee ehkä ensiviikolla. - maskusta
tuokin kirjoitti:
on, miten vakuudet jos pakettia ei tulekkaan?
KOhtuu on että piirustusten ja suunnitelmien osuus etukäteen, muut erät vasta tavaran saavuttua, näin maksetaan mm suomen suosituinta talopakettia.siis noi erät ennen toimitusta ei ole kovinkaan suuria... suurin osa tai vähintään puolet (en nyt tarkalleen muista) tulee maksuun sitten sen toimituksen jälkeen! pakkohan asiakkaidenkin on antaa jotain vakuutta siitä että maksavat paketin! tilaavat ja kun talo on tehty tehtaalla tai pitkä tavara koottu ja sitä ollaan toimittamassa perille ja ostaja sanookin, että enhän mä ollut tosissani! noit vale-ostajia varmasti riittää ja sellasia jotka vaan kattelee. kun on jotain maksettu niin tuskin mitään perutaankaan hepposin perustein! ja kuinka mini on jäänyt ilman taloa?
- ostaja
maskusta kirjoitti:
siis noi erät ennen toimitusta ei ole kovinkaan suuria... suurin osa tai vähintään puolet (en nyt tarkalleen muista) tulee maksuun sitten sen toimituksen jälkeen! pakkohan asiakkaidenkin on antaa jotain vakuutta siitä että maksavat paketin! tilaavat ja kun talo on tehty tehtaalla tai pitkä tavara koottu ja sitä ollaan toimittamassa perille ja ostaja sanookin, että enhän mä ollut tosissani! noit vale-ostajia varmasti riittää ja sellasia jotka vaan kattelee. kun on jotain maksettu niin tuskin mitään perutaankaan hepposin perustein! ja kuinka mini on jäänyt ilman taloa?
Kävin ostamassa itselle uuden auton, auto tulee tehtaalta juuri sellaisilla varusteilla/väreillä jotka valitsin.
toimitus aika on kuukausi, auto maksaa paljon mutta en TODELLAKAAN maksanut edes yhtä prosenttia siitä ennen kuin auto on minulla.
Jos myyvä osapuoli on niin rahavaikeuksissa että ei voi toimitta mitään ennen maksua niin sellaiselta en ostaisi mitään.
Toisaalta kaupankäynnissähän täytyy olla molemmin puolinen luottamus, jos talokauppias ei uskoisi että me tosissamme rakennamme niin silloin käännyn sellaisen myyjän puoleen joka uskoo asiakkaaseen.
Ja vielä:
(esim. jos tontti on hankittu niin tuskin kukaan enää siinä vaiheessa jättää leikin kesken, itse olen rakentanut, ennen toimitusta myyjä kävi katsomassa mm. tonttia ja perustuksia, mielestäni kukaan joka on tehnyt talon perustuksetkin jätä enää rakentamatta....) - Jos talo on sinulle
ostaja kirjoitti:
Kävin ostamassa itselle uuden auton, auto tulee tehtaalta juuri sellaisilla varusteilla/väreillä jotka valitsin.
toimitus aika on kuukausi, auto maksaa paljon mutta en TODELLAKAAN maksanut edes yhtä prosenttia siitä ennen kuin auto on minulla.
Jos myyvä osapuoli on niin rahavaikeuksissa että ei voi toimitta mitään ennen maksua niin sellaiselta en ostaisi mitään.
Toisaalta kaupankäynnissähän täytyy olla molemmin puolinen luottamus, jos talokauppias ei uskoisi että me tosissamme rakennamme niin silloin käännyn sellaisen myyjän puoleen joka uskoo asiakkaaseen.
Ja vielä:
(esim. jos tontti on hankittu niin tuskin kukaan enää siinä vaiheessa jättää leikin kesken, itse olen rakentanut, ennen toimitusta myyjä kävi katsomassa mm. tonttia ja perustuksia, mielestäni kukaan joka on tehnyt talon perustuksetkin jätä enää rakentamatta....)ja tontillesi suunniteltu, asia on huomattavasti hankalampi. Eli eivät vertailukelpoisia kauppoja.
- tana
Jos talo on sinulle kirjoitti:
ja tontillesi suunniteltu, asia on huomattavasti hankalampi. Eli eivät vertailukelpoisia kauppoja.
sama asia silti!
tyhmää maksaa jos ei ole saanut rahoilleen vastinetta!
Älkää olko tyhmiä. - make
maskusta kirjoitti:
siis noi erät ennen toimitusta ei ole kovinkaan suuria... suurin osa tai vähintään puolet (en nyt tarkalleen muista) tulee maksuun sitten sen toimituksen jälkeen! pakkohan asiakkaidenkin on antaa jotain vakuutta siitä että maksavat paketin! tilaavat ja kun talo on tehty tehtaalla tai pitkä tavara koottu ja sitä ollaan toimittamassa perille ja ostaja sanookin, että enhän mä ollut tosissani! noit vale-ostajia varmasti riittää ja sellasia jotka vaan kattelee. kun on jotain maksettu niin tuskin mitään perutaankaan hepposin perustein! ja kuinka mini on jäänyt ilman taloa?
Tuo vaikuttaa kokemukseni perusteella siltä talotehtaalta joka esiintyy näkyvästi hiljattain alkaneessa tv-ohjelmassa.
Viime kesänä vertailin paketteja, tamän tehtaan talokauppias vaikutti muuten asialliselta, mutta kun mainitsin että heillä on vähän poikkeavat maksuehdot, hän oli (olevinaan) kovasti ihmeissään ja väitti että kyllä heillä pitäisi olla ihan samanlaiset maksuohjelmat kuin muillakin.
No ei meidän kaupat tuohon kaatunut, mutta ei tuohon toimittajaan päädyttykään. Jotenkin tuntui tuo maksuhommakin vastenmieliseltä, ei huvittanut maksaa kymppitonnia kahta kuukautta ennen kuin on saanut palikan palikkaa.
Ei kai tuommoinen iso tehdas noin vaan voi kaatuakaan, eihän... Varsinkaan kun heillä on satojen(?) talopakettien hinnoista 15% kassassa 2kk ennen kuin toimittavat paketin, ja toinen 15% siinä vaiheessa kun aloittavat tekemään elementtejä.
Taitaa suunilleen kaikki tehtaat haluta jonkinlaisen summan vastineeksi piirustuksista ja suunittelusta, mutta ainakaan minun tapauksessani ei ollut muita kuin tämä yksi jolle olisi pitänyt enemmän maksaa etukäteen.
Tässä saamistani tarjouksista kootut maksuaikataulut viime kesältä:
Kannustalo
3% 7vrk sopimuksen vahv.jälkeen
70% 7vrk elementtitoimituksen jälk.
20% 14vrk elementtitoim. jälk
7% 60vrk elementtitoim jälk.
Teritalo
2000€ sopimuksen yht.
70% toimituksen yht.
25% 45vrk toimituksesta
5% 60vrk toimituksesta
Kastelli
2% pääpiirustukset
56% runkotoimitus
37% 27vrk runkotoimituksen jälk.
5% työt luovutettu
Puutalo
3% 14vrk tilausvahvistuksesta
12% 60vrk ennen toimitusta
15% 14vrk ennen toim.
50% 7vrk toimituksen aloittamisesta
20% 30vrk toimituksen aloittamisesta
Jukka-talo
1000€ heti
10% til vahv yht
45% 7vrk toimituksesta
30% 30vrk toim
15% 45vrk toim.
- Raksu
Siellä kerrottiin olemattoman talopaketin myynnistä. Ostaja oli maksanut 30000€ etukäteen (oli varmaan saanut "halvalla"). Kun ei pakettia kuulunut, oli lähtenyt katsomaan talotehtaalle. No, tehdas oli ollut tyhjä teollisuushalli, ja maksaja hälyyttelemään poliiseja ja kuluttajasuojaviranomaisia.
Asiallisesti ottaen, toimittaja pystyy edullisempaan kokonaishintaan ts. tyytyy pienempään katteeseen, jos heille ei synny isoja rahoituskuluja. - on reilu
Tutustukaapa Älvsbyn maksuehtoihin! Siinä on reilu peli. Eli penniäkään ei makseta ennenkuin talo on pystyssä. Olikohan niin että 70% pystytyksen jälkeen ja 30% kun talo on valmis. Siis ei penniäkään etumaksua!!!
- tarviiko?
Entäs tarviiko asettaa vakuus? Siis rahaa jollekin sulkutilille esimerkiksi?
- mitään
tarviiko? kirjoitti:
Entäs tarviiko asettaa vakuus? Siis rahaa jollekin sulkutilille esimerkiksi?
sulkutilejä koska talohan on aina vakuutena kun maksut jälkikäteen.
Vakuudet on tarpeen jos maksat talopaketista ennakkoon, voit nimittäin menettää rahasi ja mitään pakettia ei tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63849
- 61835