Pedofiilit seuroissa edelleen?

Anonyymi

Käykö nämä lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitut pedofiilit rauhanyhdistysten tilaisuuksissa edelleen?

96

2089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihinpä ketut lammastarhasta lähtis.
      Olavi salarippineen suojelee roistoja. I

      • Anonyymi

        Mitenkään pedofiliaa puolustelematta katuvalle syntiselle kuuluu armo. Missä synti on suureksi tullut, siellä armo on ylitsevuotavainen. Pitää tietysti teot sovittaa lain edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkään pedofiliaa puolustelematta katuvalle syntiselle kuuluu armo. Missä synti on suureksi tullut, siellä armo on ylitsevuotavainen. Pitää tietysti teot sovittaa lain edessä.

        Mitäh???? Luuletko, että jeesus lähtee mukaan sellaiseen prosessiin, joka on kuolemansynti. Ei, vaan panee ne, ja heidän suojeliansa toiseen jonoon ja sanoo heille, kun he sanoivat Herra Herra, -Menkää pois, minä en tunne teitä.
        Saastaisa ovat, kuten johtajatkin jotka MUKA lupaavat synnit anteeksi.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäh???? Luuletko, että jeesus lähtee mukaan sellaiseen prosessiin, joka on kuolemansynti. Ei, vaan panee ne, ja heidän suojeliansa toiseen jonoon ja sanoo heille, kun he sanoivat Herra Herra, -Menkää pois, minä en tunne teitä.
        Saastaisa ovat, kuten johtajatkin jotka MUKA lupaavat synnit anteeksi.

        r

        Uskonnolliset järjestöt ovat laidasta laitaan kyykyttäjäjärjestöjä. Ihminen joka niihin on sortunut elää kahta elämää. Yrittää kuunnella itseään mutta joutuu tahtomattaan myös järjestön " vaatimaan" elämään. Sieltä lähteminen vaatii kovaa itsetuntoa ja rohkeutta.
        En näe mitään tervettä uskonnoissa, olipa se mikä hyvänsä. Niiden johtajat ja opettajat ovat psykiatrisen hoidon tarpeessa. Ulkopuolelta tarkasteltaessa muuhun johtopäätökseen ei voi tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkään pedofiliaa puolustelematta katuvalle syntiselle kuuluu armo. Missä synti on suureksi tullut, siellä armo on ylitsevuotavainen. Pitää tietysti teot sovittaa lain edessä.

        Pedofilia on pahimpia syntejä, mitä tiedän, ja onneksi nykyään tilanne on selkiytynyt niin, että siihen syyllistynyt sovittaa asian myös lain edessä. Kuitenkin katuvalle kuuluu armo, myös pahoja syntejä katuvalle. Kristuksen kärsimys on ollut niin suuri, että se yltää kattamaan kaiken, ei lunastustyön suuruutta pidä vähätellä.

        Onkohan niin, että kun meitä vanhoillislestadiolaisia moititaan suvaitsemattomiksi, niin ne kaikista suvaitsemattomimmat ja tuomitsevat löytyvätkin jostakin muualta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pedofilia on pahimpia syntejä, mitä tiedän, ja onneksi nykyään tilanne on selkiytynyt niin, että siihen syyllistynyt sovittaa asian myös lain edessä. Kuitenkin katuvalle kuuluu armo, myös pahoja syntejä katuvalle. Kristuksen kärsimys on ollut niin suuri, että se yltää kattamaan kaiken, ei lunastustyön suuruutta pidä vähätellä.

        Onkohan niin, että kun meitä vanhoillislestadiolaisia moititaan suvaitsemattomiksi, niin ne kaikista suvaitsemattomimmat ja tuomitsevat löytyvätkin jostakin muualta?

        Lapsiin sekaantunut pedofiili ei katumalla tai ”armolla” sekaantumattomaksi muutu. Jos ei hyväksy kohdalleen kemiallista kastraatiota, ei oikeasti halua muuttua. Eikä edes pysty.


      • Anonyymi

        Jussi Pellikka lerppoineen elämöi. Ivan ja pahan mestari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jussi Pellikka lerppoineen elämöi. Ivan ja pahan mestari.

        Eikös siinä ollut pelkkää faktaa, milloin se ivaksi on muuttunut!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäh???? Luuletko, että jeesus lähtee mukaan sellaiseen prosessiin, joka on kuolemansynti. Ei, vaan panee ne, ja heidän suojeliansa toiseen jonoon ja sanoo heille, kun he sanoivat Herra Herra, -Menkää pois, minä en tunne teitä.
        Saastaisa ovat, kuten johtajatkin jotka MUKA lupaavat synnit anteeksi.

        r

        Jumala on oikeudenmukainen toisin kuin Suomi24:n rääväsuu.

        Rääväsuu on mitä iljettävin nilviäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jussi Pellikka lerppoineen elämöi. Ivan ja pahan mestari.

        En tiedä kuka on J. Pellikka, asun Espoossa, mutta mitään värää en tunnistanut kirjoituksessa. Olen vahoillinen, mutta pitää muistaa "se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa", joten oletko tutkinut sydämesi.
        Seuraavalla kerralla kommentoi asiaa, älä kirjoittajaa, ettei me Vanhoillet joudu puolestasi naurun alaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kuka on J. Pellikka, asun Espoossa, mutta mitään värää en tunnistanut kirjoituksessa. Olen vahoillinen, mutta pitää muistaa "se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa", joten oletko tutkinut sydämesi.
        Seuraavalla kerralla kommentoi asiaa, älä kirjoittajaa, ettei me Vanhoillet joudu puolestasi naurun alaiseksi.

        Et vaikuta tervemieliseltä.


      • Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Lapsiin sekaantunut pedofiili ei katumalla tai ”armolla” sekaantumattomaksi muutu. Jos ei hyväksy kohdalleen kemiallista kastraatiota, ei oikeasti halua muuttua. Eikä edes pysty.

        Kemiallinen kastraatio ei ole toimiva hoitomuoto.
        Se on totaalinen kuohinta eli jalkoväli puhtaaksi. Eunukkeina ovat vakavammin otettavia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemiallinen kastraatio ei ole toimiva hoitomuoto.
        Se on totaalinen kuohinta eli jalkoväli puhtaaksi. Eunukkeina ovat vakavammin otettavia ihmisiä.

        Kerrotko omasta kokemuksestasi taas Repe?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäh???? Luuletko, että jeesus lähtee mukaan sellaiseen prosessiin, joka on kuolemansynti. Ei, vaan panee ne, ja heidän suojeliansa toiseen jonoon ja sanoo heille, kun he sanoivat Herra Herra, -Menkää pois, minä en tunne teitä.
        Saastaisa ovat, kuten johtajatkin jotka MUKA lupaavat synnit anteeksi.

        r

        Yksi uskovainen tekee Jumalansa ja Jeesuksensa nimeen, toinen tekee näiden suojissa ja kolmas kieltää näiden teot ja tuomitsee nämä edelliset samojen nimeen.

        Missä siinä on ristiriita ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pedofilia on pahimpia syntejä, mitä tiedän, ja onneksi nykyään tilanne on selkiytynyt niin, että siihen syyllistynyt sovittaa asian myös lain edessä. Kuitenkin katuvalle kuuluu armo, myös pahoja syntejä katuvalle. Kristuksen kärsimys on ollut niin suuri, että se yltää kattamaan kaiken, ei lunastustyön suuruutta pidä vähätellä.

        Onkohan niin, että kun meitä vanhoillislestadiolaisia moititaan suvaitsemattomiksi, niin ne kaikista suvaitsemattomimmat ja tuomitsevat löytyvätkin jostakin muualta?

        Jeesus ei luvannut armoa pedofiileille?
        Tämäkin kertoo armon rajallisuudesta. Se on yksin Jeesus, Hän armonsa on Hänessä, ja lähtee siitä, että Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Hän on Jeesuksen oma, joka vahvistuu Luuk 12;8 "Minä sanon teille: Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen on Ihmisen Poika tunnustava omakseen Jumalan enkelien edessä.

        Se on kuitenkin selvä, että jos on pedofiili, ei ole Jeesuksen oma, vaan saatanan. Matt. 25:40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        Hänelle asia tuntuu henkilökohtaisena, ja antaa myös heti tuomion, josta uupuu armo; Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

        Tämä kertoo sen, ettei kannata jäädä ottelemaan tuomiota, joka ilmenee jakeessa jossa Hänet kehoittaan surmaamaan.
        Muuten ainut kuolemantuomio Jeesuksen suusta Uudessa Testamentissa.

        Valitan.


      • Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

        Lapsiin sekaantunut pedofiili ei katumalla tai ”armolla” sekaantumattomaksi muutu. Jos ei hyväksy kohdalleen kemiallista kastraatiota, ei oikeasti halua muuttua. Eikä edes pysty.

        Hyvin kirjoitat, näin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkään pedofiliaa puolustelematta katuvalle syntiselle kuuluu armo. Missä synti on suureksi tullut, siellä armo on ylitsevuotavainen. Pitää tietysti teot sovittaa lain edessä.

        Pitää suorittaa ympärileikkaus riittävän syvältä.
        Lähtee pedofiililtä kikkelin pää kokonaan.


      • Anonyymi00088
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäh???? Luuletko, että jeesus lähtee mukaan sellaiseen prosessiin, joka on kuolemansynti. Ei, vaan panee ne, ja heidän suojeliansa toiseen jonoon ja sanoo heille, kun he sanoivat Herra Herra, -Menkää pois, minä en tunne teitä.
        Saastaisa ovat, kuten johtajatkin jotka MUKA lupaavat synnit anteeksi.

        r

        Ei ole olemassa syntiä, jota ei saa anteeksi paitsi Pyhän Hengen pilkka.

        Esim Korintin seurakunta 1. Kor. 6: 9- 11. Seurakunnassa oli " miehimyksiä" eli " miesten kanssa makaavia miehiä" mikä käytännössä tarkoitti kreikkalaisessa ja roomalaisessa kulttuurissa aikuisia miehiä, jotka käyttävät seksuaalisesti hyväkseen orjapoikia- tai nuoria miehiä.

        Eli nykyajattelun mukaan he olivat pedofiileja tai muita seksuaalirikollisia. Toki eri asia kuin esim insesti, mutta nämä, jotka julistavat, ettei esim pedofiilitekoja ym. saisi muka anteeksi, ovat Raamatun mukaan väärässä.

        Kaikki synnit saa aidossa kristinuskossa anteeksi.

        Eikä Jeesuksen sanat myllynkivestä tarkoita ensisijaisesti pedofiliaa vaan viettely pois uskosta. Toki pedofiilikin voi niin tehdä, muttei kyseinen Raamatunkohta tarkoita pelkästään sitä.


      • Anonyymi00093
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus ei luvannut armoa pedofiileille?
        Tämäkin kertoo armon rajallisuudesta. Se on yksin Jeesus, Hän armonsa on Hänessä, ja lähtee siitä, että Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Hän on Jeesuksen oma, joka vahvistuu Luuk 12;8 "Minä sanon teille: Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen on Ihmisen Poika tunnustava omakseen Jumalan enkelien edessä.

        Se on kuitenkin selvä, että jos on pedofiili, ei ole Jeesuksen oma, vaan saatanan. Matt. 25:40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        Hänelle asia tuntuu henkilökohtaisena, ja antaa myös heti tuomion, josta uupuu armo; Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

        Tämä kertoo sen, ettei kannata jäädä ottelemaan tuomiota, joka ilmenee jakeessa jossa Hänet kehoittaan surmaamaan.
        Muuten ainut kuolemantuomio Jeesuksen suusta Uudessa Testamentissa.

        Valitan.

        Voi sinua pinnasänky ressukka kuinka kovasydäminen olet.

        Ihminen, joka ei saa anteeksi, ei myös anna anteeksi.
        Voi mikä kuoleman synkkyys vallitsee sinussa.


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00093 kirjoitti:

        Voi sinua pinnasänky ressukka kuinka kovasydäminen olet.

        Ihminen, joka ei saa anteeksi, ei myös anna anteeksi.
        Voi mikä kuoleman synkkyys vallitsee sinussa.

        kamalaa pinna sänky on riettauden tiellä


    • Anonyymi

      Kerrotko ketä nämä ovat?

      • Anonyymi

        No lisätään rautalankaa.
        Uskovaiset...


    • Anonyymi

      Pedofilinen teko on jotain niin sairasta, ettei siinä ole mitään puolustamista. Ihminen on sairas jos tekee noita tekoja, olipa hän VL- ( olevinaan ) tai joku muu.
      Ei tosi uskovainen tee tuommosta tekoa. !
      Asian luulisi näkyvän kotona, vaimollekkin tai jo vähän vanhemmille lapsille, tuskin sitä mitenkään voi perheessä piilotella. ?
      Tapahtumista on tietenkin tultava synnintunto ja ensi askel on pyytää uhrilta anteeksi ja puhua koko asia "auki" jossain "piirissä", kärsittävä sekin maallisen lain rangaistus, joka voi olla se vankeus ! Siinä on oikea rangaistus ja noita tekoja tehnyt on "pohjasakkaa" vankitovereiden keskuudessa. Siellä on ymmärrys ettei lapsiin sekaannuta, vaikka joukossa olisi murhamiehiä, niin "pedot" ovat "pahoja" ja tieto kulkee vankien kesken.
      Tekijälle jää elinikäinen leima otsaan , mutta ei ole helppoa uhrillakaan ja kaikki tuki olisi annettava uhrille. Terapia on tarpeellinen, että kokemastaan tervehtyy ja voi luottaa mahdollisesti vastakkaiseen sukupuoleen. Onhan siinä kova paikka, kun joskus pitää kertoa asioista esim. tulevalle puolisolle!
      Synnin voi uskoa anteeksi, mutta jonkunlaisen varjon tapahtuma jättää ihmisen kannettavaksi, jos yhtään on "älliä" jäänyt päähän. En kadehdi enkä puolustakkaan tekijää, mutta säälin uhria ja toivoo aina voimia alistetulle !
      Näitä pedoilia tapauksia, kun tuli tietoon, kyllähän se järkytti monia, koska asioista ei tiedetty ja kummasteltiin miten koko tapauksia "painettiin villasella"! Jos kukaan puolustaa tekijöitä, niin lukekoon raamatunkohdan , siitä myllynkiven ripustamisesta kaulaan ja upottamisesta meren syvyyteen, jos koskee Jumalan "silmäterään", lapseen , pienimpään ja avuttomimpaan ! Niin vakavasta asiasta on kyse.
      Näitä tapauksia tekevät myös Ei VL-uskovat, mutta sekään ei ole puolustus, heillekin samat rangaistukset on annettava.
      Tilanteet "maailmassa" elävillä, mm. kehitysmaissa, voivat olla karmeimpiakin, mutta nämä "kotimaiset" tapaukset pitää hoitaa kuntoon Suomessa, olipa tekijät ketä tahansa.
      Synnin teko on jokaisen omakohtainen teko, ja siitä on nuhdeltava, jos sen havaitsee ja ohjattava asioiden hoitamiseen, ei suojella, olipa tekijä miten arvostettu tahansa. Totuus tulee joskus ilmi, sillä minkä taakseeen jättää, sen edestään löytää !

    • Anonyymi

      Asiallinen kirjoitus, kunhan vielä pääset tuostra veeälfraasista -uskoa syntinsä anteeksi- sellaista ei Raamattu tunne, Jeesus pesi oppilaitten jalat, ei niitä oppilaat itse uskoneet puhtaiksi, vähäisellä maalaisjärjellä tämäkin asia tulisi oikaistuksi josko sitä vain käytettäisiin ja luovutattaisiin omituisista isien harhakuvitelmien viljelystä yhä vain ja edelleen.

    • Anonyymi

      SRK valtakunnassa kerran saavutetut edut ovat aina voimassa.. Niinkö ??

    • Anonyymi

      En ole rauhanyhdistysläinen, joten en osaa vastata kysymykseesi.

      Sen sijaan kerron teille lapsiin- ja eläimiin sekaantujista.
      Kyse on vain ja ainoastaan oman ruumiinsa luovuttamisesta langenneiden enkelten käyttöön. Jos haluaa kääntyä niin on leikattava sukupuolielimet pois eli tehtävä eunukki. Silloin on kääntyminen mahdollista, koska langenneet harvemmin kiinnostuvat eunukeista ja näinollen hylkäävät ruumiin. Jos mies on häpäissyt ruumiinsa niin hän on avioliittoon kelpaamaton. Ja sitä paitsi, eunukkina hänellä on paljon helpompaa, kun on vapaampi demoneista.

      Joillakin tämä piirre saattaa ilmentyä transseksuaalisuutena. Silloin kuitenkin häpäisee vain oman ruumiinsa, mutta ei muiden.

      Jos häpäisee vain oman ruumiinsa niin on vastuussa vain itsestään Jumalan edessä.
      Jos häpäisee muita niin on vastuussa myös heistä Jumalan edessä. Tästä on miltein mahdotonta selvitä - helvetin tuomio on lähes taattu. Sama on muillakin raiskareilla, mutta tosin heidän teko (uros raiskaa NAISEN) ei ole siinä mielessä niin demoninen, koska siinä on mukana halu levittää omia geenejä eli "ihminen" on "eläimellisessä" tilassa.
      Erona on siis se, että "normiraiskari" voi olla vain vajukki, mutta pedo on kirjaimellisesti antanut ruumiinsa petojen käyttöön.

    • Anonyymi

      Beebeessä oli se uskis, niin sekin huhun mukaan peto.

      • Anonyymi

        Eipä ole yllätys


    • Anonyymi

      Tämän joukion käynnit ovat vähentyneet tuomioitten myötä. Maallisen rankaistukset kärsittyään tulevat sankoin joukoin mukaan toimintaan.

      • Anonyymi

        Sekä tekijät, uhrit, pöyristyneet ja ilmiöstä itsellensä keppihevoset ottaneet, ovat lakanneet käymästä seuroissa. Ei siellä kannata käydä, jos kohtelu on kuin spitaalitautisella. Koskee myös uhreja.


    • Anonyymi

      Tämä eliitti laita nuoret neidot polvilleen vaikka väkisin

    • Anonyymi

      Miksi emme ole kuulleet koskaan ja missään vahvoja todistuksia Raamatun mukaisista tuomioista
      ?
      Myllynkivi kaulassa hukutetuista.

      Vai onko se nyt tässä kohtaa tuo tuomio enemmänkin parhainpäin tulkittava kielikuva ?

      • Anonyymi

        Tuomitaan maallisen lain mukaan.


    • Anonyymi

      tottakai heillä on etuajo-oikeus 😋

    • Anonyymi

      Yhtään pedofiilia ei ole katunut tekojaan.
      Ei pedofiili kadu, koska se ei parane, vaan jatkaa tekemisiään senkin jälkeen, vaikka on jäänyt kiinni.
      Anteeksianto on ihan hulluutta, niinhän raamattukin sanoo, että PEDOFIILIT PITÄISI UPOTTAA MERTEN SYVYYKSIIN,; koska anteeksianto on turhaa, ei ne kadu, sitä seksiä lasten kanssa pitää päästä tekemään, se on riippuvuus, riippuvuudesta ei parannuta.

      • Anonyymi

        Pedofiili ottaa nykyään kauhean riskin. Kiinnijääminen on pitkässä juoksussa aika varma. Ajatelkaa vaikka sitä ravimiestä, Eepeetä. Ainoastaan varakkaalta voi saada kunnon korvaukset. Onneksi se tuhoaa myös tekijän kun jää kiinni.


    • Anonyymi

      Lääkärin määräyksestä kaikki... Ihan kaikki lestatiolaiset pojat ja miehet runkkaamaan 3-6 kertaa vuorokaudessa.

    • Anonyymi

      Kyllähän he voivat seuroissa käydä, mutta ei heitä kuten ei muullakaan tavalla huoria tule hyväksyä puhujaksi.

      • Anonyymi00099

        "Kyllähän he voivat seuroissa käydä, mutta ei heitä kuten ei muullakaan tavalla huoria tule hyväksyä puhujaksi."

        Vieläkö näitä on puhujina?


      • Anonyymi00100
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        "Kyllähän he voivat seuroissa käydä, mutta ei heitä kuten ei muullakaan tavalla huoria tule hyväksyä puhujaksi."

        Vieläkö näitä on puhujina?

        "Vieläkö näitä on puhujina?"

        Voisko tähän saada rehellisen vastauksen?


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        "Vieläkö näitä on puhujina?"

        Voisko tähän saada rehellisen vastauksen?

        Tästä artikkeli Päivämieheen


    • Anonyymi

      Puhemiehet näyttämään esimerkkiä miten vatkataan ja ehkäistään näin hyväksikäyttöä.

    • Anonyymi

      Aikanaan ja vieläkin homous on sairaus, ja kaikenlaiset normiseksistä poikkeavat halut ja mieltymykset, ja niissä normaalissakin on erilaisia mieltymystyyppejä.

      Äärimmäisenä on pedofiliat, kidutukset, mutta nekin on jonkinlaisia mieltymyksiä, mutta niiden laittomuus on toisen tahdon vastaisuudessa ja epäeettisyydessä ainakin toteutettuna.

      Laittomuus ja epäeettisyys ei kuitenkaan itsessään tee niistä vääriä, ellei sitten tyhmänä pelkästäään usko lakiin ja eettisyyteen. On kaikenlaisia eläimiäkin, että mikä on pahuutta? Sinun ja kulttuurisi enemmistön mielipidekö on oikein? Enemmistö sanoo mikä on oikein ja väärin; missä on vähemmistön oikeudet?

      Voi itse tutkia erilaisia mieltymyksiä ja katsoa, saako niistä nautintoa, ja miten oma oikeudentunto ja eettisyys vaikuttaa, ja jos onnistuu, voi kokeilla yrittää lisätä niitä ja katsoa onnistuuko. Onko jossain jo asiallista tutkimusta? Tieteellistä? Kuka sen rahoittaa ja mitä kansa siitä ajattelee?

      Jotkut on syntynyt pahimmillakin mieltymyksillä, ja jotkut ehkä (lisäksi?) kieroutunut niihin (kuten kaikenlaiseen pahuuteen voi), eli joku mekanismi asiassa silloin on, eikä ne ehkä ole normaaleja tai hyväksyttäviä (pahuus voi olla hyväksyttävä vastareaktio, jopa sadismi, kidutus yms., vittuilu, narsismi, egoismi, psykopatia), ja ehkä siten ovat hoidettavissa psykologisesti, lisäämällä eettisyyden tajua, ja ehkä vähentämällä kieroutta aiheuttavaa tekijää, sikäli se ei ole geeneissä, jossa sitten joutuu puuttumaan niihin jollain tapaa, joka tosin rikkoo henkilön ihmisoikeuksia vastaan.

      • Anonyymi

        Tarkoititko että sadistilla, narsistilla, egoistilla, psykopaatilla jne. on ”ihmisoikeus” tehdä niinkuin he haluavat ja heidän uhrejaan tai potentiaalisia uhreja ei saisi suojella. Eli että elämän ja toisen ihmisen koskemattomuuden suojelu on ihmisoikeuksien vastaista?
        Jos näin ajattelit, niin sanoisin että kannattaa käydä terppakeskuksessa lääkärin juttusilla ja pyytää vahvempaa lääkitystä, vink.


    • Anonyymi

      Nämä korkeassa asemassa olevat business vellut on raiskanneet myös työntekijöitään. Hyvä veli verkosto toimii, vaikka rikosilmoitus tehdään, ei näyttö riitä, harvoin etenee käräjille. Kerhossa kuitenkin arvostetaan, kuuluu arvostettuun vellu sukuun. Surullista. Asiat vain unohdetaan pikkuhiljaa ja lakaistaan maton alle.

      • Anonyymi

        Oikeudessa riittää, että kertomus on uskottava. Jos epäilty ei kerro omaa versiotaan tai vastaa kaikkiin kysymyksiin: en kommentoi tai en muista, otetaan kantajan kertomus totena. Kahta tapahtumakuvausta verrataan.


    • Anonyymi

      Pedofilia tuhoaa perhesuhteet ja uran. Älkää veljet olko himojenne orjia.

    • Anonyymi

      Totta kai uhreja etsimässä!!

    • Anonyymi

      Tiedän erään tapauksen. Siinä tekijällä oli eräänlainen 'suhde' uhriinsa. Jäi kiinni ja joutui maksamaan isot korvaukset. Nyt kumpikaan ei käy seuroissa. Välit menivät perheen sisällä ja perheiden välillä jostain syystä.

      • Anonyymi

        Johtuu varmasti siitä koska asiasta tuli julkinen. Sai mitä ansaitsi.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kyllähän ne pedofiilit käyvät mielellään seuroissa, ei missään muussa yhteisössä suosita niin paljon pedofiilejä kuin vl-liikkeessä.
      Ensiksi kun ongelma tuli kaiken kansan tietoisuuteen, niin vl:t sanoivat, että se on panettelua, eivät halunneet uskoa, että omassa liikkeessä on tälläinen ongelma, vaikka asiantuntijat tiesivät kertoa siitä.
      Toiseksi, kaikki synnit, myös pedofilian voi uskoa anteeksi ja taas lähetä taas puhtaalta pöydätä liikkeelle, yhteisö hyväksyy pedofiilit, vaikka muualla ne ovat halveksittuja ihmisiä.
      Kolmanneksi, onhan siellä lapsia, niistähän ne on kiinnostuneita, isoja perheitä, joista löytää helposti uhreja, kun lapsen vanhemmat eivät jaksa huolehtia jälkikasvustaan.

      • Anonyymi

        Voi kuule, kyllä vanhoillislestadiolaiset vihaavat pedofiilejä siinä missä muutkin. Nyt varmaan enemmän kuin ennen. Ennenkin joukko oli vähän kummeksittu ja syrjitty ja nyt vielä enemmän 2010-luvun vaihteen skandaalien jälkeen. Käsittääkseni isoja keissejä ei enää ole paljastunut joten vanhoillislestadiolaiset joilla on tämä vinoutunut orientaatio ovat kuin kusi sukassa.


      • Anonyymi

        Neljänneksi, SRK:n puheenjohtaja Olavi Voittonen hyökkäsi asiantuntijoiden kimppuun, kun ne toivat esiin vl-liikkeen sisällä olevan pedofilian, O.V puolusti pedofiilejä loppuun asti mm. tapaus Vihelä ja sitten O.V laittoin salaiseksi tiedot vl-pedofilista, eli loppuun aisti puolusti ja salasi.
        Kyllä pedofiilit tykkää, että heitä puolustetaan ja teot salataan.


    • Anonyymi

      Periaatteessa, kun pedofiili jää teostaan kiinni on nykyään seurauksena kaiken muun ikävän lisäksi työpaikan menetys. Kun työpaikka on menetetty, korvausten maksaminen vaikeutuu ja korvaukset joutuu maksamaan omaisuuden ulosmittauksella. Tekijä joutuu realisoimaan omaisuuttaan saadakseen rahaa ruokaan ja vaatteisiin. Tekijä ei saa uutta paikkaa, sillä aina on joku soittamassa työnantajalle siitä, millainen paskakasa on kysymyksessä ja hemmo irtisanotaan koeajalla tai yksilöllisten yt-neuvottelujen yhteydessä. Nimenmuutos ei auta, aina joku tietää.

      Lopputuloksena on se, että jos mies on viriili tämä uusii tekonsa. Korvauksia ei enää saa, koska tekijä on nyt varaton. Ihminen päätyy sosiaalitoimiston asukkaaksi ja muiden veronmaksajien elätettäväksi. Tätä puolta asiassa ihmettelen, ihmisten halua jakaa oman käden oikeutta. Vielä ei Suomessa ole nähty Dunblanen kaltaisia tapahtumia, onneksi!

      Pitäisiköhän ajatuskuviota jäsentää uudelleen?

    • Anonyymi

      Kyllä näitä apsiin sekoovia on muuallakin kuin uskonlahkoissa!!! Mutta miten se on käsitettävissä kun ahkolaiset saarnaa mikä on syntiä!! Vovat tuomitsemassa!! Ei oikein mee järkeen !!

      • Anonyymi

        Vanhoillislestadiolaisuus on muuttunut herätyskristillisyydestä kasvatuskristillisyydeksi. Samalla oppi on muuttunut tukemaan liikkeen kasvamista sisältä päin, 60-luvun pappiseriseurasta lähtien. Selittänee sen, miksi hyväksikäyttävät ihmiset yleensäkin jäivät liikkeeeseen. Liikkeen ulkopuolelta SRK-vanhoillisuuteen on liittynyt enää ani harva. 1990-luvun lopulla rikoslaki muuttui siten, että lapseen kohdistuva haureus muuttui lapsen seksuaaliseksi hyväksikäytöksi. Samalla rikos muuttui asianomistajarikoksesta yleisen syyttäjän alaiseksi, eli asianomistajan (lapsen tai lapsen vanhemman) ei tarvinnut ajaa enää syytettä itse. Liike ei kuitenkaan ottanut huomioon yhteiskunnassa tapahtuvia asennemuutoksia ja rikoslain muutosta, vaan siihen jäi väliin noin kahdenkymmenen - kolmenkymmenen vuoden aukko sopeutumisessa. Oikeastaan asennemuutoksen voi alkaa alkaneen feminismin yleistymisestä ja Jammu Siltavuoren tekemistä murhista 1989.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Muista sitten myös se, että ilmapiiri on ollut yleensäkin sallivampi kaikenlaiselle säädöllle aiemmin, ikärajoissa ei olla oltu niin tarkkoja. Tarkoitan tällä teinien ja esiteinien kanssa tapahtuneita seksuaalisia kontakteja, en yhdyntöjä. Espanjassa suojaikäraja on noussut ihan hiljakkoin. Etelä-Amerikassa ja osassa Aasian maita ollaan edelleenkin sallivampia. Kiinassa suojaikäraja on 14. Monesti raja vedetään koskemaan yhdyntää alaikäisen kanssa. Seksuaalimoraali on tiukentunut sielät 1970-luvulta kautta linjan, toisin kuin voisi kuvitella. Ainoastaan bi, homo, lesbo ja intersex - piirien suhteen on tapahtunut liberalisoitumista.


    • Anonyymi

      Tottakai käy, etsien uusia uhreja! Lessut suojelee pedofiileja! Pedofiileista suurin osa omaa uskovaisten taustan.

    • Anonyymi

      Meidän rauhanyhdistyksellä 5 isointa miestä kävi sanomassa paikalliselle pedofiilille, että seuroihin ei ole asiaa. Eipä sitä sen jälkeen ole näkynyt. Tapahtui noin 10 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Vaikea uskoa. Väitteesi on niin perin juurin vastoin uskontosi opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea uskoa. Väitteesi on niin perin juurin vastoin uskontosi opetusta.

        Luin juuri kokonaan pitkän kirjoittelusi uskonnoista. Miten ajattelet itse niistä? Olet selvästi hakenut niistä itse apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin juuri kokonaan pitkän kirjoittelusi uskonnoista. Miten ajattelet itse niistä? Olet selvästi hakenut niistä itse apua.

        Voisitko lainata sitä pitkää viestiä, joka sai sinut ajattelemaan näin. En ehkä kirjoittanut sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin juuri kokonaan pitkän kirjoittelusi uskonnoista. Miten ajattelet itse niistä? Olet selvästi hakenut niistä itse apua.

        Niin kauan kun uskon ydin on lähimmäisenrakkaus, on se oikein. Jeesus sanoi: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." Uskonkilvoitus on sitä, että peilaa omaa käyttäytymistä toiseen ja miettii omien tekojen seurauksia lähimmäiseen. Jos uskovainen toistuvasti vahingoittaa käytöksellään lähimmäistään, joko tahallisesti tai tahatta, ei hän tule perimään Taivaan Valtakuntaa. Kristuksen ristinkuolema tarkoittaa sitä, että Hän on teollaan sovittanut pahat syntimme. mutta se ei oikeuta meitä hyväksikäyttämään Jumalan anteeksiantamusta.


    • Anonyymi

      Miksi SRK:n puheenjohtaja Olavi Voittonen puolusti ja salasi vl-liikkeen pedofiliarikokset.

      Sitä kannattaa miettiä!

    • Anonyymi

      UPS

    • Anonyymi

      Minun isoisä teki minulle aikuisten asioita. Uskossa hänkin on ja seuroissa käy

      • Anonyymi

        Heille saarnataan synnit anteeksi seuroissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heille saarnataan synnit anteeksi seuroissa.

        Yhteisössä jotkut käyttävät uskon toimintamalleja vilpillisesti hyväkseen, mikä tekee heistä vääryyksissä eläjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heille saarnataan synnit anteeksi seuroissa.

        Saa olla turvallisella mielellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa olla turvallisella mielellä

        hoitomiehet saarnaavat rikoksia anteeksi


      • Anonyymi00106

        Apostolien teot 20
        Ja itse teistänne nousevat miehet, jotka vääryyttä puhuvat, vetääksensä pois opetuslapsia peräänsä.

        Näin on käynyt, hoitomiehet nousivat valtaan ja ovat vetäneet suurimman osa vl-ihmisiä peräänsä.


      • Anonyymi00108

        kävikö se vaan ajamassa porukan pihalle srksta ja häipy kuvioista


    • Anonyymi00082

      Ainoa oikea paikka pedofiileille on tuhkauurna.

    • Anonyymi00083

      Pahimmat pedot löytyy niistä paremmista piireistä ettekö osaa nettiä käyttää malli on otettu jenkeistä ei osais kukaan edes uskoa kun on niin hieno julkisuuskuva haitta ei osaa kukaan edes varautua heidän seurassaan ennen kun on jo myöhäistä mutta oi se täydellisyys on silti niin ihanaa ja helppoa

      • Anonyymi00084

        myös vl-liikkeessä, paremmissa piireissä on pedofiliaa ja muuta saastaisuutta


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

        myös vl-liikkeessä, paremmissa piireissä on pedofiliaa ja muuta saastaisuutta

        Voiko noita enää sanoa paremmiksi piireiksi? Aivan hirvittävää pilaa.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Voiko noita enää sanoa paremmiksi piireiksi? Aivan hirvittävää pilaa.

        tämä paremmat piirit on itseään muita parempina pitäviä lestadiolaisia mutta se ei ole totta


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Voiko noita enää sanoa paremmiksi piireiksi? Aivan hirvittävää pilaa.

        Samoin kuten myös hoitajina toimineista on keskusteluissa paljastunut umpikierojen valehteliloiden /näyttelijöiden klubi. Nämä ovat elävällä esimerkillään viemässä kaikkia harhaan.


    • Anonyymi00089
      • Anonyymi00090

        ​Yhteisön oma rooli: Rikokset paljastuivat alun perin yhteisön oman sisäisen turvavalvonnan ansiosta. Kylän miehet saivat tekijät itse kiinni itse teossa ja luovuttivat heidät Bolivian poliisille, koska he halusivat suojella perheitään ja puhdistaa yhteisönsä rikollisuudesta.


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        ​Yhteisön oma rooli: Rikokset paljastuivat alun perin yhteisön oman sisäisen turvavalvonnan ansiosta. Kylän miehet saivat tekijät itse kiinni itse teossa ja luovuttivat heidät Bolivian poliisille, koska he halusivat suojella perheitään ja puhdistaa yhteisönsä rikollisuudesta.

        ​1. Ehdoton patriarkaalisuus (miesvalta)
        ​Konservatiivisissa menoniittiyhteisöissä noudatetaan kirjaimellisesti niin sanottua patriarkaalista mallia. Se tarkoittaa, että:
        ​Kaikki hengellinen valta, päätöksenteko ja saarnaaminen kuuluvat ainoastaan miehille. Seurakunnan vanhimmat, piispat ja saarnat valitaan aina miesten joukosta.
        ​Naisen rooli on rajattu puhtaasti kotiin, lastenhoitoon, perheen ruokkimiseen ja maatilan töihin.
        ​2. Julkinen ääni on kielletty seuroissa
        ​Nainen ei saa konservatiivisessa menoniittikirkossa nousta puhumaan tai selittämään Raamattua miehille. Heidän ajattelussaan miehen tehtävä on johtaa ja opettaa, ja naisen tehtävä on olla alamainen ja kuunnella.
        ​3. Koulutuksen rajoittaminen hallintakeinona
        ​Kuten siinä Tv-lehden tekstissäkin mainittiin, naisten koulunkäynti lopetetaan näissä siirtokunnissa usein jo noin 12-vuotiaana. Heille opetetaan vain perustaidot (lukeminen, kirjoittaminen ja laskeminen omalla saksalaisella murteellaan), jotta he pystyvät lukemaan Raamattua ja hoitamaan taloutta.
        ​Kun naisilta evätään korkeampi koulutus ja laajemman maailman tuntemus, heidät pidetään täysin riippuvaisina miehistä ja yhteisön johdosta. Heillä ei ole työkaluja tai sanoja kyseenalaistaa miesten tekemiä päätöksiä tai hengellistä opetusta.
        Malli
        ​Miesten ehdoton valta ja naisten vaientaminen perustellaan "Jumalan järjestyksellä" ja "pyhillä säännöillä". Mutta kuten olemme huomanneet, Paavalin ja arameankielisen tekstin perimmäinen uutinen oli se, että Jumalan edessä kaikki ihmiset ovat täysin samalla viivalla – ei ole miestä eikä naista, ei juutalaista eikä pakanaa, vaan kaikki pelastuvat pelkästä armosta ja luottamuksesta Jeesukseen. Kun ihmiset rakentavat järjestelmiä, joissa toinen sukupuoli asetetaan hengellisesti ylemmäksi ja toinen vaiennetaan, kyseessä on taas se inhimillisen instituution valta, joka peittää alleen sen alkuperäisen vapauden.


      • Anonyymi00092
        Anonyymi00091 kirjoitti:

        ​1. Ehdoton patriarkaalisuus (miesvalta)
        ​Konservatiivisissa menoniittiyhteisöissä noudatetaan kirjaimellisesti niin sanottua patriarkaalista mallia. Se tarkoittaa, että:
        ​Kaikki hengellinen valta, päätöksenteko ja saarnaaminen kuuluvat ainoastaan miehille. Seurakunnan vanhimmat, piispat ja saarnat valitaan aina miesten joukosta.
        ​Naisen rooli on rajattu puhtaasti kotiin, lastenhoitoon, perheen ruokkimiseen ja maatilan töihin.
        ​2. Julkinen ääni on kielletty seuroissa
        ​Nainen ei saa konservatiivisessa menoniittikirkossa nousta puhumaan tai selittämään Raamattua miehille. Heidän ajattelussaan miehen tehtävä on johtaa ja opettaa, ja naisen tehtävä on olla alamainen ja kuunnella.
        ​3. Koulutuksen rajoittaminen hallintakeinona
        ​Kuten siinä Tv-lehden tekstissäkin mainittiin, naisten koulunkäynti lopetetaan näissä siirtokunnissa usein jo noin 12-vuotiaana. Heille opetetaan vain perustaidot (lukeminen, kirjoittaminen ja laskeminen omalla saksalaisella murteellaan), jotta he pystyvät lukemaan Raamattua ja hoitamaan taloutta.
        ​Kun naisilta evätään korkeampi koulutus ja laajemman maailman tuntemus, heidät pidetään täysin riippuvaisina miehistä ja yhteisön johdosta. Heillä ei ole työkaluja tai sanoja kyseenalaistaa miesten tekemiä päätöksiä tai hengellistä opetusta.
        Malli
        ​Miesten ehdoton valta ja naisten vaientaminen perustellaan "Jumalan järjestyksellä" ja "pyhillä säännöillä". Mutta kuten olemme huomanneet, Paavalin ja arameankielisen tekstin perimmäinen uutinen oli se, että Jumalan edessä kaikki ihmiset ovat täysin samalla viivalla – ei ole miestä eikä naista, ei juutalaista eikä pakanaa, vaan kaikki pelastuvat pelkästä armosta ja luottamuksesta Jeesukseen. Kun ihmiset rakentavat järjestelmiä, joissa toinen sukupuoli asetetaan hengellisesti ylemmäksi ja toinen vaiennetaan, kyseessä on taas se inhimillisen instituution valta, joka peittää alleen sen alkuperäisen vapauden.

        Jeesus ei milloinkaan halventanut naista, pitänyt vähempi arvoisena.


      • Anonyymi00095

        sinnekö lestadiolainen pappis eri seura meni


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        ​Yhteisön oma rooli: Rikokset paljastuivat alun perin yhteisön oman sisäisen turvavalvonnan ansiosta. Kylän miehet saivat tekijät itse kiinni itse teossa ja luovuttivat heidät Bolivian poliisille, koska he halusivat suojella perheitään ja puhdistaa yhteisönsä rikollisuudesta.

        Vl-uskon puhdistus, pitää lähteä liikkeen sisältä.


      • Anonyymi00097
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        Vl-uskon puhdistus, pitää lähteä liikkeen sisältä.

        ensimmäinen tehtävä on kieltää vl usko ja käydä kasteella jeesukseen


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

        ensimmäinen tehtävä on kieltää vl usko ja käydä kasteella jeesukseen

        lapsi kaste on pakanallinen riitti


    • Anonyymi00101

      Pikkukunnat ja kylät pahimpia pedofiilipaikkoja. Asiat ovat jääneet monesti pimentoon, ilmoittamatta ja selvittämättä, eikä niistä oikein uskalleta kertoa vaikka olo on häväisty.

    • Anonyymi00102

      "Ennen se oli sen sakemannin hommaa täällä päin polttaa sillat, nyt ne tulevat koirien kanssa ja myrkyttävät illat" mikko alatalo.

    • Anonyymi00109

      ”Erittäin suuri uhka”
      Suomen suurimmasta poliisilaitoksesta leviää kovia väitteitä. Nyt sadat suomalaiset poliisit kertovat pysäyttäviä asioita poliisin sisältä. IL paljastaa karut tiedot. ”Meillä on kaksi vuotta vanhoja lapsenraiskauksia tutkinnassa”, eräs poliisi sanoo suoraan.

      Sami Koski
      Tänään klo 7:07
      Jos kansalaiset tietäisivät, miten asioita hoidetaan, murentuisi luottamus poliisiin. Jopa vakavia rikoksia jätetään tutkimatta tai osaamattomuudella ”tutkitaan pimeäksi”.

      Muun muassa näin pysäyttävällä tavalla sadat suomalaiset poliisit kertovat työstään Iltalehden jättikyselyssä.

      • Anonyymi00110

        Rikoksista kauhein ja iljettävin, herkkä lapsen minuus tuhotaan ja poliisi ei tutki näitä rikoksia.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe