Sairauteni koituu kuolemaksi

Anonyymi

Haluan kuolla, en kestä enää rikkinäisiä muistoja. Yrittäessäni selvittää totuutta törmään jatkuvasti umpikujaan. Yksi sanoo yhtä ja toinen toista. En enää tiedä, mihin voin luottaa. Mikä on totta ja mikä ei. Aivan kuin universumi ei haluaisi minun saavan totuutta selville menneisyydestäni. Tämä saatanan sairaus ajaa minut hitaasti mutta varmasti kohti itsemurhaa. Olen niin väsynyt kaikkeen, tuskin voimavarani edes riittäisivät itsemurhaan.

En jaksa enää valehdella itselleni. Itsemurha on ainoa oikea ratkaisu.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä elä enää menneessä, siitä mikä oli totuus ei tänä päivänä ole mitään väliä. Voit päästää irti ja vapautua siitä.

      Itsellä vastaava ristiriitatunne, kuitenkin tässä hetkessä.. ajattelin kuitenkin katsoa päivä kerrallaan, jos vastausta ei mulle tässä hetkessä anneta, niin sitten mun ei kuulukkaan vielä tietää, se tulee kun se tulee ja aina käy niinkuin käy.

      Joka tapauksessa elä tätä hetkeä, unohda kaikki muu, nää vain mikä on nyt edessäsi fyysisesti.

      • Anonyymi

        Ajattelen myös jotenkin noin, kuten 9:31. Unohdus on suojausmekanismi. Kaikkea ei ole tarpeen muistaa. Kannattaa keskittyä tähän hetkeen, hankkia taitoja joilla selviää tästä päivästä. Sillä eilistä sen paremmin kuin huomistakaan ei ole olemassa. Voimia ap!


    • Anonyymi

      Itsemurha ei ole koskaan ratkaisu. Se on pelkuruutta kohdata omat demoninsa. Yritä saada haettua apua. Tiedän että se on iso kynnys, mutta jo se, että täällä avaa suunsa ja päästää ahdistuksensa ulos, on alku sille että pystyy purkamaan sitä pahaa oloa. Eikä tarvitse ruveta kettuilemaan. Tiedän mistä puhun. Olen ollut samassa kunnossa, ja oli todella pienestä kiinni etten olisi tällä hetkellä hengissä -kahdesti. Yksin ei masennuksen ja itsetuhoisuuden suosta pysty ylös rämpimään, ja se on vaikeaa avunkin kanssa, mutta myös mahdollista. Eikä sieltä suosta pääse ylös jos velloo menneisyydessä. Lähipiirissäni on myös tällainen henkilö, jonka ahdistus on pahentunut siihen, ettei hän pysty tapaamaan naapureita, tai käymään oman lähiön palveluissa, koska kuvittelee kaikkien nauravan hänelle sellaisen asian vuoksi, joka on tapahtunut yli 40 vuotta sitten. Oikeasti näin ei kuitenkaan ole, vaan kaikki kuvitelma tapahtui hänen omassa päässään. Ja olotila pahenee vuosi vuodelta.
      Vaikka se avun pyytäminen on vaikeaa, yritä edes. Ensin on saatava pää kuntoon, ennen kuin pystyy selvittämään mitä menneisyydessä on tapahtunut. Yritä edes.

    • Anonyymi

      Vainoajiin / manipuloijiin/ kiusaajiin ei kannata luottaa eikä olla missään tekemisissä. Luovat huonon itsetunnon sekä syyllistävät sinua. Heijastavat oman pahan olon sinuun ehkä siksi että tietävät että sinussa voi olla potentiaalia johonkin suurempaan.

    • Anonyymi

      Yksittäisen muiston todenperäisyyttä tarkasteltava muiden muistojen taustaa vasten. Ei ole perustetta muistin yleiseen epäilemiseen. Yksittäiset muistot voivat olla keskenään ristiriitaisia, jolloin syytä epäillä toista. Muistoa syytä pitää totena, kunnes toisin todistetaan. Tietoisuudelle perustava "samuuden tunne", olion samaksi kokemisen kokemus, W.James. Muisti toimii yhdistelemällä eri tilanteista hankittuja informaation palasia, se ei epärehellisyyttä. Ja lisäksi muisto syntyy joka kerta uudelleen, kun se palautetaan tietoisuuteen, uudessa yhteydessä saa uutta väriä. Miten johdonmukaisesti asian muistaa, ristiriitaisuudet vihje, että jonkin muistaa väärin. Sivenius&Saajama/muiston merkityksen ja totuuden jäljillä.

    • Anonyymi

      Autuaita ovat ne jotka unohtavat, sillä niin he selviytyvät jopa erehdyksistään.

      Tavallisin valhe on sellainen jolla ihminen pettää itseään, toisten pettäminen on suhteellisen harvinainen rikkomus.

      F. Nietzsche

      • Anonyymi

        Valehteleeko aloittaja itselleen luomalla vääriä muistoja, joita totena pitää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehteleeko aloittaja itselleen luomalla vääriä muistoja, joita totena pitää?

        Tietynasteinen optimismi, itse suojelu lienee henkisen tervejärkisyyden merkki, katsoa itseään pinkein laserin. Masentuneella häviää tuo, realistisempi näkemys itsestä silloin.

        Minä olen tehnyt tämän, sanoo muisti, minä en ole voinut tehdä tätä, sanoo ylpeys. Viimein muisti antaa periksi. Nietzsche

        Elämänvalheet sitte jo aika kattaviaki oman elämän käsiksiä. Onko sankari, konna, uhri tms. Uskontoakin voi pitää.
        https://youtu.be/GBdWfxwq4hM


    • Anonyymi

      Lempeys itseä ja muita kohtaan on ratkaisu. Anteeksiannon sade, joka tulee ylle armosta ja hyvästä tahdosta. Nostaa kädet ilmaan ja sanoa, tässä minä olen, Jumala pelasta minut.

      Jeesus, kuolemasi oli minun tähden. Saan elää sinun haavojesi kautta.

      • Anonyymi

        Kyllä! Amen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe