Kaakana kukkuu

Vanha vitsi, mutta yhä naurattaa:

Helsinkiläinen oli lintumetsässä serkkunsa kanssa Savossa. Oli juuri ampumassa, kun serkku kielsi, älä ammu, se on kaakana. Helsinkiläinen jäi miettimään, että mikä lintu kaakana on. Seuraavana juhannuksena poltettiin kokko ja laulettiin "kukkuu kukkuu kaakana kukku". Silloin hänelle selvisi, että sehän on käki.

7

2430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pistän paremmaksi tuon vitsin, jota kerrottiin Espoolaisessa kuppilassa. Siinä pöydässä istui myös "uusi" Hesan juppi, joka totesi vitsin kuultuaan totisena; "en minäkään olisi tuota tiennyt" ja porukan naurusta ei meinannut tulla loppua.

Toinen vitsi savolaisista on se ukko, joka totesi hulluudesta, kun painoi Hesassa vahingossa palohälytintä ja poliisi kiiruhti paikalle, todeten murteen kuultuaan, että siellä savossa niitä hulluja on, ei niitä tarvitse kyntää, eikä kylvää, johon savolainen vastasi että; "Tiälä niitä tulloo nappia paenamalla"D

• Vierailivat ne serkut toistensa luona myös toisinpäin. Maalainen oli serkkunsa luona Helsingissä ja kävivät ravintolassa ja siellä myös vessassa. Helsinkiläinen pesi kätensä ja huomautti serkulleen, että täällä kaupungissa on tapana pestä kädet tällaisen toimenpiteen jälkeen. Meillä maalla ei ole tapana kusta käsiimme, oli vastaus,

• Anonyymi

Kaakana tarkoittaa kaukana. Ei tarkoita, että lintu olisi ollut käki, serkku vain oli sitä mieltä, että lintu oli liian kaukana, joten osuminen ampumalla oli kysenalaista.

• Anonyymi

Älä? Eikös se ollukaan käki?

• Anonyymi

Ehei! Kaakana on käsittääkseni niin harvinainen ( ja siksi myös rauhoitettu ), ettei siitä juuri siksi ole edes mainintaa missään lintuoppaassa. Näin minä sen käsitän. Esiintyy vain Savossa tietääkseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehei! Kaakana on käsittääkseni niin harvinainen ( ja siksi myös rauhoitettu ), ettei siitä juuri siksi ole edes mainintaa missään lintuoppaassa. Näin minä sen käsitän. Esiintyy vain Savossa tietääkseni.

Voisko joku selittää tän jutun? Oom turkkulaine ja vähä yksinkerttane.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisko joku selittää tän jutun? Oom turkkulaine ja vähä yksinkerttane.

Mää oon Kaarinast ja yhtä tyhmä. Onx meil sama kantaisä tai jottai?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2275
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1775
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe