Kaakana kukkuu

Vanha vitsi, mutta yhä naurattaa:

Helsinkiläinen oli lintumetsässä serkkunsa kanssa Savossa. Oli juuri ampumassa, kun serkku kielsi, älä ammu, se on kaakana. Helsinkiläinen jäi miettimään, että mikä lintu kaakana on. Seuraavana juhannuksena poltettiin kokko ja laulettiin "kukkuu kukkuu kaakana kukku". Silloin hänelle selvisi, että sehän on käki.

7

3024

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pistän paremmaksi tuon vitsin, jota kerrottiin Espoolaisessa kuppilassa. Siinä pöydässä istui myös "uusi" Hesan juppi, joka totesi vitsin kuultuaan totisena; "en minäkään olisi tuota tiennyt" ja porukan naurusta ei meinannut tulla loppua.

Toinen vitsi savolaisista on se ukko, joka totesi hulluudesta, kun painoi Hesassa vahingossa palohälytintä ja poliisi kiiruhti paikalle, todeten murteen kuultuaan, että siellä savossa niitä hulluja on, ei niitä tarvitse kyntää, eikä kylvää, johon savolainen vastasi että; "Tiälä niitä tulloo nappia paenamalla"D

• Vierailivat ne serkut toistensa luona myös toisinpäin. Maalainen oli serkkunsa luona Helsingissä ja kävivät ravintolassa ja siellä myös vessassa. Helsinkiläinen pesi kätensä ja huomautti serkulleen, että täällä kaupungissa on tapana pestä kädet tällaisen toimenpiteen jälkeen. Meillä maalla ei ole tapana kusta käsiimme, oli vastaus,

• Anonyymi

Kaakana tarkoittaa kaukana. Ei tarkoita, että lintu olisi ollut käki, serkku vain oli sitä mieltä, että lintu oli liian kaukana, joten osuminen ampumalla oli kysenalaista.

• Anonyymi

Älä? Eikös se ollukaan käki?

• Anonyymi

Ehei! Kaakana on käsittääkseni niin harvinainen ( ja siksi myös rauhoitettu ), ettei siitä juuri siksi ole edes mainintaa missään lintuoppaassa. Näin minä sen käsitän. Esiintyy vain Savossa tietääkseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehei! Kaakana on käsittääkseni niin harvinainen ( ja siksi myös rauhoitettu ), ettei siitä juuri siksi ole edes mainintaa missään lintuoppaassa. Näin minä sen käsitän. Esiintyy vain Savossa tietääkseni.

Voisko joku selittää tän jutun? Oom turkkulaine ja vähä yksinkerttane.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisko joku selittää tän jutun? Oom turkkulaine ja vähä yksinkerttane.

Mää oon Kaarinast ja yhtä tyhmä. Onx meil sama kantaisä tai jottai?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2205
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      811
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      726
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      517
      716
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      615
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      580
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe