Syömishäiriö?

Anonyymi

Hei olen naispuolinen henkilö ja tarvitsisin hieman apua...
olen pitkän aikaa ollut epätyytyväinen kroppaani ja syömiskäyttäytyminen on ollut huonoa, omasta tahdosta. Toisinaan syön normaalisti enkä herkuttele mutta toisella viikolla saatan syödä joka päivä herkkuja. En urheile tai liiku tãllä hetkellä juurikaan.

Olen jo vuoden verran oksennellut tahallisesti syömiseni jälkeen. Joskus erittäin harvassa ja joskus en ollenkaan. On saattanut olla useita kuukausia välissä jolloin en ole tahallisesti oksentanut. Nyt tilanne on pahentunut. Viimeisen kahden viikon aikana olen ahminut ja sen jälkeen oksennellut miltei 5 kertaa. Olen huomannut myös pieniä fyysisiä oireita oksentelusta johtuen.

Olen paljon lukenut eri syömishäiriöistä ja olen tietoinen tilanteeni vakavuudesta.. Olisiko aika ottaa yhteyttä opiskeliterveydenhuoltoon tai muulle osaavalle taholle? Alan olla huolissani, mutta olen erittäin häpeissäni omasta tekemisestãni.

En kuitenkaan vielä täytä bulimian kriteereitä (vissiin), mutta olen varma että vähintään minulla on epätyypillinen sh.

3

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tilanne ei ehkä vielä ole ihan ryöstäytynyt käsistä mutta selvää bulimian oirettahan tuo alkaa olla.
      Ota ihmeessä yhteys opiskelijaterveydenhuoltoon! Mitä aikaisemmin saat hoitoon, sitä paremmat on mahdollisuudet parantua. Turha siinä on miettiä mikä diagnoosi nyt olisi kyseessä, se on sivuseikka. Pääasia tässä on se, että selkeää sh-käyttäytymistä alkaa olla.
      Minä olen aikuinen nainen joka sairastuin anoreksiaan jo hyvin nuorena. Tilanne pääsi hyvin pahaksi ja monta sairaalareissua on takana. On luunmurtumia useita ollut koska sain osteoporoosin. Hiukset kertaalleen menettänyt nyt kasvaneet takaisin. Paljon fyysistä ja vielä enenmmän psyykkksitä kärsimystä.
      Tällä hetkellä olen juuri normaalipainon rajoissa mutta syömiskäyttäytyminen edelleen anorektista. Oksentanut en ole koskaan. Nämä eivät ole hohdokkaita eikä tavoiteltavia sairauksia, voin taata.
      Älä mieti vaan mene puhumaan!

• Anonyymi

Kiitos tästä. Täytyy vielä mainita, että oksentelu on tosiaan pakonomaista eli olen jäänyt osittain jo kierteeseen. Tästä vielä varmaan kerkeää nousta. Vaikuttaa kuitenkin liian vaikealta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos tästä. Täytyy vielä mainita, että oksentelu on tosiaan pakonomaista eli olen jäänyt osittain jo kierteeseen. Tästä vielä varmaan kerkeää nousta. Vaikuttaa kuitenkin liian vaikealta.

no sitten kun sun hampaat on huonossa kunnossa niin sit on jo myöhäistä.Ainahan uudet hampaat saa jos on rahaa.Mutta lopettaako se oksentamista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      42
      4380
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      138
      4119
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      64
      3766
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      118
      3703
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      34
      3567
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      74
      3403
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      92
      2970
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2845
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2666
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2374
    Aihe