Mitä mä teen??

Anonyymi

Mä kerroin tänään mun ihastukselle et tykkään siitä ja se laitto eka hymynaaman ja sit kysyin et onks se kiinnostunu must ja se vastas et se tykkkää musta vaan kaverina sori:( ja nyt mul on vaa paska olo ja huomen mä nään sen viel koulus nii ahistaa v*tusti.... enkä mä haluis kertoo vanhemmille tästä mut mun parhaalle kaverille kerroin

6

106

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvin tehty! Ensimmäiset kerrat on todella vaikeita ja olit rohkea, että hänelle kerroit!

      Tiedän, että torjutuksi tuleminen on ihan peestä, mutta yritä olla heittämättä mitä teillä nyt on niin hukkaan.
      Jos ahistus on ihan kauheaa ja pelkäät, että purat sen esimerkiksi häneen tai muuten koulussa tulee olemaan vaikeaa... Mitä jos silti kysyisit vanhemmilta, että voitko jäädä huomenna kotiin ja kertoa mikä jännittää niin kauheasti? Tai onko sinulla isovanhemmat yms. sukulainen jolle on helpompi puhua tällaisesta?

      Joo.. Nolottaa, hävettää, ahistaa.. Tunne on ihan hirvee.
      Mutta arvaa mitä.. Sun vanhemmat on melkein sata varmasti ollut samassa tilanteessa. He ehkä osaavat neuvoa mitä tehdä seuraavaksi, koska itse tekivät paljon typeriä virheitä kun tunteet oli pinnassa ja paha olla.

      Tottakai, jos vielä ei ihan uskalla vanhemmille yms. kertoa niin voit kokeilla vaikka Sekaisin chattiä ja kysyä apua sieltä. Se on auki vielä puoleenyöhön, mutta en tiedä miten on jonoa, että ehtivätkö keskustella jonotuksen jälkeen. Mieti silti jos olisi joku vanhempi sukulainen, jonka kanssa on helppo keskustella ja kysellä neuvoa.

      Laitan varmuuden vuoksi linkin chattiin:

      https://sekasin247.fi/

      • Juu kiitos paljon!:)


    • Anonyymi

      Toivottavasti luet tämän, koska tässä tulee sulle ainaki mun mielestä tosi tärkeä näkökulma.

      Olin tällöin Tosin siinä 16 vuoden tietämillä ja vaikka en ollut yhden tytön kanssa puhunu paljoa, niin olin silti tosi ihastunut häneen. En kyennyt hänelle mennä puhumaan juuri mitään, ellei minulla ollut selkeätä aihetta, koska muuten sekosin sanoissa aivan liikaa. Niinpä päätin että en voi maata suossa ja lähetin hänelle viestiä että minun pitää saada keskustella sinun kanssa huomenna kahden yhdestä asiasta. No sitten seuraavana päivänä kerroin tunteeni koulussa ja eipä ollut tyttö kiinnostunut. Enpä kyllä sitä luullutkaan mutta halusin vain päästä sanomaan tämän hänelle. Luulin että meille jäi hyvät välit, mutta sen jälkeen en koulussa kehdannut enään mennä puhumaan hänelle yhtään mitään. Toki tähän vaikutti muutama itsetunnollinen asia.

      Käyttäydyin myös hyvin kylmän oloisesti. En vilkaisutkaan kyseistä tyttöä ja muutaman kerran ainakin näytti että hän olisi katsonut minuun niin käänsin pääni aina heti silloin pois ehkä heiman kylmän oloisesti. Olin ihastunut häneen mutta silti käyttäydyin näin koska ajattelin että hän pitää sitä ahdistavana, koska minussa oli mielestäni muutama epämiellyttävän näköinen piirre.

      Noh nyt olen siinä pisteessä että parin kuukauden päästä on vuosi, kun olen viimeksi hänen kanssaan puhunu, eli siis silloin puhuin viimeksi kun kerroin hänelle tunteet. Mikään muu asia ei ole viimeisen kolmen vuoden aikana ollut niin ikävää kuin se että ei olla puhuttu sen jälkeen mitään. Sitten vielä yksi kaveri aina kun tyttö tulee vastaan niin korottaa ääntä että:
      "(minun nimi) kato kuka tuolla on" silleen että tämä tyttö kuuli sen ja sitten itse olin vain hiljaa ja ns. Pakenin tilannetta. On tosi kiva kun tyttökin kuulee tämän ja luulee ehkäpä sitten että olen hänelle vihainen tai jotain vaikka mitää tällästä ei ole. Tämä asia kaivaa minua vieläkin niin paljon että minun on nyt lähes vuoden jälkeen pakko käydä kysymällä tai puhumassa hänen kanssa asiasta. Olisin sen jo tehnyt aikoja sitten jos koulussa olisi tullut tilaisuus jossa ollaan kahden, mutta sellaisia ei ole oikein tullut. Varmaan hoidan asian viestillä jos muuten ei onnistu mutta kasvokkain olisi pyrkimys.

      Tarinan opetus on että älä ota liikaa etäisyyttä häneen. Uskon että siitä tulee paljon kevyempi tie että menet puhumaan hänelle. Tai vaikka lähetä viestiä että voidaanko me silti pitää samat välit kuin ennenkin? Tai muuten vaa pidät keksutelua yllä jotenkin ettei tule tälläsiä kiusallisia välejä. Koska mikään ei ole niin ikävää kuin että ihastuksen käytös muuttuu sellaiseksi että hänkään ei enää puhu sulle mitään. Siksi suosittelen että puhu tytölle vai kuka se ikinä olikaan! Se voi tuntua aluksi inhottavalta mutta se on helpompi tie kuin se että joudut siihen mihin mäkin...

      Onnea tulevaan!!!

      • Anonyymi

        Tuo on just yhdentyyppistä häneen purkamista, kun omat tunteet on liian kovat. Siksi kannattaa käydä niitä lävitse ennen kuin taas näkee sen kenelle tunnusti niin helpompi reagoida.
        Mutta tuo on tosi hyvä esimerkkikertomus asiasta ja oikeasti.. Sentään olit sen verran rehti tyyppi, ettet purkanut oloasi häneen kiukuttelemalla tai jopa kiusaamalla. Sitä tapahtuu aivan liian usein kun ei käsittele omia tunteitaan ja puhu asiasta ajoissa kun on sattunut.

        Muuten, sinunkin kohdallasi kun ikää ja kokemusta tulee niin voitte myöhemmin ottaa yhteyttä ja puhua uudestaan. Niin se joskus menee ihan kaverisuhteissakin, että jotain sattui koulussa ja sitten 20 puhutaan asiat lävitse kun molemmat ymmärtävät paremmin.
        Sinulla on vielä iso mahdollisuus, että juttelet tämän tytön kanssa ja asia selviää, juuri sen takia, ettet alkanut tarkoituksella ilkeäksi ja tiedostat, että se on omista tunteista ja epävarmuuksista kiinni.

        Tunteita on niin paljon vaikeampi käsitellä ja hallita teini-iässä, varsinkin kun moni yrittää silloin pärjätä ilman aikuisia niin sitten ei ole sitä ulkopuolista ohjaamassa ja auttamassa niiden tunteiden kanssa. Ikävä kyllä, kuuluu asiaan ja siihen kasvamiseen, mutta sellaiset ihmiset, jotka oppii ja käsittelee itsensä kanssa ajoissa näitä kokemuksista kasvavat lähes aina viisaammiksi aikuisiksi. Vaikka se ihan kauhealta siinä hetkessä tuntuukin, eikä lohduta, että hyöty näkyy vasta ajan kanssa.


      • Anonyymi

        Kiitoss ja juu ollaan ihan väleissä ollaan nyt puhuttu snäpissä jo 5 viikkoa putkeen:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoss ja juu ollaan ihan väleissä ollaan nyt puhuttu snäpissä jo 5 viikkoa putkeen:D

        Hyvä! ^__^
        Kyllä se siitä. Joskus ajan kanssa. Kaikki me ollaan vähän noloja joskus ja sitten pitää selvitellä. xP


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      64
      2554
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      189
      1821
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1554
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1363
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      165
      1288
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      81
      1138
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      999
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      780
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      750
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      54
      705
    Aihe