Olen laiskana miehenä päättänyt hankkia webaston puhelinohjauksella. En jaksa leikkiä defan töpselisirkuksen kanssa. Mitä mieltä olette. Onko minkälaisia kokemuksia webastosta älypuhelinohjauksella.
Webaston hankinta
8
3176
Vastaukset
- Anonyymi
mitä väliä sillä on mitä mieltä muut asiasta ovat jos kerran olet sen päättänyt hankkia.tässäkin asiassa kun varmasti löytyy vaikka millaisia kokemuksia.
- Anonyymi
Oletko harkinnut muun merkkisiä lämmittimiä? Webastohan on vain yksi merkki muiden joukossa. Ota huomioon, että laiskana miehenä joudut laittamaan vielä oman tuulivoimalan, että lämmittimesi toimii edes joskus. Jos se ei iitä niin ydinvoimala on seuraava hankinta.
- Anonyymi
Haluan webaston koska siinä on hyvä käyttöliittymä älypuhelimelle. Thermoconnect on entinen remuc ja siitä on hyviä kokemuksia. Hintahan on miltei sama oli kyseessä webasto tai eberi.
- Anonyymi
Miksi Webaston käyttöliityntä pitää olla puhelimessa? On omasta mielestäni vielä kätevämpi käyttää pienellä kaukosäätimellä.
Jos olet enintään kilometrin päässä autosta, painat vain lämmityksen päälle. Yksi napin painallus, ei muuta. 20min kuluttua eli kun saavut autolle, on se lämmin. Puhelimella voi tehdä jotain muuta kun käyttää lämmitintä.- Anonyymi
Mitä kun autoani käyttää useampi kuski. Hankinko kaikille kaket. Se maksaisi paljon rahaa 😳
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kun autoani käyttää useampi kuski. Hankinko kaikille kaket. Se maksaisi paljon rahaa 😳
Tuo muuttaa asian ja on hyvä syy valita polttoainekäyttöisen lämmitttimen käyttöliittymäksi älypuhelin.
Oli liittymä kumpi tahansa, mukavuus on taattu sekä kotoa että työpaikalta lähtiessä.
Jos päivittäinen ajoaika on pidempi kuin lämmittimen käyttöaika ei ylläpitolaturiakaan välttämättä tarvita. Meillä ylläpitolaturin piuha on kiinni viikonlopun aikana ainakin yhden yön yli.
- Anonyymi
Minulla on ollut Webasto GSM ohjauksella (soitto/SMS) jotain 12 vuotta, autossa jossa on 2,5 L bensamoottori eli aika paljon jäähdytysnstettä. Hyvä nyrkkisääntö ko autolle on käyttää Webastoa pakkasella vähintään 10 min, mutta ainakin niin monta minuuttia kuin on pakkasasteita. Silloin käynnistyminen on sujuvaa, mutta ei ihan sellasta kuin palmun alta.
Mielestäni ei kannata asennuttaa kaikkein pyhimmän lämmitystoiminnetta, tuuletin kuluttaa akkua todella rajusti, eikä kabiini lämpene havaittavasti kuin vasta reilun tunnin päästä, jolloin akku alkaakin olemaan tyhjänpuoleinen. Minulla tämä toiminne on asennettu, ja aina pitää muistaa panna se OFF asentoon.
Autossa on sattuneista syistä myös apukäynnistin/vara-akku, 28Ah, peräkontissa. Se tulee halvemmaksi ja on nopempi apu kuin soittaa käynnistyspalvelu paikalle. Peräkonttiin johdotettiin vara-akkulle virtaa siten että se latautuu aina kun moottori käy, mutta se ei sieltä peräkontista syötä virtaa. Siten kun auton käynnistys ei onnistu tyhjentyneen autonakun takia, niin pitää kiikuttaa vara-akku avoimen konepellin alle ja liittää se autonakun napoihin.
Ennen apukäynnistimen ostamista vaihdatin autonakun (88 Ah, sitä kalliimpaa mikälie teknologiaa) 2 vuoden välein kaksi kertaa. Koska kaikki sanoivat että Webasto kuluttaa akun loppuun nopeasti. Ymmärsin niin, että akku kuluisi loppuun, siis olisi loppuunkulunut. Mutta tarkoitettiinkin että Webasto kuluttaa akusta varauksen nopeasti loppun. Kolmatta akkua akkukauppiaani ei enää suostunut myymään, irvisti pelottavasti kun kaarsin pihaan, ja viuhahti hakemaan akun varauksen mittauslaitetta joka sitten näytti noin 250 A, oikosulkuvirtaa, eli aivan tyhjä.
Joten auton asennettin, siis kolmen akun ja kuuden vuoden jälkeen, Defan moottorinlämmitin 10A akkulaturi, sekä tarkanpuoleinen jännitemittari jonka näyttämän avulla olen oppinut tietämään milloin autonakku alkaa olemaan kiikunkaakun. Silloin autonakkkua pitää ladata seinästä useamman yön yli, tai ajaa / antaa käydä ainakin kaksi tuntia (tai pitempään riippuen pakkasen ankarudesta), eikä se siitä vielä läheskään täyteen varatuksi tule. Seinästä lataaminen on ongelma silloin kun taloyhtiön tolpasta tulee vain 2h ajan kellosähköä kerrallaan, jos ei tiedä miten sen kellon saa jumiin.
Kaiken kokemani jälkeen meno onkin ollut sujuvampaa, tiedän nyt että autoa pitää monesti ajaa turhaan siksi että akku latautuu. Toisinaan siis ajelen 3 km työmatkaani naapurikaupungin kautta. Ja kun käymme oskoskeskuksessa, jonka parkkihallissa akkku (ja auto) lämpenee, niin kannattaa palata kotiin naapurikaupungin kautta, lämmin akku ottaa auton laturista hulppeasti virtaa, kylmä akku vain minimaalisesti. - Anonyymi
Mulla on Mersussa ebersbächer ja käyttö kännykällä. Ihan näppärä. Vaikka lentosemalla pistää päälle ja kaukoparkkiin tullessa lämmin auto ja diesel porskuttaa. Tottakai nostaa kulutusta, mutta ei paljoa.
Käyttö rasittaa varmasti akkua, ainakin lyhyessä ajossa ja paljon käytettynä. Mesestä meni akku takuuna vaihtoon 33.000 km kohdalla. Ei enää pidellyt virtaansa. Aika näyttää pelaako seuraava sen pidempään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743387
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662661Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351695
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601618