Olen laiskana miehenä päättänyt hankkia webaston puhelinohjauksella. En jaksa leikkiä defan töpselisirkuksen kanssa. Mitä mieltä olette. Onko minkälaisia kokemuksia webastosta älypuhelinohjauksella.
Webaston hankinta
8
3137
Vastaukset
- Anonyymi
mitä väliä sillä on mitä mieltä muut asiasta ovat jos kerran olet sen päättänyt hankkia.tässäkin asiassa kun varmasti löytyy vaikka millaisia kokemuksia.
- Anonyymi
Oletko harkinnut muun merkkisiä lämmittimiä? Webastohan on vain yksi merkki muiden joukossa. Ota huomioon, että laiskana miehenä joudut laittamaan vielä oman tuulivoimalan, että lämmittimesi toimii edes joskus. Jos se ei iitä niin ydinvoimala on seuraava hankinta.
- Anonyymi
Haluan webaston koska siinä on hyvä käyttöliittymä älypuhelimelle. Thermoconnect on entinen remuc ja siitä on hyviä kokemuksia. Hintahan on miltei sama oli kyseessä webasto tai eberi.
- Anonyymi
Miksi Webaston käyttöliityntä pitää olla puhelimessa? On omasta mielestäni vielä kätevämpi käyttää pienellä kaukosäätimellä.
Jos olet enintään kilometrin päässä autosta, painat vain lämmityksen päälle. Yksi napin painallus, ei muuta. 20min kuluttua eli kun saavut autolle, on se lämmin. Puhelimella voi tehdä jotain muuta kun käyttää lämmitintä.- Anonyymi
Mitä kun autoani käyttää useampi kuski. Hankinko kaikille kaket. Se maksaisi paljon rahaa 😳
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kun autoani käyttää useampi kuski. Hankinko kaikille kaket. Se maksaisi paljon rahaa 😳
Tuo muuttaa asian ja on hyvä syy valita polttoainekäyttöisen lämmitttimen käyttöliittymäksi älypuhelin.
Oli liittymä kumpi tahansa, mukavuus on taattu sekä kotoa että työpaikalta lähtiessä.
Jos päivittäinen ajoaika on pidempi kuin lämmittimen käyttöaika ei ylläpitolaturiakaan välttämättä tarvita. Meillä ylläpitolaturin piuha on kiinni viikonlopun aikana ainakin yhden yön yli.
- Anonyymi
Minulla on ollut Webasto GSM ohjauksella (soitto/SMS) jotain 12 vuotta, autossa jossa on 2,5 L bensamoottori eli aika paljon jäähdytysnstettä. Hyvä nyrkkisääntö ko autolle on käyttää Webastoa pakkasella vähintään 10 min, mutta ainakin niin monta minuuttia kuin on pakkasasteita. Silloin käynnistyminen on sujuvaa, mutta ei ihan sellasta kuin palmun alta.
Mielestäni ei kannata asennuttaa kaikkein pyhimmän lämmitystoiminnetta, tuuletin kuluttaa akkua todella rajusti, eikä kabiini lämpene havaittavasti kuin vasta reilun tunnin päästä, jolloin akku alkaakin olemaan tyhjänpuoleinen. Minulla tämä toiminne on asennettu, ja aina pitää muistaa panna se OFF asentoon.
Autossa on sattuneista syistä myös apukäynnistin/vara-akku, 28Ah, peräkontissa. Se tulee halvemmaksi ja on nopempi apu kuin soittaa käynnistyspalvelu paikalle. Peräkonttiin johdotettiin vara-akkulle virtaa siten että se latautuu aina kun moottori käy, mutta se ei sieltä peräkontista syötä virtaa. Siten kun auton käynnistys ei onnistu tyhjentyneen autonakun takia, niin pitää kiikuttaa vara-akku avoimen konepellin alle ja liittää se autonakun napoihin.
Ennen apukäynnistimen ostamista vaihdatin autonakun (88 Ah, sitä kalliimpaa mikälie teknologiaa) 2 vuoden välein kaksi kertaa. Koska kaikki sanoivat että Webasto kuluttaa akun loppuun nopeasti. Ymmärsin niin, että akku kuluisi loppuun, siis olisi loppuunkulunut. Mutta tarkoitettiinkin että Webasto kuluttaa akusta varauksen nopeasti loppun. Kolmatta akkua akkukauppiaani ei enää suostunut myymään, irvisti pelottavasti kun kaarsin pihaan, ja viuhahti hakemaan akun varauksen mittauslaitetta joka sitten näytti noin 250 A, oikosulkuvirtaa, eli aivan tyhjä.
Joten auton asennettin, siis kolmen akun ja kuuden vuoden jälkeen, Defan moottorinlämmitin 10A akkulaturi, sekä tarkanpuoleinen jännitemittari jonka näyttämän avulla olen oppinut tietämään milloin autonakku alkaa olemaan kiikunkaakun. Silloin autonakkkua pitää ladata seinästä useamman yön yli, tai ajaa / antaa käydä ainakin kaksi tuntia (tai pitempään riippuen pakkasen ankarudesta), eikä se siitä vielä läheskään täyteen varatuksi tule. Seinästä lataaminen on ongelma silloin kun taloyhtiön tolpasta tulee vain 2h ajan kellosähköä kerrallaan, jos ei tiedä miten sen kellon saa jumiin.
Kaiken kokemani jälkeen meno onkin ollut sujuvampaa, tiedän nyt että autoa pitää monesti ajaa turhaan siksi että akku latautuu. Toisinaan siis ajelen 3 km työmatkaani naapurikaupungin kautta. Ja kun käymme oskoskeskuksessa, jonka parkkihallissa akkku (ja auto) lämpenee, niin kannattaa palata kotiin naapurikaupungin kautta, lämmin akku ottaa auton laturista hulppeasti virtaa, kylmä akku vain minimaalisesti. - Anonyymi
Mulla on Mersussa ebersbächer ja käyttö kännykällä. Ihan näppärä. Vaikka lentosemalla pistää päälle ja kaukoparkkiin tullessa lämmin auto ja diesel porskuttaa. Tottakai nostaa kulutusta, mutta ei paljoa.
Käyttö rasittaa varmasti akkua, ainakin lyhyessä ajossa ja paljon käytettynä. Mesestä meni akku takuuna vaihtoon 33.000 km kohdalla. Ei enää pidellyt virtaansa. Aika näyttää pelaako seuraava sen pidempään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136