Älä aina luota liikkeisiin!

Anonyymi

Ostin ensimmäisen akvaarioni noin 4-5 vuotta sitten akvaarioliikkeestä Helsingissä. Se oli noin 200l, exelin ulkosuodattimella, lämmittimellä ja valoilla. Kerroin liikkeen myyjälle aikovani laittaa akvaarioon taistelukalan (ja pohjakaloja) ja jos tämä voisi myydä minulle tarvittavat aineet ja tarvikkeet akvaarion pystytykseen ja ylläpitoon. Myyjä suostui iloisesti ja lähdin kotiin taskussani yli 1000 euron lasku. Kotona pesin pohjahiekan, istutin kasvit ja laitoin myyjän myymät aineet veteen. Vesi muuttui ruskeaksi, mutta luin netistä että tämä oli odotettavissa ja että ”pöly hiekasta” laskeutuisi aikanaan. Odotin viikon ja kaksi kunnes minun oli aika hakea varaamani taistelukala sekä muutama imunuoliainen ja muuttaa heidät uuteen kotiin. Pari päivää meni ja taistelukalani vaikutti masentuneelta. Se piilotteli lämmittimen takana ja tuli pois vain syödäkseen. Otin selvää asiasta ja totesin että taistelukalat tykkäsivät levätä veden pinnan lähellä joten ajatellin käytöksen olevan normaalia. Meni muutama päivä kunnes löysin taistelukalani kuolleena. Olin surun murtama ja suurena eläinrakastajana en ymmärtänyt mitä olin tehnyt väärin. Otin yhteyttä uuteen liikkeeseen, mieheen joka oli kuulemma itse kasvattanut kaloja vuosia. Hän kertoi minulle että edellinen myyjä oli myynyt minulle useita aineita jotka eivät olleet tarkoitettu taistelukaloille. Jouduin tyhjentämään koko akvaarion, pesemään hiekan uudestaan ja kypsyttämään veden uudestaan uusilla aineilla. Onneksi nuolijani selvisivät prosessista ja porskuttavat edelleen. Sain onnekseni uuden taistelukalan joka eli hyvän elämän kunnes kuoli vanhuuteen. Nyt akvaarionani komistaa kolme kultakalaa.

Haluan vain muistuttaa kaikkia jotka tulevat uutena harrastukseen: ottakaa aina selvää asioista ja käyttäkää useampaa lähdettä! Luottakaa myyjiin joilla on taustaa akvaarion ylläpidosta. Kaikki eivät valitettavasti välitä eläinten hyvinvoinnista ja on ihmisiä
jotka ovat valmiita petkuttamaan aloittelijoita rahan takia sekä ihmisiä jotka eläinkaupassa työskentelystä huolimatta eivät tunne akvaarioharrastusta. Tukekaa yksityisiä liikkeitä ennemmin kuin ketjuja!

0

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
        Seinäjoki
        153
        8989
      2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
        Suomalaiset julkkikset
        49
        2689
      3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
        Maailman menoa
        29
        2481
      4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
        Ikävä
        56
        2469
      5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
        Maailman menoa
        197
        1865
      6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
        Ikävä
        97
        1837
      7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
        Tunteet
        23
        1743
      8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
        Ikävä
        46
        1285
      9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
        Ikävä
        109
        1197
      10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
        Ikävä
        6
        1146
      Aihe