Delta-auto takaisin kehiin

Anonyymi

34

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olipas hieno uutinen, Fiat palaa kotiin. Nyt kun saisi uusia Fiat-malleja suomeen. Muitakin kun pikku viisi satasia ja paketti autoja.

      • Anonyymi

        Fiat Tipo ja Fiat Panda ainakin. Fiat Punton valmistus on loppunut, mutta Panda-karhua valmistetaan edelleen ja Tipoakin. Fiat 124 Spider olisi mallistoon hyvä lisä.


    • Anonyymi

      Nyt on Deltan sivuille ilmestynyt 500 ja tavara-autot. Nähtäväksi jää tuleeko muita??
      500L olis kyl kiva :)

      • Anonyymi

        Deltan aspasta kun kyselin, niin ei oo tulossa kuin 500X :(


    • Anonyymi

      Nyt on Deltan sivuille ilmaantunut 500X hinnat. Pyöreästi 21000-26000€ toimituskuluineen, mallista riippuen...

    • Anonyymi

      No enpä tiedä onko "kotiinpaluu" millään tavalla Fiatin perusasiakkaiden asiaa ajava asia. Delta sössi Fiatin myynnin jo kertaalleen, käyttämällä kaikki paukut KIA:n promoamiseen. Myös hinnoittelu, huoltohinnoittelu ja mallisto alkoi mennä metsään. Autojen keskihintaa yritettiin nostaa sekä hinnaston, että mallivalikoiman kautta, eikä siitä hyvää seurannut. Osaavatko nyt pitää halpojen autojen myynti- ja huoltoverkoston kulut halvan auton edellyttämällä tasolla, epäilen. Fiatin perusostajat ostivat menestyksen vuosina 1995-2005 Puntoja kuin näkkileipää, perusmalleina ja "kampanja-malleina". Aivan loppuvaiheessa myös Pandoja saatiin 10 000€ kampanjasta rekisteriin ihan kiva määrä.

    • Anonyymi

      Se on tosiaan mielenkiintoista, mikä automerkki korjaa sadon niiltä auton ostajilta, jotka ostivat kauppakassiksi uusia Puntoja ja Pandoja. 20 000€ pikku-fiat ei ole monellakaan enää valintakorissa. Ehkä Polojen, Corsien, Yaristen, Fiestojen, Sanderoiden ja Cliojen myynti on kukin saanut nostetta vaihtoikään päätyneiden Puntojen ja Pandojen omistajilta. Markkinaa ei tosiaan kaapata takaisin 20 000€ hintaluokalla. Tänä päivänä hintatason missä kauppakasseihin saataisiin taas markkinapöhinää on siinä 11990-14990 hintahaarukassa karvalakista-parhaaseen varustetasoon...virityspajaversiot erikseen.

      • Anonyymi

        Jos lähden Delta-autosta ostamaan Fiat 500 x Cross tai Urban mallia, en taida saada uutta?
        Ei Deltan sivuilla sitä ainakaan mainosteta, pikku fiateja vaan ja tavara-autoja. Ehkä vanhoja jäännös ja varastomallleja saisi mutta saako 2020 vuoden autoa?

        Fiat sivuilla 500 X, ää kuitenkin mainostetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lähden Delta-autosta ostamaan Fiat 500 x Cross tai Urban mallia, en taida saada uutta?
        Ei Deltan sivuilla sitä ainakaan mainosteta, pikku fiateja vaan ja tavara-autoja. Ehkä vanhoja jäännös ja varastomallleja saisi mutta saako 2020 vuoden autoa?

        Fiat sivuilla 500 X, ää kuitenkin mainostetaan.

        Onhan Deltan sivuilla 500X malleja myynnissä, tosin ei ole vielä kuvia, mutta muut tiedot löytyy.. Saatavuus voi olla vielä huono, jos niitä ei ole vielä tuotu maahan..

        Fiatin sivuille on näköjään just tullut 500X hinnastokin, ei mennyt kuin vuosi siinäkin :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Deltan sivuilla 500X malleja myynnissä, tosin ei ole vielä kuvia, mutta muut tiedot löytyy.. Saatavuus voi olla vielä huono, jos niitä ei ole vielä tuotu maahan..

        Fiatin sivuille on näköjään just tullut 500X hinnastokin, ei mennyt kuin vuosi siinäkin :D

        Joo ei ole kuvia kun ei ole autojakaan. Tuleekohan edes uuden karheita 500 X autoja?
        Pitäs käydä kokeilemassa Deltalla ja kysyä että olen kiinnostunut 500 X Fiatista. Saisiko koeajaa. Mitenhän selitettäisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei ole kuvia kun ei ole autojakaan. Tuleekohan edes uuden karheita 500 X autoja?
        Pitäs käydä kokeilemassa Deltalla ja kysyä että olen kiinnostunut 500 X Fiatista. Saisiko koeajaa. Mitenhän selitettäisiin.

        eioota.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        23-25 tonnia lähtö Crossilla, veikkaisin.

        Englannissa perus Tipo vajaa 16000£, Crossi noin tonnin enemmän. Vertailun vuoksi 500X briteissä n. 19000£ alkaen. Tuosta vois päätellä, että Cross jää suomessa alle 20000€ ???


    • Anonyymi

      Fiat tarvitsisi alle 15000€ luokkaan tuotteen. Fiatin ominta aluetta ei ole Tipon kokoluokka. Se on siellä missä Uno, Punto ja Panda aikoinaan pitivät suomalaisille merkin tuttuna. Toki kohtuullista menestystä on ollut vuosien varrella myös Tipo (1) Bravo/Brava ja Stilo markkinoilla, Stilo tietysti enemmän lainausmerkeissä.
      Fiat tekee hyviä ja halpoja pikkuautoja, siellä on myös menestyksen salaisuus, jos katsoo, minkälainen kilpailutilanne on 19900-29900 hintahaarukassa. Aika paljon rauhallisempaa on alle 15 000€ pikkuautomarkkinoilla. Tietysti osasyy rauhallisuuteen alle 15 000€ markkinassa ovat myös EU:n kiristyneet päästö- ja turvavarustevaatimukset.

      • Anonyymi

        """Englannissa perus Tipo vajaa 16000£, Crossi noin tonnin enemmän. Vertailun vuoksi 500X briteissä n. 19000£ alkaen. Tuosta vois päätellä, että Cross jää suomessa alle 20000€ ???"""

        Eihän Crossin hintaa edes vielä tiedetä? Englannissakaan? Vai tiedetäänkö?
        En millään usko, että Tipo Crossin saa alkaen 17 tonnia kun se tänne tulee. Auto on näköjään hieno ja hyvin uusilla ja nykyaikaisella tekniikalla varustettu.
        Veikkaan lähtöhinnaksi 20 tonnia, sillä ei tuo Tipo Cross ole mikään pikkuauto sentään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """Englannissa perus Tipo vajaa 16000£, Crossi noin tonnin enemmän. Vertailun vuoksi 500X briteissä n. 19000£ alkaen. Tuosta vois päätellä, että Cross jää suomessa alle 20000€ ???"""

        Eihän Crossin hintaa edes vielä tiedetä? Englannissakaan? Vai tiedetäänkö?
        En millään usko, että Tipo Crossin saa alkaen 17 tonnia kun se tänne tulee. Auto on näköjään hieno ja hyvin uusilla ja nykyaikaisella tekniikalla varustettu.
        Veikkaan lähtöhinnaksi 20 tonnia, sillä ei tuo Tipo Cross ole mikään pikkuauto sentään.

        Jostain netistä luin uutisen, että hinnat on selvillä ja Cross maksaa sen tonnin enemmän kuin perus Tipo. Eikä tossa Crossissa paljoa eroa ole perus versioon. Korotettu jousitus ja ja jotain koristeita ;)

        The standard Tipo is expected to cost from around £15,500 (which is broadly the same as the current car) while the new Tipo Cross model will likely cost at least £1,000 more across the range.

        Okei eli vähintään tonni lisää google kääntäjän mukaan :)

        https://www.carwow.co.uk/fiat/tipo/news/4901/new-fiat-tipo-cross-price-specs-release-date


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain netistä luin uutisen, että hinnat on selvillä ja Cross maksaa sen tonnin enemmän kuin perus Tipo. Eikä tossa Crossissa paljoa eroa ole perus versioon. Korotettu jousitus ja ja jotain koristeita ;)

        The standard Tipo is expected to cost from around £15,500 (which is broadly the same as the current car) while the new Tipo Cross model will likely cost at least £1,000 more across the range.

        Okei eli vähintään tonni lisää google kääntäjän mukaan :)

        https://www.carwow.co.uk/fiat/tipo/news/4901/new-fiat-tipo-cross-price-specs-release-date

        No olisi kyllä sitten kiinnostava auto. Toivottavasti varustetasoa ei hinnoitella liian korkealle, alkaen se ja se ja sitten jos ei halua ihan perusmallia niin nousee liikaa.

        Mutta tuolla tiedolla saattaa pysyä kohtuuden rajoissa, auto on kyllä fiksun ja sanotaanko kauniin näköinen niinkuin italiaanot tapaa auton tehdä. Briteissä näköjään tulee myyntiin jo enskuussa.
        Deltan näyttelyssä sitten ehkä vuoden vaihteessa näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olisi kyllä sitten kiinnostava auto. Toivottavasti varustetasoa ei hinnoitella liian korkealle, alkaen se ja se ja sitten jos ei halua ihan perusmallia niin nousee liikaa.

        Mutta tuolla tiedolla saattaa pysyä kohtuuden rajoissa, auto on kyllä fiksun ja sanotaanko kauniin näköinen niinkuin italiaanot tapaa auton tehdä. Briteissä näköjään tulee myyntiin jo enskuussa.
        Deltan näyttelyssä sitten ehkä vuoden vaihteessa näkee.

        Nämä julkistamiset ja auton oston mahdollisuudet tahtoo aina venyä ja venyä ilmoitetusta, siinä on niin paljon kaikenlaista säätämistä. Toivottavasti uudet Tipot ja 500 x, t tulevat kevään autokuumeen aikoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä julkistamiset ja auton oston mahdollisuudet tahtoo aina venyä ja venyä ilmoitetusta, siinä on niin paljon kaikenlaista säätämistä. Toivottavasti uudet Tipot ja 500 x, t tulevat kevään autokuumeen aikoihin.

        Kävin tänään Delta-autossa kyselemässä Fiatista, eivät osanneet sanoa paljon muuta kuin, että vuoden vaihteen jälkeen ovat viisaampia. Olivat jo varanneet Fiatille oman paikan liikkeessä, siinä oli pari "pikkufiatia" yksi automaatti 500 X, paketti Doblo ja Ducato.

        Onhan noita Deltapisteitä 13 kpl suomessa joten kyllä se tästä lähtee, uudistetut Tipo sedan, farkku ja tuo täysin uusi Cross herättävät varmasti kiinnostusta jos satsaavat markkinointiin kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain netistä luin uutisen, että hinnat on selvillä ja Cross maksaa sen tonnin enemmän kuin perus Tipo. Eikä tossa Crossissa paljoa eroa ole perus versioon. Korotettu jousitus ja ja jotain koristeita ;)

        The standard Tipo is expected to cost from around £15,500 (which is broadly the same as the current car) while the new Tipo Cross model will likely cost at least £1,000 more across the range.

        Okei eli vähintään tonni lisää google kääntäjän mukaan :)

        https://www.carwow.co.uk/fiat/tipo/news/4901/new-fiat-tipo-cross-price-specs-release-date

        Englannin hinnat selvillä: Perus Tipo alkaen17690 puntaa eli 19722 euroa.
        Tipo Cross alkaen 21690 puntaa eli 24181 euroa. Että silleen. Nyt sitten voi veikkailla paljonko kustantaa Suomessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englannin hinnat selvillä: Perus Tipo alkaen17690 puntaa eli 19722 euroa.
        Tipo Cross alkaen 21690 puntaa eli 24181 euroa. Että silleen. Nyt sitten voi veikkailla paljonko kustantaa Suomessa...

        Luin tuon saman tänään. Yllättävän paljon poikkeaa hinnat tuosta aikaisemmasta "varmasta" tiedosta???

        Tuo 21690 hintainen Cross vaikutti jotenkin siltä, et olis se paras varustelutaso, navigaattori, peruutuskamera ym. Tuleekohan tuosta joku karvalakkimalli vielä, jää nähtäväksi???

        Suomessa tuon hinta nousee sit varmaan 27000€ paikkeille (veikkaus) :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin tuon saman tänään. Yllättävän paljon poikkeaa hinnat tuosta aikaisemmasta "varmasta" tiedosta???

        Tuo 21690 hintainen Cross vaikutti jotenkin siltä, et olis se paras varustelutaso, navigaattori, peruutuskamera ym. Tuleekohan tuosta joku karvalakkimalli vielä, jää nähtäväksi???

        Suomessa tuon hinta nousee sit varmaan 27000€ paikkeille (veikkaus) :)

        Eikun kamera ja navi tais olla vielä lisävarusteena tuohon päälle. Pitää odottaa suomi hintoja, mutta veikkaan, ettei montaa mee kaupaksi, jos hinta lähentelee 3 kymppiä :(


    • Anonyymi

      Totta tosiaan. Fiat, Alfa Romeo, Jeep ja Fiat Professional siirtyvät Delta Autolle.
      Italmotor Finland vastaa jatkossakin maahantuonnista. Bergé Auto Nordics on Italmotor Finlandin sisaryhtiö ja vastaa Kian ja Mitsubishin maahantuonnista.

    • Anonyymi

      Toivottavasti Delta Auto aloittaa Fiatin, Alfa Romeon, Jeepin ja Fiat Professionalin markkinoinnin. Kiaa ja Mitsubishiä ovat mainostaneet televisiossa.

    • Anonyymi

      Vuodesta 1973 lähtien olen ajanut 18 eri autolla , joista 7 on ollut Fiateja. Nyt pitkästä aikaa Fiat Tipo Cross näyttää siltä että Fiatia voisi harkita seuraavaksi autokseni. Tekniikka ei Fiateissa pelota yhtään ja tuossa Crossissa ulkonäkö ja maavara ovat kohdallaan. Normi Tipon maavara on 15 cm ja jos Crossissa on 4 cm maavaraa enemmän niin sehän tekee 19 cm . Sillähän pärjää jo huonoilla metsäteillä ja traktoriurilla ei ole kyllä tarkoitus ajella. Mielenkiinnolla odotan jahka Tipo Cross tulee Suomeen.

      • Anonyymi

        """"Toivottavasti Delta Auto aloittaa Fiatin, Alfa Romeon, Jeepin ja Fiat Professionalin markkinoinnin. Kiaa ja Mitsubishiä ovat mainostaneet televisiossa"""".

        No etkö seuraa asioita, Deltahan on jo ottanut nuo merkit suojiinsa?
        Kunhan pääsevät Fiatin kanssa vauhtiin. Hyvä kun tulee nuo uusitut ja uusi Tipo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """"Toivottavasti Delta Auto aloittaa Fiatin, Alfa Romeon, Jeepin ja Fiat Professionalin markkinoinnin. Kiaa ja Mitsubishiä ovat mainostaneet televisiossa"""".

        No etkö seuraa asioita, Deltahan on jo ottanut nuo merkit suojiinsa?
        Kunhan pääsevät Fiatin kanssa vauhtiin. Hyvä kun tulee nuo uusitut ja uusi Tipo.

        "Suojiinsa" Fiattia on otettu ennenkin, 12 vuotta huonolla menestyksellä. Ilman markkinointia ja kilpailukykyistä mallistoa ja hinnnoittelua, jonkun suojissa olo ei aiheuta kysyntää, se on nähty.
        Tipo on kiinnostava, mutta Fiat on tunnettu kauppakasseistaan, sellainen tarvitaan valikoimaan kilpailukykyisellä hinnalla, muuten tarun lopputaputtelu Suomessa vain jatkuu...


    • Anonyymi

      500X on laadukas merkkituote. Retroauton ei tarvitsekaan ollakaan luokkansa edullisin. Esim. Auto motor und Sport -vertailussa vajaa vuosi sitten oli 500X Cross automaatti 150 hv vastassaan Opelin ja Seatin katumaasturit. Fiat oli näistä kallein. Perusmallin lähtöhinta 500X -mallilla on jopa melko edullinen.
      500X ja sisarmalli Jeep Renegade (joka on näistä vielä kalliimpi) ovat olleet alusta lähtien eli jo pian 6 vuotta todella menestysmalleja Euroopassa. Nyt on tullut nettiautoon myyntiin useita uusia 500X -malleja automaatilla ja tehokkaammalla 150 hv neloskoneilla.
      Itselläni on Tipo T-Jet farkku ja todella tyytyväinen olen siihen ollut. Kyydissä olijatkin kehuneet kuinka on hyvä hinta-laatusuhde. Voi toki moni kilpailija olla joiltain ominaisuuksiltaan parempikin, mutta luulen että tässä kokoluokassa moni yli 10 000€ kalliimpikin malli häviää Tipolle mm. sisätiloissa ja mukavuudessa.
      Tipo on todella tilava ja moottoritienopeuksillakin melko hiljainen. Tuulensuhinoitakaan ei yhtään kovemmissakaan nopeuksissa..
      T-Jet ei ole ihan taloudellisin mutta 120 hv tehollaan pärjää monelle tehokkaammallekin. Vääntää todella hienosti jo alhaisilla kierrosluvuilla ja hienostunut 4-sylinterisen ääni eikä mikään pörisevä 3-pyttyinen.
      Tässä Tipo T-Jet S-Design (2019) Saksan moottoritiellä, nopeus kovimmillaan taitaa olla 207 km/h.

      https://youtu.be/GP5UoqMV1Gg

      • Anonyymi

        500 X on muuten hyvä mutta taakse näkyvyys huono.
        Noita Tipoja odotan kyllä.


      • Anonyymi

        Retroauton ei tosiaan tarvitse olla luokkansa edullisin, mutta retroauto on samalla niin kapealle kohderyhmälle, että sellainen on kiva olla olemassa, mutta sillä ei puolusteta tai hankita markkina-asemaa.
        Automerkeillä on oma historiansa. Fiatin historian menestystarinat Suomessa ovat niitä samoja joita ne ovat olleet Italiassakin. Uno, Punto, Panda. Pieniä kaupunkiautoja halvalla. Usein aivan karvalakkivarustein. Punto on todella yleinen vielä liikenteessä ja näistä todella monen takaluukussa lukee "torino" = karvalakki, tai ei mitään = karvalakki, tai lukee "Cool"=ilamastoitu karvalakki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Retroauton ei tosiaan tarvitse olla luokkansa edullisin, mutta retroauto on samalla niin kapealle kohderyhmälle, että sellainen on kiva olla olemassa, mutta sillä ei puolusteta tai hankita markkina-asemaa.
        Automerkeillä on oma historiansa. Fiatin historian menestystarinat Suomessa ovat niitä samoja joita ne ovat olleet Italiassakin. Uno, Punto, Panda. Pieniä kaupunkiautoja halvalla. Usein aivan karvalakkivarustein. Punto on todella yleinen vielä liikenteessä ja näistä todella monen takaluukussa lukee "torino" = karvalakki, tai ei mitään = karvalakki, tai lukee "Cool"=ilamastoitu karvalakki.

        Fiat ei tosiaankaan ole huono auto, juuri Puntoja on tosi paljon vielä liikenteessä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      74
      4016
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3545
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      82
      3368
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      38
      2769
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1673
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1536
    7. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1154
    8. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1134
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1120
    10. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1061
    Aihe