Aasialainen pasilli riehu aekonnaa Lieksassaa...

Anonyymi

1957-59 vuosina se n.s. Aasialainen paeno meijät matalaks. Minäkkii saerastin sen tauvin. Tappo Suomessa monta tuhatta immeistä. Koko mualimassa melekkein neljä miljjoonnoo. Jotta onhan näetä ollu vaekka mitä pasillija, kaekennäkössii ötinkäessii, satiaeset ja muuttii. Mulla on ollu kaekki tauvit, vaen tuota kulukutaattii ei vielä. Minä ku en liiku mihinkkää.

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vai nii, vai sellaista oli. Ja sinusta tuli sen seurauksena tuollainen lotostaja, vai kuinka?

• Anonyymi

Olis esillon melekonen tauti, Siihen autto parraiten sisupastilli. Nykysin niitä ei ennee ole. Tauti levijää.

• Anonyymi

Se oli hirvvee taati, se Aasialaene. Minunnii isäukon veivät saerraallaa, ku kuumme hypähti yheäkin metässä tukinajossa yl neljänkymmenen.
      Ei ollunna anpulanssii. Hevosella tukkireillä kansakoulun opettajan luo, hällä ol Popeda ja sillä Liekssaan hourreissa veivät. Viikon kesti muata ja eiku tukinajjoon. Perhana.

• Anonyymi

Kyllä Wanhat Lieksalaiset muistaa Aasialaisen. Sen kanssa ei ollut leikkimistä. Jos oli kuumetta, mutta saattoi tulla myös holotna.

• Anonyymi

Muut ympärillä sairasti. Minnuun 9v penskkaan ei tarttunna. Nyt 70v kestänneen elämäni aekana oon influenssan sairastanu korkeinttaan viis kerttaa ja kahella kerralla männy keohkokuummeksi. Suapi nyt nähä mitenkä käöpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muut ympärillä sairasti. Minnuun 9v penskkaan ei tarttunna. Nyt 70v kestänneen elämäni aekana oon influenssan sairastanu korkeinttaan viis kerttaa ja kahella kerralla männy keohkokuummeksi. Suapi nyt nähä mitenkä käöpi.

Hilpara vastaus jäsenedut blogit julkaista oman maun mukaista palkkaa viikoksi antaa palautetta ja hissanmaik komu ja pienet lapset kotiin hissanmaik hissanmaik

• Jotkut työmaatkin pisti oven säppiin, kun väki oli aasialaisessa.

• Se oli todella kova tauti, ja hyvin monilla oli aika kovana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      606
      2456
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      413
      1965
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1830
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1468
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1446
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      65
      1339
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1194
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      22
      980
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      958
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      853
    Aihe