Raymarine C120 softan version palautus 4.30 versioon

Anonyymi

Kirjoitin aiemmin kesällä palstalle Raymarine C120 Classic MFD näytön ohjelmiston päivittämisestä 4.30 versiosta 5.16 versioon. Päivitys onnistui ja laite toimii hyvin, mutta karttakuvan ja tutkan päällekkäisnäyttö jäi päivityksessä pois. Huomasin sen kesällä eikä se silloin häirinnyt. Nyt syksyn pimenevissä illoissa ajellessa olen harmitellut sen puuttumista. Minusta pääekkäisnäyttö on parempi, koska sen saa koko näytölle. Raymarine poisti päällekkäisnäytön uusimmassa päivityksessä, josta kirjoitinkin jo aikaisemmassa jutussani tänne.
Onko kukaan palstan lukijoista päivittänyt ko. näytön softaa alaspäin versioon 4.30? Siinä versiossa tuo ominaisuus on. Päivitys tehdään aina omalla vastuulla ja yleensä menee hyvin uudempaan versioon päivitettäessä. Raymarinella ei ole alaspäin päivittämisestä mitään ohjetta ei tosin varoitusta ettei se onnistuisi.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri missään laitteessa takaisin päin asennus ei onnistu, koska päivityksessä tehdään tiedostomuutoksia.

      Mulla kyllä toimii violetti tutkakuva karttakuvan päällä,tosin on myös autopilotti, jolta tulee kompassitieto.

    • Anonyymi

      Minulla on Autohelm 6000 autopilotti joka on asennettu veneeseen tehtaalla. Se on tietääkseni myös Raymarinen valmistama. Tarkkaan en järjestelmää tunne, mutta minusta se saa suuntatiedon gps:ltä joka näkyy plotterilla, koska kun kytken autopilotin päälle, siinä näkyy led näytössä heti sama veneen kulkusuunta asteina kuin mitä plotterissa on. Olisikohan plotterissa joku asetus pielessä. Softan päivityksen jälkeen mm. näytöllä aikaisemmin näkyneet loki, suuntatieto jne. tiedot piti hakea asetuksista uudelleen. Tuon suuntatiedon kohdalla muistaakseni oli kolme vaihtoehtoa. Olisi pitänyt ottaa vaikka kuva ruudulta ennen päivitystä. Täytyy vielä selvitellä asiaa.

    • Anonyymi

      Googlasin vähän lisää tietoa netistä. Minulla taitaa olla järjestelmä, joka saa suuntatiedon Autohelm 6000 Fluxgate Compass laitteelta. Sellainen musta pallo löytyy veneestä ja on kytketty Autohelm laitteistoa ohjaavaan keskusyksikköön. Löysin ko. järjestelmän manuaalin veneestä. Täytynee perehtyä vähän tarkemmin noiden sielunelämään:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      466
      2853
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      40
      1345
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      51
      1191
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      33
      1156
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      162
      1131
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1071
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      97
      963
    8. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      60
      892
    9. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      39
      877
    10. Idän uskontojen viisaita tekstejä...

      ... luettuani tulin siihen tulokseen, että esim, sielunvaellusessa en halua syntyä satiaiseksi jonkun h...an perzeezeen.
      357
      794
    Aihe