Tekopyhyys loistaa

Anonyymi

"Älkää ruokkiko nettitrolleja. Ne vain lisääntyvät ja innostuvat jos niiden kirjoitteluihin puututaan" kirjoittaa eräs nikki Noja-tuolissa.

Nikki, joka eilenkin ensimmäisenä aloitti ruokinnan.

84

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ottakaa huomioon ikä. 80 . Se vie itsekrittisyyden. Voi estoitta kirjoittaa mitä vaan
      kun luulee olevansa "jumalan lahja" palstoille.

      • Anonyymi

        En nyt ihan laittaisi iän piikkiin. Ainakin ne kirjoittajat, jotka tiedän olevan 80 ovat hyvin maltillisia ja rauhallisia kirjoittajia. Eivät he ohjeista, neuvo, eikä määräile näissä kirjoituksissaan.


      • Anonyymi

        Etkö itse olekaan 80-vuotias? Kuitenkin tällä palstalla?


      • Anonyymi

        Minkä ikäinen olet?


    • Anonyymi

      Kyllä se niin on, että vastaamalla trollien kommentteihin ruokkii niitä. Vaikenemalla trollit hiljenee.

      Herää kysymys, että onko nämä kommentoijat riippuvaisia trolleista, koska uudestaan ja uudestaan palaavat kommentoimaan, oikomaan trollien tahallisesti vääristelemiä kirjoituksia.

      Taitaa olla molemminpuolista riippuvaisuutta torailuun.

      • Nyt kun on tätä luppoaikaa ruokin sinua 😁

        Jos käyt lähikaupassa ostat nauta-sikajauhelihaa, Et saa keskustelua aikaan, raportoit vain yhden jokapäiväisen kauppareissun.

        Jos kirjoitat käyneesi ruskamatkalla seitsemässä kaupungissa ja kerrot matkan tapahtumisista saat aikaan keskustelua. Se minkälaista keskustelua syntyy ei ole matkasta kirjoittajan säädeltävissä.

        Pitää osata lukea ennenkuin pystyy kirjoittamaan.


      • "Taitaa olla molemminpuolista riippuvaisuutta torailuun."
        kirjoittaa anonyymi tuossa ylempänä.
        Se ei ole totta ainakaan minun kohdaltani.
        Minua on usein syytetty että en vastaa kysymyksiin. Jos oletan että kysymys ei ole vilpitön, vaan pahalla tahdolla tehty, voin jättää vastaamatta, ei minulla ole mitään pakonomaista tarvetta selitellä aina sanojani.
        Kuitenkin olen sitä mieltä että selvät virheellisyydet on pakko oikaista, olipa ne tehty missä mielessä tahansa. Kuinka monta kertaa olemme todenneet että jos jonkunvalheen toistaa riittävän monta kertaa niin varomaton lukija alkaa mieltää sen totuudeksi?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Nyt kun on tätä luppoaikaa ruokin sinua 😁

        Jos käyt lähikaupassa ostat nauta-sikajauhelihaa, Et saa keskustelua aikaan, raportoit vain yhden jokapäiväisen kauppareissun.

        Jos kirjoitat käyneesi ruskamatkalla seitsemässä kaupungissa ja kerrot matkan tapahtumisista saat aikaan keskustelua. Se minkälaista keskustelua syntyy ei ole matkasta kirjoittajan säädeltävissä.

        Pitää osata lukea ennenkuin pystyy kirjoittamaan.

        "Pitää osata lukea ennenkuin pystyy kirjoittamaan.", totta kirjoitat.

        Täällä on usein ollut lause, että et taaskaan lukenut, mitä sinulle kirjoitettiin.

        (sinulle, ei nyt tarkoita sinua, korppis :)


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Nyt kun on tätä luppoaikaa ruokin sinua 😁

        Jos käyt lähikaupassa ostat nauta-sikajauhelihaa, Et saa keskustelua aikaan, raportoit vain yhden jokapäiväisen kauppareissun.

        Jos kirjoitat käyneesi ruskamatkalla seitsemässä kaupungissa ja kerrot matkan tapahtumisista saat aikaan keskustelua. Se minkälaista keskustelua syntyy ei ole matkasta kirjoittajan säädeltävissä.

        Pitää osata lukea ennenkuin pystyy kirjoittamaan.

        Mitäs keskusteltavaa missään matkoissa on, jos kirjoittaa vain jonkun kuppilan annoksensa soosin mausteita myöten. Hyvin usein juuri itse selostat ruoka ostoksiasi, miksi ne olisivat kiinnostavampia kuin muitten ruuan laitot. Eikä tuo kaupungista toiseen kaahaaminenkaan mitään vaikutusta tunnu tekevän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs keskusteltavaa missään matkoissa on, jos kirjoittaa vain jonkun kuppilan annoksensa soosin mausteita myöten. Hyvin usein juuri itse selostat ruoka ostoksiasi, miksi ne olisivat kiinnostavampia kuin muitten ruuan laitot. Eikä tuo kaupungista toiseen kaahaaminenkaan mitään vaikutusta tunnu tekevän.

        Mitäs kuules, jospa kertoisit omasta elämästäsi mukavan, keskustelua poikivan tapahtuman! Ajattelepas, kuinka palstan taso nousisi, jos ryhtyisit kertomaan monipuolisesti omasta elämästäsi, työstäsi, perheestäsi ja harrastuksistasi.
        Kuinka mielellämme lukisimmekaan mielenkiintoisesta elämästäsi.
        Olisi mielenkiintoa herättävä tieto, jos edes ilmoittaisit, oletko mies vai nainen.

        Oppisimme uuden tavan käsitellä omia elämämme tapahtumia, kun näkisimme, että arkistakin elämää voisi käsitellä uudella ja mielenkiintoisella tavalla.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Mitäs kuules, jospa kertoisit omasta elämästäsi mukavan, keskustelua poikivan tapahtuman! Ajattelepas, kuinka palstan taso nousisi, jos ryhtyisit kertomaan monipuolisesti omasta elämästäsi, työstäsi, perheestäsi ja harrastuksistasi.
        Kuinka mielellämme lukisimmekaan mielenkiintoisesta elämästäsi.
        Olisi mielenkiintoa herättävä tieto, jos edes ilmoittaisit, oletko mies vai nainen.

        Oppisimme uuden tavan käsitellä omia elämämme tapahtumia, kun näkisimme, että arkistakin elämää voisi käsitellä uudella ja mielenkiintoisella tavalla.

        Ei kai kukaan suhteellisuudentajun omaava tänne yksityiselämäänsä jaarittele.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Taitaa olla molemminpuolista riippuvaisuutta torailuun."
        kirjoittaa anonyymi tuossa ylempänä.
        Se ei ole totta ainakaan minun kohdaltani.
        Minua on usein syytetty että en vastaa kysymyksiin. Jos oletan että kysymys ei ole vilpitön, vaan pahalla tahdolla tehty, voin jättää vastaamatta, ei minulla ole mitään pakonomaista tarvetta selitellä aina sanojani.
        Kuitenkin olen sitä mieltä että selvät virheellisyydet on pakko oikaista, olipa ne tehty missä mielessä tahansa. Kuinka monta kertaa olemme todenneet että jos jonkunvalheen toistaa riittävän monta kertaa niin varomaton lukija alkaa mieltää sen totuudeksi?

        Puhutko/kirjoitatko itsestäsi muodossa ”olemme”?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan suhteellisuudentajun omaava tänne yksityiselämäänsä jaarittele.

        Ei vai? Mutta repostellaan sitten kuitenkin niitä, jotka sen tekevät. Osallistutte kuitenkin jatkuvilla kommenteilla?
        Kiinnostuksella seurataan muiden elämää.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Taitaa olla molemminpuolista riippuvaisuutta torailuun."
        kirjoittaa anonyymi tuossa ylempänä.
        Se ei ole totta ainakaan minun kohdaltani.
        Minua on usein syytetty että en vastaa kysymyksiin. Jos oletan että kysymys ei ole vilpitön, vaan pahalla tahdolla tehty, voin jättää vastaamatta, ei minulla ole mitään pakonomaista tarvetta selitellä aina sanojani.
        Kuitenkin olen sitä mieltä että selvät virheellisyydet on pakko oikaista, olipa ne tehty missä mielessä tahansa. Kuinka monta kertaa olemme todenneet että jos jonkunvalheen toistaa riittävän monta kertaa niin varomaton lukija alkaa mieltää sen totuudeksi?

        Ymmärrän, Paloma, tahtosi on puolustaa omaa itseäsi, sitä mitä oikeasti olet.
        Minulle se kuva sinusta on pysynyt, jonka sain 60 palstalla. Osuin ko. palstalle kiihkeimpiin keskusteluihin, kun pakolaistulva oli suurimmillaan. Sinulla oli vahvat näkemykset ja perustelit kannanottoihisi.
        Noissa keskusteluissa useimmiten pysyttiin asiassa, pieniä rönsyjä toki oli. Keskustelijoita oli mielestäni enemmän kuin nykyisin. Vaikka kuuma aihe kirvoitti kielenkantamat usein, niin siltikin ne sanalliset kipinät koskivat useimmiten aihetta, ei henkilöitä.

        Tokihan trollin/trollien käytös on muuttunut noista ajoista. Nyt "he" nappaavat ketjun parin kommentin jälkeen ja alkavat kuljettaa ketjua. "Luupilla" etsitään sana johon takertua ja siitä alkaa vääristely. Jos/kun kommentoit trollia, niin koko ketju sokeutuu. Toki muutama asiallinen kommentti sinne saattaa tulla, mutta ainakin oma mielenkiintoni ketjuun menee.
        Samoin nuo trollien tekemät varjoketjut sotkevat palstaa. Eipä kait niihin kukaan viitsi kommentoida kuin aloittaja itse.

        Niin, että minun mielestäni (voin puhua vain omasta puolestani) voisit luottaa siihen, että kuitenkin pääosa palstan lukijoista/kirjoittajista näkee sinut juuri sellaisena kuin olet eikä trollien vääristämän kuvan Palomana.

        Kommenttini n:o 2 tähän ketjuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, Paloma, tahtosi on puolustaa omaa itseäsi, sitä mitä oikeasti olet.
        Minulle se kuva sinusta on pysynyt, jonka sain 60 palstalla. Osuin ko. palstalle kiihkeimpiin keskusteluihin, kun pakolaistulva oli suurimmillaan. Sinulla oli vahvat näkemykset ja perustelit kannanottoihisi.
        Noissa keskusteluissa useimmiten pysyttiin asiassa, pieniä rönsyjä toki oli. Keskustelijoita oli mielestäni enemmän kuin nykyisin. Vaikka kuuma aihe kirvoitti kielenkantamat usein, niin siltikin ne sanalliset kipinät koskivat useimmiten aihetta, ei henkilöitä.

        Tokihan trollin/trollien käytös on muuttunut noista ajoista. Nyt "he" nappaavat ketjun parin kommentin jälkeen ja alkavat kuljettaa ketjua. "Luupilla" etsitään sana johon takertua ja siitä alkaa vääristely. Jos/kun kommentoit trollia, niin koko ketju sokeutuu. Toki muutama asiallinen kommentti sinne saattaa tulla, mutta ainakin oma mielenkiintoni ketjuun menee.
        Samoin nuo trollien tekemät varjoketjut sotkevat palstaa. Eipä kait niihin kukaan viitsi kommentoida kuin aloittaja itse.

        Niin, että minun mielestäni (voin puhua vain omasta puolestani) voisit luottaa siihen, että kuitenkin pääosa palstan lukijoista/kirjoittajista näkee sinut juuri sellaisena kuin olet eikä trollien vääristämän kuvan Palomana.

        Kommenttini n:o 2 tähän ketjuun

        !vahvat näkemykset ja perustelit kannanottoihisi"

        - perustelit kannanottosi -

        :)


    • Anonyymi

      Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. Tämä vanha sananlasku sopii tänne kuin nyrkki silmään. Ei kukaan ole toistansa parempi, luulo ei ole tiedon väärtti.

    • Anonyymi

      Trollit ilmaantuivat heti selittelemään. Siinä maha missä painitaan.

    • Anonyymi

      Trollikaksikko voisi alkaa meilaamaan toinen toisilleen,
      niin saisivat pienelle itsetunnolleen kipeästi kaipaamansa ylistystä,
      jota ei täältä tule
      loppumattomista ja epätoivoisista yrityksistä huolimatta.

      • Anonyymi

        Anonyymi 13:04. P a r a s analyysi koskaan. K i i t o s.


    • Anonyymi

      Kuten nyt taas alotuksesta humaa,
      täällä touhuaa joku sivistystasoltaan
      alhainen tyyppi,
      henkisesti rajoittunu itseään parempana pitävä tyyppi,
      suosrastaan naurettava tyyppi kehotuksineen ,
      ettei komentoitais toisten palstalaisten mielipiteitä , heh,

      eipä tarvi ihmietellä mikisi fiksumpi kirjoittaja onki poistunu palstalta,
      harvakseltaan komentoi juttuihin mielipiteitä,

      alottajalle, voisitko hieman ajatella muitaki kuin vain itseäsi, kiitos.

      • Anonyymi

        Eikö ollutkaan sinun alotus !


      • Anonyymi

        Nyt meni ulalle, miten aloittaja ajattelee itseään?


      • Anonyymi

        Itteeskö tarkoitat "sivístytasoltaan alhainen tyyppi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itteeskö tarkoitat "sivístytasoltaan alhainen tyyppi".

        En minä itseäni kun kahta trollaajaa tarkotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itteeskö tarkoitat "sivístytasoltaan alhainen tyyppi".

        Tarkotin vaa kuinka alas ihminen voikaan vajota kerjäämään kehuja
        ja kuinka paljon "häppää" se vaatii että jaksaa jatkuvasti kehua itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkotin vaa kuinka alas ihminen voikaan vajota kerjäämään kehuja
        ja kuinka paljon "häppää" se vaatii että jaksaa jatkuvasti kehua itseään.

        Ihminen voi olla niin sairaalloisen huomionkipeä, että kyllä se jaksaa itseään jaksaa kehua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ollutkaan sinun alotus !

        no etkö huomaa se rituliin alotoitus,

        täällä ei paljon muut tee alotuksia kuin rituliin
        ja hänen loistava lahjakuus on vielä vastailla ja kinastella itsensäkanssa ,
        pittää ketjua yllä kinatelemalla itsenssä kanssa, heh,
        moitii ja mollaa itsään ja sitten kommentoi itselleen,
        välillä kehuu ittensä maasta taivaaseen,
        ja kertoilee kalajuttujaan tosina, sun muuta hauskaa,
        taito se on seki .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä itseäni kun kahta trollaajaa tarkotin.

        Mielestäni trollaaminen on toisten asioidel eteenpäinviemistä,niinsanottua juoruamista.
        Jos joku haluaa kertoa oman elämänsä kulkuhistorian niin eikö se ole sallittavaa?
        Kumpi ja kampin tappeli,kumpi voitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni trollaaminen on toisten asioidel eteenpäinviemistä,niinsanottua juoruamista.
        Jos joku haluaa kertoa oman elämänsä kulkuhistorian niin eikö se ole sallittavaa?
        Kumpi ja kampin tappeli,kumpi voitti.

        Yksi vaivainen juoruakka on eri kuin trolli, vaikka yhteisiäkin piirteitä niillä voi olla.
        Trolli vääristelee kaiken tiedon, levittää disinformaatiota.
        Trollaamista käytetään enimmäkseen poliittisiin tarkoituksiin
        kuten maalittamista, mutta maalittamainen voi kohdistua kehen vain,
        joka halutaan jostain syystä mustamaalata.
        Vrt. Putini trollit
        Lue kirja Jessikka Aro: Putinin trollit


    • Anonyymi

      Trollikaksikko voisi alkaa meilaamaan toinen toisilleen,
      niin saisivat pienelle itsetunnolleen kipeästi kaipaamansa ylistystä,
      jota ei täältä tule
      loppumattomista ja epätoivoisista yrityksistä huolimatta.

      Sain arvostelun:
      P a r a s analyysi koskaan.
      K i i t o s.

      • Anonyymi

        Kirjamainonta tuolta toiselta trollilta tuottaa vain negatiivista huomiota.
        SITÄ kirjaa en halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjamainonta tuolta toiselta trollilta tuottaa vain negatiivista huomiota.
        SITÄ kirjaa en halua.

        Itselleen porsas kiusaa tekee kun purtilonsa kaataa.


      • Anonyymi

        Tämä kommentti ei ole analyysin kirjoittajalta.
        Kohde ilmeisesti luulee, että h ä n t ä k e h u t a a n siinä....?


      • Anonyymi

        anonyymi 5:02 joka et ole kommenttia kirjoittanut eli korppis, lue kommentti kolmeen kertaan, että ymmärrät mitä se tarkoittaa. Siinä e i kehuta sinua.


    • Anonyymi

      Pieni itsetunto eli alemmuudentuntoisuus teettää kaikenlaista.
      Pitää yrittää tehdä tavallisista asioistaankin jotain erikoista kun ei muuten
      tarpeeksi saa huomiota.

      • Anonyymi

        Huomioita, hyväksyntää ja kehuja jotkut hakee täältä. Tuloksetta. Ei jaksa terapoida tapausta joka ei parane koskaan. 60 :sta asti jos on ongelmia ollut, vanhemmiten tulee vain pahemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomioita, hyväksyntää ja kehuja jotkut hakee täältä. Tuloksetta. Ei jaksa terapoida tapausta joka ei parane koskaan. 60 :sta asti jos on ongelmia ollut, vanhemmiten tulee vain pahemmaksi.

        Ihminen lienee laumaolento ,miksi on pahasta,jos haluaa edes vähän hyväksyntää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen lienee laumaolento ,miksi on pahasta,jos haluaa edes vähän hyväksyntää?

        Vähän ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomioita, hyväksyntää ja kehuja jotkut hakee täältä. Tuloksetta. Ei jaksa terapoida tapausta joka ei parane koskaan. 60 :sta asti jos on ongelmia ollut, vanhemmiten tulee vain pahemmaksi.

        Kaikki olisi palstoilla hyvin, ellei olisi sitä YHTÄ, joka on vainonnut jo 15 v niitä KAHTA. Ihan ilman mitään syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki olisi palstoilla hyvin, ellei olisi sitä YHTÄ, joka on vainonnut jo 15 v niitä KAHTA. Ihan ilman mitään syytä.

        Sille kelpaa kiusaamisen kohteeksi kuka vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki olisi palstoilla hyvin, ellei olisi sitä YHTÄ, joka on vainonnut jo 15 v niitä KAHTA. Ihan ilman mitään syytä.

        Aah...
        Tämä mystinen ja salaperäinen, taustalla alituiseen vaaniva Tuhatkasvoinen...
        Aamusta iltaan, päivästä toiseen ja vuosikaupalla kymmenillä koneilla vainoava kansalainen.
        Hänelle kuuluisi oikeuden ja kohtuuden mukaan jo myöntää ainakin Ensimmäisen Ritarikunnan Hopearisti laakeriseppeleillä!

        Jos joku on noin sinnikäs, pitkäjännitteinen ja peräänantamaton virtuaalinen vihikoira, pitäisi vähintäänkin nostaa peruukkia hänen saavutukselleen.
        Ja teon arvostusta lisää vielä se, että jaksaa valvoa 24 tuntia vuorokaudessa ja silti sinnikkäästi juosta tyhjän perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sille kelpaa kiusaamisen kohteeksi kuka vain.

        Palsta-skitsoille kaikki ovat heidän työmaataan, niitä kiusattavia,
        vaikka he eivät erota ketään toisistaan.
        He luulevat, että heillä on yksi uhri ja heittelevät uhkauksiaan sinne tänne
        ympäriinsä kuin hoiperteleva juoppo: "Rukoilkaa ja itkekää,
        minä jatkan jyräämistäni". Sitten he kääntävät jutut nurinperin,
        ovatkin muka itse uhreja ja kaiken päälle kehuvat itseään maasta taivaaseen.


      • Anonyymi

        Joittenkin arkiset ja tavalliset asiat ja reissut on juhlallisempia ja huomionarvoisempia
        kuin toisten. Niistä pitää tehdä sensaatio ja ehkä ne ovatkin sensaatio kirjoittajalle itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joittenkin arkiset ja tavalliset asiat ja reissut on juhlallisempia ja huomionarvoisempia
        kuin toisten. Niistä pitää tehdä sensaatio ja ehkä ne ovatkin sensaatio kirjoittajalle itselleen.

        Ajattele! 7 kaupunkia Suomessa nähty, hotellissa yövytty ja ihan aamiaistakin syöty! Kyllä sitä kelpaa hehkuttaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele! 7 kaupunkia Suomessa nähty, hotellissa yövytty ja ihan aamiaistakin syöty! Kyllä sitä kelpaa hehkuttaa!

        Täytyy vaan yrittää ymmärtää.
        Kun itse pikkulapsena sai uudet housut tai leikkikalun, se oli jotakin sellaista, että nyt koko maailma on avoin.
        Samoin ensimmäinen tivolihattara, jaffapullo tai suosittu purukumi.

        Kun itselle kaikki kokemukset ovat uusia ja henkeäsalpaavia kokemuksia, niin totta Mooses se on kerrottava kaikille.
        Jossain voi olla parhaillaan joku, joka ei ole koskaan päässyt huoltoasemalle kahville ja pullaa syämään.

        Mutta juuri nyt ei kyllä tule heti ketään mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy vaan yrittää ymmärtää.
        Kun itse pikkulapsena sai uudet housut tai leikkikalun, se oli jotakin sellaista, että nyt koko maailma on avoin.
        Samoin ensimmäinen tivolihattara, jaffapullo tai suosittu purukumi.

        Kun itselle kaikki kokemukset ovat uusia ja henkeäsalpaavia kokemuksia, niin totta Mooses se on kerrottava kaikille.
        Jossain voi olla parhaillaan joku, joka ei ole koskaan päässyt huoltoasemalle kahville ja pullaa syämään.

        Mutta juuri nyt ei kyllä tule heti ketään mieleen.

        Se on kuitenkin yksinkertaisesta mielestä lähtenyttä vilpitöntä halua jakaa omia pieniä ilon aiheita toisille. Itse on niin kertonut. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Ihan kuin söisi kaksi munkkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuitenkin yksinkertaisesta mielestä lähtenyttä vilpitöntä halua jakaa omia pieniä ilon aiheita toisille. Itse on niin kertonut. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Ihan kuin söisi kaksi munkkia.

        Vilpitöntä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuitenkin yksinkertaisesta mielestä lähtenyttä vilpitöntä halua jakaa omia pieniä ilon aiheita toisille. Itse on niin kertonut. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Ihan kuin söisi kaksi munkkia.

        Itse on niin kertonut ?
        vrt. "Ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton ?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuitenkin yksinkertaisesta mielestä lähtenyttä vilpitöntä halua jakaa omia pieniä ilon aiheita toisille. Itse on niin kertonut. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Ihan kuin söisi kaksi munkkia.

        Se on hienoa, että köyhä meuvoo muita köyhiä, miten voi tyhjentää paskahuussin toisten metsiin ja ilmaisista roskalavoista väsätä terassin ja ruostuneen hylätyn ammeen käyttää pesupaikkana ulkona. Hyviä neuvoja myös painostukseen ja vaatimuseen, jotta pääsee ohi jonojen hoitoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy vaan yrittää ymmärtää.
        Kun itse pikkulapsena sai uudet housut tai leikkikalun, se oli jotakin sellaista, että nyt koko maailma on avoin.
        Samoin ensimmäinen tivolihattara, jaffapullo tai suosittu purukumi.

        Kun itselle kaikki kokemukset ovat uusia ja henkeäsalpaavia kokemuksia, niin totta Mooses se on kerrottava kaikille.
        Jossain voi olla parhaillaan joku, joka ei ole koskaan päässyt huoltoasemalle kahville ja pullaa syämään.

        Mutta juuri nyt ei kyllä tule heti ketään mieleen.

        On meitä muitakin, joilla on ihan mukavia matkoja tältäkin kesältä. Mökkireissuja, sukulaistapaamisia, irtipääsyä koronakaranteenista.
        Eristyksissä olleena osaa nauttia pienestäkin tuuletuksesta ja muiden seurasta.

        Onko mielestänne pahasta, jos on vielä ikäihmisenäkin iloinen ja vastaanottavainen uusille kokemuksille ja pystyy nauttimaan pienistäkin iloista?
        Monille yhteiset kokemukset läheisen ihmisen kanssa tuntuvat aina muistamisen arvoisilta.

        Mitä moitittavaa noin ihan yleisesti ottaen on siinä, että haluaa jakaa hyvää mieltään muiden kanssa.
        Perusteluja, pliis.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        On meitä muitakin, joilla on ihan mukavia matkoja tältäkin kesältä. Mökkireissuja, sukulaistapaamisia, irtipääsyä koronakaranteenista.
        Eristyksissä olleena osaa nauttia pienestäkin tuuletuksesta ja muiden seurasta.

        Onko mielestänne pahasta, jos on vielä ikäihmisenäkin iloinen ja vastaanottavainen uusille kokemuksille ja pystyy nauttimaan pienistäkin iloista?
        Monille yhteiset kokemukset läheisen ihmisen kanssa tuntuvat aina muistamisen arvoisilta.

        Mitä moitittavaa noin ihan yleisesti ottaen on siinä, että haluaa jakaa hyvää mieltään muiden kanssa.
        Perusteluja, pliis.

        Miksei jaa hyvää mieltään läheistensä kanssa kuten muut? Ei taida niitä läheisiä olla, kun niin korostaa joka tapaamista poikiensa kanssa ja halia pitää vastoin ohjeita. Sitten hyökkäsi haukkumaan, että muut ei pidä yhteyttä lapsiin kun ei niitä käpälöidä. Yksinäiseltä se vaikuttaa, pitkät ajat yksin mökilläkin ja se vieraskielinen vuokraisäntä paljon kotimaassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei jaa hyvää mieltään läheistensä kanssa kuten muut? Ei taida niitä läheisiä olla, kun niin korostaa joka tapaamista poikiensa kanssa ja halia pitää vastoin ohjeita. Sitten hyökkäsi haukkumaan, että muut ei pidä yhteyttä lapsiin kun ei niitä käpälöidä. Yksinäiseltä se vaikuttaa, pitkät ajat yksin mökilläkin ja se vieraskielinen vuokraisäntä paljon kotimaassaan.

        Mitä hemmettiä sulle nuo asiat sulle kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei jaa hyvää mieltään läheistensä kanssa kuten muut? Ei taida niitä läheisiä olla, kun niin korostaa joka tapaamista poikiensa kanssa ja halia pitää vastoin ohjeita. Sitten hyökkäsi haukkumaan, että muut ei pidä yhteyttä lapsiin kun ei niitä käpälöidä. Yksinäiseltä se vaikuttaa, pitkät ajat yksin mökilläkin ja se vieraskielinen vuokraisäntä paljon kotimaassaan.

        Ei täällä muut katso asiakseen kertoa minuutin tarkkuudella mitä ovat tehneet ja missä ovat käyneet.
        Ketä kenenkään yksityissasiat kiinnostaisivatkaan muita kuin sairaan uteliaita,
        ja siksi viisaat suojelevat itseään eivätkä niitä netissä tuntemattomille tilitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksei jaa hyvää mieltään läheistensä kanssa kuten muut? Ei taida niitä läheisiä olla, kun niin korostaa joka tapaamista poikiensa kanssa ja halia pitää vastoin ohjeita. Sitten hyökkäsi haukkumaan, että muut ei pidä yhteyttä lapsiin kun ei niitä käpälöidä. Yksinäiseltä se vaikuttaa, pitkät ajat yksin mökilläkin ja se vieraskielinen vuokraisäntä paljon kotimaassaan.

        Jos noin on, miksi kannat lisää kiviä kuormaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei jaa hyvää mieltään läheistensä kanssa kuten muut? Ei taida niitä läheisiä olla, kun niin korostaa joka tapaamista poikiensa kanssa ja halia pitää vastoin ohjeita. Sitten hyökkäsi haukkumaan, että muut ei pidä yhteyttä lapsiin kun ei niitä käpälöidä. Yksinäiseltä se vaikuttaa, pitkät ajat yksin mökilläkin ja se vieraskielinen vuokraisäntä paljon kotimaassaan.

        Sitten me oltiin niin kateellisia tuolle naisihmiselle, vai mitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hemmettiä sulle nuo asiat sulle kuuluu?

        No ei tosiaan kuulukkaan, siksi palstalle ei pitäisi tuollaisia omia ja muitten yksityisasioita suoltaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tosiaan kuulukkaan, siksi palstalle ei pitäisi tuollaisia omia ja muitten yksityisasioita suoltaa!

        Olet kuitenkin niin utelias, että luet ne.

        Itse en lukisi, jos noin alkaisi potuttamaan, kuin sinua.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Jos noin on, miksi kannat lisää kiviä kuormaan.

        Ei luonnevikaista pidä "ruokkia" kehumalla sitä perusteettomasti.
        Sehän alkaa luulla itsestään vielä enemmän ja tulee yhä hullummaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten me oltiin niin kateellisia tuolle naisihmiselle, vai mitä!

        Miten luonnehäiriöistä voisi kadehtia ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei luonnevikaista pidä "ruokkia" kehumalla sitä perusteettomasti.
        Sehän alkaa luulla itsestään vielä enemmän ja tulee yhä hullummaksi.

        Ruokit kivillä "luonnevikaista"?
        Kalevalassa ilkeä emäntä leipoi kiven Kullervon leipään. Kullervon puukko katkesi, ja hänestä tuli pahasti häiriintynyt ja luonnevikainen mies. Akseli Gallen-Kallela on maalannut hänestä taulun. Se on vaikuttava teos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä muut katso asiakseen kertoa minuutin tarkkuudella mitä ovat tehneet ja missä ovat käyneet.
        Ketä kenenkään yksityissasiat kiinnostaisivatkaan muita kuin sairaan uteliaita,
        ja siksi viisaat suojelevat itseään eivätkä niitä netissä tuntemattomille tilitä.

        . . . mutta on niitä, jotka taulukoivat minuutin tarkkuudella toisten tekemiset, hinnoittelevat terassin rakenteet ja laskevat matkanopeudet henkilön matkoista.

        Varmasti täällä jokaisella on omat syynsä pysyä palstoilla.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele! 7 kaupunkia Suomessa nähty, hotellissa yövytty ja ihan aamiaistakin syöty! Kyllä sitä kelpaa hehkuttaa!

        Ano 17:50 eilen
        Se on sensaatio hänelle itselleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ano 17:50 eilen
        Se on sensaatio hänelle itselleen.

        Ehtoo päivää😁

        Aamusta olet aloittanut ja kommenttejani odottanut. Sorry odotus, mutta makriina on onneksi pitänyt seuraa sinulle, kiitos makriina.

        Olin KAKS.ssa ohittelemassa jonoja ja kieltämättä sain huippupalvelua. Köyhät kyykkyyn, sanoisinko.

        Jatka, minä menen nyt kasvis-kaalikääryleitä lämmittelemään. On ne ihania oman pellon potuilla ja puolukkasurvoksella nautittuna.

        Syö sinäkin jotain muuta kuin heittelemiäni kommentteja niin jaksat iltaan asti.

        Ulkona on ihana aurinkoinen keli. Istuimme päiväteellä mökin laiturilla katsellen kimaltavalle järvelle. Laiturin yllä oleva haapa pudotteli keltaisia lehtiään. Koko laituri oli lehtimaton peitossa.

        Odotan viikonloppuun jolloin käyn ostamassa lehtipuhaltimen. Sillä on helppo puhallella lehdet portin pielessä olevaan lehtikompostiin. Terasseille ja räystäille on lehtipuhallin paras vaihtoehto.

        Käyn myöhemmin lukemassa ja ehkäpä annan lisää aiheita sinulle kehitellä uusia tarinoita minusta.

        Kivaahan se on eikös 😊


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ehtoo päivää😁

        Aamusta olet aloittanut ja kommenttejani odottanut. Sorry odotus, mutta makriina on onneksi pitänyt seuraa sinulle, kiitos makriina.

        Olin KAKS.ssa ohittelemassa jonoja ja kieltämättä sain huippupalvelua. Köyhät kyykkyyn, sanoisinko.

        Jatka, minä menen nyt kasvis-kaalikääryleitä lämmittelemään. On ne ihania oman pellon potuilla ja puolukkasurvoksella nautittuna.

        Syö sinäkin jotain muuta kuin heittelemiäni kommentteja niin jaksat iltaan asti.

        Ulkona on ihana aurinkoinen keli. Istuimme päiväteellä mökin laiturilla katsellen kimaltavalle järvelle. Laiturin yllä oleva haapa pudotteli keltaisia lehtiään. Koko laituri oli lehtimaton peitossa.

        Odotan viikonloppuun jolloin käyn ostamassa lehtipuhaltimen. Sillä on helppo puhallella lehdet portin pielessä olevaan lehtikompostiin. Terasseille ja räystäille on lehtipuhallin paras vaihtoehto.

        Käyn myöhemmin lukemassa ja ehkäpä annan lisää aiheita sinulle kehitellä uusia tarinoita minusta.

        Kivaahan se on eikös 😊

        Teidän Tekopyhäisyytenne!
        Rohkenen näin köyhänä ja kateellisena anoa suvaitsevaisuutanne asiaani koskien.
        Mainitsemanne köyhät kyykkyyn-tutkimus on meille maalaismoukille tuntematon tutkimusmenetelmä.
        Joutuuko siinä todellakin kirjaimelliseti kyykkimään?
        Onko yhden polven kyykky vai peräti molempien lumpioitten paukuttelu?

        Vanhana kivenpyörittelijänä varmasti ymmärsitte, että terveytenne ja varsinkin herkästi heiluva henkinen mielenlaatunne estää lehtipuhaltimen käytön.
        Varsinkin kaalin nauttiminen saa aikaan sellaisen efektin, että puhallin jää kirkkaasti kakkoseksi, kun peräpäästänne hallitsemattomasti purkautuva suolikaasu levittää haavanlehdet pitkin pihamaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän Tekopyhäisyytenne!
        Rohkenen näin köyhänä ja kateellisena anoa suvaitsevaisuutanne asiaani koskien.
        Mainitsemanne köyhät kyykkyyn-tutkimus on meille maalaismoukille tuntematon tutkimusmenetelmä.
        Joutuuko siinä todellakin kirjaimelliseti kyykkimään?
        Onko yhden polven kyykky vai peräti molempien lumpioitten paukuttelu?

        Vanhana kivenpyörittelijänä varmasti ymmärsitte, että terveytenne ja varsinkin herkästi heiluva henkinen mielenlaatunne estää lehtipuhaltimen käytön.
        Varsinkin kaalin nauttiminen saa aikaan sellaisen efektin, että puhallin jää kirkkaasti kakkoseksi, kun peräpäästänne hallitsemattomasti purkautuva suolikaasu levittää haavanlehdet pitkin pihamaata.

        Ano-Korpikirjailija pistää parastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano-Korpikirjailija pistää parastaan.

        ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano-Korpikirjailija pistää parastaan.

        Yks pöljä putos juonesta.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Jos noin on, miksi kannat lisää kiviä kuormaan.

        Täytyyhän sille kivenpyörittäjälle materiaalia järjestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano 17:50 eilen
        Se on sensaatio hänelle itselleen.

        Kyllä minäkin! Oon varmasti nähnyt 7 kaupunkia. Olen jopa asunut kolmessa. Eri aikoina. Minä olen telttaillut kuule ympäri Suomen koko perheeni kanssa monena kesänä. Olen ollut ihan Norjassa asti. Tiedätkö Norjan, se on maa tuossa Ruotsin Atlantin puoleisella sivulla, kuule.
        Kuule, minä olen tehnyt ihan oikeita remonttejakin kahdessakin asunnossa, poistanut vanhoja maaleja ja maalannut uusia. En halua selostaa sen tarkemmin. Olen myös maalannut aitan punamullalla. Voisin selostaa kyllä, miten olen kuokkinut perunapeltoa, ja istuttanut perunat.
        Olen kuule tyhjentänyt hyyskän alusen vuosikymmeniä ensi töikseni mökillä keväisin, kun miehen sisu ei siihen riittänyt.
        Olen ollut monessa hommassa eläissäni, mutta ikinä en ole ottanut tehtäväkseni jonkun ihmisen perässä kulkemisen, ivailun, mollaamisen ja nakertamisen. Olen yrittänyt näillä palstoillakin kirjoitella vähän siihen malliin, että voisin sanoa samat asiat ihan kasvotustenkin.
        Tiedätkö, minulle on herttaisen yhdentekevää, mitä teidän perässäkulkijoiden mielessä liikkuu, koska ette tiedä mikä on keskustelu.
        Huomasin tuolla jossakin, että mielestänne on merkillistä, että ketjuissa ollaan samaa mieltä asioista.
        Osoittaa, ettette tiedä keskustelun ja väittelyn eroa.
        Opetusvideoksi väittelystä sopisi esim. männä viikolla nähty Trumpin ja Bidenin välinen väittely.
        Korona taas innostuu, joten me ikääntyneet olemme vetäytyneet taas karanteeniin. On siis teilläkin aikaa istua aamusta iltaan koneella "keskustelemassa".
        Hauskaa lokakuuta vaan!

        Makriina ei kirj.


    • Anonyymi

      Rituliini on mukava persoona, hänellä on ollut suurempia vaikeuksia kuin
      monellakaan täällä. Vai onko joku muu menettänyt lapsiaan samalla tavalla ?

      Voi olla henkilöitä, jolle ei ole tapahtunut mitään vastaavaa,
      mutta he käyttäytyvät kuin älykääpiöt tajuamatta sitä itse,
      kun heillä on niin omahyväisen vääristynyt kuva itsestään,
      he ovat niin ylivertaisen suurenmoisia omasta mielestään.

      • Anonyymi

        Rituliinilla on ollut omat vaikeutensa, mutta jos niitä purkaa tänne palstalle puolitoista vuotta, niin hoitoon hänen on hakeuduttava, sillä kukaan "ventovieras" ei voi samaistua hänen tuskaansa, mitä hän nyt itse kokee.

        Onhan hänellä lapsia ja jopa lapsenlapsia, kuten tällä kuolleella pojallakin, joka tapettiin siellä Järvenpäässä, muta mitäs mummi? Hänen surunsa on vain se oikea, ei omaisten, siis perillisten, vaikka olisi oma lapsikin sairaanhoitaja lohduttamaan mummia.

        Mummihan vain ostaa saunakaljat "vieraalleen", joka tulee saunomaan hänen kansaan!?
        Onko vaikea arvata, että onko mies, vai nainen?

        Kimansa kullakin.D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rituliinilla on ollut omat vaikeutensa, mutta jos niitä purkaa tänne palstalle puolitoista vuotta, niin hoitoon hänen on hakeuduttava, sillä kukaan "ventovieras" ei voi samaistua hänen tuskaansa, mitä hän nyt itse kokee.

        Onhan hänellä lapsia ja jopa lapsenlapsia, kuten tällä kuolleella pojallakin, joka tapettiin siellä Järvenpäässä, muta mitäs mummi? Hänen surunsa on vain se oikea, ei omaisten, siis perillisten, vaikka olisi oma lapsikin sairaanhoitaja lohduttamaan mummia.

        Mummihan vain ostaa saunakaljat "vieraalleen", joka tulee saunomaan hänen kansaan!?
        Onko vaikea arvata, että onko mies, vai nainen?

        Kimansa kullakin.D

        Mitä se sinulle kuuluu, kuka Rituliinin vieras on ?
        Yritätkö rajoittaa hänen ihmisoikeuksiaan ?
        Muutama ystävällinen sana ei ole minkäänlainen rasitus mielestäni sanoa
        sille, joka niitä tarvitsee vaikka 10 vuotta.


      • Anonyymi

        itsekkö kehut itseäsi taas, kuten tavallista, hyvä rituliini jatka samaan malliin,, hihiiiiii,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itsekkö kehut itseäsi taas, kuten tavallista, hyvä rituliini jatka samaan malliin,, hihiiiiii,,

        Ano 12:40 Älä vainoharhaiseksi rupea sinäkin ! On ihmisiä, joilla on halua ja kykyä ymmärtää traagisista kokemuksista traumatisoitunutta ihmistä. Se on tosin harvinaista täällä. Onko niin vaikea uskoa, että löytyy joku joka haluaa aidosti kannustaa traumatisoitunutta ihmistä ?


      • Anonyymi

        Iha ollaan ETURIVI Eeva! ja kaveri on joku lintu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rituliinilla on ollut omat vaikeutensa, mutta jos niitä purkaa tänne palstalle puolitoista vuotta, niin hoitoon hänen on hakeuduttava, sillä kukaan "ventovieras" ei voi samaistua hänen tuskaansa, mitä hän nyt itse kokee.

        Onhan hänellä lapsia ja jopa lapsenlapsia, kuten tällä kuolleella pojallakin, joka tapettiin siellä Järvenpäässä, muta mitäs mummi? Hänen surunsa on vain se oikea, ei omaisten, siis perillisten, vaikka olisi oma lapsikin sairaanhoitaja lohduttamaan mummia.

        Mummihan vain ostaa saunakaljat "vieraalleen", joka tulee saunomaan hänen kansaan!?
        Onko vaikea arvata, että onko mies, vai nainen?

        Kimansa kullakin.D

        Kiitos kunniasta!
        Minutkin on ylättäen nostettu parravaloihin.
        Olen ollut kiireeinen,enkä ole edes paljoa nyrkkeihini sylkemään.
        No luojankittos,sinä rakas lähimmäiseni olet tehnyt sen.
        Syljet lähes päin kasvojani.

        Kerrohan sinä tuntematon suomalainen asiantuntijanani esiintyvä ihminen,mistä pursuaa toi mieletön vihasi,toi mieletön kiinnostuksesi imagoaani kohtaan?
        Olenko loukannut sinua jollaintavalla,kerro ihmeessä?
        Jos olen niin tehnyt,niin pyydän nöyrimmästi anteeksi.

        Kuinka minun ostamani saunakaljat voivat olla sinun päänsärkysi,sen haluaisin tietää.
        Minä olen vapaa ihminen,siis voin saunoa aivan vapaasti rantasaunassani miehen tai naisen kanssa,senhän sinä kaiketi fiksuna ihmisenä pystyt oivaltamaan.

        Anteeksi nyt vaan,mutta sinulle on tullut nyt neuroosi minun elämästäni.
        Hyvä rakas lähimmäinen,olen tietenkin hyvin otettu,että kannat huolta lähinmäisestä,mutta minä pärjään kyllä.
        Kiitos sinulle ja yritä nähdä amassakin ihminen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Iha ollaan ETURIVI Eeva! ja kaveri on joku lintu

        Nythän mä hoksasin!
        Jämsänäijä,se rengastettu selkälokki.
        Toi mielipide ansaitsee kymmenen pistettä.


      • En todellakaan ymärrä kuinka minut on siepattu
        ketjuun,jota en ole aloittanut.
        Nyt olen lähes polttoroviolla?
        Lukekaa hyvät mielipiteiden kommentoijat kuka on avannut ketjun ja mikä on keskusteluteema.
        On väärin ottaa kantaa jo kaadettuihin puihin,jos asianomainen kertoo metsänistutuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        itsekkö kehut itseäsi taas, kuten tavallista, hyvä rituliini jatka samaan malliin,, hihiiiiii,,

        Anteeksi?
        Kuka kehuu ja ketä?
        Hihihiiiii ja meilla kaikilla oli niin mukavaa
        Kerro ystävä hyvä olenko vienyt sinulta palstatilaa?
        Minä esiinnyn aina omalla nicilläni,joten kivat sulle


    • Anonyymi

      Kaikkihan on täällä hyvin kunnes palstan vauva-ikäinen tulee kiljumaan
      huomiota itselleen. Sille on pitäisi laittaa tutti suuhun kehumalla sitä,
      mutta kun ei ole kehumisen aihetta, se jatkaa huomion kiljumistaan.

      • Anonyymi

        Muut ovat onneksi kivoja ja heillä on mukavia juttuja.
        Sellainen henkilö on mukava, jonka maailma on laaja ja ajatukset laajalta alueelta.
        Itserakasta narsistia ei jaksa, joka puhuu tai kirjoittaa vain ja ainoastaan koko ajan omasta itsestään
        eikä tiedä mistään muusta mitään, ei pysty mistään keskustelemaan,
        kun ei ole sivistystä eikä seuraa asioita,
        luettelee vaan omia hommiaan ja kehuu itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut ovat onneksi kivoja ja heillä on mukavia juttuja.
        Sellainen henkilö on mukava, jonka maailma on laaja ja ajatukset laajalta alueelta.
        Itserakasta narsistia ei jaksa, joka puhuu tai kirjoittaa vain ja ainoastaan koko ajan omasta itsestään
        eikä tiedä mistään muusta mitään, ei pysty mistään keskustelemaan,
        kun ei ole sivistystä eikä seuraa asioita,
        luettelee vaan omia hommiaan ja kehuu itseään.

        Jos kehuu itseään eikä haulu toisia on ok, mutta jos haukuu toisia ei ole ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kehuu itseään eikä haulu toisia on ok, mutta jos haukuu toisia ei ole ok.

        Kuka jaksaa itsensäkehujaa ? Se on ällöttävää.


    • Anonyymi

      Omahyväisyys on tekopyhyyden serkku.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4964
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3257
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1395
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1235
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      71
      929
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe