Miten töihin lastensuojeluun tms?

Murmeli

En tiedä olenko oikealla alueella tätä kysymässä, mutta kiinnostus ja halu on kasvanut omien lasten myötä kouluttautua ja päästä töihin lastensuojelun pariin. Mitä kouluja pitäisi käydä, jokin sosiaalipuolen koulutus tms? Onko ammattikorkean puolella tai yliopistossa jotain linjoja? Eli haluaisin työskennellä pienten lasten ja nuorten parissa, esimerkiksi jossain huostaanottokeskuksessa, mutta tietoa alasta,koulutuksesta ja työmahdollisuuksista pitäisi ensin saada. Myöskin sijaisvanhemmuudesta olen kiinnostunut, siitä olenkin tietoa jo löytänyt.

4

3747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Sosionomit voivat tehdä työtä lastensuojelussa (suuntautuminen esim.varhaiskasvatus, lastensuojelu, sosiaalinen nuorisotyö)

• Koo

Itse olen tehnyt keikkaa lastensuojelulaitoksissa ja
      kovasti siellä tykätään sosionomi (amk):ista. Itse opiskelen loppusuoralla kyseistä tutkintoa pääaineena yhteisökuntoutus, sivuaineena lastensuojelu erityisnuorisotyö. Ja kovasti ollaan kehittämässä tietyillä seuduilla käytäntöä, jossa sos.tt ja sosionomi (amk) työskentelisivät työparina
      lastensuojelun sosiaalityössä. Ei muuta kuin tsemppiä sinulle valintaan ja hyvää kevättä! :)

• lastensuojelun sosiaalityön...

Hei Sinulle, joka olet kiinnostunut lastensuojelutyöstä. Itse olen korkeakoulututkinnon suorittanut VTM eli valtiotieteen maisteri. Mikäli haluat tehdä työtä lastensuojelussa, jossa tehdään huostaanottoja 16§:n mukaan ja kiireellisesti eli 18§:n mukaisesti, Sinulla on oltava ylempi korkeakoulututkinto.

Sosiaalityötä pääset lukemaan yliopistolle, jos suoriudut pääsykokeista. Kun minä hain Helsinkiin yrittäjiä oli 250 ja meitä otettiin 20. Pääsykokeet siis pitää mennä aika nappiin, joskin pisteitä saat myös yo-todistuksesta.

Jos olet todella kiinnostunut, lähde heti ostamaan pääsykoekirjaa ja valmentaudu kunnolla pääsykokeeseen, silloin yliopiston ovet avautuvat.

Tervetuloa sosiaalityöhön, joka on alipalkattu ja vastuullinen, mutta mielenkiintoinen työ.

• sosionomi

tosiasia on että sosionomi pääsee lähemmin kiinni asiakkaan arkeen ja lähelle asiakasta. huostaanotoon ei ole oikeutta mutta en kyllä itse sitä haluaisikaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      157
      2558
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe