Vikaa Zafiran ilmastoinnissa

zafiristi

Omistan Zafiran 1.8, vm 2000. Huomasin nyt ilmojen lämmettyä, että ilmastointi (manuaalinen) ei enää toimi. Talvella plus-keleillä käytin kyllä ilmastointia ohjeiden mukaan, mutta nyt ei tunnu mitään vaikutusta.

Aiemmin ilmastoinnin huomasi siitä, että tyhjäkäynnilla se kuormitti moottoria (kierrokset hieman kasvoivat, kun ilmastoinnin kytki päälle). Nyt ei ole enää edes tätä vaikutusta.

Mikä voisi olla vikana? Korjauksen hinta?

Muuten Zafira on kyllä toiminut loistavasti, ei valittamista.

7

1295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akakakaka

syttyykö valo mittaristoon kun kääntää virrat päälle, ja syttyykö valo nappiinnappiin ku painaa nappianappia

• Zafiristi

Joo, merkkivalot toimivat normaalisti. Ilmastointinappulan valokin syttyy nappulaa painettaessa. Mutta muutoin se tuntuu olevan aikalailla eloton.

• kakakak
        Zafiristi kirjoitti:

Joo, merkkivalot toimivat normaalisti. Ilmastointinappulan valokin syttyy nappulaa painettaessa. Mutta muutoin se tuntuu olevan aikalailla eloton.

freonit on kadonnu jonnekkiiiin. omegassa ei kompura käynnistyny ku oli järjestelmässä pikku vuoto jotakautta freonit valunu hiljalleen ulos

• Zafiristi
        kakakak kirjoitti:

freonit on kadonnu jonnekkiiiin. omegassa ei kompura käynnistyny ku oli järjestelmässä pikku vuoto jotakautta freonit valunu hiljalleen ulos

Vien autoa loppukuusta huoltoon, niin sitten näkee mikä on vialla. Voi olla, että freonit on pihalla. Toivottavasti ei hirmuisesti kirpaise lompakkoa.

• kakaakakak
        Zafiristi kirjoitti:

Vien autoa loppukuusta huoltoon, niin sitten näkee mikä on vialla. Voi olla, että freonit on pihalla. Toivottavasti ei hirmuisesti kirpaise lompakkoa.

täydennys 50€
        pikkuriikkinen vuoto tukkiintui paikkausaineella joka sisältyi hintaan

• Jeppe

Ajas Ooppelihuoltoon ja käske tarkastaa ilmastointilaitteen nesteet. Sama juttu kaikissa ilmastointilaitteissa, aika ajoin litkua lisättävä. Kun auto on jo 5-vuotias, voi litkut olla vähissä vaikka kuinka olisi talvella käytellyt.

• zafiristi

Käytin Zafiraa huollossa. Litkut oli pelkästään vähissä ja se esti ilmastointia toimimasta. Mitään vuotoja ei löytynyt. Pääsin sentään suht.koht. halvalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1600
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      124
      1125
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1081
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe