Liikaa maksettu palkka

Anonyymi

kuinka toimia tilanteessa jossa työnantaja maksaa liikaa palkkaa vaikka siitä ilmoittaa työnantajalle ja hän todentaa asian palkan maksusta että kaikki on ok. Muutaman maksetun palkan jälkeen sitten ollaan vailla takaisin liikaa maksettuja rahoja ASAP... ymmärrän että jos itse ei huomauta liiasta palkasta niin täytyy maksaa takaisin mutta jos on huomauttanut Ja asia tutkittu että kaikki hyvin...? Vähän sylettää maksaa takaisin rahoja jotka on jo remonttiin käytetty. Voitko auttaa? Vai vittuiletko vain..

5

844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet saanut palkankorotukset.

    • Anonyymi

      Ota yhteyttä liittoosi tai TE-palveluihin. Tämä asia tarvitsee asiantuntijaa, ettet itse joudu vaikeuksiin. Toivottavasti ilmoitiot asiasta sähköpostilla, että näkyy, että olet itse huomannut saman tien asian ja yrittänyt korjata? Tekstivisti ei yleensä riitä jos esim. menee oikeuteen asti, koska operaattorit poistaa tekstiviestit omista tiedoistaan aika nopeasti - joten todistettavaa tiedostoa ei ole.
      Ja jos kerta sinulla on varaa remonttiin niin luulisi, että olet liitossa ja on jokin järki tässäkin asiassa itselläsi. Työnantajallan on oikeus periä takaisin liiallinen palkka 5 vuoden ajalta siitä kun heillä on virhe tapahtunut, mutta heidän pitää sopia miten peritään osissa jos koko palkkaa ei työntekijältä löydy - etenkin silloin kun työntekijä on itse huomannut virheen ja siitä heille huomauttanut, mutta työnantaja ei ole toiminut ajoissa.

      Se, että ei ole todisteita missään, että itse olisit pitänyt huolen, tarkistanut tai ilmoittanut työnantajallesi tästä virheestä ja vain tuhlaillut menemään on oma soppansa. Aina kannattaa siis mennä ihan ammattilaisen puheille tästä tilanteesta, ettei itse tee vahingossa mitään mikä voidaan tulkita jopa rikokseksi.

      Täällä ei kukaan sinua osaa neuvoa ja auttaa miten omalla kohdallasi asian kanssa kannattaa tehdä vaan suoraan todisteiden kanssa tai jos niitä ei ole niin niitä ilman otat yhteyttä liittoon tai työkkäriin. Sinut ohjataan henkilölle, joka osaa hoitaa nämä asiat. Yleensä asia hoituu jollain tapaa työntekijän hyväksi, jos et ihan törkeä ole ollut asiaa käsitellessä ja toiminut muutekin asiallisesti.

      Siksi ei tännekään kannata levitellä työnantajasi ja sinun välisiä asioita, koska siinä on riskinsä, että vaikka olisit anonyymi niin silti voi tulla ilmi ja se taas ei tuo sinua mitenkään hyvään valoon tällaisten asioiden kanssa.

    • Anonyymi

      Työnantajalla on oikeus periä liikaa maksettu palkka takaisin elikkä kuitata sinun seuraavista tileistä, koska on selvästi riidatonta, että olet saanut liikaa palkkaa. Kerralla saa ottaa sen verran, että jäljelle jää ulosoton suojaosuus. Sinun kannattaa kuitenkin ihan heti ryhtyä neuvottelemaan siitä, minkä verran kustakin tilistä kuitataan. Ehdota, että maksat takaisin yhtä monessa erässä kuin sait liikapalkkaa. Jos haluat tietää enemmän, niin netistä löytyy asiallisia juttuja kun googlaat esim. liikaa maksetun palkan takaisinperintä tai työnantajan saatavan kuittausoikeus.
      Tässä yksi
      https://motiivilehti.fi/lehti/artikkeli/lakimies-vastaa-milloin-tyonantaja-saa-kuitata-saataviaan-tyontekijalta/

      • Anonyymi

        tässä erityispiirteenä se, että työntekijä on ilmoittanut asiasta heti, mutta palkanmaksu väärin jatkunut. Onko tällainen rahan pakkosyöttö tilille ihan ok? ajetaan tiukille ihan tarkoituksella kun työnantajan ja tilitoimiston toimesta kerrotaan, että kaikki on ok, se on sun rahaa, vassakuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tässä erityispiirteenä se, että työntekijä on ilmoittanut asiasta heti, mutta palkanmaksu väärin jatkunut. Onko tällainen rahan pakkosyöttö tilille ihan ok? ajetaan tiukille ihan tarkoituksella kun työnantajan ja tilitoimiston toimesta kerrotaan, että kaikki on ok, se on sun rahaa, vassakuu...

        Joskus sitä sattuu palkanlaskijoillekin erehdyksiä. Tässä laskija on selvästikin aluksi luullut, että ei ole tehnyt virhettä. Se ei kyllä yhtään auta työntekijää muuten kuin, että työntekijä voi tällaisessa tilanteessa onnistua neuvottelemaan sopivan maksuaikataulun vedoten siihen, että on ollut itse aktiivinen ja kertonut virheestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe