Hei,
osaako joku sanoa paljonko aulaemäntä voi pyytää palkkaa? ja minkälaista työtä?
aulaemäntä palkka?
23
12728
Vastaukset
- Sari
minimi 2300 euroa jolla kannattaa näin vaativaa hommaa yksityissektorilla tehdä. Itse saan 2500 e/kk.
- sgtsry
..olisko vähän liioiteltu tuo sun arvio! Palkat lähtee 1300 ylöspäin n. 2000 euroon asti riippuen kokemuksesta. Ehkäpä jossain isossa kansainvälisessä firmassa saa enemmän, kun älyää pyytää...
- Isäntä
Voi sinua, Sari-emäntä...living in a
fantasy-world?!
Typerä, vanhanaikainen nimitys "aulaEMAKKO" - toinen Sari
Isäntä kirjoitti:
Voi sinua, Sari-emäntä...living in a
fantasy-world?!
Typerä, vanhanaikainen nimitys "aulaEMAKKO"2300 hahahahah...
varmaan. itse olen sihteeri ja saan 1750 kk - tyhmän hommaa
siis aulaEMÄNNÄN työ on niin tyhmän hommaa ettei siitä makseta missään 1500 egee enempää verrattavissa puh.vaiht.työhön joka sekin vaativampaa
- sihteeri
toinen Sari kirjoitti:
2300 hahahahah...
varmaan. itse olen sihteeri ja saan 1750 kken ihmettele yhtään jos pukkaa paniikkinaurua, sillä palkkasi on tosi surkea tämän päivän sihteerin palkaksi! aulaemännätkin saavat siis enemmän.
- Markku K.
Meidän firmassa, itse rekrytoimani ammattitaitoinen aulaemäntä tienaa n.1450e/kk. Hänellä jo tosin on allaan useita työvuosia, joten työtehtävää aloitteleva voi suosiolla tyytyä pienempään palkkaan.
- oikein
sihteeri kirjoitti:
en ihmettele yhtään jos pukkaa paniikkinaurua, sillä palkkasi on tosi surkea tämän päivän sihteerin palkaksi! aulaemännätkin saavat siis enemmän.
ystäväni on aulaemäntänä ja hän saa 1300 € kuussa. Miten minulla voi sitten olla huonompi palkka kun aulaemännällä jos minulla on palkka 1750 € kk. PS. mitkä ihmeen paniikkinaurut, taitaa itelläs tulla ku et osaa laskee päässä.
- toinen sari
oikein kirjoitti:
ystäväni on aulaemäntänä ja hän saa 1300 € kuussa. Miten minulla voi sitten olla huonompi palkka kun aulaemännällä jos minulla on palkka 1750 € kk. PS. mitkä ihmeen paniikkinaurut, taitaa itelläs tulla ku et osaa laskee päässä.
Ja olen ollut vasta projektisihteerintyössä vuoden verran. Eli... se tulee vielä nousemaan!
- itse?
oikein kirjoitti:
minkähän alan sihteeri mahdat olla kun et pysy kärryillä edes näin yksinkertaisessa keskusteluketjussa?
väännetäänpäs sitten rautalangasta:
sari ilmoitti palkakseen 2500 euroa/kk.
vastasit (tai nauroit) sarille näin: "2300 hahahahah...varmaan. itse olen sihteeri ja saan 1750 kk."
siis kumman palkka on mielestäsi suurempi/ pienempi: sarin vai sinun?? voit käyttää laskinta!
p.s. ystäväsi 1300 euroinen ei ollut mukana tämän keskustelun palkkavertailussa, joten miten olisin voinut verrata sitä mihinkään edes päässä laskemalla???
p.p.s. palkkahan on työntekijän arvon mitta, ja elämässä saa vain sen minkä pystyy itselleen neuvottelemaan (sanoi sarasvuokin). - aika
itse? kirjoitti:
minkähän alan sihteeri mahdat olla kun et pysy kärryillä edes näin yksinkertaisessa keskusteluketjussa?
väännetäänpäs sitten rautalangasta:
sari ilmoitti palkakseen 2500 euroa/kk.
vastasit (tai nauroit) sarille näin: "2300 hahahahah...varmaan. itse olen sihteeri ja saan 1750 kk."
siis kumman palkka on mielestäsi suurempi/ pienempi: sarin vai sinun?? voit käyttää laskinta!
p.s. ystäväsi 1300 euroinen ei ollut mukana tämän keskustelun palkkavertailussa, joten miten olisin voinut verrata sitä mihinkään edes päässä laskemalla???
p.p.s. palkkahan on työntekijän arvon mitta, ja elämässä saa vain sen minkä pystyy itselleen neuvottelemaan (sanoi sarasvuokin).vertasin vaan palkkaa sgtsry:n viestiin, että sillai.
sillälailla voi laskea päässä. - olehyvä
aika kirjoitti:
vertasin vaan palkkaa sgtsry:n viestiin, että sillai.
sillälailla voi laskea päässä.sait varmaan hyvät kiksit tuosta "laske päässä" läpästä. idiootti.
- minttu123
Hain eilakaislan kautta aulaemännän paikkaa ja siellä sanottiin että palkka on 1500 -1600 €/kk
Itsellä n. 5 v:n työkokemus toimistotöistä. - aikamoinen emäntä
Aulaemäntä koristelee aulan ja toimii aulan koristuksena.
Tietenkin hän tietää kaiken kaikista ja kaikesta, puhuu puhelimessa, kirjoittaa tietokoneelle kaikkien kaikki tiedonannot ja tilastot, laskuttaa kaikkien kaikki laskut yhtä aikaa ja samalla
suunnittelee tulevan vuoden säästöjä oman työnsä osalta.
Aulaemäntä on myös työpaikan yleisterapeutti. Jos ei muita ole niin hyvässä kuin pahassa niin on ainakin aulaemäntä sama, jolle voi kertoa "kaiken". Aulaemäntä juoksuttaa myös vahtimestareita ja huoltohenkilökuntaa. Aulaemäntä ohjailee vieraita ympäri taloa. Aulaemäntä tietää kuka missäkin oli eilen, tulee olemaan tänään ja vielä huomennakin. Aulaemännän toimenkuva voi olla mitä vaan emoyhtiö tarvitsee.
Tietenkin aulaemäntä keittelee myös kahvit ja tiskaa samalla muidenkin kupit. Aulaemäntä etsii kadonneet tavarat ja henkilöt käden käänteessä. Aulaemäntä myös näkee seinien läpi kuka parkkeeraa väärään ruutuun ja tiedottaa oitis asiasta vahtimestarille, joka rientää laittamaan ikkunaan sakkolappua, koskapa kunta kerää nyt rahaa johonkin projektiin meiltäkin ja sanottu että näin pitää toimia.
No aulaemäntä hymyilee, vaikka oksennustautia on maanantaisin liikenteessä, joskus perjantaitkin menevät tautikierteissä joillakin. Aulaemäntä tietää, että kysymyksessä on aito sairaus, koskapa kaverin asioista ei puhuta.
Aulaemäntä koristelee aina juhlien tullen kaikkien vieraiden käyttämät kaikki tilat ja toivoo samalla, että näky miellyttäisi heitä kaikkia, etenkin pomoa.
No niin, meni vähän pitkäksi, mutta tätähän se on. Palkkaa saa sitten noin 1500 euroa netto per kuukausi, mutta mukavaa ja vaihtelevaa työtähän tämä on ja ihminen sopeutuu mihin vaan kun meinaa leipä loppua kaapista. Aulaemäntä voi toki olla jakkupuvussakin ja puhaltaa saippuapalloja jos tarve vaatii, eli rikkoa kuplia. Aulaemäntä ei koskaan voi mennä rikki, koskapa sen voi vaihtaa uuteen aulaemäntään jos se alkaa rupsahtaa.
Syynä voi olla sopimaton hymy väärässä paikassa asiakaspalvelutapahtumassa, sanoopi työnantaja ja ottaa ensi maanantaina punatukkaisen tilalle ruskeaverikön, koskapa se näyttää paremmalta noin imagoon nähden ja uudet työpuvutkin sopivat hänelle paremmin. Raskaaksi tulon mahdollisuutta tietenkään aulaemännällä ei ole, joten parempi valita ramboa elämäntapaa hallitseva otus.
Aulaemäntä on siis aika emäntä.- heko ehko
no, just noin!
Mutta kun aulaemännät suurimmaksi osaksi ovat jonkin monikansallisen yhtiön vuokratyöntekijöitä niin ei sitä palkkaa ihan järjettömästi voi pyytää, eikä oikeastaan voikaan pyytää, vaan työehtosopimusten mukaan mennään.
Tosin, kun olettaa että aulaemäntä antaa firmalle kasvot eli toivottaa vieraat tervetulleiksi, ottaa vastaan puhelut, on ensimmäinen henkilö jonka taloon tulija näkee ja useimmiten myös jonka kanssa kommunikoi, niin voisihan sitä jotain kauneudenhoitolisää palkan päälle pyytää!
Mun mielestä toi sun teksti oli kyllä aika tökeröä, ei ollenkaan mitään ammattitaitoisen ihmisen kuvaa anna se että luetellaan että se hymyilee, se keittää kahvit jne.
Joo, pärjäile! - heko ehko
heko ehko kirjoitti:
no, just noin!
Mutta kun aulaemännät suurimmaksi osaksi ovat jonkin monikansallisen yhtiön vuokratyöntekijöitä niin ei sitä palkkaa ihan järjettömästi voi pyytää, eikä oikeastaan voikaan pyytää, vaan työehtosopimusten mukaan mennään.
Tosin, kun olettaa että aulaemäntä antaa firmalle kasvot eli toivottaa vieraat tervetulleiksi, ottaa vastaan puhelut, on ensimmäinen henkilö jonka taloon tulija näkee ja useimmiten myös jonka kanssa kommunikoi, niin voisihan sitä jotain kauneudenhoitolisää palkan päälle pyytää!
Mun mielestä toi sun teksti oli kyllä aika tökeröä, ei ollenkaan mitään ammattitaitoisen ihmisen kuvaa anna se että luetellaan että se hymyilee, se keittää kahvit jne.
Joo, pärjäile!Toki, kun siis vaatimuksiin kuuluu kaunis ulkonäkö ja valkoiset hampaat, nuori ja nätti, niin joo, ei kai sitä voi noitten tehtävienkään listauksen juttujen kanssa muuta olla kuin hymyilee ja keittää kahvia ja tää sulta unohtu: Haisee - ei kun, tuoksuu hyvältä!
Toki sen minkä ehtii ja kehtaa juoksee tupakalla, että ne tuoksut on kyllä sitten kaikkea muuta kuin hyvät. - hankkikaa parempi
heko ehko kirjoitti:
Toki, kun siis vaatimuksiin kuuluu kaunis ulkonäkö ja valkoiset hampaat, nuori ja nätti, niin joo, ei kai sitä voi noitten tehtävienkään listauksen juttujen kanssa muuta olla kuin hymyilee ja keittää kahvia ja tää sulta unohtu: Haisee - ei kun, tuoksuu hyvältä!
Toki sen minkä ehtii ja kehtaa juoksee tupakalla, että ne tuoksut on kyllä sitten kaikkea muuta kuin hyvät.Hei, oikeesti, kouluttautukaa ja hankkikaa kunnon ammatti. Ei kukaan halua tuota työtä tehdä lopun elämäänsä, eihän? Niin ja tosiaan sen kauniin, iloisen ja hymyilevän ja älykkään blondin tilalle voidaan palkata se rumempi, finninaamainen brunette, joka ei osaa edes firman nimeä lausua oikein puhelimeen eikä koskaan hymyile edes, sopii ilmeisesti paremmin firman imagoon?
- suuret on luulot.
hankkikaa parempi kirjoitti:
Hei, oikeesti, kouluttautukaa ja hankkikaa kunnon ammatti. Ei kukaan halua tuota työtä tehdä lopun elämäänsä, eihän? Niin ja tosiaan sen kauniin, iloisen ja hymyilevän ja älykkään blondin tilalle voidaan palkata se rumempi, finninaamainen brunette, joka ei osaa edes firman nimeä lausua oikein puhelimeen eikä koskaan hymyile edes, sopii ilmeisesti paremmin firman imagoon?
Nyt sinä kyllä vedit väärän johtopäätöksen. En ole ruma finninaamainen brunette. Olen kuule koulutettu ihminen, mutta minua siis suoraan sanoen risoo tyypit, jotka näitä sihteerin töitä (juu, vastaanottohenkilö ei ole sihteeri) kuvaavat: sihteeri hymyilee, keittää kahvia ja näyttää hyvältä sekä haisee, ei kun tuoksuu hyvältä.
Tuollaiset kuvaajat eivät tiedä sihteerin töistä mitään!
Että sillai. Ja se on jo kuvaavaa, että respan työ on nykyään ISS:n tai jonkin muun vastuulla!
Kouluttautukaa - tuohon respan hommaan pääsee vaikka olis yo - eli ei tiedä esim. mistään sihteerin tehtävistä yhtään mitään, pistä kuule yo kirjoittamaan liikekirje suomeksi, englanniksi tai ruotsiksi!
Joo - hihihhhhiiiii, ja palkkaakin jo vuonna a ja o pitäs saada 2300 egee vähintään! Huisii!
- VanhaTekijä
Riippuu, oletko vartiointialan TESin mukaan töissä, ts. receptionisti vartijan lisenssillä. Silloin noudatetaan ainakin suurimmissa firmoissa TES 3:sta, joka on vajaa 1800 e brutto, siihen mahd. palvelusaikalisät, jotka ei paljon kyllä ole. Itse en lähtisi tätä työtä tekemään alle tuon. Jos hyvä lykky käy, kuten mulla kävi (pakko hehkuttaa) niin tästä on mahdollista edetä ns. toimihenkilötehtäviin ja tuolloin palkka on sen 2300e. Tosin, silloin toimenkuva on laajempi ja vastuullisempi assistenttityö, eikä vastaa enää "aulassa kökkimistä". ELI:älkää antako palkkojanne poljettavan MUTTA älkää myöskään torpatko työmahdollisuuksianne ylihinnoittelemalla itseänne heti alkuun.
- pois alalta vaan
Käytännössä sitä työtä ei tehdä useimmiten tuolla palkalla. Vartiointialan työsoppari mahdollistaa sen, että niitä työvuoroja laitetaan ma-pe a) joka päivä b) silloin tällöin c) esim. viikko tai kaksi ma-pe kaikkina päivinä töitä ja sitten viikko tai kaksi ei ollenkaan töitä d) vaikka on luvattu kokoaikaista töitä, niin oikeasti niitä töitä laitetaan muutama vuora per viikko d) vuoroja laitetaan sen mukaan sattuuko sun pärstä miellyttämään vai oletko joutunut työsyrjinnän/kiusaamisen kohteeksi. Yleensä noilla vartiointifirmoilla hommat kusee tuolla esimiestehtävissä, lähtien sieltä lähiesmiehestä aina sinne ylempään tahoon asti, Hyvä veli-verkosto, pärstäkerroin ja suhteet ne ratkaisee. Tuo ala myös kerää tietynlaisia ihmisiä, sellaisia, jotka vähänkin valtaa saatuaan rupeavat siellä kiusaamaan alaisiaan.
Eli tiivistettynä hyvin usein ja varsinkin aulakohteissa nettopalkka jää siihen 30-1200 per kuukausi. Sillä summalla kannattaisi olla jo työtön työnhakija. Monesti myös houkutellaan lupaamalla kokoaikaista työtä toistaiseksi, mutta todellisuus on toinen, tarve on muutamaksi kuukaudeksi ja siten laitetaan koeajalla pihalle tai sitten teetetään vajaata viikkoa.
Vuokrafirmojen kautta kannattaa mennä töihin mielummin, maksamaan lhtöpalkaksi n.1800-1900 ellei jopa yli pari tonnia brutto ja se palkka on kuukausipalkka, ei ole sidottu tehtyihin tunteihin.
Aulaemäntä on yleensä vain firman keulakuva. Riippuu tietty asiakkaasta mitä muuta haluavat teettää aulaemännällä. Monet asiakkaat myös tämän aulaemännän työn (varsinkin jos olet vartiointifirman kautta) yrittävät jälkikäteen saada sinua töihin, aivan alihinnoiteltuna ja väärin perustein. Eräskin firma etsiii etsimällä mukamas mahdollsimman tyhmiä työnteiköitä, joille ei pidä maksaa yhtään mitään ja joka ei tiedä oikeuksistaan. Vuokrafirmoista myös sellaista kokemusta, heti kun on vuokrafirman listoilla, niin heti alkavat puhelinmyyjät soitella. Eli tietoja myydään puhelinmyyntifirmoille.
En mymmärrä muutenkaan kuka oikeasti haluaa olla kahvinkeittäjä koko lopun elämäänsä. Ei tsiisus mikä ammatti.
- Kaneli
Niin ja sitten on aula-emäntiä jotka ovat töissä yrityksissä joissa heillä on ihan arvostettu asema eikä heidän tarvitse olla kahvinkeittäjiä tai näyttää nätiltä. Minä hoidan myyntiä. markkinointia, laskutusta, postitusta, puhelinvaihdetta ja autan toki asiakkaita heidän päivittäisissä ongelmissa, mutta ei minun tarvitse kenenkään tiskejä siivoilla tai olla kenenkään juoksutyttönä. Minulla on erittäin arvostettu olo siinä mitä teen ja se näkyy myös palkassani, yritykset arvostavat oikeasti hyvää asiakspalvelua ja tietävät etteivät siihen pysty ihan jokainen kadun tallaaja.
- Piäjohtaja
Oma aulaemäntäni tienaa n. 3000 eur/kk, mikä pitää sisällään asunto- ja autoedun.
Tosin "emäntä" on virolainen, melko näpsäkkä sellainen...Auto siis Virosta, autovero 0%, ja verotusarvo virolaisittain alhainen.
Muutama päivä kuussa oleskellaan Suomessa ja loput pääkonttorilla Tallinnassa...siellä "asuntoetu" osoitteessa.
Hauskaa meillä on ja vaimokaan ei "epäile" mitään, kun mies on käy mielellään Viron puolella hoitamassa verotuksen kuntoon... - Aivanjoo
Ja sitten piäjohtaja heräsi sieltä pohjoisavolaisesta peräkammarista äidin keittämälle aamupuurolle.....:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391