Vuosi sitten istutetut idänvirpiangervot ovat viettäneet 1. kesän pihallamme ja ovat kasvaneet pituutta n. metrisiksi ja kukkivatkin jonkin verran. Elokuussa niihin tuli toukka, joka ahmi suuren osan lehdistä niin, että osaan varsista jäi vai muutamia lehtiä tai sitten kokonaan lehdettömiä oksia. Ne kuitenkin jatkoivat kasvuaan, mutta nyt sitten pudottavat lehtiä (kauniin keltaisia ja punaisia). Ilmeisesti (vihreä) toukka ei ole kuitenkaan täysin tuhonnut kasvia, oletan.
Mutta leikataanko pensasta nyt syksyllä vai vasta keväällä ja kokonaan alas vai harventaen, jotta saataisiin ensi vuonna kukkimaan ja kasvamaan vielä lisää pituutta ?
Kiitos vastauksista !
T. Puutarhurikokelas
Idänvirpiangervon leikkaus ?
Anonyymi
1
188
Vastaukset
- Anonyymi
Leikkaa keväällä kuolleet varret pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2119118
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265788- 554762
- 964716
- 633705
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743423- 513376
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262896Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502772- 432671