Taas kakkosen keskusteluissa tuli esiin nuo tuntikausien jonot, muillakin kuin rekoilla. Onko joku viime vuosina joutunut jonottamaan tunteja. Itselläni on nyt neljäs vuosiviisumi menossa ja käyn Venäjällä useammin, kuin kerran kuussa. Onko minua kohdannut joku uskomaton onni, kun en ole tuntien jonoihin törmännyt kuin kahdesti koko aikana ja tunninkin jonotukisia on kertynyt ehkä kourallinen. Näissäkin on usein ollut selkeä syy. (Liikenneonnettomuus rajojen välillä, lippulappu käytännön uudistus jne)Olen kyllä mahdollisuuksien mukaan yrittänyt välttää vahdinvaihto aikoja, vaikka nykysin tuntuu liikenne kulkevan silloinkin. Enemmän olen kokenut jonotusen haittaavan Suomen tullissa.
Tuntikausien jonot
52
5030
Vastaukset
- itämatkaaja
viime aikoina ei Vartiuksessa ole ollut tuntien jonoja.perjantaisin Suomesta Venäjälle mennessä klo:17-20 rajojen välissä voi joutua tunnin jonottamaan,Sunnuntai iltapäivän jonot ovat loppuneet koska Suomalaisia ei käy enään vain bensa matkalla rajan takana,syy vakuutus autolle.mutta vielä pari vuotta sitten Sunnuntai iltapäivästä joutui helposti jonottamaan Venäjältä Suomeen 2-3 tuntia.ps.on vaan taitavia "tekemään" jonon Venäjän tulliin.nimittäin samat autot ajavat Suomen tullin läpi muodostamatta jonoa.
vuosia sitten oli vaalimaallakin 7 h tunnin jonoja neukkulaan päin mutta ei enään.nykyään ne jonot on suomen tullissa!
- huhhuhh
Eipähän tule tänne ihan mitä sattuu skeidajengiä ja kamaa!
- Itähuhuilija
huhhuhh kirjoitti:
Eipähän tule tänne ihan mitä sattuu skeidajengiä ja kamaa!
Helvetin kiva, kun lukea välillä näitä omakohtaisia kokemuksia, ettei ihan arvailujen varassa tarvitse olla.
"Eipähän tule tänne ihan mitä sattuu skeidajengiä ja kamaa!"
Siis miten jonotusaika vaikuttaa tuon sikajengin tai kaman tulemiseen ??? Ei mitenkään. - se tarkoittaa
Itähuhuilija kirjoitti:
Helvetin kiva, kun lukea välillä näitä omakohtaisia kokemuksia, ettei ihan arvailujen varassa tarvitse olla.
Siis miten jonotusaika vaikuttaa tuon sikajengin tai kaman tulemiseen ??? Ei mitenkään.sitä että Suomen tullissa porukka tarkastaa niitä maahan saapuvia ajoneuvoja jolloin niitä jonoja voi syntyä.
Ja eikös se niin ole että matkailu venäjälle on ihan vapaaehtoista, eli ei kukaan Huhuiliaakaan pakota jonottamaan. - Itämatkaaja
se tarkoittaa kirjoitti:
sitä että Suomen tullissa porukka tarkastaa niitä maahan saapuvia ajoneuvoja jolloin niitä jonoja voi syntyä.
Ja eikös se niin ole että matkailu venäjälle on ihan vapaaehtoista, eli ei kukaan Huhuiliaakaan pakota jonottamaan.Jonojen pituus suomen tullissa ei liity mitenkään tarkastushalukkuuteen. Vapaaehtoista toki, keskustelu nytkähti siitä, kun aina puhutaan tuntikausien jonoista ja osoitellaan syyttävästi Venäjälle. Siellä homma toimii, ainakin Torjanovkassa.
- ne jonot
Itämatkaaja kirjoitti:
Jonojen pituus suomen tullissa ei liity mitenkään tarkastushalukkuuteen. Vapaaehtoista toki, keskustelu nytkähti siitä, kun aina puhutaan tuntikausien jonoista ja osoitellaan syyttävästi Venäjälle. Siellä homma toimii, ainakin Torjanovkassa.
...Suomen puolella sitten johtuu. Kerrohan sekin koska näytät olevan asiantuntija.
Eikö siellä porukka osaa riittävän nopeasti leimata passeja vai ? Pakkohan sille asialle jokin looginen syy on löytyä. - Veikkaaja2005
ne jonot kirjoitti:
...Suomen puolella sitten johtuu. Kerrohan sekin koska näytät olevan asiantuntija.
Eikö siellä porukka osaa riittävän nopeasti leimata passeja vai ? Pakkohan sille asialle jokin looginen syy on löytyä.Suomi on EUn ulkorajalla. EUhun pyrkii kaikenlaista onnenonkijaa ns. tavallisten matkailijoiden ja liikeväen joukossa. Jos Suomessa tulli tökkii niin olisiko syynä juuri tuo? Mutta tämä oli vain veikkaus.
- huhhuhh
Itähuhuilija kirjoitti:
Siis miten jonotusaika vaikuttaa tuon sikajengin tai kaman tulemiseen ??? Ei mitenkään.Eipähän sentään ajella sisään ja ulos ilman kontrollia. Jono on hyvä merkki siitä, että on jokin hyvä syy jonottaa. Vai mitä Venäjänkävijät?
- Itämatkaaja
ne jonot kirjoitti:
Eikö siellä porukka osaa riittävän nopeasti leimata passeja vai ? Pakkohan sille asialle jokin looginen syy on löytyä.Että väärinkäytösten takia irtisanottujen tilalle ei ole saatu kunnollisia tullimiehiä. Tullin liiasta tarkkuudesta jonot ei ainakaan johdu, siillä yhden käden sormin voin laskea kerrat, kun olen nähnyt tullimiehen autoa tarkastamassa. Suomen tullin toiminta eroaa Venäläisten virkaveljien työskentelystä siinä, että kun ruuhkaa alkaa kertyä venäläiset lisäävät ukkoja koppeihin, mutta suomalaisilla on käytössä vain se yksi ja sama kaista vaikka hienot ja kalliit eurokaistat ovat vieressä tyhjiltään. Tuntikausien jonotuksesta Suomenkaan rajalla ei ole viimeaikoina tarvinnut kärsiä.
- Itä huuilija
huhhuhh kirjoitti:
Eipähän sentään ajella sisään ja ulos ilman kontrollia. Jono on hyvä merkki siitä, että on jokin hyvä syy jonottaa. Vai mitä Venäjänkävijät?
Tähän astihan olet ollut sitä mieltä, ettei Venäjällä ole mitään jonottamisen arvoista.
- se...
Itämatkaaja kirjoitti:
Että väärinkäytösten takia irtisanottujen tilalle ei ole saatu kunnollisia tullimiehiä. Tullin liiasta tarkkuudesta jonot ei ainakaan johdu, siillä yhden käden sormin voin laskea kerrat, kun olen nähnyt tullimiehen autoa tarkastamassa. Suomen tullin toiminta eroaa Venäläisten virkaveljien työskentelystä siinä, että kun ruuhkaa alkaa kertyä venäläiset lisäävät ukkoja koppeihin, mutta suomalaisilla on käytössä vain se yksi ja sama kaista vaikka hienot ja kalliit eurokaistat ovat vieressä tyhjiltään. Tuntikausien jonotuksesta Suomenkaan rajalla ei ole viimeaikoina tarvinnut kärsiä.
...että kalliit eurokaistat ovat tyhjilläään tullin vika on? Yleensä niihin koppeihin tarvitsee rajavartijan paukuttamaan leimaa.
Ehkä rajavartijoilla on miespula jonka takia ei riitä miehiä sinne asti, paha sanoa kun en tiedä. - Itämatkaaja
se... kirjoitti:
...että kalliit eurokaistat ovat tyhjilläään tullin vika on? Yleensä niihin koppeihin tarvitsee rajavartijan paukuttamaan leimaa.
Ehkä rajavartijoilla on miespula jonka takia ei riitä miehiä sinne asti, paha sanoa kun en tiedä.Aika usein puheissa yleistetään koko rajavyöhykkeen toiminta tullin puuhasteluksi. Liikennevirtaa tosiaan ohjailee rajavartiosto. Tullin kanssa harvoin Suomen rajalla joutuu mihinkään tekemisiin.
- oletpa viisas
Itämatkaaja kirjoitti:
Että väärinkäytösten takia irtisanottujen tilalle ei ole saatu kunnollisia tullimiehiä. Tullin liiasta tarkkuudesta jonot ei ainakaan johdu, siillä yhden käden sormin voin laskea kerrat, kun olen nähnyt tullimiehen autoa tarkastamassa. Suomen tullin toiminta eroaa Venäläisten virkaveljien työskentelystä siinä, että kun ruuhkaa alkaa kertyä venäläiset lisäävät ukkoja koppeihin, mutta suomalaisilla on käytössä vain se yksi ja sama kaista vaikka hienot ja kalliit eurokaistat ovat vieressä tyhjiltään. Tuntikausien jonotuksesta Suomenkaan rajalla ei ole viimeaikoina tarvinnut kärsiä.
Ensinnäkin.... tulli EI hoida passintarkastusta vaan rajavartiosto. Kaistojen auki olot ja kiinni laittamiset hoitaa tätäen rajavartiosto. Toiseksi... minä en ainakaan ole kuullut että suomen tullista olisi ketään potkittu pois väärinkäytösten takia ainakaan viimeiseen viiteen vuoteen!
- niin kauan?
oletpa viisas kirjoitti:
Ensinnäkin.... tulli EI hoida passintarkastusta vaan rajavartiosto. Kaistojen auki olot ja kiinni laittamiset hoitaa tätäen rajavartiosto. Toiseksi... minä en ainakaan ole kuullut että suomen tullista olisi ketään potkittu pois väärinkäytösten takia ainakaan viimeiseen viiteen vuoteen!
Onko siitä todella jo niin kauan?
niin kauan? kirjoitti:
Onko siitä todella jo niin kauan?
Megin kerran kurvailtiin Kopeikalla Vaalimaan tulliin ja tulli miehet siinä vitsikkääksi heittäyty, et Terijoen kaalisilppurihan se siinä.
No mege tietty, et niin on ja velaton, et niikun rahaa riittää kaljaan ja tupakiinkin kaupasta, eikä tartte katumusroskiksesta niitä noukkia niikuin teikäläisillä on tapana.- josif aadolf
marko135kg kirjoitti:
Megin kerran kurvailtiin Kopeikalla Vaalimaan tulliin ja tulli miehet siinä vitsikkääksi heittäyty, et Terijoen kaalisilppurihan se siinä.
No mege tietty, et niin on ja velaton, et niikun rahaa riittää kaljaan ja tupakiinkin kaupasta, eikä tartte katumusroskiksesta niitä noukkia niikuin teikäläisillä on tapana.Kylläpä olet vitsikäs.... HOHHOHOHOHO. Kumminkin oot paska housussa kun on se yks pakollinen lituskapullo rintataskussa. Lituskakin on vain sen takia ett voit kertoo työttömille kommari kavereilles miten sä oot kova jannu kun uskallat salakuljettaa viinaa tullimiesten ohi! Sä siellä uskalla mitään sanoo, SE ON VARMA!
- huhhuhh
Itä huuilija kirjoitti:
Tähän astihan olet ollut sitä mieltä, ettei Venäjällä ole mitään jonottamisen arvoista.
...sitä mieltä, ettei länsimaalaiselle siellä ole mitään jonottamisen arvoista.
Venäläisten kyllä kannattaa jonottaa siellä appelsiineja ja pääsyä länteen.... - E.G
huhhuhh kirjoitti:
Venäläisten kyllä kannattaa jonottaa siellä appelsiineja ja pääsyä länteen....Tukihan jo turpasi vihdoinkin!!!
- Itä huhuilija
huhhuhh kirjoitti:
Venäläisten kyllä kannattaa jonottaa siellä appelsiineja ja pääsyä länteen...."Jono on hyvä merkki siitä, että on jokin hyvä syy jonottaa."
Voiko tuon paremmin sanoa. - huhhuhh
Itä huhuilija kirjoitti:
"Jono on hyvä merkki siitä, että on jokin hyvä syy jonottaa."
Voiko tuon paremmin sanoa.Itseäni lainaten mitään muuta järkeenkäypää syytä jonottaa siellä ei olekaan.
- huhhuhh
E.G kirjoitti:
Tukihan jo turpasi vihdoinkin!!!
Tukipa itse omasi, durakki!
huhhuhh kirjoitti:
Tukipa itse omasi, durakki!
Taitaa ollakin vanha Lenigradin kävijä, kun on oppinut ihan käytännön venäjää,ns. sukkahousumies....
- Itäjonoton
huhhuhh kirjoitti:
Itseäni lainaten mitään muuta järkeenkäypää syytä jonottaa siellä ei olekaan.
Ei ole minusta jonottamisen arvosta. Eräässä arabimaassa katseltiin, kun miehet jonottivat hyvän perään, maksullisen. Päätellen jonon pituudesta ja suoritettavan palvelun oletettavasta kestosta viimeiset seisoivat tunteja. Sen täytyi olla hyvää. Samalla kadulla olisi päässyt jonottamattakin useimpiin vastaaviin, eikä tavara pilaantunelta näyttänyt sielläkään. Palatkaseni alkuperäiseen aiheeseen. Ketju alkoi siitä, että missä ne tuntikausien jonot on joista aina puhutaan. Sekin selvisi. Historiassa.
- Torfjanovkasta
Keskustelu levisi ihan kuin Hujasen eväät.
Mutta muistan erään reissun Venäjällä. Olin palaamassa Viipurin suunnasta. Venäjän tulliin ei päästetty ketään moneen tuntiin. Liikenne oli aivan hiljaista. Venäjän puolellekaan ei tullut ajoneuvoja. Vihdoin pääsimme Venäjän tulliin, sielläkin oli aivan hiljaista. Suomen tullissakin oli aivan rauhallista. Mutta Suomen puolella oli sitten mieletön ajoneuvoruuhka. Ajoneuvoja oli monessa rivissä Venäjän suuntaan, Suomeen päin saattoi ajaa hyvin kapeaa käytävää hitaasti jurraten. Kaikki eivät uskaltaneet lähteä edes ajamaan niin kapeaa käytävää pitkin. Kolhujakin oli sattunut.
Ihmettelimme suuresti, mistä oikein oli kysymys. Sitten huomasimme, että vastaantulevat ajoneuvot olivat pääsiassa Venäjälle meneviä uusia tuontiautoja. Joku oli jumittanut suuren maasturin keskelle ruuhka (ilmeisesti pieni kolari) ja vierestä oli sitten kiilanneet molemmin puolin, niin ettei kukaan voinut enää liikkua mihinkään. Ruuhkaa oli kilometrikaupalla, eikä kukaan ohjannut liikennettä. Hieman myöhemmin tuli vastaan pari suomalaista poliisiautoa selvittämään tilannetta.
Olisikohan ollut joku erityinen määräaika näiden Venäjälle vietävien autojen kanssa? Pitikö ne viedä juuri sinä päivänä ennen puoltayötä? Tiedä siitä sitten. - Matkaaja
Kostamuksessa viikonloppuna. Ei ollut yhtäkään autoa tullijonossa meno- ja tulomatkalla. Tutkivat auton sitten vähän tarkemmin.
kyllä ainakin ennen tarkasti melkein aina auton mennen tullen. Vaalimaalla suomen puolella olisko tarkistettu noin kerran vuoteen edes hieman tarkemmin, esim pyydetty takakonttia auki. Kertaakaan 7 vuoteen ei ole Vaalimaalla tarkastettu perusteellisesti.
- Itämatkaaja
marko135kg kirjoitti:
kyllä ainakin ennen tarkasti melkein aina auton mennen tullen. Vaalimaalla suomen puolella olisko tarkistettu noin kerran vuoteen edes hieman tarkemmin, esim pyydetty takakonttia auki. Kertaakaan 7 vuoteen ei ole Vaalimaalla tarkastettu perusteellisesti.
Pari kertaa on vierestä viety suoraan halliin. Venäjän puolellahan "tarkistetaan" nykyisin aina. Ennen riitti, kun sanoi "ei tavaraa". Tarkistus on tosin aika muodollinen.
Itämatkaaja kirjoitti:
Pari kertaa on vierestä viety suoraan halliin. Venäjän puolellahan "tarkistetaan" nykyisin aina. Ennen riitti, kun sanoi "ei tavaraa". Tarkistus on tosin aika muodollinen.
naureskeltiin arthur dentin kanssa palatessa Vaalimaan kautta, et pitäis tehdä kakka kepponen Suomen tullille.
Soitettas huumeista vihjepuhelimeen, sinne kun voi soittaa "nimettömänä", jos nyt joku tän Sonera/Supo pelleilyn jälkeen vielä satuja uskoo.
Olisi siinä kiva hihitellä tarkastuksessa, kun etusormi g-pistetä hieroo...
Mites muuten kun tulli rupee purkaa auton rakenteita. Onks se niitten duuuni laittaa ne takaskin. Tuntus aika loogiselta jos tulee ns vesiperä etsinnöissä.- josif aadolf
marko135kg kirjoitti:
naureskeltiin arthur dentin kanssa palatessa Vaalimaan kautta, et pitäis tehdä kakka kepponen Suomen tullille.
Soitettas huumeista vihjepuhelimeen, sinne kun voi soittaa "nimettömänä", jos nyt joku tän Sonera/Supo pelleilyn jälkeen vielä satuja uskoo.
Mites muuten kun tulli rupee purkaa auton rakenteita. Onks se niitten duuuni laittaa ne takaskin. Tuntus aika loogiselta jos tulee ns vesiperä etsinnöissä.On sulla jutut... hieroo g-pistettä. Mikä sua riivaa. Miksi haluat vaikeuttaa viranomaisten työtä perättömillä vihjesoitoilla. Sun egoohan se nostattaisi kun voisit kertoo taas kuinka kova jätkä oot täällä suomi24 foorumilla, sua uskoo ken tahtoo.
josif aadolf kirjoitti:
On sulla jutut... hieroo g-pistettä. Mikä sua riivaa. Miksi haluat vaikeuttaa viranomaisten työtä perättömillä vihjesoitoilla. Sun egoohan se nostattaisi kun voisit kertoo taas kuinka kova jätkä oot täällä suomi24 foorumilla, sua uskoo ken tahtoo.
pitää hieman tarkentaa.
Tullilla on "nimetön vihjepuhelin"
http://vihjeet.tulli.fi/huumelomake_RU.html
Eli, jos sinne soittaisi omalla kännykällä ilmoituksen itsestä, niin olis kiva nähdä:
a) viekö ne suoraan putkaan
b) tutkiiko ne auton ihan oikeesti
c) tutkiiko ne auton "muka oikeesti" ja päästää jatkaa matkaa
d) tutkiiko ne auton "muka oikeesti" ja päästää jatkaa matkaa vittuilujen kera
Eli homman idis olis selvittää, onks toi vihjepuhelin todellakin anonyymi, itse en sitä usko.
Herran pelko on toki viisauden alku, mutta itse olen sitä mieltä, että systeemin pitää suhtautua kriittisesti ja kyseenalaistaen. Katsos köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus
Mun egoo nostaa aina, kun voi vastata viranomaisten hälmöihin kysymyksiin vielä hölmömmin- Itähanuristi
josif aadolf kirjoitti:
On sulla jutut... hieroo g-pistettä. Mikä sua riivaa. Miksi haluat vaikeuttaa viranomaisten työtä perättömillä vihjesoitoilla. Sun egoohan se nostattaisi kun voisit kertoo taas kuinka kova jätkä oot täällä suomi24 foorumilla, sua uskoo ken tahtoo.
Sijoitettu sinne, missä markolla on G-piste, eli aika syvälle. Eiks se ole niin, että nää jutut voi jättää hyvin lukematta, jos ei kiinnosta.
Itähanuristi kirjoitti:
Sijoitettu sinne, missä markolla on G-piste, eli aika syvälle. Eiks se ole niin, että nää jutut voi jättää hyvin lukematta, jos ei kiinnosta.
kuitenkin tunteita tässä g-pisteen etsimisessä pelkän teknisen suorituksen sijasta...
- bulle
marko135kg kirjoitti:
kuitenkin tunteita tässä g-pisteen etsimisessä pelkän teknisen suorituksen sijasta...
päin autoa on se oikea G piste?
bulle kirjoitti:
päin autoa on se oikea G piste?
Gampiakselissa ehkä, toisaalta M A Numminen varmaan tietäs, sehän harrastaa g-kirjainta
- Pertti
marko135kg kirjoitti:
Mites muuten kun tulli rupee purkaa auton rakenteita. Onks se niitten duuuni laittaa ne takaskin. Tuntus aika loogiselta jos tulee ns vesiperä etsinnöissä.Kokeilkaa soittaa vihjepuhelunne Venäjän tulliin. Varmasti saatte extreme-g-pistehyväilyn. Odottaisin hiukan kehittyneenpää keskustelua viranomaisten toiminnasta näiltä Venäjän matkailun ja kulttuurin ns. veteraaneilta. G-piste hieronnan kai saa maksusta Venäjällä, pelimies ilmatteeks.. Sitten voi hihitellä. Rajamuodollisuudet ahdistaa, voisiko niistä kuitenki saada esiin positiivisia puolia?? Vai pitäsikö rajat avata kaikelle kansalle.. Ilman tarkastuksia??
Pertti kirjoitti:
Kokeilkaa soittaa vihjepuhelunne Venäjän tulliin. Varmasti saatte extreme-g-pistehyväilyn. Odottaisin hiukan kehittyneenpää keskustelua viranomaisten toiminnasta näiltä Venäjän matkailun ja kulttuurin ns. veteraaneilta. G-piste hieronnan kai saa maksusta Venäjällä, pelimies ilmatteeks.. Sitten voi hihitellä. Rajamuodollisuudet ahdistaa, voisiko niistä kuitenki saada esiin positiivisia puolia?? Vai pitäsikö rajat avata kaikelle kansalle.. Ilman tarkastuksia??
Miten suomen tullin tarkastukset vois ahdistaa kun niitä ei ole...
Tervetuloa kehittämään keskustelun tasoa ylemmäksi, itse henk koh toivon kuitenkin että keskustelun taso ei ihan Suomi-Venäjä seuran tasolle yltäisi...- josif aadolf
marko135kg kirjoitti:
pitää hieman tarkentaa.
Tullilla on "nimetön vihjepuhelin"
http://vihjeet.tulli.fi/huumelomake_RU.html
Eli, jos sinne soittaisi omalla kännykällä ilmoituksen itsestä, niin olis kiva nähdä:
a) viekö ne suoraan putkaan
b) tutkiiko ne auton ihan oikeesti
c) tutkiiko ne auton "muka oikeesti" ja päästää jatkaa matkaa
d) tutkiiko ne auton "muka oikeesti" ja päästää jatkaa matkaa vittuilujen kera
Eli homman idis olis selvittää, onks toi vihjepuhelin todellakin anonyymi, itse en sitä usko.
Herran pelko on toki viisauden alku, mutta itse olen sitä mieltä, että systeemin pitää suhtautua kriittisesti ja kyseenalaistaen. Katsos köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus
Mun egoo nostaa aina, kun voi vastata viranomaisten hälmöihin kysymyksiin vielä hölmömminEipä paljoo vaadi toi sun egon nostatus... taitaa olla pohjamudissa! Minulla ei kyllä ole mitään tarvetta nähdä mite "ne" toimii... tavallinen heteroseksi toimii mulle, en halua että G-pistettäni etsitään tullin toimesta tarkastuksessa. Kyllä, "systeemiin" pitää suhtautua kriittisesti, mutta kyllä sikailullekkin pitää laittaa jotkut rajat! Soittaisitko ambulanssin tai palokunnankin paikalle kun haluat nähdä kuinka "ne" toimii.... Mietippä sitä, jos sun sekusuaalisten fantasioita täyttäessään tullilta livahtaa joku oikea salakuljettaja ohi... tai mistäpä minä tiedä vaikka olet sellainen.
- josif aadolf
marko135kg kirjoitti:
Miten suomen tullin tarkastukset vois ahdistaa kun niitä ei ole...
Tervetuloa kehittämään keskustelun tasoa ylemmäksi, itse henk koh toivon kuitenkin että keskustelun taso ei ihan Suomi-Venäjä seuran tasolle yltäisi...Kun sulla taitaa noit G-piste juttuja riittää... oletko jotenkin etsimässä viellä seksuaalista identiteettiäsi?
josif aadolf kirjoitti:
Kun sulla taitaa noit G-piste juttuja riittää... oletko jotenkin etsimässä viellä seksuaalista identiteettiäsi?
se lähinnä hävinnyt siellä...
josif aadolf kirjoitti:
Eipä paljoo vaadi toi sun egon nostatus... taitaa olla pohjamudissa! Minulla ei kyllä ole mitään tarvetta nähdä mite "ne" toimii... tavallinen heteroseksi toimii mulle, en halua että G-pistettäni etsitään tullin toimesta tarkastuksessa. Kyllä, "systeemiin" pitää suhtautua kriittisesti, mutta kyllä sikailullekkin pitää laittaa jotkut rajat! Soittaisitko ambulanssin tai palokunnankin paikalle kun haluat nähdä kuinka "ne" toimii.... Mietippä sitä, jos sun sekusuaalisten fantasioita täyttäessään tullilta livahtaa joku oikea salakuljettaja ohi... tai mistäpä minä tiedä vaikka olet sellainen.
gumma et sit niinku tota niigu silleen tota sua vielä jaksaa toi g-piste giinnostaa, vaikka ei se silleen sua giinnosta. Gummalista
mites se meni, se goira gälähtää, gehen galikka gläsähtää, gaf gaf
ps Yritin katsellaolsiko tulli-fetisteille omaa palstaa, kun se näyttää sua niin kiinnostava
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123
eipä ollut, pyydä suomi 24 avaamaan sellane, pääsisit sefuksi, mä voisin suositella...- josif aadolf
marko135kg kirjoitti:
gumma et sit niinku tota niigu silleen tota sua vielä jaksaa toi g-piste giinnostaa, vaikka ei se silleen sua giinnosta. Gummalista
mites se meni, se goira gälähtää, gehen galikka gläsähtää, gaf gaf
ps Yritin katsellaolsiko tulli-fetisteille omaa palstaa, kun se näyttää sua niin kiinnostava
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123
eipä ollut, pyydä suomi 24 avaamaan sellane, pääsisit sefuksi, mä voisin suositella..."Olisi siinä kiva hihitellä tarkastuksessa, kun etusormi g-pistetä hieroo..." TUNNISTATKO KIRJOITUKSESI! Ketähän noi rektaali hommat niiku kiinostaa. Olet muuten todella vitsikäs.... ihan vaan gaf gaf itteles vaa. Äijähän murjoo vitsii..."se goira gälähtää, gehen galikka gläsähtää, gaf gaf". Lopeta nauran muuten itseni kuoliaaksi... VOI HELVETTI! Älä aloita vittuilua jos et pysty siihen. Oletko muuten ikinä kirjoitellut tälle palstalle mitään asiallista?
- ensin
josif aadolf kirjoitti:
"Olisi siinä kiva hihitellä tarkastuksessa, kun etusormi g-pistetä hieroo..." TUNNISTATKO KIRJOITUKSESI! Ketähän noi rektaali hommat niiku kiinostaa. Olet muuten todella vitsikäs.... ihan vaan gaf gaf itteles vaa. Äijähän murjoo vitsii..."se goira gälähtää, gehen galikka gläsähtää, gaf gaf". Lopeta nauran muuten itseni kuoliaaksi... VOI HELVETTI! Älä aloita vittuilua jos et pysty siihen. Oletko muuten ikinä kirjoitellut tälle palstalle mitään asiallista?
ja motkota vasta sitten.
Marko on tämän palstan kantava voima; humoristinen, joskus toki sarkastinen, mikä ehkä helmiä sioille..
tietää itäasioista oikesti kokeneena, ei ole mutu-uskoa
joten pienempää suuta pikkukundi!!
sinulta ei tunnu irtoavan muuta kuin ähinää suu vaahdossa =D
tutustupa vaikka ensin kyrillisiin aakkosiin...
tietenkään ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu!! - josif aadolf
ensin kirjoitti:
ja motkota vasta sitten.
Marko on tämän palstan kantava voima; humoristinen, joskus toki sarkastinen, mikä ehkä helmiä sioille..
tietää itäasioista oikesti kokeneena, ei ole mutu-uskoa
joten pienempää suuta pikkukundi!!
sinulta ei tunnu irtoavan muuta kuin ähinää suu vaahdossa =D
tutustupa vaikka ensin kyrillisiin aakkosiin...
tietenkään ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu!!onks tällä markolla fanejakin.... eheheheheh. Joo-o on kyllä todellinen asiantunija ja varsinkin selleinen eheheheheheh.... ei jumaluta. Totta se on tämäkin "mitä kauemmin jaksat jauhaa paskaa niin lopulta se muuttuu faktaksi".
no jos haluat uskoa tätä "venäjän tietäjää" niin eikun onnea matkaan vaan.
Kyrilisiä aakkosia... just joo, jos joutuu päivittäin käyttämään ko. kieltä niin eiköhän ne tule tutuksi!
viimeiseen kommenttiin voi sanoa vaan että... olet niin viisas, oikea äly ja väläys! josif aadolf kirjoitti:
Eipä paljoo vaadi toi sun egon nostatus... taitaa olla pohjamudissa! Minulla ei kyllä ole mitään tarvetta nähdä mite "ne" toimii... tavallinen heteroseksi toimii mulle, en halua että G-pistettäni etsitään tullin toimesta tarkastuksessa. Kyllä, "systeemiin" pitää suhtautua kriittisesti, mutta kyllä sikailullekkin pitää laittaa jotkut rajat! Soittaisitko ambulanssin tai palokunnankin paikalle kun haluat nähdä kuinka "ne" toimii.... Mietippä sitä, jos sun sekusuaalisten fantasioita täyttäessään tullilta livahtaa joku oikea salakuljettaja ohi... tai mistäpä minä tiedä vaikka olet sellainen.
kiinnostaa miten "ne", siis tilli soimii. Ymmärsinkö oikein että sinua kiinnostaa "se", siis suolen toiminta
josif aadolf kirjoitti:
"Olisi siinä kiva hihitellä tarkastuksessa, kun etusormi g-pistetä hieroo..." TUNNISTATKO KIRJOITUKSESI! Ketähän noi rektaali hommat niiku kiinostaa. Olet muuten todella vitsikäs.... ihan vaan gaf gaf itteles vaa. Äijähän murjoo vitsii..."se goira gälähtää, gehen galikka gläsähtää, gaf gaf". Lopeta nauran muuten itseni kuoliaaksi... VOI HELVETTI! Älä aloita vittuilua jos et pysty siihen. Oletko muuten ikinä kirjoitellut tälle palstalle mitään asiallista?
kantzii lukea arGymentii i fagtii
http://www.aif.ru
g-mies lehden sijasta, milestäni g-mies lehti kuuluu sinne kekkosen ajan pysähtyneeseen Suoleenjosif aadolf kirjoitti:
onks tällä markolla fanejakin.... eheheheheh. Joo-o on kyllä todellinen asiantunija ja varsinkin selleinen eheheheheheh.... ei jumaluta. Totta se on tämäkin "mitä kauemmin jaksat jauhaa paskaa niin lopulta se muuttuu faktaksi".
Kyrilisiä aakkosia... just joo, jos joutuu päivittäin käyttämään ko. kieltä niin eiköhän ne tule tutuksi!
viimeiseen kommenttiin voi sanoa vaan että... olet niin viisas, oikea äly ja väläys!Kumpikahan g-kirjain tuntuis paremmalta hanurissa, meikäläinen G vai tovereitten Г...
Вы знаете Гитлер?- eikä suotta
josif aadolf kirjoitti:
onks tällä markolla fanejakin.... eheheheheh. Joo-o on kyllä todellinen asiantunija ja varsinkin selleinen eheheheheheh.... ei jumaluta. Totta se on tämäkin "mitä kauemmin jaksat jauhaa paskaa niin lopulta se muuttuu faktaksi".
viimeiseen kommenttiin voi sanoa vaan että... olet niin viisas, oikea äly ja väläys!Markohan on aito Venäjätietäjä monelta tasolta!
Sallinet minun epäillä Sinun tietojasi; ei ainakaan ole täällä esille tullut eksperimentaalista faktaa..
Ja mitä tulee viimeisen rivin "viisuteen", niin sehän on meille vanhemmille tuttu suomalainen sananparsi.
Ja niitä löytyy tältä tädiltä lisää, esim.
"turha on hanhen selkään vettä kaataa" !
Olen varma, että Sinä viihdyt paremmin jossain toisenlaisella foorumilla, missä kiroilu, hehettely ja muu sellainen alatyyli on suosiossa, joten en itke perääsi liebling aadolf, jos päätät hylätä meidät =D
P.S. enempään suunsoittoon en kanssasi ryhdy ;) - josif aadolf
marko135kg kirjoitti:
Kumpikahan g-kirjain tuntuis paremmalta hanurissa, meikäläinen G vai tovereitten Г...
Вы знаете Гитлер?Kyllä on tään foorumin taso huikea... yhtä huikea kuin äö tankkaajilla! Täällä ei kirjoiteta MITÄÄN mainitsemisen arvoista. Kun tää hra Marko on tään palstan guru ja palvonnan kohde niin kyllä on huikeeta.... Aivan joutavan päiväistä paskan jauhantaa, olen seurannut tätä palstaa viikon ja se loppuu tähän! Pitäkää oma pieni maailmanne, nimittäin sitä ei tule kukaan varastamaan!
josif aadolf kirjoitti:
Kyllä on tään foorumin taso huikea... yhtä huikea kuin äö tankkaajilla! Täällä ei kirjoiteta MITÄÄN mainitsemisen arvoista. Kun tää hra Marko on tään palstan guru ja palvonnan kohde niin kyllä on huikeeta.... Aivan joutavan päiväistä paskan jauhantaa, olen seurannut tätä palstaa viikon ja se loppuu tähän! Pitäkää oma pieni maailmanne, nimittäin sitä ei tule kukaan varastamaan!
myös vahtia puhelinta, sitäkin kuunnellaan...
- G G E Stalin
josif aadolf kirjoitti:
Kyllä on tään foorumin taso huikea... yhtä huikea kuin äö tankkaajilla! Täällä ei kirjoiteta MITÄÄN mainitsemisen arvoista. Kun tää hra Marko on tään palstan guru ja palvonnan kohde niin kyllä on huikeeta.... Aivan joutavan päiväistä paskan jauhantaa, olen seurannut tätä palstaa viikon ja se loppuu tähän! Pitäkää oma pieni maailmanne, nimittäin sitä ei tule kukaan varastamaan!
Saa Marko nukkua yönsä rauhassa.
"Pitäkää oma pieni maailmanne,"
Lupailet vaan. josif aadolf kirjoitti:
Onhan se sormi hanurissa kivempi olla kun lukea venäjä palstaa...
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1363512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen392763Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .402566Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302535Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232508- 1161885
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3181575Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741498Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3151398- 661258