126:n takakajarit

Kaapo

Oletteko asennelleet hattuhyllylle tarvikekaiuttimia ja jos, niin millaisia. Onko saatavissa mallikohtaisia eli suoraan heittämällä sopivia? Tila koteloiden sisällä näyttää olevan melko pieni, eikä ainakaan Pioneerin 6-tuumaiset sovi alkuunkaan, magneetti ottaa kiinni rakenteisiin eikä kehtaisi rälläköimäänkään alkaa.

24

985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W126

Mulla olis kanssa tarkoitus laittaa pioneerin kajarit hattuhyllylle. Päälleppäin on samankokoiset, kun alkuperäiset, mutta syvyydestä en sitten tiedä...Täytynee kokeilla ja ilmoittelen kuinka kävi.

Oletko muuten vaihtamassa etukajareitakin, mulla olis tarvetta alkuperäiselle, vasen puoli särisee. Muuten ne etukajarit on mielestäni ihan laadukkaat, kuin myös takakajaritkin.

En vaihtaisi taaksekkaan, mutta sattuu olemaan ylimääräiset, huippu kajarit (tarkennus: niin huippu, kuin pioneeri pystyy tekeen).

• Kaapo

Juu, tässä pelissä ei ollut takakajareita lainkaan, koteloiden alusta tyhjää täynnä. Jopa johdotukset uupuvat - ja milläpä sitä syöttöä Beckeristä olisi taakse saanutkaan. Tasan yhdet ulostulot ja nekin etukaiuttimille. Olen kuullut huhua, että ainakin Blaukkarilla olisi 126:n mallikohtaiset takapöntöt, tiedä sitten. Sinänsä etummaiset ovat kelpo tavaraa, mutta saattaa olla että menevät vaihtoon, 4-tuumaiset 2-tiet olisi tarkoitus laittaa, uusi soitin kun hönkii 4x35W jonka katson piisaavan hyvinkin. Tarkoitus kun ei ole tehdä autosta mitään "teinidiskoa", notta bassot kuuluvat kilometrin päähän.

• W126
        Kaapo kirjoitti:

Juu, tässä pelissä ei ollut takakajareita lainkaan, koteloiden alusta tyhjää täynnä. Jopa johdotukset uupuvat - ja milläpä sitä syöttöä Beckeristä olisi taakse saanutkaan. Tasan yhdet ulostulot ja nekin etukaiuttimille. Olen kuullut huhua, että ainakin Blaukkarilla olisi 126:n mallikohtaiset takapöntöt, tiedä sitten. Sinänsä etummaiset ovat kelpo tavaraa, mutta saattaa olla että menevät vaihtoon, 4-tuumaiset 2-tiet olisi tarkoitus laittaa, uusi soitin kun hönkii 4x35W jonka katson piisaavan hyvinkin. Tarkoitus kun ei ole tehdä autosta mitään "teinidiskoa", notta bassot kuuluvat kilometrin päähän.

Tietääkseni mulla on alkuperäiset takapöntöt ja edessä on ainakin, oikein muotoiltu sellaisiksi munanmuotoisiksi.

Mulla oli autossa ostohetkellä mankka samalta vuodelta, kun auto. Alpine merkkinen ja varmasti edusti sen ajan huippua :)) 4x15W

Minne aattelit laitta ne uudet etukajarit..oviinko?

Olet muuten oikeilla jäljillä ei 126:n ole mikään teinipeli. Sitä ei kannata pilata millään super jumputtajilla. Itse olen originaalin kannalla, mutta pikkasen olen minäkin antamassa periksi, juuri niitten takakajareitten kohdalla.

Minkä merkkiset ne sun etukajarit on ja onko ne munan muotoiset? aattelin vaan, että minkälaisia kajareita ne noihin on aikoinaan laittaneet? Mun auto mallia -88 ja siinä on alkuperäiset vielä kiinni.

Olen kiinnostunut sun etukajareista, jos olet luopumassa ja ne on samanlaiset, kun mun nykyiset.

• Kaapo
        W126 kirjoitti:

Tietääkseni mulla on alkuperäiset takapöntöt ja edessä on ainakin, oikein muotoiltu sellaisiksi munanmuotoisiksi.

Mulla oli autossa ostohetkellä mankka samalta vuodelta, kun auto. Alpine merkkinen ja varmasti edusti sen ajan huippua :)) 4x15W

Minne aattelit laitta ne uudet etukajarit..oviinko?

Olet muuten oikeilla jäljillä ei 126:n ole mikään teinipeli. Sitä ei kannata pilata millään super jumputtajilla. Itse olen originaalin kannalla, mutta pikkasen olen minäkin antamassa periksi, juuri niitten takakajareitten kohdalla.

Minkä merkkiset ne sun etukajarit on ja onko ne munan muotoiset? aattelin vaan, että minkälaisia kajareita ne noihin on aikoinaan laittaneet? Mun auto mallia -88 ja siinä on alkuperäiset vielä kiinni.

Olen kiinnostunut sun etukajareista, jos olet luopumassa ja ne on samanlaiset, kun mun nykyiset.

Nämä kojelaudan päissä olevat etukajarit ovat normaalit pyöreät ja näyttäisivät olevan 3,5 tai 4-tuumaiset vähän mittauskohdasta riippuen. Tarkoitus olisi laittaa uudet samoille sijoille, oviin en taida tohtia tehdä mitään virityksiä. Olisiko kaiuttimien malli vaihtunut, oma 300SEL on laitettu kilpiin 12/89, joten saattaa olla virallisesti jo 90-mallinenkin. Toisaalta näyttää, että etukajareille on laitettu erilliset asennuspalat, niiden alla saattaa hyvin olla soikeakin aukko - vaan en ole vielä lähtenyt purkamaan systeemiä enempää, mitä nyt ritilän alle kurkistin.

• W126
        Kaapo kirjoitti:

Nämä kojelaudan päissä olevat etukajarit ovat normaalit pyöreät ja näyttäisivät olevan 3,5 tai 4-tuumaiset vähän mittauskohdasta riippuen. Tarkoitus olisi laittaa uudet samoille sijoille, oviin en taida tohtia tehdä mitään virityksiä. Olisiko kaiuttimien malli vaihtunut, oma 300SEL on laitettu kilpiin 12/89, joten saattaa olla virallisesti jo 90-mallinenkin. Toisaalta näyttää, että etukajareille on laitettu erilliset asennuspalat, niiden alla saattaa hyvin olla soikeakin aukko - vaan en ole vielä lähtenyt purkamaan systeemiä enempää, mitä nyt ritilän alle kurkistin.

Sulla on varmaan laitettu ne jälkeenpäin. Mulla ne munanmuotoiset käy kohdilleen just ilman paloja ja on tehty selvästi ihan tuota kojelautaa varten. Hieno yksityiskohta mielestäni.

• Silver
        W126 kirjoitti:

Sulla on varmaan laitettu ne jälkeenpäin. Mulla ne munanmuotoiset käy kohdilleen just ilman paloja ja on tehty selvästi ihan tuota kojelautaa varten. Hieno yksityiskohta mielestäni.

Toisaalta tuntuisi oudolta, että kojetaulun
        muotoilua olisi muutettu tuossa vaiheessa ?.

Mutta erimerkkisten autojen ja kaiuttimien kohdalla on tullut vastaan, että voivat muotoilla
        oman tuotteensa jotenkin eroavaksi (=kaiuttimet).
        Eli minkämerkkisiä ne kajarit teillä lienee ?

PS: Beckerissä on vain kaksi kajarilähtöä,
        koska harrastavat sitä erillistä 4-säätörullaa,
        joka samalla haaroittaa johdot.

• Timo L.
        Silver kirjoitti:

Mutta erimerkkisten autojen ja kaiuttimien kohdalla on tullut vastaan, että voivat muotoilla

Tarkoittanetko potentiometriä, joka on keskikonsolissa?

• Kaapo
        Silver kirjoitti:

Etukajarien asennukset näyttävät kyllä ihan ehdalta tehdastyöltä, vaan kertoi kantakortinkin koodi, että autoon olisi soittimeksi asennettu Panasonic - mutta Becker on takuusti alkuperäinen ensiasennustoosa. No, näiden koodien kanssahan voipi olla kaikensortin tulkintaa ;)

• Silver
        Timo L. kirjoitti:

Tarkoittanetko potentiometriä, joka on keskikonsolissa?

tuota potikkaa juuri tarkoitin. MB:ssä käytettiin
        juuri tuota rullamallista ( kuten valojensäätö).

Beckeristä tosiaan saadaan vedot 4-lle kaiuttimelle tuon rullan avulla/ kautta.
        ( käytin termiä 4-säätörulla vaistomaisesti,
        kun joskus alalla olleena, tuolloin oli
        tarjolla myös 2-säätö potikoita. Nehän oli
        tarkoitettu mono-laitteille etu/taka säätöön.)

• Timo L.
        Silver kirjoitti:

tuota potikkaa juuri tarkoitin. MB:ssä käytettiin
        juuri tuota rullamallista ( kuten valojensäätö).

Beckeristä tosiaan saadaan vedot 4-lle kaiuttimelle tuon rullan avulla/ kautta.
        ( käytin termiä 4-säätörulla vaistomaisesti,
        kun joskus alalla olleena, tuolloin oli
        tarjolla myös 2-säätö potikoita. Nehän oli
        tarkoitettu mono-laitteille etu/taka säätöön.)

Siis hmn.. voitko selittää tarkemmin tuota rullan toiminta periaatetta? Eikös se toimi samalla tavalla kuin se vanhempi "horisontaalisesti pyöritettävä" nuppimalli? Esim. http://www.sunpoint.net/~timppo/kojelauta.jpg

-kuvassa näkyvä?

• jarski
        Kaapo kirjoitti:

Veljekset Keskisellä on ainakin joskus ollut myytävänä Clarion-merkkisiä kaiuttimia, jotka sopivat auton alkup. kaiutin paikoille. Itse ostin w123:een 4" etukaiuttimet alkup. Blaupunktien tilalle. Nuo Blaupunktit soivat kokoisekseen uskomattoman hyvin, mutta vaihdoin ne Clarionit niiden tilalle, että ei vahingossakaan tule "luukutettua" niitä cd-soittimella (4x35W) hajalle. Hyvin on nuo Clarionitkin kestäneet.

• W126
        Silver kirjoitti:

Saakutti, en muista etukajareitten merkkiä, mutta muotoilu oli hieno ja sopivat paikalleen kuin nakutettu. Kojelaudan yläpintahan on kapeneva sinne peiliinpäin mentäessä ja kaiutin myötäili kojelaudan muotoa. Se toimiva oikeanpuoleinen etukaiutin on muuten laadukas, ainakin äänensä puolesta. Diskantti soi puhtaasti ja bassokin on yllättävän muhkea kokoonsa nähden, varsinkin, kun vertaan edelliseen 123:n alkuperäisiin etukajareihin.

Takakajareita en ole ottanut irti joten niitten merkistä en tiedä. Voihan olla, että ne on erikseen tilattu autoon ostohetkellä. Ainakin, jos takakajarit on samanmerkkiset, yhtäaikaa ne on varmasti silloin laitettu.

• Timo L.
        W126 kirjoitti:

Saakutti, en muista etukajareitten merkkiä, mutta muotoilu oli hieno ja sopivat paikalleen kuin nakutettu. Kojelaudan yläpintahan on kapeneva sinne peiliinpäin mentäessä ja kaiutin myötäili kojelaudan muotoa. Se toimiva oikeanpuoleinen etukaiutin on muuten laadukas, ainakin äänensä puolesta. Diskantti soi puhtaasti ja bassokin on yllättävän muhkea kokoonsa nähden, varsinkin, kun vertaan edelliseen 123:n alkuperäisiin etukajareihin.

Takakajareita en ole ottanut irti joten niitten merkistä en tiedä. Voihan olla, että ne on erikseen tilattu autoon ostohetkellä. Ainakin, jos takakajarit on samanmerkkiset, yhtäaikaa ne on varmasti silloin laitettu.

Niin, vaikka vanhempien Mercedes-Benzien etukaiuttimet ovatkin kooltaan suht pieniä, mm. W124:ssä, ääni on minunkin mielestäni aikas laadukasta. 1985-vuosimallin autossa alkuperäiset etukaiuttimet olivat saksalaista merkkiä AIV. Onko kenellekään tuttu? Matkustajan puolen kaiuttimen ryhdyttyä särisemään, tilalle hankittiin Pioneerin mallikohtaiset kaiuttimet (kohtuuhintaiset kun olivat). Mielestäni nuo eivät ole ensinmainittujen tasoisia (tehonkestoltaan 40W vs. AIV:n 50W. Takakaiuttimissa on pelkästään M-B:n tähti ja pari muuta sanaa, mikähän lienee valmistaja?

P.S. Ihmeesti vaikuttaa jo yhden vaatimattoman etukaiuttimen poissaolo ääneen W116:ssa. Oli jäänyt kuskin nurkan kaiuttimen johdot irti kojelaudan irrotuksen yhteydessä...

• Silver
        Timo L. kirjoitti:

Siis hmn.. voitko selittää tarkemmin tuota rullan toiminta periaatetta? Eikös se toimi samalla tavalla kuin se vanhempi "horisontaalisesti pyöritettävä" nuppimalli? Esim. http://www.sunpoint.net/~timppo/kojelauta.jpg

-kuvassa näkyvä?

En saanut tuota kuvaa auki, mutta arvelen, että
        puhumme samasta asiasta.

Näitä kaiuttimien etu/ takasäätöjä on olemassa
        yleensä vain kahta mallia, joko potikka-malli,
        tai rulla malli. Tuo rullamallinen on siis
        ulkonäöltään vastaava kuin ajovalojen korkeussäädin.

Säätimen valinnassa täytyy vielä huomioida
        seuraava juttu, josta aiemmin olikin tarinaa:
        Jos radiossa on ns. tehopääte tai boosteri,
        säädin täytyy olla mallia jossa miinukset
        kytketään erikseen ( muuten palaa pääteaste ).

• Silver
        Timo L. kirjoitti:

Niin, vaikka vanhempien Mercedes-Benzien etukaiuttimet ovatkin kooltaan suht pieniä, mm. W124:ssä, ääni on minunkin mielestäni aikas laadukasta. 1985-vuosimallin autossa alkuperäiset etukaiuttimet olivat saksalaista merkkiä AIV. Onko kenellekään tuttu? Matkustajan puolen kaiuttimen ryhdyttyä särisemään, tilalle hankittiin Pioneerin mallikohtaiset kaiuttimet (kohtuuhintaiset kun olivat). Mielestäni nuo eivät ole ensinmainittujen tasoisia (tehonkestoltaan 40W vs. AIV:n 50W. Takakaiuttimissa on pelkästään M-B:n tähti ja pari muuta sanaa, mikähän lienee valmistaja?

P.S. Ihmeesti vaikuttaa jo yhden vaatimattoman etukaiuttimen poissaolo ääneen W116:ssa. Oli jäänyt kuskin nurkan kaiuttimen johdot irti kojelaudan irrotuksen yhteydessä...

kaiuttimien valinnassa voi auttaa seuraava
        perussääntö: Mitä isompi mangneetti, niin
        sitä parempi soundi. Juuri tuon mangneetin
        valmistaminen maksaa. Monissa kaiutin paketeissa,
        tai takana on mangeetin teho merkitty ;
        lukuarvo Oz

Tietenkin voidaan vielä vertailla tehonkestoa,
        toistoaluetta, jne. , mutta yleensä juuri
        isommalla Oz- luvulla olevat ovat peremmat tässäkin.

• Timo L.
        Silver kirjoitti:

En saanut tuota kuvaa auki, mutta arvelen, että
        puhumme samasta asiasta.

Näitä kaiuttimien etu/ takasäätöjä on olemassa
        yleensä vain kahta mallia, joko potikka-malli,
        tai rulla malli. Tuo rullamallinen on siis
        ulkonäöltään vastaava kuin ajovalojen korkeussäädin.

Säätimen valinnassa täytyy vielä huomioida
        seuraava juttu, josta aiemmin olikin tarinaa:
        Jos radiossa on ns. tehopääte tai boosteri,
        säädin täytyy olla mallia jossa miinukset
        kytketään erikseen ( muuten palaa pääteaste ).

..ei taida Sunpoint tukea tuollaista linkittämistä. No, kuitenkin ymmärsin yskän.

• Silver
        Timo L. kirjoitti:

..ei taida Sunpoint tukea tuollaista linkittämistä. No, kuitenkin ymmärsin yskän.

No nyt ehdin vilkaista kuvat, olin siellä joskus
        käynyt Ikonengoldin kautta. Pohdinkin tuolloin,
        että olisiko sama.... Hieno auto hyvät kuvat !

W116-mallissa käytettiin vielä potikkamallista
        säädintä, sehän passasi hyvin tuon aikaisiin
        Blaukkarin kromirengas nuppeihin. Rulla tuli
        sitten muistaakseni w123:seen, johon sille oli
        sopivat paikat, ja sopi myös optisesti paremmin.

Muistaakseni tuo Becker joka sinulla on,
        on varustettu tehopäätteellä, ja tähän sopivia säätimiä on tietääkseni vain potikkamallisina
        saatavilla.

• Timo L.
        Silver kirjoitti:

No nyt ehdin vilkaista kuvat, olin siellä joskus
        käynyt Ikonengoldin kautta. Pohdinkin tuolloin,
        että olisiko sama.... Hieno auto hyvät kuvat !

W116-mallissa käytettiin vielä potikkamallista
        säädintä, sehän passasi hyvin tuon aikaisiin
        Blaukkarin kromirengas nuppeihin. Rulla tuli
        sitten muistaakseni w123:seen, johon sille oli
        sopivat paikat, ja sopi myös optisesti paremmin.

Muistaakseni tuo Becker joka sinulla on,
        on varustettu tehopäätteellä, ja tähän sopivia säätimiä on tietääkseni vain potikkamallisina
        saatavilla.

..tuosta tehopäätteestä? Itse kun en ole kovin tutkinut tuota autohifin ihmeellistä maailmaa. Mankka on siis Becker Avus, 80-luvun lopun vaatimattomin Becker. Mankan pistin jälkeen päin autoon.
        Eihän tehopääte ole se alumiinin värinen laatikko etumatkustajan jalkatilassa, "etuseinässä"? Siinä puhutaan jotain "Lautsprecherstecker":stä ja "Gerät ausschalten". En muista sanatarkasti ja tarrakin on rypistynyt vuosien saatossa. Voin toki käydä tsekkaamas tarkemmin.

Laatikosta menee piuhat potikkaan (vihr/mus)ja mahd. etukajareille, sekä yksi paksu harmaa johto (sisältää ainakin 4-5 johtoa) "radiotilaan". Tämä johto oli umpeen teipattu jo, kun auto minulle tuli. Mikä lienee tarkoitus?

• Silver
        Timo L. kirjoitti:

..tuosta tehopäätteestä? Itse kun en ole kovin tutkinut tuota autohifin ihmeellistä maailmaa. Mankka on siis Becker Avus, 80-luvun lopun vaatimattomin Becker. Mankan pistin jälkeen päin autoon.
        Eihän tehopääte ole se alumiinin värinen laatikko etumatkustajan jalkatilassa, "etuseinässä"? Siinä puhutaan jotain "Lautsprecherstecker":stä ja "Gerät ausschalten". En muista sanatarkasti ja tarrakin on rypistynyt vuosien saatossa. Voin toki käydä tsekkaamas tarkemmin.

Laatikosta menee piuhat potikkaan (vihr/mus)ja mahd. etukajareille, sekä yksi paksu harmaa johto (sisältää ainakin 4-5 johtoa) "radiotilaan". Tämä johto oli umpeen teipattu jo, kun auto minulle tuli. Mikä lienee tarkoitus?

Niin mainitsikin aiemmin, että se oli Avus.
        Kuvassa näytti ihan samalta, kuin oma mallini
        Europa ( jossa on tuo tehopääte 2x20w/ 4x10W).

Tämä Europa on mallia n. 85, ja siinä on kaikki saatu yhteen pakettiin. Tehopäätteestä on ainakin
        Beckerillä ja Blaukkarilla oranssin väriset tarrat
        pintapelleissä, varoittamassa kytkentävirheestä.

Se, että tämä Avus on "kahdessa purkissa", ei vielä kerro pääteasteen tehoa/ mallia.
        Sillä '80 luvun alkupuolella paremmissa radioissa
        oli niin paljon tekniikkaa, että ei vielä mahtunut
        yhteen koteloon ( tuon ajan elektroniikalla ).
        Välillä pääteaste oli erillinen, toisinaan taas
        radio-osa oli erikseen.

Tuo paksu harmaajohto; millainen liitin siinä on?
        DIN- 5 , vai muu ? Ainakin Blaukkarilla oli
        '70 ja 80- luvulla vastaava liitäntä, joka oli
        tarkoitettu radioasemien pikavalinta rasialle.
        Eli sormenpäiden ulottuville tuli tupakka-askin
        kokoinen rasia, jossa oli sitten asemien pikavalinnat. Edelleen oli olemassa myös jalkakytkin, jolla saattoi polkaista automaattihaun toimimaan. Nämä olivat siis erikseen ostettavia lisävarusteita.

• Timo L.
        Silver kirjoitti:

Niin mainitsikin aiemmin, että se oli Avus.
        Kuvassa näytti ihan samalta, kuin oma mallini
        Europa ( jossa on tuo tehopääte 2x20w/ 4x10W).

Tämä Europa on mallia n. 85, ja siinä on kaikki saatu yhteen pakettiin. Tehopäätteestä on ainakin
        Beckerillä ja Blaukkarilla oranssin väriset tarrat
        pintapelleissä, varoittamassa kytkentävirheestä.

Se, että tämä Avus on "kahdessa purkissa", ei vielä kerro pääteasteen tehoa/ mallia.
        Sillä '80 luvun alkupuolella paremmissa radioissa
        oli niin paljon tekniikkaa, että ei vielä mahtunut
        yhteen koteloon ( tuon ajan elektroniikalla ).
        Välillä pääteaste oli erillinen, toisinaan taas
        radio-osa oli erikseen.

Tuo paksu harmaajohto; millainen liitin siinä on?
        DIN- 5 , vai muu ? Ainakin Blaukkarilla oli
        '70 ja 80- luvulla vastaava liitäntä, joka oli
        tarkoitettu radioasemien pikavalinta rasialle.
        Eli sormenpäiden ulottuville tuli tupakka-askin
        kokoinen rasia, jossa oli sitten asemien pikavalinnat. Edelleen oli olemassa myös jalkakytkin, jolla saattoi polkaista automaattihaun toimimaan. Nämä olivat siis erikseen ostettavia lisävarusteita.

Eipä sano mulel mitään tuo koodi... vaan tuossa harmaassa johdossa ei ole mitään liitintä radion päässä, eli johto on katkaistu poikki. Laatikon päässä siinä taisi olla sellainen pyöreä, nastamallinen painettava liitin, jossa taas oli useampi "piikki".

Niin, päältäpäin maallikon on äkkiä hankala huomata että mikä vanhempi Becker on kyseessä; kaikki kun ovat samannäköisiä, vain muutama lisänappi eroa. En kuitenkaan usko tuohon "kauko-ohjauksen" mahdollisuuteen autossani... jospa se laatikko on vaan jokin potikan "keskusyksikkö". Täytyy vielä tsekata CD:ltä josko löytyisi apuja.

• jarski

Purkaamolla näin sellaisen w123:sen, johon oli asennettu "kuus kertaa ysit". Päällepäin asennus näytti asialliselta. Ei muuta kuin kurkistamaan takaluukun kautta miten ne oli sinne saatu. Reiäthän peltiin oli tehty, mutta hieman karulla tavalla; hitsipillillä polttamalla....

• Timo L.

Kun tässä muutkin kertovat muista kuin otsikon mukaisesta tyypistä, niin kannetaan korsi kekoon. W116-tyyppiin sopi nykykaiuttimista ainakin Sonyn Explöd tms. kaiuttimet (vanhoihin reikiin). Koko taisi olla 5,5", asennussyvyys viitisen senttimetriä. Epäilisin W126:ssa olevan enemmänkin asennussyvyyttä, mutta kuten kaikissa vanhemmissa Mercedeksissä, hurjast sitä ei ole, kiitos turvallisesti sijoitetun polttoainesäiliön.

• Mersu W123
        Timo L. kirjoitti:

Kun tässä muutkin kertovat muista kuin otsikon mukaisesta tyypistä, niin kannetaan korsi kekoon. W116-tyyppiin sopi nykykaiuttimista ainakin Sonyn Explöd tms. kaiuttimet (vanhoihin reikiin). Koko taisi olla 5,5", asennussyvyys viitisen senttimetriä. Epäilisin W126:ssa olevan enemmänkin asennussyvyyttä, mutta kuten kaikissa vanhemmissa Mercedeksissä, hurjast sitä ei ole, kiitos turvallisesti sijoitetun polttoainesäiliön.

Itse tein takakajareille W123:een vesivanerista parin sentin korokepalat. Tein ne juuri sen kaiuttimen reunojen kokoiseksi ja maalasin mustalla. Tuli omasta mielestä siistit ja niistä ei ole kyllä mitään ulkonäköhaittaa. Ei niitä erota oikeastaan kovinkaan hyvin kun ne on mustat. Laitoin taakse Sonyn Explöd kaiuttimet koska olivat väriltään juuri sopivat omaan W123:seen, koska se on kirkkaanpunainen. Näkyy se punainen silleen sopivasti sieltä mustan verkon alta. Aika hyvin sopii kajareiden ja auton väri yhteen.

Kävin tänään koeajolla ´82 W123 300 D:llä. Se oli alunperin ollut 200 D, mutta siihen oli vaihdettu ´87 tehdasuusi 300 kone. 240:seen verrattuna suurin ero oli mielestäni vääntö alakierroksilla ja sellainen jouheampi ajaa. Sisusta oli muuten siisti, mutta penkit olivat paskaiset. Kytkin ja ja vaihteet tuntuivat "löysiltä" omaani verrattuna ja siinä ei ollut sellaista jämäkkää tunnetta ajaa kuin on omassa 123:ssa. Pihassa olisi ollut vielä W123 ´78 280 coupe joka oli alunperin ollut 230 koneella, mutta siihen oli vaihdettu 280 kone myöhemmin. Autossa oli 5-vaihteinen manuaali. Oikein siisti peli oli, mutta pieni korjaus oli tehty etupyöränaukon viereen. Tämän huomasi sävyerosta. Mitä mieltä olette muuten kirkkaista etuvilkuista 123:ssa? Tässä coupessa ne olivat kirkkaat.

• jarski
        Mersu W123 kirjoitti:

Itse tein takakajareille W123:een vesivanerista parin sentin korokepalat. Tein ne juuri sen kaiuttimen reunojen kokoiseksi ja maalasin mustalla. Tuli omasta mielestä siistit ja niistä ei ole kyllä mitään ulkonäköhaittaa. Ei niitä erota oikeastaan kovinkaan hyvin kun ne on mustat. Laitoin taakse Sonyn Explöd kaiuttimet koska olivat väriltään juuri sopivat omaan W123:seen, koska se on kirkkaanpunainen. Näkyy se punainen silleen sopivasti sieltä mustan verkon alta. Aika hyvin sopii kajareiden ja auton väri yhteen.

Kävin tänään koeajolla ´82 W123 300 D:llä. Se oli alunperin ollut 200 D, mutta siihen oli vaihdettu ´87 tehdasuusi 300 kone. 240:seen verrattuna suurin ero oli mielestäni vääntö alakierroksilla ja sellainen jouheampi ajaa. Sisusta oli muuten siisti, mutta penkit olivat paskaiset. Kytkin ja ja vaihteet tuntuivat "löysiltä" omaani verrattuna ja siinä ei ollut sellaista jämäkkää tunnetta ajaa kuin on omassa 123:ssa. Pihassa olisi ollut vielä W123 ´78 280 coupe joka oli alunperin ollut 230 koneella, mutta siihen oli vaihdettu 280 kone myöhemmin. Autossa oli 5-vaihteinen manuaali. Oikein siisti peli oli, mutta pieni korjaus oli tehty etupyöränaukon viereen. Tämän huomasi sävyerosta. Mitä mieltä olette muuten kirkkaista etuvilkuista 123:ssa? Tässä coupessa ne olivat kirkkaat.

Nehän ovat tosi hienot 123:ssakin. Varsinkin jos autossa on kanttiset valot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5801
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      57
      3135
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2675
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      11
      2442
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2149
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      29
      2121
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1826
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      15
      1488
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      147
      1354
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      262
      1195
    Aihe