syödyt kalorit/kulutetu kalorit

saraG

eli kertokaa kuinka plajon syötte päivässä(kalori määrä)ja kuinka sen laskette..esim.lämmin lounas koulussa,kastiketta kauhallinen.paljonko kaloreita?

ja kuinka paljon kulutatte?

18

8448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helinä

      koulussa juuri siksi että en voi laskea kolorin tarkkuudella mitä laitan suuhuni.

    • mulla

      Syön 200-500 kalorin edestä ja kulutan peruskulutuksen (1800kcal) lisäksi sellaiset 400kcal (oon laiska liikkuja), eli yht. kulutan 2200kcal. En syö koulussa ja kotona käytän tuttuja tuotteita (joiden kcal-määrän tiedän) tai laskeskelen purkkien kyljistä.

    • syöjä

      syön päivässä enintään 1200kaloria...
      Kulutan jotain 300.

      • hu-ku

        syön noin 800 kcal päivässä. Ja kouluruuan kalorimäärän vain arvioin.


      • .......
        hu-ku kirjoitti:

        syön noin 800 kcal päivässä. Ja kouluruuan kalorimäärän vain arvioin.

        Syön noin 200-800 kalorin edestä, joskus enemmänkin. Mutta silloin, ku syön liikaa, niin on pakko mennä oksentamaan, mikä taas on niin inhottavaa, että muistaa sen jälkeen taas pitkän aikaa syödä "järkevästi".
        Koulussa syön ns. turvallisia ruoka-aineita, kuten kurkkua tai tomaattia, lehtisalaattia jos sellaisia on tarjolla. Niistä osaan suurinpiirtein arvioida miten paljon tulee kaloreita.
        Tänään oksensin, oli pakko sillä tuntui että pienentynyt mahalaukkuni aivan repeää kun söin pitkästä aikaa leipää muutaman palan ja spagettiakin...onkohan mulle kehittymässä jonkinasteinen bulimarexsia vai mikä se nyt onkaan?
        Mutta se on niin paha tunne fyysisesti ja ainut keino mikä auttaa on oksentaminen.

        Tätä on jatkunut niin kauan, monta vuotta vaihtelevalla menestyksellä. Koska välillä minulla oli tarkkailujaksokin, jonka aikana aika kiitettävästi jouduin lihomaan.
        Aika turhaa...entistä suurempi tuska minulla nykyisin on, kun onsentaminenkin tuli mukaan kuvioihin, on kiire päästä laihaksi.
        Nyt en ole vielä samassa tilanteessa kuin viimeksi, tällä kertaa pitäisi päästä parempiinkin tuloksiin.


    • -n-

      Niin normaalin tytön peruskulutus on n.1500-2000 kaloria (50-60kg hlö), vaikka makaisi koko pv.sohvalla.. ja liikunta aktiivisuuden ollessa n.3-4krt.vko on energiatave n.2200- että tollaset ALLE 1500 kalorin päivät johtavat sairastumiseen ennemmin tai myöhemmin!!! Mikä taas johtaa onnettomaan elämään, minäkuvan vääristymiseen ja ehkäpä jopa kuolemaan jos apua ei saa atrpeeksi ajoissa!

      Laihduttajankin tulee syödä painon ja kulutuksen mukaan ainakin 1500 kaloria pv. koska perus elintoiminnot tarvitsevat ravintoa, jotta vastustus kyky säilyy ja yleinen vireys!!

      • mutta kumminki....

        Itse lueskelen näitä sivuja sillä hyvä ystäväni kärsii anoreksiasta. Toivottavasti ette toivota ei-anorektikon kirjoituksia alimpaan helvettiin.

        Jos syö liian vähän niin elimistö menee säästötilaan eikä kuluta enää niin hyvin.

        Esim n. 65 kg ja 168 cm painavan ja pitkän(esim;minä) henkilön kulutus on n. 1800 kcal per päivä. 1400 sängyssä maaten. Jotta elimistöni ei menisi säästötilaan tulisi minun silti syödä vähintään n. 1400 kcal. Ja tuolla tavalla laihdun n. 0.5kg viikko jos viitsin heittää parin kilsan lenkin joka päivä.Jos nyt viitsin. Tottakai pitää syödä enemmän jos tahtoo pysyä normaalipainossaan.
        Ja ruoan ja ravintoaineiden puute johtaa erilaisiin pakkomielteisiin. (Tutkimus julkaistiin vähän aikaa sitten.)

        Enkä tarkoittanut tätä kirjoitustani ilkkumiseksi tai joksikin "läski on muotia"puheeksi... Minusta vain on huono keskustella sairaalloisista laihduttamisvinkeistä sivustolla jossa pitäisi keskustella sairaudesta yleensä.

        Enkä minäkään aina ole tyytyväinen itseeni, mutta se on fakta aika monelle naiselle. Toivon teille ja itsellenikin tasapainoista tulevaisuutta....


    • Ceera

      Niin. normaalisti en syö yli 500 kaloria päivässä. 900 kaloria on ehdoton yläraja. Peruskulutuksen lisäksi muutama sata kaloria kuluu liikkuessa.

    • rutsi

      Yleensä pystyn hillitsemään itseni ja syön alle 250kcal/pvä. Koulussa en syö, enkä aamulla mitään, mutta illalla tulee mussuteltua :(

    • diiipadaapa

      yritän pitää kalorit alle 5oo. 5oo kaloria yhdelle päivällä olis jo ihan liiikaa ja jos syön yli sen, niin oksennan. Normaalipäivä koostuu n. 200 kalorista. Löysin just semmosii tomaattiliemiä himasta ja yhessä annoksessa on 14 kalorii. Ja ne pitää mut täynnä!

    • päivässä

      jotta en joutuisi niin helposti säästärille ja paino tippuis tasaseen tahtiin. Suunnittelen yleensä kaikki syömiseni etukäteen ruokapäiväkirjaan. Olen tällä hetkellä hieman alipainoinen, mutta silti laihdun tällä systeemillä joku 1-2 kg viikossa.

    • Piupau

      Syön päivässä 200-500 kaloria ja kulutan urheilemalla 300-400 juoksemalla ja pyöräilemällä, sit lisäksi se mitä keho kuluttaa tekemättä yhtää mitää ja teen vielä sen lisäksi fyysistä työtä. Alkoholia en enää. Käytä ollenkaan koska se sai mut paisumaan:(

    • kahvi

      Syön päivässä 600-900 kaloria ja kulutan noin 300. Aamulla en syö mitään, töissä syön lounaalla salaattia ja pienen määrän "oikeeta ruokaa" ja illalla syön ruisleivän ja hedelmän. Juon päivän aikana paljon vettä ja kahvia..

    • pullaa

      Itse syön tällä hetkellä vielä aika paljon, noin 1300 kaloria päivässä. Tänään on eka päivä kun yritän päästä alle 1000:een.
      Pyrin kuluttamaan vähintään 300 kaloria päivässä, jolloin kokonaiskulutus 2000. Näin ollen pitäis laihtua kilo viikossa sillä 1000 kalorilla :)

      Tän päivän saldo: 840 :(
      Liikuttu: ei vielä yhtään... kohta salille!

    • ounouu

      syön n. 800 kcal.
      liikun vähän, keskimäärin n. 1h lenkki päivässä

    • asdfghjkiijuhygtfrd

      syön 500-900 kcal päivässä. joskus en jaksa liikkua juuri yhtään, mutta joinan päivinä sitten senkin edestä. jos en tiedä paljonko ruoassa on kaloreita, otan sitä todella vähän tai en ollenkaan.

    • joucheckitout

      syön arkipäivisin n. 800 kcal/päivä
      viikonloppusin n. 1100 kcal/päivä

      koitan kävellä arkisin n. 2h joka päivä. ripeetä kävelyä eli joku 400 kcal menee

    • Anonyymi

      vanha keskustelu, mutta ihsm. syön jotain yli 1000 mut alle 1500 kalorii. ja kulutan liikunnalla ehkä 400 kaloria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe