Onko kokemusta painopeitosta?

Anonyymi

Painopeittoja mainostetaan parantamaan unen laatua. Itse olen kokeillut vaikka mitä konsteja , koska nukun hyvin huonosti. Saan kyllä unen päästä kiinni aika helposti, mutta heräilen 2-4 kertaa yössä ja valvon välillä parikin tuntia. Koskaan ei ole aamulla oikein levännyt olo. Vältän päikkäreitä, mutta joskus on pakko.

59

1291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole kokemusta.
      Mutta aavistuksia on.
      Tämä aloitus on mainos.
      Harrastakaa siis rauhassa päikkäreitä.
      Päikkärit ovat aitoa tavaraa.

H.

• Itsellä ei kokemusta peiton alla nukkumisesta, mutta ostin tyttärelle viime jouluna sellaisen ja hän sanoo että se on todella hyvä. Käyttää sitä jatkuvasti ja nyt ostimme vanhimmalle pojalle myäs synttärilahjaksi; oli kokeillut äidin peittoa ja halusi sen ehdottomasti myös, Nyt nuorempi pojista on jo "tilannut" painopeiton omaksi synttärilahjakseen kuun puolivälissä.
      Mainosta ei toki, on useita merkkejä valittavana ja hintahaitari on suuri. Peittoon valitaan suositusten mukaan 10 % omasta painosta.

• Anonyymi

Eikö se ole jo huolestuttavaa, kun lapsetkin kärsivät unettomuudesta ja tarvitsevat painopeittoja? Parempi että äiti lukee iltarukouksen ja peittelee tavallisella peitteellä. Jos lapset näplää koko päivän kännyköitä selkä ja niskat köyryssä, siinähän tulee happivajaus ja huono ryhti, ilmankos ei nukuta. Ulos palloa potkimaan ja juoksemaan, kyllä uni maittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö se ole jo huolestuttavaa, kun lapsetkin kärsivät unettomuudesta ja tarvitsevat painopeittoja? Parempi että äiti lukee iltarukouksen ja peittelee tavallisella peitteellä. Jos lapset näplää koko päivän kännyköitä selkä ja niskat köyryssä, siinähän tulee happivajaus ja huono ryhti, ilmankos ei nukuta. Ulos palloa potkimaan ja juoksemaan, kyllä uni maittaa.

Aika jännää miten sinä jakelet ohjeita minun lapsenlapsilleni miten heidän tulisi toimia tietämättä mitään heistä. Kiitos kumminkin, uskon sinun tarkoittaneen pelkkää hyvää.Ei äiti enää 14-12 vuotiaita peittele ja vanhempi on aina vauvasta saakka nukkunut rauhattomasti. Molemmat pojat käyvät pingiskoulua ja nuorempi potkii myös palloa.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Aika jännää miten sinä jakelet ohjeita minun lapsenlapsilleni miten heidän tulisi toimia tietämättä mitään heistä. Kiitos kumminkin, uskon sinun tarkoittaneen pelkkää hyvää.Ei äiti enää 14-12 vuotiaita peittele ja vanhempi on aina vauvasta saakka nukkunut rauhattomasti. Molemmat pojat käyvät pingiskoulua ja nuorempi potkii myös palloa.

Älä sitten levittele lastenlastesi terveysongelmia täällä, jos niitä ei saa kommentoida!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä sitten levittele lastenlastesi terveysongelmia täällä, jos niitä ei saa kommentoida!

Pakko olla samaa mieltä, että liian hepposeen usein vanhemmat sukupolvet vain keskustelee omian lapsien tai lastenlasten yksityisistä asioista julkisilla nettipalstoilla kuin se olisi OK. Ei se vain niin mene, heillä on oma yksityisyytensä josta kirjoittaja ei voi päättää.

Ihmettelen, että kuin ei 12-14 vuotiaille muka voi iltasatua lukea, sen voi tehdä vaikka yhdessä ja luetaan toinen toisilleen, ja sitten nukkumaan. Miten 12-14 vuotiaat ei muka ole lapsia enää? Etenkin teini-ikäisenä tarvitsee apuja ja tapoja miten pystyy rauhoittumaan, että saa nukuttua tai muutenkaan ei käy kierroksilla. Tällaiset rituaalit auttaisi edelleen, jokainen lapsi tietenkin persoonana erikseen, että tykkääkö, eikä sen mukaan minkä ikäinen lapsi on.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmeen terveysongelmia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihanko totta ..mikäs kuvittelet olevasi..paskapää

• Paloma01 kirjoitti:

Mitä ihmeen terveysongelmia?

No eihän silloin aivan terve ole, jos tarvitsee painopeittoterapiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakko olla samaa mieltä, että liian hepposeen usein vanhemmat sukupolvet vain keskustelee omian lapsien tai lastenlasten yksityisistä asioista julkisilla nettipalstoilla kuin se olisi OK. Ei se vain niin mene, heillä on oma yksityisyytensä josta kirjoittaja ei voi päättää.

Ihmettelen, että kuin ei 12-14 vuotiaille muka voi iltasatua lukea, sen voi tehdä vaikka yhdessä ja luetaan toinen toisilleen, ja sitten nukkumaan. Miten 12-14 vuotiaat ei muka ole lapsia enää? Etenkin teini-ikäisenä tarvitsee apuja ja tapoja miten pystyy rauhoittumaan, että saa nukuttua tai muutenkaan ei käy kierroksilla. Tällaiset rituaalit auttaisi edelleen, jokainen lapsi tietenkin persoonana erikseen, että tykkääkö, eikä sen mukaan minkä ikäinen lapsi on.

Ai 12 - 14 -vuotiaalla iltasatuja ja kattia kanssa, ja höpö höpö nauravat sinut ulos huoneestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai 12 - 14 -vuotiaalla iltasatuja ja kattia kanssa, ja höpö höpö nauravat sinut ulos huoneestaan.

Pirre

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

No eihän silloin aivan terve ole, jos tarvitsee painopeittoterapiaa.

Vilkkaat lapset elävät päivän tapahtumia nukkuessaankin, esim. heissä on unissaan kävelijöitä, niinkuin esim veäljeni oli, samoin poikamme kuuluun saamaan kastiin, ja he ei todellakaan olleet sairaita. Painopeitto olisi ehkä ollut paikallaan noitten yöllisten retkien ehkäisyyn.
        Pirre

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vilkkaat lapset elävät päivän tapahtumia nukkuessaankin, esim. heissä on unissaan kävelijöitä, niinkuin esim veäljeni oli, samoin poikamme kuuluun saamaan kastiin, ja he ei todellakaan olleet sairaita. Painopeitto olisi ehkä ollut paikallaan noitten yöllisten retkien ehkäisyyn.
        Pirre

Kuului ja veljeni..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on 7 lapsenlasta ja kolme lasta.
        Kaikki töissä, lapsenlapsista yksi ja muut opiskelee kuka peruskoulussa vielä ja muutama lukiossa ja yksi ammattikorkeassa.
        Rakastan lapsiani ja lapsenlapsiani. Saiko puhua?

Pirre

• Anonyymi kirjoitti:

Huvitti, nää nuoruutensa unohtaneet vanhukset. Olin 14-vuotiaana täysnainen. Äitikö olisi tullut lukemaan siltasatua, no hei 😁

• Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

Huvitti, nää nuoruutensa unohtaneet vanhukset. Olin 14-vuotiaana täysnainen. Äitikö olisi tullut lukemaan siltasatua, no hei 😁

Sääli ettei saa elää lapsen elämää tarpeeksi åitkään, vaan täysnaisena jo 14-vuotiaana. Fyysinen kehitys voi olla kuin naisen mutta sen ikäinen on rikoslaissakin lapsi.

• Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

Ei kainuunkorpista ollut kysymys, vaan Paloman lapsenlapsista, joista vanhinkaan ei kuulu olevan vielä puberteetissa.
        Mummonsa niin hyvä sadunkertoja ja satukirjailija, että eikö niitä voisi lapsenlapsille lukea iltalukemisina.

• Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

:)) niinpä

Pirre

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kainuunkorpista ollut kysymys, vaan Paloman lapsenlapsista, joista vanhinkaan ei kuulu olevan vielä puberteetissa.
        Mummonsa niin hyvä sadunkertoja ja satukirjailija, että eikö niitä voisi lapsenlapsille lukea iltalukemisina.

Voin iloksesi paljastaa että 14-vuotiaalla on ollut äänenmurros :) Että hän on myös mormorin "satukirjoista" kiinnostunut ja kuuntelee Bittersweet Fruit'ia (mormorin Kolumbiantarinaa ja osa-elämänkertaa Lempeät tuulet Tyyneltänereltä- käännöstä) e-kirjana.

• Anonyymi kirjoitti:

:)) niinpä

Pirre

14 ja 12-vuotiaat pojat lopettivat satujen lukemisen jo monta vuotta sitten ja heitä nolottaisi kauheasti jos joku mummo tai äiti tai isä yrittäisi tunkea heidän huoneihinsa satukirja kädessä nukkumaanmenon aikaan. Minä käyn lähtiessä toivottamassa hyvää yötä ja antamassa nopean halin (ennen koronaa), isompi ei halua enää edes että mummo suukottelee poskelle hän sanoo "mormor, olen liian suuri tuollaiseen :)"

• En ole kokeillut, kun en ole tuntenut vielä tarvetta psyykepeittoon.
      Katsotaan sitten, jos sellainen aika joskus tulee.
      Vielä nukun hyvin ilman unilääkkeitä, psyykepeittoa tai halaustyynyä.

• "Tellukka"

Muuten.
        Minulla on hali-tyyny.
        Ostin sen jokunen vuosi sitten.
        Ostarini ohessa on lemmikki-eläin-kauppa.
        Aikoinaan sen ikkunassa oli aika-iso tyyny.
        Ja minä halusin että tyynyä riittää sänkyni leveyden verran.
        Tyyny on sisukseltaan muovi-pussi, Veto-Ketjulla.
        Tyyny on pinnaltaan suljettu kangas-pussiin, Veto-Ketjulla.
        Hienoa, ajattelin.
        Jos unissaan kuolaa, tai jotenkin muutenkin, niin tarvitsee pestä vain päällinen.
        Maksoin tyynyn.
        Silloin myyjä kertoi iloisin ilmein että eläimeni tulee nauttimaan tuosta tyynystä.
        Hätkähdin mielessäni, onneksi hiljaa, ei minulla ole eläintä.
        Niin katsokaas, sanoi myyjä.
        Eläin tavallaan uppoaa tyynyyn ja alkaa unissaan kuvitella että sitä halitaan.

H.

• Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

"Tellukka"

Muuten.
        Minulla on hali-tyyny.
        Ostin sen jokunen vuosi sitten.
        Ostarini ohessa on lemmikki-eläin-kauppa.
        Aikoinaan sen ikkunassa oli aika-iso tyyny.
        Ja minä halusin että tyynyä riittää sänkyni leveyden verran.
        Tyyny on sisukseltaan muovi-pussi, Veto-Ketjulla.
        Tyyny on pinnaltaan suljettu kangas-pussiin, Veto-Ketjulla.
        Hienoa, ajattelin.
        Jos unissaan kuolaa, tai jotenkin muutenkin, niin tarvitsee pestä vain päällinen.
        Maksoin tyynyn.
        Silloin myyjä kertoi iloisin ilmein että eläimeni tulee nauttimaan tuosta tyynystä.
        Hätkähdin mielessäni, onneksi hiljaa, ei minulla ole eläintä.
        Niin katsokaas, sanoi myyjä.
        Eläin tavallaan uppoaa tyynyyn ja alkaa unissaan kuvitella että sitä halitaan.

H.

Mullakin on halityy, Lidlistä ostettu, ei noin leveä kuin sinun mutta hyvä. Ei se ihmistä korvaa mutta toivon että korvaisi.

• Anonyymi

Jaa, ennen vanhaan oli tapana, siis kulttuurina se, että renki ei tarvii matrassii eikä piika tarvii peittoo, koska piika on rengin matrassi ja renki piian peitto.

• Anonyymi

Ennenvanhaan mulla vaimo peittona ;-*

• Anonyymi

Niin mullakin.
        Mutta oli liian painava, joten vaihdoin kevyempään.
        Untuva sellaiseen...

• Anonyymi

Olisi mukavaa ihan oikeasti tietää kokemuksia, mihin painopeitto "auttaa".
      Olen peittoihin "rullautuva" vilukissa, siksi ostin itselleni aikoinaan untuvapeiton,
      mutta en aluksi osannut nukkua sillä ollenkaan, koska se oli niin kevyt,
      että tuntui aivan kuin ei olisi ollut peittoa päällä lainkaan,
      vaikka se on todella lämmin ja ihana kun totuin siihen.
      (se on halpapeitto, ei mistään joutsenista elävältä revittyjä untuvia,
      jos jollekin tulee mieleen sanoa sanansa...)
      Niin, että minäkin odottelin "käyttäjien kokemuksia" painopeitosta.
      Ennenvanhaiset täkit olivat aika painavia.

• "Painopeitto on terapeuttinen, painava peitto, jonka vaikutus perustuu miellyttävän painon tunteen aiheuttamaan syväpainetuntoon, joka lisää mielihyvähormonien tuotantoa aivoissa. Näin ollen painopeiton paino rauhoittaa, lievittää ahdistusta ja helpottaa levottomuutta. Tasainen paino kehon ympärillä rentouttaa ja luo turvallisen olon. Myös kehon rajojen tuntemus ja hahmottaminen lisääntyy."

Ei turhasti sitä psyykepeitoksi sanota.

• Anonyymi

Olen kuullut ainakin autisteilta hyvää, että heille sopii ja rauhoittaa uneen. Muuta en osaa sanoa. Se on niin kiinni ihmisestä, että ainoastaan kokeilemalla se selviää.

• Anonyymi

Tuohan on hienoa jos noin helposti saa pientä apua psyykeensä...

• Ikinä kuullutkaan mistään psyykepeitosta.
      Oletan että suuri valtaosa ihmisistä jotka ovat ostaneet tämän peiton eivät ole ostaneet sitä terapeuttisena vaan ainoastaan siksi että sitä mainostetaan paljon nyt ja ne jotka ovat kokeilleet ovat sitä mieltä että se on miellyttävä ja sen alla saa hyvät unet.

• Anonyymi

Huonosti nukuttu yö vaikuttaa psyykeeseen.

• Eivät ole tiedostaneet psyykkisiä ongelmiaan ennenkuin huomasivat painopeitosta olevan heille apua.
        Mutta hyvähän se, että heille auttaa ja voivat paremmin kuin ilman painopeittoa koko perhe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Shhh...Sana psyyke on kielletty. Siitähän joku voi vetää herneet nenuun, että psyyken ongelmista olisi kyse. Terapiakin on paha sana, sehän voi merkitä että on terapian tarpeessa. Ikäänkuin siinä olisi pahaa, että joku tarvitsee psyyken hoitoa , se on yhtä luonnollista kuin vaikka jalan kipsaaminen.
        Painopeittoja kylläkin mainostetaan uniVAIKEUKSUUN ja uniHÄIRIÖIHIN. Jos niistä saa avun ja tuntuu uni olevan parempaa ja olo mukavampi, eikö se peitto ole silloin psyykeäkin auttava ja terapeuttinen?

• Anonyymi kirjoitti:

Ja psyyke vaikuttaa nukkumisen laatuun.
        Jos on angstia ja pohjalla olevaa turvattomuuden tunnetta, niin silloin nukkuu rauhattomasti. Painopeitto auttaa ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Shhh...Sana psyyke on kielletty. Siitähän joku voi vetää herneet nenuun, että psyyken ongelmista olisi kyse. Terapiakin on paha sana, sehän voi merkitä että on terapian tarpeessa. Ikäänkuin siinä olisi pahaa, että joku tarvitsee psyyken hoitoa , se on yhtä luonnollista kuin vaikka jalan kipsaaminen.
        Painopeittoja kylläkin mainostetaan uniVAIKEUKSUUN ja uniHÄIRIÖIHIN. Jos niistä saa avun ja tuntuu uni olevan parempaa ja olo mukavampi, eikö se peitto ole silloin psyykeäkin auttava ja terapeuttinen?

Ilman muuta voi auttaa, mutta välttämättä ei tarvitse psyykeongelmainen olla, leimaava nimitys jos muuten vaan tykkää nukkua painopeiton alla. En ole kokeillut.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Ja psyyke vaikuttaa nukkumisen laatuun.
        Jos on angstia ja pohjalla olevaa turvattomuuden tunnetta, niin silloin nukkuu rauhattomasti. Painopeitto auttaa ...

Onkohan Tellu vällyuskovainen

• Anonyymi kirjoitti:

Onkohan Tellu vällyuskovainen

En tiedä.
        Kysy itseltään äläkä minulta.

• Kun ottaa muhkean vartalotyynyn viereensä ja kymmenkiloisen painopeiton molempien päälle, niin varmasti on lämmin ja turvallinen nukkua.

• Anonyymi

Lämminpeitin niin sehän on kiinni laskunmaksusta, josta taas jos luottotietoa ei ole niin onhan se perusturva aivan turha. Siis siinä mielessä sähköä ei ole. Mutta edelleen olen sitä mieltä että kyllä lämpö on melko tärkeä. Ihmiselle. Vitut muista tiedä.

• Anonyymi

Vähennä suolan syöntiä, ja enemmän vihanneksia, niin et kuorsaa ja uni on parempi.

Tämä ei ollut mainos, vaan kokemusasiantuntian neuvo.

• Anonyymi

Alkoi kiinnostaa kun olen aina nukkunut huonosti. Valitaan painon mukaan ja pestään käsin. Tyrkytetään omanalaista pussilakanaa. Harmi kun on ennestään runsaasti, ei viitsisi jättää käyttämättä ja ostaa uusia. Hulluilla päivillä hinnat 79 euroan paikkeilla. Pitää valita painon mukaan, 50-60 kiloiselle viiden kilon peitto. Liian painavaa ei saa ottaa, "on tärkeä että pääsee itse alta pois", huh! tuo luki jossain infossa.
      Torissa myynnissä vaikka kuinka, muttei lähellä. Postissa en uskaltaisi ottaa.
      On niin hygieeniatuote, että myymälään ei saa palauttaa. Joten ei ehkä kannata käytettyä ostaa muuta kuin tutulta. Taidan hankkia kunhan vielä kyselen kokemuksia.

• Anonyymi

Katsoin vanhoja ketjuja, löytyvät kun laittaa ruudun yläosassa olevaan luukkuun sanan painopeitto.
      Voi kuulemma tehdä itse kun ompelee pussilakanaan kolosia ja täyttää herneillä tai jyvillä. Mitenhän on sitten pesun laita? Ei ehkä hyvä idea, turpoavat. Joilleikin on aiheuttanut allergiaa ne rakeet mitä ostetun peiton sisällä. Tavallinen pussilakana ei pysy, sitä pitää jatkuvasti suoristaa. Minulla on vanhanajan virkattu päiväpeitto kalastajalangasta, painaa kun synti. Taidan kokeilla ensin sitä.

• Anonyymi

Kävin googlettamassa painopeiton ominaisuuksia.

Painopeitto on notkea, hyvin kehon ympärille muotoutuva ja lämmin. Sen vaikutus perustuu miellyttävän painontunteen aiheuttamaan syväpainetuntoon, joka lisää mielihyvähormonien tuotantoa aivoissa. Näin ollen painopeiton paino rauhoittaa, lievittää ahdistusta ja helpottaa levottomuutta. Tasainen paino kehon ympärillä rentouttaa ja luo turvallisen olon. Myös kehon rajojen tuntemus ja hahmottaminen lisääntyy.

Kenelle painopeitto soveltuu?
      Painopeitto soveltuu monille henkilöille erilaisiin elämäntilanteisiin lapsista vanhuksiin. Peitto sopii koti-, päiväkoti-, laitos-, sairaala- ja terapiakäyttöön.

Painopeiton etuja ovat mm.:
      - helpottaa keskittymistä
      - rauhoittaa
      - helpottaa unensaantia
      - tasoittaa mielialanvaihteluita
      - luo turvallisuuden tunnetta
      - auttaa erilaisten aistisäätelyhäiriöiden hallinnassa

• Anonyymi

Miten nää peitot pestään, ei kotikone kestä.

• Anonyymi

Paloma varmaan osaa vastata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paloma varmaan osaa vastata.

???

• Anonyymi

Käsin pestään. Mulla on koneessa käsinpesu. Ottaa paljon vettä ja velloo harvakseltaan. Ei linkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

???

Paloman jälkeläisillä on painopeitot, lapsillakin. Kyllä paloma tämänkin tietää.

• Ennen tehtiin niitä peittoja lampaiden nahoista, villakarvoineen. Ei niinkään painon takia, mutta eivät ne tuvat enää aamuyöllä niin lämpimiä olleet, varsinkaan maaseudulla. Mutta hyvä niiden alla oli nukkua.
      Reessä oli peitto mukana kun talvipakkasella hevosella kuljettiin. Kevyempi peitto laitettiin hevosen selkään ja heinää sen eteen. Näin hevonen tarkeni hyvin, vaikka reissut joskus venähtivät.

• Anonyymi

Puolueettomat unitutkijat ovat testanneet painopeittoja, niin että nukkujaan on laitettu elekdrodeja unen tarkkailua varten.
      Täysin naurettavaa pöyhkeilyä uhota palstalla, että m i n ä en sellaisia terapiapeittoja tarvitse.
      Ikään kuin kaikki ihmiset eri elämänolosuhteineen olisivat samasta uppotukeista veistettyjä.

@ mies matkalla Walhallaan

• Anonyymi

"Puolueettomat unitutkijat ovat testanneet painopeittoja"

Ne puolueettomat ovat vain kasvottomia ja tuntemattomia. Ja kun yhden jutun julkaisee, siitä saadaan tuhannen kopiota.
        Netistä saa aivan mitä vaan mieleistä, kun laittaa sopivan hakusanan.

• Anonyymi

Mikä se sellainen panopeitto oikein on!?

• Anonyymi

On, on ja on. Se on hirveetä. toisinaan ihan normaalistikin.

• Anonyymi

Aloittaja osta prismasta kofeiinitonta suodatinkahvia vihreessä paketissa ja juo sitä joka toinen päivä ja vaikkapa useampi päivä. Sitten normaali kahvia, max 0,5 dl jauhetta päivässä.

Voi olla että huomaat kuinka kahvi virkistää. Mulla  0,3-0,4 dl  kahvijauhetta suodattimeen , niin on hyvä olla ja nukkuu illalla. juon vain 1 kerran.  Ja on hyvä olla , eikä väsytä mihinkään aikaan, vasta noin 15-16 tuntia juomisesta .

Jos juon useammin, tulee klo 14 väsymys ja nukkuu epämääräisesti, tai saa unenpäästä kiinni epämääräisesti.

• Painopeitto voi olla jopa vaarallinen, rasittaa sydäntä ja verisuonistoa. Siis varsinkin meidänikäsille.

• Anonyymi

Se on lapsillekkin vaarallinen, monen kilon paino kehon päällä. Luonnollinen hermoston toiminta kärsii. Luulisi että ahdistaakin, ihan älytön rahan pyydys . Pitäkää itse mutta säästäkää siltä lapset.

• Anonyymi

Kyllähän huono nukkuminen ja huono unen laatu on vaarallista sekin. Tuskin sopivan painoinen painopeitto on senkään vertaa vaarallinen kuin jatkuva huonosti nukkuminen?

Olen itse luontaisesti herkkäuninen, mutta koska en käsittääkseni kärsi unettomuudesta ja nukahdan helposti (myös uudelleen jos ja kun herään) niin en ole vielä toistaiseksi pitänyt sitä mitään erityisiä toimia vaativana ongelmana. Suurin osa neuvoista joita nykyään olen lukenut/kuullut tarjottavan unettomuudesta tms. kärsiville on sellaisia joita itse olen oppinut ja tottunut noudattamaan oikeastaan jo lapsuudestani alkaen, eli rutiinia ja itsestäänselvyyksiä minulle.
        Ajatus painavasta peitosta tuntuu minusta vähintäänkin epämukavalta ellei suorastaan ahdistavalta, mutta olisin silti valmis sitäkin kokeilemaan jos yöuneni tästä huonommaksi menisivät.

Bessie

• Anonyymi

Painopeitot ovat tuttuja vain työpaikoilta. Yllätyin, kun luin jostain, että ne ovat muotia. - Nm. Metkallista

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8109
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2151
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2062
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1688
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1627
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    7. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      1066
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      985
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    Aihe