tämä on taas vanhuutta" varoitus"

sii

kertokaapa sattuuko teille muille niin hulluja juttuja kuin minulle.
esim: Putosin vessan pönttöön ihan oikeasti,olin hiomassa kantapäätä jalka vessan reunalla ja siitä se luiskahti sisään, isovarvas jäi kiinni reunan alle, Pohje meinasi katketa .Sitten rojahdin käsivarsi pesukoneen kulmaan,sen jälkeen piti taiteilla lattialle jolloin kyynärpää kaakeleihin.Arvatkaa olinko mustelmilla,onneksi mikään ei katkennut.
Kerran juotin vahingossa naisystäville 80 rommia,kun joku oli laittanut väärään pulloon ja jouduin valvomaan koko yön niitä, isellä kun ei ole v.päätä, niin en tiennyt mitä se on.
Ajattelin varata seuraavaksi kerraksi ainakin kroonikkovaippoja.

32

2123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellankulma

Onneksi ei käynyt pahemmin!
      Olen kerran nähnyt miten joku on ottanut melkoiset hömpsyt etikkapullosta, kun on luullut sitä koskisen korvauslääkkeeksi. Ja toisen kerran maistavan astianpesuainetta, joka taas oli siinä korvauslääkepullossa.

Ne kroonikkovaivat ei kuulosta hyviltä, otan osaa.

Voimia, terv. kullanhelma

• tylleröinen

Toi eka sun jude meni perille ja mä vaa skriinasin ja skriinasin. Mut sit hiffasin tos tokas judes, et sä puhutki vaa skeidaa, totaha ei oikein bonjaa ees.
      Et näin on näreet.
      Ei mulle ihan noi hassui oo ainaka viel sattunt.
      Mut hyvä ku varotat.

• lisääntyy?

"Vanha aforismi kuuluu: joka kirjoittaa niin kuin puhutaan, on sivistymätön, mutta joka puhuu niin kuin kirjoitetaan, on puolisivistynyt." HS

• kotkan ruusu
        lisääntyy? kirjoitti:

"Vanha aforismi kuuluu: joka kirjoittaa niin kuin puhutaan, on sivistymätön, mutta joka puhuu niin kuin kirjoitetaan, on puolisivistynyt." HS

Jännä ilmiö, nuo murteet. Eräs ilmaisutaidon opettaja väitti kerran ettei pääkaupunkiseudulla puhuta mitään murretta.:)
        Onkohan slangi eri asia kuin murre, mitä arvelisit?

• kotkan ruusu
        lisääntyy? kirjoitti:

Mahtaako jaksaa viestit perille saattajankaan avittamana?

• lisääntyy?
        kotkan ruusu kirjoitti:

Jännä ilmiö, nuo murteet. Eräs ilmaisutaidon opettaja väitti kerran ettei pääkaupunkiseudulla puhuta mitään murretta.:)

Olisin ilmaisutaidonopettajan kanssa samaa mieltä ts. ettei pääkaupunkiseudulla ole, puhuta mitään murretta. Arveluni siis.
        On slangia, jota jotkut harrastavat jopa intohimoisesti. Enkä minäkään pane pahakseni tarinoita joskus kuunnellessani.:)

• lisääntyy?
        kotkan ruusu kirjoitti:

Jäi senverran vaivaamaan tuo asia, slangi murreko, että vilkaisin slangi-nettiin:

1. PERUSTIETO
        Suomen murteita on kerätty tuhansia tunteja äänitallenteille arkistoihin. Helsinkiläisten oma puhekieli, Stadin slangi, on jäänyt mitättömälle huomiolle vähäisen sosiaalisen arvostuksen vuoksi: akateemisissa piireissä sitä on pidetty vain köyhien ja alamaailman suomen-ruotsin sekasikiönä, jolla ei ole katsottu olevan mitään arvoa. Stadin slangi on kuitenkin ollut ja on merkittävä osa helsinkiläisten puhetta.
        Slangin, varsinkin ns. "vanhan slangin" taltioinnilla on kiire. Tuhannet vuosisadan alun slangin taitajat ovat tietenkin siirtyneet jo niille kulmille, joilla ei äänitallenteita tehdä, ja monen aika on lähellä. Mutta usea vielä "porskuttaa". Siksi pitäisi kiireen vilkkaa aloittaa etenkin ennen sotia opitun slangin taltiointi. Tosin kaiken Stadin slangin tallennus, 90-luvun nuortenkin käyttämän, olisi kulttuuriteko!

Edelleen henk.kohtaisesti mielestäni slangi ei ole murrettamme. ? -

• Suvi2
        lisääntyy? kirjoitti:

Olisin ilmaisutaidonopettajan kanssa samaa mieltä ts. ettei pääkaupunkiseudulla ole, puhuta mitään murretta. Arveluni siis.
        On slangia, jota jotkut harrastavat jopa intohimoisesti. Enkä minäkään pane pahakseni tarinoita joskus kuunnellessani.:)

Älä sie noin topakast sano, että pääkaupunkiseudul ei puhuta mittää murretta.
        Mie kerron siulle, et pääkaupunkiseudulla puhutaa just sitä murretta, mitä kukakii halluu.
        Ikävähä se on kuulla, mut ei siult tule kukkaa kysymää, mite häne pitäs haastaa.

• Suvi2
        Suvi2 kirjoitti:

Mie kerron siulle, et pääkaupunkiseudulla puhutaa just sitä murretta, mitä kukakii halluu.
        Ikävähä se on kuulla, mut ei siult tule kukkaa kysymää, mite häne pitäs haastaa.

Kuule tää ilmaisutaidonopettaja on äskeistä ei olekaa siun kanssais sammaa mieltä.

• lisääntyy
        Suvi2 kirjoitti:

... armaani, karvakorvani (Sanonta!), huomaatko, topakastiko tuo nyt on sanottu? Konditionaalissa eli si-päätteisesti ilmaisin, lisäksi "arvellen".
        Eli keskusteluille jää tilaa! Hyvä sinä! :)

Näin olenkin kallistumassa kantaasi, että pääkaupunkiseudulla puhutaan moninaisesti, ilman seudun OMAA murretta. Miltäs sanonta nyt tuntuu, tuntuuko missään?

• kahvikuppineuroosi

Kysäisisin vain nykyistä vointiasi, ovathan ainakin mustelmat varmaan jo kauniimman värisiä?
      Olethan varovainen, ettei satu lisää mitään fysiikkaa yllättävää, näin kevät(siivous) intoilun iskiessä.

terv. kkneuroosi

• sii

pelkään jo juhannusta aattoa, silloin alkaa tapahtua, yksi umpisuoli, toinen virvelinkoukku jalassa,
        kolmas
        pikkujakkaralta jalan lipsahdus15:ta tikkiä,
        viime juhannuksesta sevisin itse kun naapuri putosi kalliolta ja tietysti minä vein sairaalaan ja jonotin siellä valmiin koko illan, ehkä pitää nytkin mennä ´vaikkapa pihalle valmiiksi istuskelemaan, vai mitä?

• kkneuroosi
        sii kirjoitti:

pelkään jo juhannusta aattoa, silloin alkaa tapahtua, yksi umpisuoli, toinen virvelinkoukku jalassa,
        kolmas
        pikkujakkaralta jalan lipsahdus15:ta tikkiä,
        viime juhannuksesta sevisin itse kun naapuri putosi kalliolta ja tietysti minä vein sairaalaan ja jonotin siellä valmiin koko illan, ehkä pitää nytkin mennä ´vaikkapa pihalle valmiiksi istuskelemaan, vai mitä?

Taidat ajatella viisaasti siinä uloslähtemisessäsi. Siellä kotioloissahan ne useimmat sattumukset yllättävät, väittää jokin tilasto. Reippaasti siis vaan vaikka sauvomaan!

Sinullakin on ollut juhannusjännitystä,itsellä melkeinpä samantapaista. Etsimme autonavaimia ja röpelöisestä maastosta tarttui sormeen , arvaa mikä? Virvelinkoukku! Eikä järven tai lammen lätäkköäkään lähettyvillä! Parasta oli, että kuvassa oli teksti " Lotto". Joku siinä totesi että kyllä tälläkin joku tarkoitus on, mutta kukaan ei ole ainakaan isommista lottovoitoistaan hiiskunut.

Nythän sinulla ei sen umpisuolen kanssa ole enää ongelmia, eihän?

terv. kkn

• sii
        kkneuroosi kirjoitti:

Taidat ajatella viisaasti siinä uloslähtemisessäsi. Siellä kotioloissahan ne useimmat sattumukset yllättävät, väittää jokin tilasto. Reippaasti siis vaan vaikka sauvomaan!

Sinullakin on ollut juhannusjännitystä,itsellä melkeinpä samantapaista. Etsimme autonavaimia ja röpelöisestä maastosta tarttui sormeen , arvaa mikä? Virvelinkoukku! Eikä järven tai lammen lätäkköäkään lähettyvillä! Parasta oli, että kuvassa oli teksti " Lotto". Joku siinä totesi että kyllä tälläkin joku tarkoitus on, mutta kukaan ei ole ainakaan isommista lottovoitoistaan hiiskunut.

Nythän sinulla ei sen umpisuolen kanssa ole enää ongelmia, eihän?

terv. kkn

Ehkä sinun täyisi lotota itse kun sait oikein " piston"valmiiksi.
        Muuten ne mustelmat ovat häipyneet mutta,kyynyspää antaa vielä oireita,ehkä tästä selviää ennen uusia kolauksia.
        terv.j.neuroosi

• kkneuroosi
        sii kirjoitti:

Ehkä sinun täyisi lotota itse kun sait oikein " piston"valmiiksi.
        Muuten ne mustelmat ovat häipyneet mutta,kyynyspää antaa vielä oireita,ehkä tästä selviää ennen uusia kolauksia.
        terv.j.neuroosi

Jos jonain kertana veisi sen lottolapun, kumma etten ole ennen hoksannutkaan. Vaikka kerran jo oikein untakin näin, kuinka jokerinumeroilla oli tulevinaan, mutta kun se uni päättyi niin hölmöön toteamukseen, ettei tälläkään mitään tule niin ei sitten tullut. Siinäkään tilanteessa en osannut puoliani pitää ja kinannut vastaan.
        Mutta ehkä sinä noin kauempaa katsellessasi huomaat mahdollisuudet paremmin.

Edelleen toivotan sinulle voimia mahdollisten koettelemusten varalle, vaikka tiedänkin jo sinun varautuneen monenlaisiin.

terv. jälleen!

• sii
        kkneuroosi kirjoitti:

Jos jonain kertana veisi sen lottolapun, kumma etten ole ennen hoksannutkaan. Vaikka kerran jo oikein untakin näin, kuinka jokerinumeroilla oli tulevinaan, mutta kun se uni päättyi niin hölmöön toteamukseen, ettei tälläkään mitään tule niin ei sitten tullut. Siinäkään tilanteessa en osannut puoliani pitää ja kinannut vastaan.
        Mutta ehkä sinä noin kauempaa katsellessasi huomaat mahdollisuudet paremmin.

Edelleen toivotan sinulle voimia mahdollisten koettelemusten varalle, vaikka tiedänkin jo sinun varautuneen monenlaisiin.

terv. jälleen!

kiitos kannustuksesta, mutta yritä lottoa.
        Minä kerran "sukkestoin ",olin myynyt autoni , laitoin rahat pöydälle, ja sanoin että raha tulee rahan luo, kun lotto alkoi.
        Mutta kun kolme ensimmäistä oli oikein, niin silloin minulle tuli kylmä ja lopetin koko homman.
        SIINÄ MENI MILJOONAT
        Parempaa onnea sinulle

• kkneuroosi
        sii kirjoitti:

kiitos kannustuksesta, mutta yritä lottoa.
        Minä kerran "sukkestoin ",olin myynyt autoni , laitoin rahat pöydälle, ja sanoin että raha tulee rahan luo, kun lotto alkoi.
        Mutta kun kolme ensimmäistä oli oikein, niin silloin minulle tuli kylmä ja lopetin koko homman.
        SIINÄ MENI MILJOONAT
        Parempaa onnea sinulle

Mitä ihmettä keksit tehdä niillä autorahoilla?
        Ymmärrän tietenkin sen, että jos olisi vielä sen varanumeronkin siihen pukannut niin kylmäthän siinä itsellekin olisi käynyt.
        Luin tuolta alempaa onnistuneesta (?) ostosretkestäsi ja mietiskelin siinä sivussa tuuriasi, kun sinulla on niitä miniöitä joille jakaa lahjoja. Eivät tainneet olla oikein hyvä setti niiden kroonikkovaivojen kanssa, vaikka itsehän et niistä kärsikään. Ovatko ystävättäresi edelleenkin rommin ystäviä?
        Anteeksi taas tämä suunnaton tiedontarpeeni.

terv. kkn
        Muistathan ulkoilla paljon!

• sii
        kkneuroosi kirjoitti:

Mitä ihmettä keksit tehdä niillä autorahoilla?
        Ymmärrän tietenkin sen, että jos olisi vielä sen varanumeronkin siihen pukannut niin kylmäthän siinä itsellekin olisi käynyt.
        Luin tuolta alempaa onnistuneesta (?) ostosretkestäsi ja mietiskelin siinä sivussa tuuriasi, kun sinulla on niitä miniöitä joille jakaa lahjoja. Eivät tainneet olla oikein hyvä setti niiden kroonikkovaivojen kanssa, vaikka itsehän et niistä kärsikään. Ovatko ystävättäresi edelleenkin rommin ystäviä?
        Anteeksi taas tämä suunnaton tiedontarpeeni.

terv. kkn
        Muistathan ulkoilla paljon!

Siinä se tuli" tuhlaus"
        Istumpahan satamassa kannella ,ja kuohuviini lasi kädessä jos en opi purjehtimaan.
        Juu miniät on ikionnellisia ja ne kroonikkovaipat on tuolla odottamassa jos sattuu naisten kutsuilla vahinkoja,lupasin heille laittaa jo sellaisen eteisessä valmiiksi ja ruokalapun kaulaan.
        terv. ulkoilija

• tuleva miljonääri
        sii kirjoitti:

Siinä se tuli" tuhlaus"
        Istumpahan satamassa kannella ,ja kuohuviini lasi kädessä jos en opi purjehtimaan.
        Juu miniät on ikionnellisia ja ne kroonikkovaipat on tuolla odottamassa jos sattuu naisten kutsuilla vahinkoja,lupasin heille laittaa jo sellaisen eteisessä valmiiksi ja ruokalapun kaulaan.
        terv. ulkoilija

Ehdottomasti oikein käytetty 'tule raha tule raha'- rahasto. Saanhan käyttää ideaasi ja laittaa aina lauantaisin säästöpossuni odottamaan täydennystä? Ehkä vielä joskus muistan sen lottolippusenkin hankkia, olisikohan siitä apua? Sitten voisin tulevaisuudessa hankkia kulkuvälineen, vaikkapa ensin jollan. Voisimme sitten skoolailla lähempänä toisiamme jos sinäkään et selviä....purjehduskurssista.
        Ehkä en kuitenkaan heti pyrkisi pursiseuraan, jos siellä vaikka tapaa niitä rommin käyttäjiä. Minä pitäydyn vielä tässä rammissa, ainakin tuntuu siltä.

Olen hyvilläni, että olet innostunut ulkoilusta.
        Naulaa sen paatin alakansi ( sinä tunnet jo tietenkin termistön paremmin ) kokonaan umpeen ettei tule kiusausta ja vahinkoja.
        "kaikki paitsi purjehdus on turhaa..."

terv. lappuliisa

• haalea-sii
        tuleva miljonääri kirjoitti:

Ehdottomasti oikein käytetty 'tule raha tule raha'- rahasto. Saanhan käyttää ideaasi ja laittaa aina lauantaisin säästöpossuni odottamaan täydennystä? Ehkä vielä joskus muistan sen lottolippusenkin hankkia, olisikohan siitä apua? Sitten voisin tulevaisuudessa hankkia kulkuvälineen, vaikkapa ensin jollan. Voisimme sitten skoolailla lähempänä toisiamme jos sinäkään et selviä....purjehduskurssista.
        Ehkä en kuitenkaan heti pyrkisi pursiseuraan, jos siellä vaikka tapaa niitä rommin käyttäjiä. Minä pitäydyn vielä tässä rammissa, ainakin tuntuu siltä.

Olen hyvilläni, että olet innostunut ulkoilusta.
        Naulaa sen paatin alakansi ( sinä tunnet jo tietenkin termistön paremmin ) kokonaan umpeen ettei tule kiusausta ja vahinkoja.
        "kaikki paitsi purjehdus on turhaa..."

terv. lappuliisa

Toivottavasti tulee aika jolloin muistat lottokupongin.
        Nyt olen katsellut tuota purjehduskirjaa ,mutta kaikenmaailman ,"tuupurit ,taapuri ja sixtantit "
        Ovat varmaan yhtä vaikeita kuin virkkaus.
        Siinäkin täytyi kiertää aina pylvään ympäri ,enkä ehtinyt virkata ollenkaan.
        Näinollen varmaan mennään jollan reunat kolisten.
        terv. unelmat haalistuu

• tuleva miljonääri
        haalea-sii kirjoitti:

Toivottavasti tulee aika jolloin muistat lottokupongin.
        Nyt olen katsellut tuota purjehduskirjaa ,mutta kaikenmaailman ,"tuupurit ,taapuri ja sixtantit "
        Ovat varmaan yhtä vaikeita kuin virkkaus.
        Siinäkin täytyi kiertää aina pylvään ympäri ,enkä ehtinyt virkata ollenkaan.
        Näinollen varmaan mennään jollan reunat kolisten.
        terv. unelmat haalistuu

Sinähän sen sanoit, niitähän on olemassa purjehdusoppaita. Olisiko sellaisesta hyötyä siinä minun tulevassa jollassani. ( tai sanoithan sinäkin hankkivasi sellaisen )
        Vähän on ollut hakusessa sellaiset termit kuin luovi ja vuoksi, sekundantti ja adjutantti ovat sentään hallinnassa.
        Aiotko muuten itse hyödyntää noita viimeksimainittuja? Noin käytännön harjoituksissa?

Innostunein terveisin
        Mnääri

• sekstantti
        tuleva miljonääri kirjoitti:

Sinähän sen sanoit, niitähän on olemassa purjehdusoppaita. Olisiko sellaisesta hyötyä siinä minun tulevassa jollassani. ( tai sanoithan sinäkin hankkivasi sellaisen )
        Vähän on ollut hakusessa sellaiset termit kuin luovi ja vuoksi, sekundantti ja adjutantti ovat sentään hallinnassa.
        Aiotko muuten itse hyödyntää noita viimeksimainittuja? Noin käytännön harjoituksissa?

Innostunein terveisin
        Mnääri

Kyllä se kirja olisi varmaan sinulle hyväksi, tunnut todella niin terävälle.
        Minun on kyllä ostettava se jolla, jos moottorikin sammuu, niin olen hukassa.
        terv. suunnistaja

• tmnääri
        sekstantti kirjoitti:

Kyllä se kirja olisi varmaan sinulle hyväksi, tunnut todella niin terävälle.
        Minun on kyllä ostettava se jolla, jos moottorikin sammuu, niin olen hukassa.
        terv. suunnistaja

Minäkin olen mietiskellyt sitä purjevenettäsi ja huomannut siinä ehkä sittenkin kehittäviä ominaisuuksia. Taisit mainita kuinka et ehtinyt paljonkaan virkata niitä pylväitä kierrellessäsi? Jos nyt sattuisit omistamaan vaikka monimastoisen, niin yhdellä reissulla pyörähtäisit monta tolppaa, olisiko mitään ideaa? Siinä satamassakin lilluskellessa valmistuisi samalla vaikka se täkki, mitä karitapiokin mainostaa laulaen " hetkeks seisahduin mä täkille" tai sinnepäin.
        Jollassa tosin sellaista ei kai tarvita, joten jäisi enemmän aikaa muihin harrastuksiin?

Kannustavin terv.
        gåpassi

• hatun vastaaja
        tmnääri kirjoitti:

Minäkin olen mietiskellyt sitä purjevenettäsi ja huomannut siinä ehkä sittenkin kehittäviä ominaisuuksia. Taisit mainita kuinka et ehtinyt paljonkaan virkata niitä pylväitä kierrellessäsi? Jos nyt sattuisit omistamaan vaikka monimastoisen, niin yhdellä reissulla pyörähtäisit monta tolppaa, olisiko mitään ideaa? Siinä satamassakin lilluskellessa valmistuisi samalla vaikka se täkki, mitä karitapiokin mainostaa laulaen " hetkeks seisahduin mä täkille" tai sinnepäin.
        Jollassa tosin sellaista ei kai tarvita, joten jäisi enemmän aikaa muihin harrastuksiin?

Kannustavin terv.
        gåpassi

Huomasin jo aikaa sitten että turha on mennä, merta edemmäs kalaan?
        terv.kiitos hatun nostosta.

• tmnääri
        hatun vastaaja kirjoitti:

Huomasin jo aikaa sitten että turha on mennä, merta edemmäs kalaan?
        terv.kiitos hatun nostosta.

Eikä minullakaan ole vielä niitä miljoonia...

terv. semafööri

• föönätty
        tmnääri kirjoitti:

Eikä minullakaan ole vielä niitä miljoonia...

terv. semafööri

Ei saa mitään jos yritä ja yritä ..........
        No mikä minä olen määräilemään....
        terv. uhkapeluri

• suvun ainut kiharapää
        föönätty kirjoitti:

Ei saa mitään jos yritä ja yritä ..........
        No mikä minä olen määräilemään....
        terv. uhkapeluri

Mitenkä nyt osaisin tulkita tuon sinun kommenttisi, kunnon kiharat ovat papiljottipussissa - siitä syystäkö ajatus ei kulje. Minne se yksi pieni sana siitä lauseesta pitäisi niiden muutamien kirjainten kanssa sijoitella?

Sitäpaitsi, mihin joutuisinkaan niiden miljoonien kanssa, hukuttaisiin jollan (sen hankkisin näillä elinikäisillä säästöpossurahoilla) kanssa molemmat kun kaikki pitäisi mukana kuljettaa. Kolikkoina tietenkin etteivät liukenisi taifuuneissa.

terv. laputon liisa

• Rupesin kerran pesemään ikkunoita ja yksi ikkuna oli tiskipöydän takana, joten oli haettava "jalalle jatkoa" että yletyin katon rajaan.
      Otin ns. kokoontaittuvan klaffituolin tiskipöydän eteen. Kiipesin sen kautta tiskipöydälle ja pesin ikkunan.
      Sitten en ajatellut sen enmpää vaan saatuani ikkunan puhtaaksi, loikkasin kuin tavalliselle tuolille ja tuoli rysähti läjään,
      minä sen mukana ja tönäisin hellaa sen verran että uunin alaosan luukku aukesi ja kaaduin sen päälle.

Luukussa oli mahdottoman terävät reunat ja vetäisi kunnon haavan reiteeni.
      Verta tuli kuin teuraseläimestä.
      Oli mentävä hoitajan luo ja sitten siihen tuli lääkärikin ompelemaan haavan tukkoon.
      Lääkärin kysyessä kuinka olin haavan saanut vastasin että ikkunoita pestessä!
      Rytäkässä saamani mustelmat olen yrittänyt unohtaa.

• tylleröinen

Hei, mut mä en vieläkää snaijaa tota tokaa judeas, ni eksä millään kertos vähä selväkielisemmi? Too 80 lukunki on kliffa, tosi raflis.

• sii

No se on sitä 80prosennttista rommia ja siitä johtuen alkoi käydä vahinkoja olisi tarvittu kroonikkovaippoja sekä ruokalappuja.Pelkäsin todella.

• tylleröinen
        sii kirjoitti:

No se on sitä 80prosennttista rommia ja siitä johtuen alkoi käydä vahinkoja olisi tarvittu kroonikkovaippoja sekä ruokalappuja.Pelkäsin todella.

Tänks! Mäku luulin, et 80 stygee. Hm! Et noiki skrodee on olemas!?! Mut mä oonkin tylleröine vaan. Ny mä tajuun, että sä skagasit. - Moi!

• tylleröinen
        tylleröinen kirjoitti:

Tänks! Mäku luulin, et 80 stygee. Hm! Et noiki skrodee on olemas!?! Mut mä oonkin tylleröine vaan. Ny mä tajuun, että sä skagasit. - Moi!

Skrodee ja skrodee... mä tarkotin stydii, mut bonjasit varmaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      526
      4404
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3521
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2312
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      476
      2179
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      87
      1507
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1373
    7. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      102
      1321
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      64
      1291
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      65
      1224
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1144
    Aihe