LÖYTYYKÖ KIINNOSTUSTA?

xxxxx

Olen seurannut tämän keskustelupalstan toimintaa vain lyhyen ajan.

Tässä on hyviä puolia ja huonoja puolia. Hyvät puolet ovat asiantuntemus mitä tähän kerääntyy, haittapuoli on asiattomat viestit sekä se että "kullanarvoinen" tieto häipyy muutamassa päivässä. Sekä se että tieto on hetkellistä, se ei millään tavalla ole sijoitettu suurempaan kokonaisuuteen.

Miten jos tekisimme omat veneilysivut? Sivuille kelpuutettaisiin ainoastaan asiallinen tieto ja pyrkisimme laatimaan mahdollisimmat kattaavat sivut. Toiminta olisi vapaaehtoista ja jokainen voisi omalla pienellä panostuksella vaikuttaa lopputulokseen.

Sivuille voisi laittaa esim. satamat (vierailu, palvelu, luonto), purjehdusseurat, sää, purjeompelijat, kilpailupalsta, veneenkäsittely, huolto, veneilytaito (esim punotun köyden spleissausta), navigointia, venevalmistajat, lehdet, muut veneily-yhteisöt jne. jne. Kertokaa omista ideoistanne!

Jonkinlainen strukturointi sivuilla olisi myöskin pakollinen: esim. satama: syvyys, venepaikkojen lkm, palvelut, suojaisuus etc.

Tällä hetkellä on olemassa Suomen Purjehtijaliiton sivut (jotka ovat arvottomia) sekä Avomeripurjehtijoitten sivut jotka ovat hieman parempia. Kuitenkaan ei yleispurjehtijalle riittäviä.

Ellei itse ryhdy töihin, tulosta ei myöskään synny!

Ajatukseni oli tällainen: Ilmaista www-sivutilaa löytyy (tällä hetkellä en kuitenkaan muista mistä, no problem). Perustetaan omat sivut, siihen liittyvät sähköpostiosoitteet, lähetätte tietojanne ja pikku hiljaa ne ilmestyvät sivustoon.

Kyllä, olen tietoinen että tämä on suuri urakka mutta pitkän matkan ensimmäinen vaihe on se ensimmäinen askel. Minulla on tarvittava HTML-taito lähettää tämän projektin matkaan, jossain vaiheessa ehkä löytää apuvoimia?

Yrittäkää omaksua ajatusta rakenteellisesti, mitään pahaa tällainen ehdotus tuo kenellekään, mehän kaikki istumme "samassa veneessä".

Voihan näille Suomi24-veneilypalstoille tehdä linkin, jos joku kaipaa kotiin.

31

4959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Buddy

      Idea on hyvä jos sen saa kunnolla toimimaan, eikä mielenkiinto lopu heti.

      Linkki sivuja on mielestäni jo tarpeeksi joten näille sivuille voisi jokainen itse kirjoittaa juttuja eikä lähettää pelkkiä linkkejä.

    • vaaditaan

      Ilman rekisteröitymistä ei tule asiallista keskustelua. Hyvänä esimerkkinä vastaavat riikinruotsalaiset sivustot. Täysin avoin foorumi on samalla tasolla kuin tämä, kun taas www.fendern.se (jossa on erikseen purjehdus- ja moottorivenepuoli) on hyvä. Sieltä saa järkeviä ja perusteltuja vastauksia kiperiin kysymyksiin. Rekisteröityminen pakollinen mutta ilmainen.

      Kannatan.

      • idea

        mutta vaatii ylläpitoa. Jos löytyy rahkeet ja sponsorit tällaiseen niin mitä ettei...


      • xxxxx

        rekisteröinnin. Ei yritetä tehdä tästä asiasta vaikeaa, pää-asia että etenee!! Purjehdusohje palsta ei voi mitenkään laissa olla kieletty, mennään eteenpäin!


    • xxxxx

      Tässä vaiheessa "Experts have there expert fun, ex Chatedra, telling everyone, how nothing can be done!"

      Kukka vittu on kiinnostunut mahdollisista ongelmista?! Nyt tehdään tulosta! Miten tämä homma hoidetaan, ei miten sitä ei hoideta!

      Rekisteröintiä ehkä tarvitaan, kohta ne vaativat kolme todistusta kaikesta (sellaista WC-paperia en vielä ole löytänyt, saavat tyytyä nykyisiin kahteeen). Miksi tämä vaatisi rekisteröinnin? Poliittinen yhdistys:ei! Henkilötietoja tallentava yhdistys?: ei! Rahallista toimintaa harrastava yhdistys: ei!

      Ei yritetä tässä alkuvaiheessa tehdä kaikki mahdollisimman hankalaksi. Jos sakkoja tippuu, minun päälle ne osuuvat! (ei saa olla niin s--nan lapsellinen että kuvittelee että tällaisesta toiminnasta sakoitettaisiin!)

      En minä vaikeuksia kysynyt vaan mahdollisuuksia!

      • vaaditaan

        Kuka on vaatinut vessapaperia tai pelottanut sakoilla? Tuo esittämäni riikinruotsin esimerkki vaan todistaa sen minkä valitettavasti olen muuallakin liian usein nähnyt: Täysin avoimet keskustelufoorumit eivät toimi, tulee liikaa täyttä p..kaa ja mututietoa. Rekisteröityminen ja omalla nimellä esiintyminen siistiyttää kummasti viestien sisältöä. Muutkin oppii nopeasti keneltä on odotettavissa todellista, painavaa tietoa.

        Ideasi on hyvä, ja tulosta varmaan voidaan tehdä kunhan kaikki tietää mihin ollaan menossa ja millä välineillä. Yhteinen intressihän tämä on.

        Haluatko siis perustaa asiallisen keskustelufoorumin vaiko fakta-sivuston? Kuka päättää mitä on asiallista faktaa ao. sivuille? Kuka ylläpitää järjestelmät? Kenellä on oikeudet lisätä/poistaa/muokkaa tietoa sivuilla?

        Valitettavasti mikään järjestelmä ei pyöri itsekseen - vaatii sekä kalustoa, kaistaa että ylläpitoa. Jos sinulla jo on tämä asia kunnossa niin fine, mukana ollaan - kerro mitä löytyy niin varmaan joku kertoo mitä sinne kannattaa laittaa!


      • Osku

        Jos kielenkäyttö on tällaista jo ideointivaiheessa, niin ...


      • olemassa olevia

      • ei ratkaisu

        Tyhmäksi leimannut kun tuollaista tänne tarjoat!

        Itse asiassa aloin miettiä: Oliko tämä liian hankala kysymys järvisuomelle?

        Yritin tehdä jotain rakentavaa, lopputulos on kaikkien nähtävissä. Suunsoitto on tärkeämpi kuin itse asia. Voikaa hyvin!


      • Viki
        ei ratkaisu kirjoitti:

        Tyhmäksi leimannut kun tuollaista tänne tarjoat!

        Itse asiassa aloin miettiä: Oliko tämä liian hankala kysymys järvisuomelle?

        Yritin tehdä jotain rakentavaa, lopputulos on kaikkien nähtävissä. Suunsoitto on tärkeämpi kuin itse asia. Voikaa hyvin!

        Noh, leikistä suutut. En kuitenkaan ole ihan edes vakuuttunut ideasi ainutlaatuisuudesta saati sitten menestymismahdollisuuksista.

        Se mitä minun mielestäni Suomesta puuttuu on www.saiguide.com tyyppinen purkkarisaitti. Olisiko kellään kiinnostusta alkaa yhteistyöhön, luulisi ettei ruottalaisilla olisi mitään sitä vastaan, sehän vaan tarjoaisi lisämatskua myös sikäläisille sivuille. Paljon saisi aikaan jo suoraan kääntämällä, båtfaktaan lisää tietoa meillä yleisistä malleista, hintatietoa härmässä toteutuneista kaupoista, omistajien mielipiteitä omista veneistään jne...


      • xxxxx
        olemassa olevia kirjoitti:

        http://www.vesille.fi/index.php?tmpl=1&page=1

        Tuo ei ole vaan koskaan saanut tuulta purjeisiin...

        löysit ratkaisun ongelmaan. Älä unta näe!

        Vensivuja löytyy, puolet täynnää paskaa!

        OK, asia on loppuunkäsitelty, kukaan ei ole kiinnostunut luomaan tällaista forumia, (kaikki haluaa kertoa miten vaikeaa se on). En aio jatkaa tällaisten looserien forumissa, sanon niinkuin Caesar kun se astui ulos Cleopatran teltasta "Kiitos vitusti siitä mitä on ollut!"


    • Ehdottomasti kaivataan moista..
      Hyvä esimerkki toimivasta ja varsin hyvin toimivasta vastaavasta on fe83.org -sivusto. Mallia voi ottaa siitä aika pitkälle.

    • tapauksessa

      että katsot tämän

      > OK, asia on loppuunkäsitelty, kukaan ei ole
      > kiinnostunut luomaan tällaista forumia, (kaikki
      > haluaa kertoa miten vaikeaa se on). En aio jatkaa
      > tällaisten looserien forumissa,

      olevan rakentavaa ja asiallista ja eteenpäin vievää, niin tätä keskustelua ei kannata kenenkään jatkaa. Ilmeisesti tarkoituksesi oli vain ärsyttää. Joten mun puolesta voit vapaasti häipyä muualle.

    • lupelele

      Aivan sama mikä foorumi jos on samanlaista haistattelua heti alkumetreillä mitä herra xxxxx käyttää , parempi kun häviät tietymättömiin.

      • Olen lupelele-nimimerkin kanssa siltä osin samaa mieltä, että jos otat esittämäsi kivan ajatuksen saamista kommenteista heti herneitä nenääsi
        ja tuolla tyylillä (ovatko kaikki XXXXX
        samoja? - rekisteröitykää !), niin forget the whole thing - samalla mentaliteetillasi ne tukkisivat pian hengityksesi uuden palvelun
        myötä.


    • xxxxx

      Perustan samat sivut ruotsiksi

    • seilori

      Tässä olisi ehkä hyvä pohja, johon vois lähteä rakentamaan.

      http://groups.msn.com/

      Monet klubit käyttää samaa. Olen jossain nähnyt että sivustoon saa myös hakurobotin jolla aiemmat keskustelut löytyvät mutta en tiedä mistä robotin löytää. Rajaisin yhteisön kuitenkin vain purjeveneilyyn.

    • xxxxx

      miten tämän EI voi tehdä,, sen tiedän tarkasti, käyttäkää järkeänne (hallitsen HTML/CSS/ JavaScript/PHP täydellisesti. Lisäksi OpenGL/Open inventor ovat tuttuja työynpäristöja!)

      Puhutte kaverille jolla on useiata SM-titteleitä takana, en ole kiinnostunut järvisuomen viisasteluista. Autan mielelläni jos voin, paskaa en jaksa jauhaa!

      Paskaa kun vähän vielä kuuntelen, sivut menevät ruotsin puolelle. Kiinnostus siellä on huomattavasti suurempi ja asiallisempi

      • Anna palaa Frank svedujen puolelle ! Adjö.


    • xxxxx

      Kukaan ei ole valmis lähtemään mukaan. Rahallista sitoutumista ei ole, lieneekö pimppeli liian pieni, whats the problem?

      Koska ei kelpaa, tarjoan sivut ruotsinkielisinä Eniro/Passagen kotisivuilla. Hankikaa sanakirjaa tai työntäkää luudanvarsi tiedätte minne!

      • vielä

        Mikä sinua riepoo ?
        Rahoitu hieman...

        Jos et pysty asialliseen keskusteluun, ja vedät herneet jokaisesta kommentista, tuskin sinusta on tasokkaaseen keskusteluun tähtäävän foorumin toteuttajaksi / ylläpitäjäksi.

        Jos siitä tulisi sinun "näköisesi", olisi kesustelun taso vielä huonompaa kuin tällä palstalla on totuttu.

        Juttujesi perusteella tämä näyttäisi olevan ihan oikea foorumi sinulle.
        "lieneekö pimppeli liian pieni, whats the problem? "

        Olisi parasta jättää vittuilut omaan arvoon ja keskittyä aiheeseen. Samalla olisi parasta lopettaa uhoaminen !

        Ajattelitko itse ryhtyä Seriffiksi ja kommentaattoriksi ?

        Älä ihemettele että ei tule järkeviä/vakavia vastauksia...


      • Palannut?

        Elkeet tällä mister x:llä on vähän samanlaiset...


    • eki

      vaikuttaa ihan hyvältä
      ei tollaisia yleispurjehdus tyyppisiä sivustoja suomeksi ole löytynyt kovinkaan paljon

    • sfnet
      • kannattaja

        XXXXX ajatteli ehkä käytettävyydeltään jotakin muuta, kuten itsekin huomasit aihealueiden jäsentymättömyys ovat ko. palstan ongelma.
        Toki sfnetin hyvinä puolina on asiallisuus.


    • lämpimästi

      Mutta viestien kirjoittamiseksi pitää ehdottomasti vaatia rekisteröityminen. Tsekatkaapa mitä rekisteröinti ja riittävä moderointi saavat aikaan sivulla www.dvdplaza.fi ja www.jatkoaika.com. Homma tuntuu pysyvän hanskassa ja keskustelu on pääosin asiallista.

      Eikä tarvitse tulla kenoilemaan tyyliin "Miksi vi..ssa et sitten ole rekisteröitynyt tänne". Näitä jorinoita on välillä ihan hauska lukea, mutta häiriköiden takia en jaksa kiinnostua niin paljon, että osallistuisin keskusteluun kovinkaan aktiivisesti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2796
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      98
      2103
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe