Itsekseenkö ikävääsi pohdit vai yritätkö tehdä jotakin asialle?

Anonyymi

Vai ovatko esteet niin suuret, ettei niitä voi ylittää?

50

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikkien kanssa😂........... En mä tiiä.......... En vaan tiiä...........

• Anonyymi

Onko sinulla ikävöinnin kohteita ihan kaikeksi asti? Ajatuksiin ei sitten muuta mahdukaan. Vai tarkoititko, että ikävääsi pohdit täällä kaikkien kanssa tai kenties jossakin muualla?

Itse koen, että ikävöinti on vain oman mielen työskentelyä eikä sitä halua muille kertoa, näyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla ikävöinnin kohteita ihan kaikeksi asti? Ajatuksiin ei sitten muuta mahdukaan. Vai tarkoititko, että ikävääsi pohdit täällä kaikkien kanssa tai kenties jossakin muualla?

Itse koen, että ikävöinti on vain oman mielen työskentelyä eikä sitä halua muille kertoa, näyttää.

En täällä, vaan lähipiirin kanssa. No kyllä todellakin mahtuu muitakin ajatuksia. Mulle on ihan sama kuka tietää tai mitä ajattelee, mielipiteitä kyllä riittää..

• Anonyymi

Pallopää...

• Anonyymi

Mullakin on esteet kyllä hirveän isot

Tuntuu vuoan kiukkuiselta tänäänkin

• Anonyymi

Yritän tai en. Hankalaa, kun toinen tuntui niin tutulle, mutta sitten ahdistuin. Yritin kyllä, mutta tuli tunne päästä karkuun.

• Anonyymi

No jospa löysit sen riittävän erilaisen pakokikkelin kuiteski nii ei tarvii ahdistua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jospa löysit sen riittävän erilaisen pakokikkelin kuiteski nii ei tarvii ahdistua

Minkä? Löytäisin vai löysinkö?

• Anonyymi

Esteet ei ole koskaan liian suuria ylitettäviksi, tiedetään, että miehelle on tärkeää olla erossa rakkaastaan, jotta hän voi ajatella ja kaivata häntä, tavallaa nauttia ikävöinnistä

• Anonyymi

Aion vielä kerran yrittää puhua hänen kanssaan. Jos vastaus on ei, vaikka ilman selitystäkin, unohdan hänet, vaikka henki menisi. En aio asua tällä palstalla enää ensi vuonna.

• Anonyymi

Miehen vai naisen kanssa puhuisit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehen vai naisen kanssa puhuisit?

Miehen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehen.

No himskatti kun näkis vielä. Vois sitten tehdä jotain . Tai ainakin katsella jos ei muuta.
        Sivusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No himskatti kun näkis vielä. Vois sitten tehdä jotain . Tai ainakin katsella jos ei muuta.
        Sivusta.

Sanos muuta. Pari sanaa vaihtaessa jo saisi vähän suuntaa, että kannattaako enää yrittää.
        Takavasemmalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta.

😘😘😘😘nii i näkis ees laite viestii 🥰

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehen.

Naisen.

• Itsekseen pohdin en taida voida tehdä asialle edes mitään, tai ei uskallus riitä. ei tunneta.

• Anonyymi

Kaikki esteet liian suuria minulle ylitettäviksi. Odotan ihmettä jonka tiedän tapahtuvan ajallaan. Ei minusta ole mihinkään, eikä tarvitsekaan olla. Jumala vaikuttaa tahtomisen, haluamisen ja kaiken. Ja kun Hän vaikuttaa asiat, niin silloin ne menevät oikein. Kyllä mietityttää, että miksi pitää tämä kaikki kärsiä, mutta uskon, että Jumalalla on syynsä siihen, ja mitä minä Häntä vastaan voin sanoa? En mitään. Kaikki menee pieleen kun yrittää itse pähkäillä ja ratkoa. Jeesus tietää paremmin kaiken. Minun kuuluu vain turvata Häneen.

• Anonyymi

Pitkä kokemus jo myös siitä, että kun itse olen yrittänyt hoidella, mennä läpi harmaan kiven, niin pieleen menee. Totaalisesti. Olen ihan viime aikoina löytänyt luottamuksen Jumalaan. Ihmisiin ei ole mitään luottamusta. Luotan siihen, että asiat menee, niin kuin niiden pitääkin mennä. Jos ei olisi minulla jumalyhteyttä, ei olisi mitään enää. Luovutan kaiken Hänelle.

• Anonyymi

Ei Kristuksen morsiammen kuulu enää miettiä maallisia pyyteitä. Tulee valmistaa itsemme, kasvaa intiimiin rakkaus suhteeseen Jeesuksen kanssa. Ikävöiden pyytää:"Tule, Herra Jeesus Kristus!", jotta Karitsa häät voivat alkaa. Kun Morsiammen ainut kaipaus on Häntä kohti, lähettää Hän Pyhän Hengen vuodatuksen, ei muuten. Aamen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkä kokemus jo myös siitä, että kun itse olen yrittänyt hoidella, mennä läpi harmaan kiven, niin pieleen menee. Totaalisesti. Olen ihan viime aikoina löytänyt luottamuksen Jumalaan. Ihmisiin ei ole mitään luottamusta. Luotan siihen, että asiat menee, niin kuin niiden pitääkin mennä. Jos ei olisi minulla jumalyhteyttä, ei olisi mitään enää. Luovutan kaiken Hänelle.

Maailmassa meillä on ahdistus, mutta Jeesus on voittanut maailman. Kaikki paha on ihmisen häpeäksi ja tuomion kautta Jumalan kunniaksi.

Ei ole ihme että sulla ei ole luottamusta. Me elämme tätä aikaa kun laittomuus pääsee valtaan ja useimpien rakkaus kylmenee. Tuo rakkauden kylmeneminen koskee kristittyjä, ja se tarkoittaa, että maailma on todella, todella sairas ja se sairaus tulee yltymään entisestään, niin että moni menettää uskonsa. On ihan ok tuntea itsensä rikkinäiseksi, koska sitähän me olemme.

Mutta meille riittää kun annamme kuolleitten haudata kuolleensa ja seuraamme Jeesusta. Miten mahtavaa se onkaan tämän pimeyden keskellä pitää arvossa kaikkea viatonta ja kaunista ja antaa Jeesukseen puhdistaa Jumalan temppeli ryöväreistä kuten Hän teki fyysiselle temppelille. Jeesus ajaa meistä pois kaikkea pahaa ja antaa oman kirkkautensa tilalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailmassa meillä on ahdistus, mutta Jeesus on voittanut maailman. Kaikki paha on ihmisen häpeäksi ja tuomion kautta Jumalan kunniaksi.

Ei ole ihme että sulla ei ole luottamusta. Me elämme tätä aikaa kun laittomuus pääsee valtaan ja useimpien rakkaus kylmenee. Tuo rakkauden kylmeneminen koskee kristittyjä, ja se tarkoittaa, että maailma on todella, todella sairas ja se sairaus tulee yltymään entisestään, niin että moni menettää uskonsa. On ihan ok tuntea itsensä rikkinäiseksi, koska sitähän me olemme.

Mutta meille riittää kun annamme kuolleitten haudata kuolleensa ja seuraamme Jeesusta. Miten mahtavaa se onkaan tämän pimeyden keskellä pitää arvossa kaikkea viatonta ja kaunista ja antaa Jeesukseen puhdistaa Jumalan temppeli ryöväreistä kuten Hän teki fyysiselle temppelille. Jeesus ajaa meistä pois kaikkea pahaa ja antaa oman kirkkautensa tilalle.

Kiitos teille, jotka jaksatte tuoda Hyvän Paimenen sanomaa tälle palstalle.

Itse olen havainnut, että tässä ajassa ihmiset etsivät yhteyttä Jumalaan enemmän kuin koskaan. Laittomuus on vallassa, valhe on totuutta ja kaikki on kääntynyt jonkinlaiseksi elämänvastaisuuden ilmentymäksi, mutta samalla meistä hyvin moni kuulee Paimenen kutsun ja löytää sen, mikä on oikeasti tärkeää tässä hullunmyllyssä, mitä nimitetään sivistyneeksi länsimaiseksi elämänmuodoksi. Minusta se on mahtava ilmiö ajassamme, että ihmiset alkavat heräämään!

Itse luotan - kuten tekin - siihen, että asiat aina järjestyvät Jumalan tahdon mukaan. Se ei aina ole sama kuin meidän oma hetkellinen tahtomme. Paimen ymmärtää paremmin ja näkee kauemmas.

• Anonyymi

Yleisesti, minulla taas kokemus, että kun odottaa Jumalan vaikuttavan tahtoa ja tekemistä. Niin mitään ei koskaan tapahdu. koska sitä tahtoa ja tekemistä ei vaan ilmesty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleisesti, minulla taas kokemus, että kun odottaa Jumalan vaikuttavan tahtoa ja tekemistä. Niin mitään ei koskaan tapahdu. koska sitä tahtoa ja tekemistä ei vaan ilmesty.

Mooses odotti 40-vuotta ennenkuin Jumala lähetti hänet vapauttamaan kansaansa. Abraham ja Saara odottivat 25-vuotta lupauksen lasta, Iisakkia. Jeesus oli 30v kun hän ryhtyi saarnaamaan. Sitä ennen hän oli hiljaisuudessa ollut puuseppänä. Täytyy vaan luottaa.

• Anonyymi

yksin vaan,mitä turhia tehdä asialle mitää

• Anonyymi

En tiedä onko hänellä esteitä. Haluan tehdä jotain mutta alkaa olla keinot vähissä. Mulla on aikaa. En tiedä onko hänellä.

• Anonyymi

Ei ole minulla mitään esteitä ja aikaa on minullakin. Tässä tilanteessa en vain voi olla aloitteen tekijä.

• Anonyymi

Niin kai..
      Tangoon tarvitaan kaksi. Ei se auta yksin mitään tehdä jos hän on päättänyt tehdä jotain muuta , ei kaipaa minua elämäänsä .

• Anonyymi

Yksin vellon näitten tunteiden kanssa.
      Edes paras ystäväni ei tiedä mitä päässäni liikkuu enkä halua toisaalta kertoa, kun varmaan kuulisin sanottavan sen perinteisen tsemppausyrityksen, että :"kyllä se vielä menee ohi jne. "
      Ei toiset pysty ymmärtämään minkälaista tämä on ollut minulle.
      Haluan elää nämä tunteet läpi edes yksin, kun kaksinkaan ei ole mahdollista.
      Tässä menee vaan aika lailla aikaa ja voimavaroja.

• Anonyymi

Pohdiskelen ja toimin tässä hetkessä, hosuminen ei auta.

• Anonyymi

En enää, eiköhän tää juttu oo jo katottu

• Anonyymi

EI OO!

• Anonyymi

Ei ole ylitsepääsemittömiä esteitä, raskaaksi tosin käy, ehkä saisin uutta virtaa ja ylittäisin esteeni nopeammin jos tietäisin hänen (miehen) miehen minua odottavan toisella puolella... Nyt hän on vain kadonnut ja pitää yllä hiljaisuutta enkä tiedä johtuuko se näistä esteistä/syistä vai siitä ettei hän minusta ole kiinnostunut.
      Jos tämän tietäisin, tietäisin myös kuinka hoitaa nämä ns. esteet.

• Anonyymi

Niin että eroaisit jos vaan tietäisit että seuraava on siinä käden ulottuvilla? Heti saatavilla. Just..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin että eroaisit jos vaan tietäisit että seuraava on siinä käden ulottuvilla? Heti saatavilla. Just..

Tuskinpa kukaan vain sen vuoksi eroaa, että on joku muu odottamassa tai käden ulottuvilla ja vaikkei oliskaan odottamassa niin onhan se selvä homma, että hyvät eronneet monesti sinkkumarkkinoilta nopeasti viedään (jos he itse haluavat nopeasti edetä). Osa ehtii tulevaa eroa jo paljon miettiä ja tuskailla suhteensa aikan, kun osalle ero tulee enempi yllärinä. Tilanteita on monia, mutta eikös se rakkaus yleensä ole tärkeää. Monet kuitenkin suhteessakin haluaa, että heitä ei petetä tai että heidän kanssa ollaan, jos on rakkautta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei... Vaan kyse on ulkopuolisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskinpa kukaan vain sen vuoksi eroaa, että on joku muu odottamassa tai käden ulottuvilla ja vaikkei oliskaan odottamassa niin onhan se selvä homma, että hyvät eronneet monesti sinkkumarkkinoilta nopeasti viedään (jos he itse haluavat nopeasti edetä). Osa ehtii tulevaa eroa jo paljon miettiä ja tuskailla suhteensa aikan, kun osalle ero tulee enempi yllärinä. Tilanteita on monia, mutta eikös se rakkaus yleensä ole tärkeää. Monet kuitenkin suhteessakin haluaa, että heitä ei petetä tai että heidän kanssa ollaan, jos on rakkautta

"Hyvät eronneet viedään sinkkumarkkinoilta nopeasti" kalskahti korvaani jotenkin oudolta.

Kenenkään ei ole hyvä singahtaa yhdestä suhteesta toiseen. Ero pitää käsitellä valmiiksi, ennen kuin edes miettii uutta suhdetta. Erosta pitää oppia, ettei toista samoja virheitään seuraavassa suhteessa. Vaikka pitäisi itseään täydellisenä puolisona, ja vaikka itse sellainen lähes täydellinen olisikin ollut, on tärkeää oppia.. Sillä me ihmiset usein toistamme ihmissuhteissamme samoja alitajuntaisia kuvioita.

Se kiltti, ymmärtäväinen, auttavainen, keskusteleva, ahkera ja rakastava, täydellinen ihminen saattaa toistuvasti hankkiutua parisuhteisiin "väärien" tyyppien kanssa, ja ajan kuluessa rikkoo itseään yhä enemmän. Syynä ei ole se "vvärä" tyyppi, vaan syy löytyy ihmisen itsensä sisältä.

Ero on hyvä paikka pysähtyä ja miettiä, miksi kävi niin kuin kävi. Mitä minun itseni olisi syytä tehdä toisin, mitä minun olisi syytä oppia, mitä minä toivon puolisolta, mitä toivon elämältä jne.

Elämästä tulee kuin "Groundhog Day" -elokuva, samat kuviot toistuu ja toistuu, jos hyppää suhteesta toiseen.. (En muista elokuvan suomen kielistä nimeä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hyvät eronneet viedään sinkkumarkkinoilta nopeasti" kalskahti korvaani jotenkin oudolta.

Kenenkään ei ole hyvä singahtaa yhdestä suhteesta toiseen. Ero pitää käsitellä valmiiksi, ennen kuin edes miettii uutta suhdetta. Erosta pitää oppia, ettei toista samoja virheitään seuraavassa suhteessa. Vaikka pitäisi itseään täydellisenä puolisona, ja vaikka itse sellainen lähes täydellinen olisikin ollut, on tärkeää oppia.. Sillä me ihmiset usein toistamme ihmissuhteissamme samoja alitajuntaisia kuvioita.

Se kiltti, ymmärtäväinen, auttavainen, keskusteleva, ahkera ja rakastava, täydellinen ihminen saattaa toistuvasti hankkiutua parisuhteisiin "väärien" tyyppien kanssa, ja ajan kuluessa rikkoo itseään yhä enemmän. Syynä ei ole se "vvärä" tyyppi, vaan syy löytyy ihmisen itsensä sisältä.

Ero on hyvä paikka pysähtyä ja miettiä, miksi kävi niin kuin kävi. Mitä minun itseni olisi syytä tehdä toisin, mitä minun olisi syytä oppia, mitä minä toivon puolisolta, mitä toivon elämältä jne.

Elämästä tulee kuin "Groundhog Day" -elokuva, samat kuviot toistuu ja toistuu, jos hyppää suhteesta toiseen.. (En muista elokuvan suomen kielistä nimeä)

Kerroin vaan totuuden, että hyvät katoaa sinkkumarkkinoilta pian, en sanonut onko se hyvästä vai pahasta. En myöskään asettele aikarajoja tämmösille jutuille, ihmiset on niin eri vaiheessa erotessaan ym. ja jotkut valmiimpia uusiin suhteisiin nopeammin ja osa käsittelee jo suhteen aikana terapiassa suhdetta ja eroa. Ei pelkkä aika erosta kerro suoraan mitään. Tutkittu tosiasia on sekin, että mitä pidempään eron jälkeen on sinkkuna niin sitä vaikeampaa on uutta kumppania löytää. Mut hei antakaa kunkin toimia omalla tavallaan, osahan on muutenkin enempi tunne-ja parisuhdeihmisiä ja osa tarttee enempi itsetunnon buustausta lukuisine treffailukumppaneineen ja lyhyine juttuineen ym.

• Anonyymi

Olen minä edelleen kiinnostunut. Ei ole ylitsepääsemättömiä esteitä. Hiljaisuuteen olemme molemmat samalla tavalla syyllisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta olen erimieltä. Moni on käsitellyt eroa jo silloin kun lusikat ei ole menneet jakoon jopa puolisonsa kanssa. Ja jos on sellainen tyyppi et haluaa elää parisuhteessa, niin miksei sitä uutta sitten saa heti etsiä.
        Ei elämässä ole sitä ainoaa yhtä kaavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen minä edelleen kiinnostunut. Ei ole ylitsepääsemättömiä esteitä. Hiljaisuuteen olemme molemmat samalla tavalla syyllisiä.

Voitsitko sinä miehenä olla se rohkeampi se❤️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitsitko sinä miehenä olla se rohkeampi se❤️

Tässä ei ole kyse rohkeudesta vaan siitä kumman on tilanteen mukaan laitettava seuraava viesti.

• Anonyymi

Itsekseni muurini suojasta, se kun on ehjä jälleen, ei pääse läpi enää silmiin katsomalla, hassuilla jutuilla, pullalla, eikä edes hyvällä ruualla. 😐

• Anonyymi

Pienihän se on. Se. Aluksi ja lopuksi. Kyllä mä tiedän.

• Anonyymi

Ei ollut varsinaisia esteitä tai jotain oli.

EI vain pystynyt eikä pysty enää.

Aikani yritin, mutta kun toinen ei tule vastaan nini mitä virkaa sillä kaikella on?

Siinä samalla tulee olo ahdistuneeksi ja lähes nolatuksi, kaikkein karmivinta on se ettei toinen edes ymmärrä että niin tapahtuu.

Jep, jep, tehkööt mitä lystää. Ei ole mun ongelma enää. Olen vapaa.

• Anonyymi

Tarkoitan että hän kohtelee huonosti ihmisiä tavoilla jotka hänelle ovat vain normaaleja. Se on empatian puutetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitan että hän kohtelee huonosti ihmisiä tavoilla jotka hänelle ovat vain normaaleja. Se on empatian puutetta.

Miten itse menit vastaan?

• Anonyymi

En ole päättänyt, mitä teen. Pystyn tekemään aloitteen, mutta en vielä. Jos lopetan työt siellä, missä nähdään, voin tehdä aloitteen. Jos en lopeta, en voi tehdä aloitetta.

• Anonyymi

Niinpä, hankala tilanne. Harmi että olen itse liian ujo tekemään aloitetta. Tarvitsisin todella paljon rohkaisua.

• Anonyymi

Jumala tai johtajat ja kouluttajat ovat antaneet liian suuren taakan kannettavaksi josta ei voi enää selvitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3561
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      29
      2294
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      84
      2013
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1560
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1431
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1403
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1364
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1327
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1075
    Aihe