pitkät hiukset naisilla

Anonyymi

Mitä miltä olette pitkistä hiuksista naisilla, sellaisista, jotka ulottuvat lähes vyötärön tasolle?
Meikäläisen mielestä ne ovat lähinnä karmeat ja mauttomuutta. Lienevät vaikeat hoitaakin.

116

2084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan niitä pitkiä hiuksia miehilläkin ja naisia armeijassa.
      Entä häpykarvoitus oletko sitä ajatellut,pitääkö sheivata ,vai saako olla villipehko?
      Olet joko pipipäästäsi tai sairaan utelias

      • Anonyymi

        Eivät ne sovi miehillekään.
        Kaikki karvapeite vain mahdollisimman lyhyeksi . Se on siisteyttä.
        Onko "sairaalloisen uteliasta", jos esittää täällä kysymyksen tiedustelen muiden mielipiteitä ?


      • Ikäihmisillä harvoin on pitkiä hiuksia, jollei oteta niitä huomioon niitä isoäitejä, joilla on tiukka nuttura niskassa. Kun nutturan avaa, on letti tosiaan hiirenhäntä, eikä siitä olisi tuulessa hulmuavaa hiuspehkoa saatavissa.
        Iän mukana hiukset ohenevat, minkä synkkänä olen omalla kohdallanikin havainnut.

        Nykyisin naisten hiukset ovat aina hyvin hoidetut, puhtaat ja usein kampaajan käsien jäljiltä, sävytetyt tai raitaiset. Sanovat, että hiukset ovat naisen kruunu, ja usein voi olla samaa mieltä.

        Toista oli meidän nuoruudessamme, kun hiukset pestiin lauantaisaunassa, ja viikon varrella ne olivat poninhännällä. Muistan, että kampaajani varoitteli minua, kun sanoin peseväni hiukseni kaksi kertaa viikossa, että se kostautuu ajan kanssa, hiukset ohenevat ja takkuuntuvat. No juu tässä nyt 60 v. myöhemmin voin todeta, että hän oli oikeassa.


    • Anonyymi

      Voi sopia alle 15-vuotiaille.

    • Sehän riippuu täysin hiusten vahvuudesta ja kunnosta, Mikään kauniimpi kuin pitkä palmikko niskassa naisella, mutta harvalla on niin paljon tukkaa enää eläkeiässä että siitä saisi muhkean palmikon. Kateeksi käy niitä joilla on.
      Miehillä pitkä tukka on kaunis, kaiken ikäisinä. Ehtona että se on riittävän paksu ja hyväkuntoinen ja peittää koko pään, siis hiusrajasta saakka.

      • Anonyymi

        Kyllä sen pitkän roikkuletin saa niskaan vaikka on ohkasemnatkin hiukset . Halvaksi tulee kun ei kampaajalle tarvii mennä. Vanhaa naamaa pukee kyllä enemmän kasvoja pöyheämmin kehystävä kampaus. Kyllähän päälakikaljulla ukolla tukka sivulta ja taka kasvaa Juicen malliin epäsiistinä ja epämiehekkäänä. No makunsa kullakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen pitkän roikkuletin saa niskaan vaikka on ohkasemnatkin hiukset . Halvaksi tulee kun ei kampaajalle tarvii mennä. Vanhaa naamaa pukee kyllä enemmän kasvoja pöyheämmin kehystävä kampaus. Kyllähän päälakikaljulla ukolla tukka sivulta ja taka kasvaa Juicen malliin epäsiistinä ja epämiehekkäänä. No makunsa kullakin.

        Hiirenhäntä niskassa ei ole yhtä pukeva kun tuhti palmikko. Makuasia mikä vanhaa naamaa pukee eniten. Pitkistä hiuksista saa monennäköistä nutturaa, poninhäntää mutta siinä on suurempi työ ja huolenpito.
        Ei ole Legolla kaljua ja minä leikkaan sen latvat ja ei pääse sanomaan että sen tukka olisi epämiehekäs tai epäsiisti.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Hiirenhäntä niskassa ei ole yhtä pukeva kun tuhti palmikko. Makuasia mikä vanhaa naamaa pukee eniten. Pitkistä hiuksista saa monennäköistä nutturaa, poninhäntää mutta siinä on suurempi työ ja huolenpito.
        Ei ole Legolla kaljua ja minä leikkaan sen latvat ja ei pääse sanomaan että sen tukka olisi epämiehekäs tai epäsiisti.

        Otsikossa puhutaan vanhojen naisten tukasta, joten ihan aiheen mukaisesti tuot ämmämäisen ukon ketjuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otsikossa puhutaan vanhojen naisten tukasta, joten ihan aiheen mukaisesti tuot ämmämäisen ukon ketjuun.

        Otsikossa ei puhuta vanhojen naisten tukasta, vaan pitkistä hiuksista naisilla yleensä. Ihan riittävästi näyttää olevan ukkomaisia ämmiä ikäluokassamme, ainakin keskusteluista päätelleen. Ihmeellistä androgyniyttä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Otsikossa ei puhuta vanhojen naisten tukasta, vaan pitkistä hiuksista naisilla yleensä. Ihan riittävästi näyttää olevan ukkomaisia ämmiä ikäluokassamme, ainakin keskusteluista päätelleen. Ihmeellistä androgyniyttä.

        Tarkoitit varmaankin itseäsi tuolla "ukkomaisella ämmällä", koska sanojesi mukaan sinä käyttäydyt palstalla asiallisesti muita kohtaan.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Hiirenhäntä niskassa ei ole yhtä pukeva kun tuhti palmikko. Makuasia mikä vanhaa naamaa pukee eniten. Pitkistä hiuksista saa monennäköistä nutturaa, poninhäntää mutta siinä on suurempi työ ja huolenpito.
        Ei ole Legolla kaljua ja minä leikkaan sen latvat ja ei pääse sanomaan että sen tukka olisi epämiehekäs tai epäsiisti.

        Tapasin eilen kaupassa mökkinaapurin toiselta puolen järveä. Hän on minua hieman nuorempi, valkoinen polkkatukkainen. Kaunis hän on aina ollut, mutta nuorempana tummatukkainen.

        Kysyinkin kauanko meni, että hiuksesi muutti itsestään väriä? Olen antanut omien hiuksieni vaalentua, en värjää ainakaan nykyisen mieleni mukaan. Sitä en tiedä jos mieli muuttuu.

        No, hän kertoi hiustensa alkaneen harmaantua jo nelikymppisenä. Sitten hän sanoi, sinullahan on upeita valkeita raitoja. Niin onkin, hiukseni ovat pitkät ja tällähetkellä moniväriraitaiset 😊

        En osaa ajatella olevani lyhyttukkainen, en liioin osaisi olla hiukset auki vaan pääsääntöisesesti vahvat hiukseni valuvat kahdella tai kolmella lenkillä niskasta alaspäin.

        Otsatukkani olen antanut kasvaa pitkäksi. Sain idean vuosi sitten kuopukseltani. Hänellä on edestä pitkä niskasta lyhyt hiusmalli.

        Hiustyylikin on yhdistettävissä ihmisen kehon rakenteeseen. Mikä sopii persjaloille ei sovi pitkäkoiville ja päinvastoin. Mikä sopii lihavalle ei ehkä sovi laiheliinille olipa minkäikäinen hyvänsä. Lisäksi kasvonpiirteet sanelevat mikä sopii niiden ympärille.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Hiirenhäntä niskassa ei ole yhtä pukeva kun tuhti palmikko. Makuasia mikä vanhaa naamaa pukee eniten. Pitkistä hiuksista saa monennäköistä nutturaa, poninhäntää mutta siinä on suurempi työ ja huolenpito.
        Ei ole Legolla kaljua ja minä leikkaan sen latvat ja ei pääse sanomaan että sen tukka olisi epämiehekäs tai epäsiisti.

        Pitäähän se nuttura vanhalla mummolla olla , tiukalla tietty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit varmaankin itseäsi tuolla "ukkomaisella ämmällä", koska sanojesi mukaan sinä käyttäydyt palstalla asiallisesti muita kohtaan.

        En läheskään aina, mutta useimmiten. Vastaus oli kommenttiini jossa kerroin Legon tukasta ja siihen vastattiin loukkaavasti. Kun minulle läheisten ihmisten ulkonäköä pilkataan oletan sen johtuvan kateudesta, koska itseltä puuttuu jotain. Oletan sen olevan elämänkumppanin.
        Anonyymius ei ole naamio jonka takaa saa olla ilkeä ja loukkaava muita kohtaan.
        Legon kuva profiilissa tunnin ajan, sitten se häviää. Vain osoittakseni että pitkä, hoidettu tukka miehellä ei tee hänestä "ämmämäistä"


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tapasin eilen kaupassa mökkinaapurin toiselta puolen järveä. Hän on minua hieman nuorempi, valkoinen polkkatukkainen. Kaunis hän on aina ollut, mutta nuorempana tummatukkainen.

        Kysyinkin kauanko meni, että hiuksesi muutti itsestään väriä? Olen antanut omien hiuksieni vaalentua, en värjää ainakaan nykyisen mieleni mukaan. Sitä en tiedä jos mieli muuttuu.

        No, hän kertoi hiustensa alkaneen harmaantua jo nelikymppisenä. Sitten hän sanoi, sinullahan on upeita valkeita raitoja. Niin onkin, hiukseni ovat pitkät ja tällähetkellä moniväriraitaiset 😊

        En osaa ajatella olevani lyhyttukkainen, en liioin osaisi olla hiukset auki vaan pääsääntöisesesti vahvat hiukseni valuvat kahdella tai kolmella lenkillä niskasta alaspäin.

        Otsatukkani olen antanut kasvaa pitkäksi. Sain idean vuosi sitten kuopukseltani. Hänellä on edestä pitkä niskasta lyhyt hiusmalli.

        Hiustyylikin on yhdistettävissä ihmisen kehon rakenteeseen. Mikä sopii persjaloille ei sovi pitkäkoiville ja päinvastoin. Mikä sopii lihavalle ei ehkä sovi laiheliinille olipa minkäikäinen hyvänsä. Lisäksi kasvonpiirteet sanelevat mikä sopii niiden ympärille.

        Sinulla onkin paksut hiukset. Mikään ei ole niin kamalaa, kuin ohuet hiukset pitkinä tai puolipitkinä oli sitten naama millainen tahansa :).

        Minun mielestä sinulle sopi paremmin otsatukka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla onkin paksut hiukset. Mikään ei ole niin kamalaa, kuin ohuet hiukset pitkinä tai puolipitkinä oli sitten naama millainen tahansa :).

        Minun mielestä sinulle sopi paremmin otsatukka.

        Joo, nää on makukysymyksiä.

        Olin joskus kauan sitten tyylikurssilla. Hiusten käsittelijä sanoi nähdessään minut, mikä on tuo häkkyrä otsallasi, pois ja otsa esiin.

        Olen ollut sina tyytyväinen hiuksiini, olipa muoti mikä hyvään ja sehän on tärkeintä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tapasin eilen kaupassa mökkinaapurin toiselta puolen järveä. Hän on minua hieman nuorempi, valkoinen polkkatukkainen. Kaunis hän on aina ollut, mutta nuorempana tummatukkainen.

        Kysyinkin kauanko meni, että hiuksesi muutti itsestään väriä? Olen antanut omien hiuksieni vaalentua, en värjää ainakaan nykyisen mieleni mukaan. Sitä en tiedä jos mieli muuttuu.

        No, hän kertoi hiustensa alkaneen harmaantua jo nelikymppisenä. Sitten hän sanoi, sinullahan on upeita valkeita raitoja. Niin onkin, hiukseni ovat pitkät ja tällähetkellä moniväriraitaiset 😊

        En osaa ajatella olevani lyhyttukkainen, en liioin osaisi olla hiukset auki vaan pääsääntöisesesti vahvat hiukseni valuvat kahdella tai kolmella lenkillä niskasta alaspäin.

        Otsatukkani olen antanut kasvaa pitkäksi. Sain idean vuosi sitten kuopukseltani. Hänellä on edestä pitkä niskasta lyhyt hiusmalli.

        Hiustyylikin on yhdistettävissä ihmisen kehon rakenteeseen. Mikä sopii persjaloille ei sovi pitkäkoiville ja päinvastoin. Mikä sopii lihavalle ei ehkä sovi laiheliinille olipa minkäikäinen hyvänsä. Lisäksi kasvonpiirteet sanelevat mikä sopii niiden ympärille.

        Olisit itse noudattanut neuvojas! Paraskin tyylineuvoja siinä , Hevosenpuolikas ei mikään nausellisuuden perikuva ole, vaikka se häntä roikkuis polvissa.Lyhyemmätkin voi olla sopusuhtaisia, vaikka sen persjalkaisuuden ilkeyttäsi syljet. Miehet tykkää siroista ja naisellisista muodoista.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Joo, nää on makukysymyksiä.

        Olin joskus kauan sitten tyylikurssilla. Hiusten käsittelijä sanoi nähdessään minut, mikä on tuo häkkyrä otsallasi, pois ja otsa esiin.

        Olen ollut sina tyytyväinen hiuksiini, olipa muoti mikä hyvään ja sehän on tärkeintä.

        Kun on luisu otsa ja pistävä katse, niin on vain eduksi kaikki, mikä naamaa peittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisit itse noudattanut neuvojas! Paraskin tyylineuvoja siinä , Hevosenpuolikas ei mikään nausellisuuden perikuva ole, vaikka se häntä roikkuis polvissa.Lyhyemmätkin voi olla sopusuhtaisia, vaikka sen persjalkaisuuden ilkeyttäsi syljet. Miehet tykkää siroista ja naisellisista muodoista.

        Hyi kuinka ilkeästi sanottu!
        Minulla on puolipitkät hiukset,vahvat,karheat harmaantuneet.
        Voi ne lämmittävät talvella aivan mahtavasti,kun pilkillä istun tuulessa ja tuiskussa.

        Tottakai käyn leikkauttamassa latvoja ja otan yleensä öljyhoidon.
        En enää värjää.
        Suomalainen harmaahapsinen ikinuori mummeli on parasta mitä minä tiedän.
        En tarkoita itseäni. Seela Sella on esikuva hyvinhoidetusta vanhenevasta naisesta.


    • Anonyymi

      Itse itsellesi asettamasi ehto ? Ei pitkä tukkaa vanhalla naisella
      yhtään paremman näköiseksi tee. Joittenkin naisten itsetunto on tukassa
      kiinni ja se kertoo ikääntymisongelmastakin. Ei ole vielä pystynyt myöntämää,
      ettei ole enää nuori. Niin kauan kuin on pitkä tukka muistona nuoruudesta,
      tuntee kai olevansa nuorempi kuin on.

      Takaapäin menettelee, mutta kun edestä näkeekin 70 naaman,
      niin ihmettelee, mikä harhautusyritys se tukka on.
      Kuljin äskettäin yhden pitkätukkaisen farkkunaisen jäljessä
      ja kun ohitin hänet ja näin hänen ryppyisen peikkonaamansa tuli sääli,
      sikäli, että että eikö voisi olla rohkea ja lakata leikkimästä teiniä kun
      teini-iästä on ainakin 50 vuotta.

    • Mielestäni lyhyeksi kynitty kananpyrstö vanhentaa huomattavasti enemmän kuin kuohkea, hoidettu pitkä bob, olkapäille ulottuva tai jopa hieman pitempi. Mutta eihän kaikille sovi nuorenakaan sama hiustyyli. Pääkallon muoto, otsan korkeus, kasvojen leveys, leuka ja kaulan pituus ovat tärkeitä lyhyissä, ns. pixie-tyyleissä. Lyhytkalloiset, lyhytkaulaiset, leveäkasvoiset tarvitsevat hyvän leikkauksen ja riittävästipituutta hiuksiin taspainottamaan mittasuhteita.

      • Olen nähnyt.kuvan Legosta lyhythiuksisena. Mielestäni lyhyt tukka sopii myös hänelle hyvin.

        Nämä minusta itsestäni tuntuvat asiat ovat vaikeita ilmaista toiselle, niissä pitää olla hyvin varovainen sillä muistat miten kävi kun kerroin mielipiteeni kuvakulmata, joka mielestäni teki ystävämme nenästä isomman näköisen kuin se todellisuudessa on.


      • korppis kirjoitti:

        Olen nähnyt.kuvan Legosta lyhythiuksisena. Mielestäni lyhyt tukka sopii myös hänelle hyvin.

        Nämä minusta itsestäni tuntuvat asiat ovat vaikeita ilmaista toiselle, niissä pitää olla hyvin varovainen sillä muistat miten kävi kun kerroin mielipiteeni kuvakulmata, joka mielestäni teki ystävämme nenästä isomman näköisen kuin se todellisuudessa on.

        Kun tapasimme hänellä oli siilitukka. Minun kehoituksestani hän kasvatti pitkän. Kyllä hänelle sopii lyhytkin tukka, mutta muistan että minulla oli vaikeuksia muistaa tapaamisten välillä että minkä näköinen hän oli, kun hänellä ei ollut oikein tukkaa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kun tapasimme hänellä oli siilitukka. Minun kehoituksestani hän kasvatti pitkän. Kyllä hänelle sopii lyhytkin tukka, mutta muistan että minulla oli vaikeuksia muistaa tapaamisten välillä että minkä näköinen hän oli, kun hänellä ei ollut oikein tukkaa.

        Eikö olisi ollut tärkeämpää muistella mitä hän puhui, kuin miltä hän näytti?


      • Anonyymi

        Mites sen leveäkasvoisen sitten käy, kun se vääntää ne pitkät kutrit näyttävälle lentille tai nutturalle?

        Pixie ei ole ainut lyhyt malli. On paljon lyhyitä malleja ja pääkallon muodolla ei niihin ole merkitystä, vaan leikkauksella.


    • Anonyymi

      On muunlaisiakin lyhyitä tukkia kuin "lyhyksi kynitty kananpyrstö",
      harvoinpa sellaisia näkeekään - ainakaan Suomessa.
      Ehkä se muotia Ruotsissa, mutta jokainenhan voi itse valita mallin.

      • Kaikkein suosituin tukkamuoti viimeisten viiden Suomen matkani aikana siellä ikätovereideni keskuudessa. Niskasta lyhyt, korvien yläpuolelle leikatut sivut, hiukkasen volyymiä päälaella=kananpyrstö. Vaihtoehtona tasapyrstö.
        Ehdottomasti muotia juuri Suomessa.
        Täällä näkee enemmän bobeja ja ns. paasheja, joko otsatukan kanssa tai ilman.
        Uusin muoti on shag, seitskytluvun tyyliin. Kerroksittain ylos saakka, pitkä sivulta ja niskasta.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Kaikkein suosituin tukkamuoti viimeisten viiden Suomen matkani aikana siellä ikätovereideni keskuudessa. Niskasta lyhyt, korvien yläpuolelle leikatut sivut, hiukkasen volyymiä päälaella=kananpyrstö. Vaihtoehtona tasapyrstö.
        Ehdottomasti muotia juuri Suomessa.
        Täällä näkee enemmän bobeja ja ns. paasheja, joko otsatukan kanssa tai ilman.
        Uusin muoti on shag, seitskytluvun tyyliin. Kerroksittain ylos saakka, pitkä sivulta ja niskasta.

        Minulle tuntemattomia käsitteitä ovat bobe, baashi tai shag?

        Yritin googlettaa, en löytänyt.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kaikkein suosituin tukkamuoti viimeisten viiden Suomen matkani aikana siellä ikätovereideni keskuudessa. Niskasta lyhyt, korvien yläpuolelle leikatut sivut, hiukkasen volyymiä päälaella=kananpyrstö. Vaihtoehtona tasapyrstö.
        Ehdottomasti muotia juuri Suomessa.
        Täällä näkee enemmän bobeja ja ns. paasheja, joko otsatukan kanssa tai ilman.
        Uusin muoti on shag, seitskytluvun tyyliin. Kerroksittain ylos saakka, pitkä sivulta ja niskasta.

        Ei herranjestas noita sun juttujasi.


      • korppis kirjoitti:

        Kiitti, kuopuksella on tuollainen bob-tyyli ilman kiharoita. Shag ja bob olivat hittejä 1960-luvun.lopulla Tukholmassa asuessani.

        Minulle leikattiin bob pari vuotta sitten ja vaikka leikkaus on tosi kaunis, niin viihdyn itse pidemmässä tukassa. Nyt se on taas hartioille ulottuva, jok apienine variaatoineen on ollut suosikkini jo pitkään.
        Minäkin viihdyn omissa hiuksissani. Olen katsellut paljon historiallisia draamoja HBO:lta ja voi sitä hiuslisäkkeiden ja peruukkien määrää mitä niiden kuvauksissa on käytetty! Luulisi melkein että keskiaikaan naisilla oli enemmän tukkaa kuin nykyisin :))


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kaikkein suosituin tukkamuoti viimeisten viiden Suomen matkani aikana siellä ikätovereideni keskuudessa. Niskasta lyhyt, korvien yläpuolelle leikatut sivut, hiukkasen volyymiä päälaella=kananpyrstö. Vaihtoehtona tasapyrstö.
        Ehdottomasti muotia juuri Suomessa.
        Täällä näkee enemmän bobeja ja ns. paasheja, joko otsatukan kanssa tai ilman.
        Uusin muoti on shag, seitskytluvun tyyliin. Kerroksittain ylos saakka, pitkä sivulta ja niskasta.

        Köyhässä Kainuussa on lettipäitä ja itse saksittuja polkkatukkia, kun ei ole varaa kampaajalle. Vai naisia kahtelit reissulla, normaalisti nainen kahtelee miehiä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kaikkein suosituin tukkamuoti viimeisten viiden Suomen matkani aikana siellä ikätovereideni keskuudessa. Niskasta lyhyt, korvien yläpuolelle leikatut sivut, hiukkasen volyymiä päälaella=kananpyrstö. Vaihtoehtona tasapyrstö.
        Ehdottomasti muotia juuri Suomessa.
        Täällä näkee enemmän bobeja ja ns. paasheja, joko otsatukan kanssa tai ilman.
        Uusin muoti on shag, seitskytluvun tyyliin. Kerroksittain ylos saakka, pitkä sivulta ja niskasta.

        Koska olet ollut Suomessa ?
        Tuskin tiedät mikä on muotia täällä ja se mikä on muotia Pudasjärvellä
        ei ole muotia Helsingissä tai Vaasassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei herranjestas noita sun juttujasi.

        Taitaa ne Paloman viimeiset lomareissut olla joskus sotien jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa ne Paloman viimeiset lomareissut olla joskus sotien jälkeen.

        Tämä kesä oli ensimmäinen kesä kolmeenkymmeneen vuoteen. Pari vuotta sitten kun oli ne riemuylioppilasjuhlat niin kiinnitin huomiota siihen että oli lähes ainoa naisista jolla oli puolipitkä tukka. Suurin osa entisistä luokkatovereistani asuu pääkaupunkiseudulla. Kymmenkunta heistä on facessaani jossa he päivittävät profiiliaan ja esittelevät uusia kampauksiaan. Otos on pieni, myönnän mutta päivittynyt ja ajan hermolla.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Tämä kesä oli ensimmäinen kesä kolmeenkymmeneen vuoteen. Pari vuotta sitten kun oli ne riemuylioppilasjuhlat niin kiinnitin huomiota siihen että oli lähes ainoa naisista jolla oli puolipitkä tukka. Suurin osa entisistä luokkatovereistani asuu pääkaupunkiseudulla. Kymmenkunta heistä on facessaani jossa he päivittävät profiiliaan ja esittelevät uusia kampauksiaan. Otos on pieni, myönnän mutta päivittynyt ja ajan hermolla.

        Korjaus: ensimmäinen kesä kolmeenkymmeneen vuoteen etten ole ollut Suomessa


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kaikkein suosituin tukkamuoti viimeisten viiden Suomen matkani aikana siellä ikätovereideni keskuudessa. Niskasta lyhyt, korvien yläpuolelle leikatut sivut, hiukkasen volyymiä päälaella=kananpyrstö. Vaihtoehtona tasapyrstö.
        Ehdottomasti muotia juuri Suomessa.
        Täällä näkee enemmän bobeja ja ns. paasheja, joko otsatukan kanssa tai ilman.
        Uusin muoti on shag, seitskytluvun tyyliin. Kerroksittain ylos saakka, pitkä sivulta ja niskasta.

        Täällä Etelä-Suomessa on monta vuotta ollut vallalla nuorekas tyyli vanhoilla miehillä:
        Pää ajetaan kaljuksi ja persekarvat roikkuvat polvia myöten.
        Sitä kutsutaan yleisesti kukonpyrstötyyliksi.
        Varsinkin turistit ovat ilmiöstä erittäin kiinnostuneet ja kaikki kuvaavatkin aina näitä ilman paitaa ja bermudashortseissa toikkaroivia kännikaloja, joiden kalju kiiltää hiestä ja karvat roikkuvat shortsien lahkeista.

        Aina kun turisti utelee, että miksi tuollainen tyyli, niin ollaan vastattu:
        Jag talar bara svenska!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Köyhässä Kainuussa on lettipäitä ja itse saksittuja polkkatukkia, kun ei ole varaa kampaajalle. Vai naisia kahtelit reissulla, normaalisti nainen kahtelee miehiä.

        Minulleko tuo kommentti oli tarkoitettu?
        Lettipäät on kauniita ja persoonallisia ja polkkatukka (bob) hyvin leikattuna on upea. Ei kysymys ole varallisuudesta, vaan esteettisestä silmästä. Se joko on tai ei.

        Minä katselen miehiä, naisia, lapsia, kotieläimiä, maisemia, rakennuksia ja Suomussalmen hiljaista kansaa, kun käyn pohjoisessa.
        Minulla on salskea, urheilullinen silkkitukka omasta takaa mukana. Ajaa autoa ja kantaa matkalaukkuja.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tämä kesä oli ensimmäinen kesä kolmeenkymmeneen vuoteen. Pari vuotta sitten kun oli ne riemuylioppilasjuhlat niin kiinnitin huomiota siihen että oli lähes ainoa naisista jolla oli puolipitkä tukka. Suurin osa entisistä luokkatovereistani asuu pääkaupunkiseudulla. Kymmenkunta heistä on facessaani jossa he päivittävät profiiliaan ja esittelevät uusia kampauksiaan. Otos on pieni, myönnän mutta päivittynyt ja ajan hermolla.

        Teet mitä tahansa mollataksesi suomalaisia naisia. Muutaman luokkakokouksessa mäkemäsi vanhuksen perusteella haukut tukkatyylit ja nyt sait uutta vettä myllyyn kun korppis haukkui kananperseiksi muut kuin itsensä ja sinut. Kyllä paloma sinunkin surullisesti roikkuvat piirteet saisi piristystä lyhkäsemmästä korkeammasta kampauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teet mitä tahansa mollataksesi suomalaisia naisia. Muutaman luokkakokouksessa mäkemäsi vanhuksen perusteella haukut tukkatyylit ja nyt sait uutta vettä myllyyn kun korppis haukkui kananperseiksi muut kuin itsensä ja sinut. Kyllä paloma sinunkin surullisesti roikkuvat piirteet saisi piristystä lyhkäsemmästä korkeammasta kampauksesta.

        Korppis ei ole haukkunut tässä ketjussa mitään.

        (ja en ole korppis)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Etelä-Suomessa on monta vuotta ollut vallalla nuorekas tyyli vanhoilla miehillä:
        Pää ajetaan kaljuksi ja persekarvat roikkuvat polvia myöten.
        Sitä kutsutaan yleisesti kukonpyrstötyyliksi.
        Varsinkin turistit ovat ilmiöstä erittäin kiinnostuneet ja kaikki kuvaavatkin aina näitä ilman paitaa ja bermudashortseissa toikkaroivia kännikaloja, joiden kalju kiiltää hiestä ja karvat roikkuvat shortsien lahkeista.

        Aina kun turisti utelee, että miksi tuollainen tyyli, niin ollaan vastattu:
        Jag talar bara svenska!

        Vai niin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minulleko tuo kommentti oli tarkoitettu?
        Lettipäät on kauniita ja persoonallisia ja polkkatukka (bob) hyvin leikattuna on upea. Ei kysymys ole varallisuudesta, vaan esteettisestä silmästä. Se joko on tai ei.

        Minä katselen miehiä, naisia, lapsia, kotieläimiä, maisemia, rakennuksia ja Suomussalmen hiljaista kansaa, kun käyn pohjoisessa.
        Minulla on salskea, urheilullinen silkkitukka omasta takaa mukana. Ajaa autoa ja kantaa matkalaukkuja.

        No ompa vähälahjainen ukko, kun kelpaa vain auton rattiin ja laukun kantoon. Suomessa naisilla on omat autot ja ajotaito. Vähällä käytöllä tuo ukkosi myös, montako matkaa olet tänä vuonna tehnyt? Osta vastaisuuden varalle pyörälliset laukut, lakkaa pitkätukan kädetkin roikkumasta maata kohti.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Tämä kesä oli ensimmäinen kesä kolmeenkymmeneen vuoteen. Pari vuotta sitten kun oli ne riemuylioppilasjuhlat niin kiinnitin huomiota siihen että oli lähes ainoa naisista jolla oli puolipitkä tukka. Suurin osa entisistä luokkatovereistani asuu pääkaupunkiseudulla. Kymmenkunta heistä on facessaani jossa he päivittävät profiiliaan ja esittelevät uusia kampauksiaan. Otos on pieni, myönnän mutta päivittynyt ja ajan hermolla.

        Jo on pintajutut siellä mummoilla, kun uusia kampauksia fasessa esittelevät palomalle. Minun piiri keskustelee aiheena matkat, lapsenlapset, kulttuuririennot ym. Enemmän kiinnostaa pään sisus kuin karvat.
        On pidempää ja lyhempää, pitkä tukka kiinni kuten minulla.Tykkään ranskalaisista letityksistä, saa ilmavuutta ja kohotusta kampaukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo on pintajutut siellä mummoilla, kun uusia kampauksia fasessa esittelevät palomalle. Minun piiri keskustelee aiheena matkat, lapsenlapset, kulttuuririennot ym. Enemmän kiinnostaa pään sisus kuin karvat.
        On pidempää ja lyhempää, pitkä tukka kiinni kuten minulla.Tykkään ranskalaisista letityksistä, saa ilmavuutta ja kohotusta kampaukseen.

        Päivitetyssä profiilikuvassa näkyy yleensä uusin kampays ja hiustyyli.
        Minuakin kiinnostaa enemmän muut asiat kuin ulkonäkö, mutta kiinnitän myös huomioni ulkoisiin muutoksiin. Kirjoitan enemmän suljetuissa ryhmissä ja mesessä.
        Ranskalainen letitys eri muodoissaan on minustakin kadehdittavan kaunis, jopa vanhemmalla naisella, jos vain tukkaa riittää.


    • Anonyymi

      Lyhytkaulaista, lyhytkaulaista ja leveäkasvoista ei pue sen paremmin pitkä lättytukka.
      Päinvastoin se korostaa niitä puolia. Hyvin leikattu lyhyt tukka tasapainoittaa.
      Lyhyessä tukassa on paljon variaatioita. Lyhyen tukan ei tarvitse olla Grace Jones-siilitukka.

    • Anonyymi

      Ainakin tässä iässä. Eipä niitä kahdeksankymppisillä paljon tapaakaan.

      Tämän päivän pitkät hiukset pidetään puhtaina ja hoidettuina. Toista oli ennen, kun saunassa käytiin kerran viikossa ja rasvoittuvat hiukset sitten poninhännällä koko viikon.

      • Anonyymi

        Ei kai meidän ikäiset kuuluneet kuin lapsena siihen aikakauteen kun "kerran viikossa
        käytiin saunassa" ja pestiin sitä muulloinkin kun kerran viikossa saunassa.
        Itse kävin päivittäin saunassa pesulla, vaikka ei se lämmitetty ollutkaan.


    • Nämä toisten ihmisten ulkonäköön puuttuvat aloitukset ovat mielestäni erikoisen ärsyttäviä. Kauneus on katsojan silmässä, sanoo vanha sanalasku ja jokaisen oma asia miten miten tukkansa pitää, jotkut ovat mieltyneet pitkään tukkaan (kuten minä) ja jotkut taas matkivat kuin papukaijat mitä naistenlehtien "ekspertit" ja hiusmuotoilijat sanovat. Kannattaa luottaa omaan makuunsa, omaan silmäänsä ja omaan arvostelukykyynsä.
      Ei meidän, vanhenevien naisten, tarvitse olla kenenkään mieleen, riittää kun itsellemme kelpaamme.

      • Anonyymi

        Aloitushan oli ihan vain mielipide, ei kohdistunut kehenkään.

        Toki tuolla joku oli tutkinut Suomen matkoillaan naisten hiusmalleja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitushan oli ihan vain mielipide, ei kohdistunut kehenkään.

        Toki tuolla joku oli tutkinut Suomen matkoillaan naisten hiusmalleja.

        Ei niin, mutta mielipide oli aika tyrmäävästi esitetty. Sekin ok, mutta sitten alettiin jo mennä henkilökohtaisuuksiin.
        Siksi tuli minunkin kommentointiin "äänilajin korotus" :) :)


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei niin, mutta mielipide oli aika tyrmäävästi esitetty. Sekin ok, mutta sitten alettiin jo mennä henkilökohtaisuuksiin.
        Siksi tuli minunkin kommentointiin "äänilajin korotus" :) :)

        Kaikilla on omat mielipiteensä. Jonkun mielestä pitkät hiukset miehillä on akkamaista (ämmä), jonkun mielestä Jenni Haukion hiukset ovat tätimäiset.

        Keskustelupalstalla pitää ymmärtää se, että on mielipiteitä, jotka poikkeaa omistaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla on omat mielipiteensä. Jonkun mielestä pitkät hiukset miehillä on akkamaista (ämmä), jonkun mielestä Jenni Haukion hiukset ovat tätimäiset.

        Keskustelupalstalla pitää ymmärtää se, että on mielipiteitä, jotka poikkeaa omistaan.

        "Keskustelupalstalla pitää ymmärtää se, että on mielipiteitä, jotka poikkeaa omistaan."
        Se ei ole ongelma,
        Pitää kuitenkin pystyä keskustelemaan tahdikkaasti ja olla loukkamatta toisiaan.

        Ei ole ollenkaan sama asia että sinä sanot miestäni "ämmämäiseksi" koska hänellä on pitkät hiukset. Se on henkilöön kohdistuva hyökkäys eli ad hominem, jota ei nettikeskustelujen säännöissä sallita.
        Että minä sanon Jenni Haukion kampausta "tätimäiseksi". Rouva Haukio on julkisuuden henkilö, mitä suuremmassa määrässä. Se että kritikoin hänen kampaustaan ei pitäisi ärsyttää sinua, ellet sitten ole lähisukulainen tai peräti hänen miehensä, eikä edes sittenkään. Julkisuuden henkilöihin pätee eri säännöt kuin yksityisiin. Eipä nyt sekoiteta tattarijauhoja talkkunavelliin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Keskustelupalstalla pitää ymmärtää se, että on mielipiteitä, jotka poikkeaa omistaan."
        Se ei ole ongelma,
        Pitää kuitenkin pystyä keskustelemaan tahdikkaasti ja olla loukkamatta toisiaan.

        Ei ole ollenkaan sama asia että sinä sanot miestäni "ämmämäiseksi" koska hänellä on pitkät hiukset. Se on henkilöön kohdistuva hyökkäys eli ad hominem, jota ei nettikeskustelujen säännöissä sallita.
        Että minä sanon Jenni Haukion kampausta "tätimäiseksi". Rouva Haukio on julkisuuden henkilö, mitä suuremmassa määrässä. Se että kritikoin hänen kampaustaan ei pitäisi ärsyttää sinua, ellet sitten ole lähisukulainen tai peräti hänen miehensä, eikä edes sittenkään. Julkisuuden henkilöihin pätee eri säännöt kuin yksityisiin. Eipä nyt sekoiteta tattarijauhoja talkkunavelliin.

        Minä en ole kommentoinut sinun miestäsi, mutta etkös sinä ole hänenkin kuvaansa tänne esille tuonut eli "pikkujulkkis" on hänkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole kommentoinut sinun miestäsi, mutta etkös sinä ole hänenkin kuvaansa tänne esille tuonut eli "pikkujulkkis" on hänkin.

        Ei, tämä on nettiyhteisö, eikä kukaan meistä jotka olemme mukana valokuvallamme ole "pikkujulkkis". Olemme kaikki täällä yksityishenkilöitä ja meillä on sama oikeusturva kuin anonyymeillä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei, tämä on nettiyhteisö, eikä kukaan meistä jotka olemme mukana valokuvallamme ole "pikkujulkkis". Olemme kaikki täällä yksityishenkilöitä ja meillä on sama oikeusturva kuin anonyymeillä.

        Niin me ollaankin yksityishenkilöitä, mutta kun kerrot yksityisasioita paitsi itsestäsi, myös muista jopa eri taloudessa asuvista, niin heidän asioitssan joita olet kertonut, tulee julkisia. Tuollainen suttuinen kuva sinänsä ei mitään meinaa, kukaan siitä ei voi tunnistaa.


      • Anonyymi

        Sinulla on omituinen tapa nimitellä sinusta poikkeavia ihmisiä.


      • Anonyymi

        On myös aika erikoista arvostella toisen ulkomuotoa, vaikka ei ole koskaan ihmistä tavannut.
        Eikä arvostelija edes sitä kerro, onko itse mies vai nainen.


    • Anonyymi

      Nuorten tyylit muistetaan 60-luvulla ja sinne on henkisesti juututtu.
      Siitä kertoo pitkä tukka iäkkäällä.

    • Anonyymi

      Minä taas muistan isovanhempieni, siis naisten pitäneen aina pitkiä hiuksia, olipa ne sitten tuuheita, tai "hiirenhännällä", mutta aina he sukivat hiuksensa sinne taakse, joskus letille, tai muuten jotenkin kiinni.

      Sitten tuli tämä permanetti kausi, kun jokaisella oli jos´jonkinlaista "lampaanvilla" kampausta, kenen hiukset kesti sen permanentin ja kenellä se muodosti vain tämän takkuisen luomuksen.

      Täällä on nyt niin useita, eri "vuosisadoilta", joten ei niistä saa selvää, kuka muistaa mitäkin.

    • Anonyymi

      Minun Famulla oli vielä 60-luvun lopulla hiukset vyätäröön asti tuuheat ja kauniit ku saunasta tuli , useimmiten letillä tai nutturalla arkena.-

      Gubbe 71

    • Anonyymi

      Palmikko ja nuttura kyllä sopivat, mutta ei sellainen pitkä tukka, joka roikkuu edessä valtoimenaan rintavarustuksen päällä.

      • Anonyymi

        Kun vähän joka puolelta roikkuu, niin yleiskuvaa täydentää hyvin roikkuva tukkakin.


    • Minä olen lähinnä ihmetellyt tuota hiusmuotia: että "kaikilla" pitää olla sama malli.
      Ja kun tiedetään, että suomalainen hius on usein tuota hentoa rakennetta luulisi hiusten hoitamisen käyvän työlääksi jo takkuuntumisen vuoksi.
      No. Onhan näitä aineita ja konsteja tietysti. Itse olen senverran vanhakantainen, etten oikein tykkää näistä miesten liuhuvista hiuksista, puhumattakaan heidän erilaisista nutturavirityksistään. Tottumiskysymys tietysti.
      Ai niin, mutta naisista olikin kysymys...Minulla ja ikätovereillani on lyhyet tai keskipitkät hiukset, en osaisi kuvitella ketään pitkätukkaisena...Jos materiaalia löytyy, pelkkä leikkaus voi saada ihmeitä aikaan. Katsokaapa vaikka meidän TV-toimittajia...
      Esimerkiksi Pirjo Auvisella on näyttävästi leikatut, hänelle hyvin sopivat hiukset.

      • Niin, Deme, tukan laatu ja määrä ratkaisevat ja se miten itse näkee mikä sopii piirteisiin ja tyyliin. Olen itse pitänyt puolipitkää (profiilikuvassani suosikkipituus) aika kauan nyt, mutta nuorempana pidin tukkani huomattavasti pitempänä. Nyt tukkani on selkeästi ohentunut ja myös suoristunut; villit kiharat ovat vain muisto menneisyydestä.
        Minun mielestäni Suomessa ei sallita mielellään persoonallisia hiusratkaisuja, etenkin jos on ikää enemmän: iän katsotaan jollain tavalla määrittelevän miten hiukset saisi leikata.

        Tosiasiahan on kuten sanoit, hiusten määrrä pienenee ja hiuslaatu heikkenee vanhetessa ja siksi neuvotaan pitämään tukkaa lyhyenä ja onhan kampaajillakin oltava asiakkaansa.
        Minä en pidä tuosta Auvisen kynitystä etutukasta (vai onko hän vaihtanut kampausta?) ja olisin vapaamielisempi mitä tulee vanhempien naisten hiustyyleihin. Antaa jokaisen pitää ne omat haituvansa siinä mitassa ja järjestyksessä kuin missä itse viihtyy. Pitkinäkin. Palmikollakin. Rouvakampauksessakin.


      • Anonyymi

        Juuri noin. Kauniit kasvot kruunaa kauniit kehykset, vapaasti liikahteleva hyvin leikattu hyvinvoiva tukka. Vanhat kasvonpiirrteet valahtaa ja roikkuva tukka korostaa sitä alasvalumusta. Pitkä tukka painaa js menee litteänä päätä myöten. Vanhentaa ja on mummomainen


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Niin, Deme, tukan laatu ja määrä ratkaisevat ja se miten itse näkee mikä sopii piirteisiin ja tyyliin. Olen itse pitänyt puolipitkää (profiilikuvassani suosikkipituus) aika kauan nyt, mutta nuorempana pidin tukkani huomattavasti pitempänä. Nyt tukkani on selkeästi ohentunut ja myös suoristunut; villit kiharat ovat vain muisto menneisyydestä.
        Minun mielestäni Suomessa ei sallita mielellään persoonallisia hiusratkaisuja, etenkin jos on ikää enemmän: iän katsotaan jollain tavalla määrittelevän miten hiukset saisi leikata.

        Tosiasiahan on kuten sanoit, hiusten määrrä pienenee ja hiuslaatu heikkenee vanhetessa ja siksi neuvotaan pitämään tukkaa lyhyenä ja onhan kampaajillakin oltava asiakkaansa.
        Minä en pidä tuosta Auvisen kynitystä etutukasta (vai onko hän vaihtanut kampausta?) ja olisin vapaamielisempi mitä tulee vanhempien naisten hiustyyleihin. Antaa jokaisen pitää ne omat haituvansa siinä mitassa ja järjestyksessä kuin missä itse viihtyy. Pitkinäkin. Palmikollakin. Rouvakampauksessakin.

        Eikö Ruotsissa pitkät hiukset omaava käy kampaajalla?

        Olen utelias kuulemaan ne Ruotsissa ilmenevät persoonalliset hiusratkaisut.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Niin, Deme, tukan laatu ja määrä ratkaisevat ja se miten itse näkee mikä sopii piirteisiin ja tyyliin. Olen itse pitänyt puolipitkää (profiilikuvassani suosikkipituus) aika kauan nyt, mutta nuorempana pidin tukkani huomattavasti pitempänä. Nyt tukkani on selkeästi ohentunut ja myös suoristunut; villit kiharat ovat vain muisto menneisyydestä.
        Minun mielestäni Suomessa ei sallita mielellään persoonallisia hiusratkaisuja, etenkin jos on ikää enemmän: iän katsotaan jollain tavalla määrittelevän miten hiukset saisi leikata.

        Tosiasiahan on kuten sanoit, hiusten määrrä pienenee ja hiuslaatu heikkenee vanhetessa ja siksi neuvotaan pitämään tukkaa lyhyenä ja onhan kampaajillakin oltava asiakkaansa.
        Minä en pidä tuosta Auvisen kynitystä etutukasta (vai onko hän vaihtanut kampausta?) ja olisin vapaamielisempi mitä tulee vanhempien naisten hiustyyleihin. Antaa jokaisen pitää ne omat haituvansa siinä mitassa ja järjestyksessä kuin missä itse viihtyy. Pitkinäkin. Palmikollakin. Rouvakampauksessakin.

        Taitava kampaaja saa hennommistakin hiuksista näyttävät ja pukevat ammattitaitoisella säännöllisellä leikkauksella ja hoitotuotteilla. Toisaalta paksukaan tukka tiukasti niskaan kiinnitettynä ei ainakaan edestä päin pue ketään , ja vanha nainen pitkä tukka hajallaan on suorastaan luotaantyöntävä näky. Mikäs vika rouvakampauksessa, jos on jo aikuinen nainen? Ei se nykyään tarkoita mitää permissäkkärää. Teinikampaus vanhalla tuntuu olevan joillekkin pakonomiasta nuorekkuuden ja räväkkyyden todistelua. Ja kun ukollakin pitää olla tukka kuin Väinämöisellä, ei voi kuin nauraa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Ruotsissa pitkät hiukset omaava käy kampaajalla?

        Olen utelias kuulemaan ne Ruotsissa ilmenevät persoonalliset hiusratkaisut.

        Minä muista tiedä, itse käyn leikkauttamassa latvoja ja kerrostamassa noin kerran vuodessa, ystävättäreni jolla on todella pitkä ja paksu tukka (60 ) käy kerran vuodessa myös ja värjää ja katkaisee latvoja. Hoidot teemme kotona, mielellään luonnontuotteilla.
        Värjäämisen olen lopettanut kokonaan, nyt kun tukkaani on tullut harmaantuessa todella pukeva vaalea sävy. Pitkä tukka (keskimittainenkin) tarvitse hoitoa ja trimmaamista, mutta ei vaadi kampaajalla käymistä niin usein.

        Mielestäni täällä 50 naiset käyttävät paljon korvien alapuolelle yltävää bobia tai lyhyttä paashia ja sitten hiusten ohentuessa siirtyvät vieläkin lyhyempiin kampauksiin, etenkin jos hiuslaatu on ohut. Näkee kuiktenkin niitä minun kadehtiamia paksuja palmikoita, ranskalaiseen tyyliin päälaelta alkavia, löysiä, pukevia ja myös poninhäntiä tai chignon-nutturoita (löysiä).

        Laitan vielä tässä yhden linkin chignon-nutturoihin. Erittäin pukevia ja rentoja, vanhemmallakin naisella.
        https://www.bing.com/images/search?q=chignon hairstyle&qpvt=chignon hairstyle&form=IGRE&first=1&scenario=ImageBasicHover


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitava kampaaja saa hennommistakin hiuksista näyttävät ja pukevat ammattitaitoisella säännöllisellä leikkauksella ja hoitotuotteilla. Toisaalta paksukaan tukka tiukasti niskaan kiinnitettynä ei ainakaan edestä päin pue ketään , ja vanha nainen pitkä tukka hajallaan on suorastaan luotaantyöntävä näky. Mikäs vika rouvakampauksessa, jos on jo aikuinen nainen? Ei se nykyään tarkoita mitää permissäkkärää. Teinikampaus vanhalla tuntuu olevan joillekkin pakonomiasta nuorekkuuden ja räväkkyyden todistelua. Ja kun ukollakin pitää olla tukka kuin Väinämöisellä, ei voi kuin nauraa.

        "kuin Väinämöisellä"
        kirjoittaa kateellinen ano tuossa ylempänä.
        Minä luulen että esikuvana on pikemminkin Peter Jihde, jolla on hieman partaa ja viiksiä ja miehekkäät piirteet ja sitten pitkä tukka nutturalla :))


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minä muista tiedä, itse käyn leikkauttamassa latvoja ja kerrostamassa noin kerran vuodessa, ystävättäreni jolla on todella pitkä ja paksu tukka (60 ) käy kerran vuodessa myös ja värjää ja katkaisee latvoja. Hoidot teemme kotona, mielellään luonnontuotteilla.
        Värjäämisen olen lopettanut kokonaan, nyt kun tukkaani on tullut harmaantuessa todella pukeva vaalea sävy. Pitkä tukka (keskimittainenkin) tarvitse hoitoa ja trimmaamista, mutta ei vaadi kampaajalla käymistä niin usein.

        Mielestäni täällä 50 naiset käyttävät paljon korvien alapuolelle yltävää bobia tai lyhyttä paashia ja sitten hiusten ohentuessa siirtyvät vieläkin lyhyempiin kampauksiin, etenkin jos hiuslaatu on ohut. Näkee kuiktenkin niitä minun kadehtiamia paksuja palmikoita, ranskalaiseen tyyliin päälaelta alkavia, löysiä, pukevia ja myös poninhäntiä tai chignon-nutturoita (löysiä).

        Laitan vielä tässä yhden linkin chignon-nutturoihin. Erittäin pukevia ja rentoja, vanhemmallakin naisella.
        https://www.bing.com/images/search?q=chignon hairstyle&qpvt=chignon hairstyle&form=IGRE&first=1&scenario=ImageBasicHover

        Eihän mihinkään hiusmalliin riitä kerran vuodessa käynti kampaajalla.

        Mahtaa olla järkyn näköinen juurikasvu ystävättärelläsi.

        Itse käyn kampaajalla 8 viikon välein. Työssä ollessani 6 viikon välein. (no nyt koronan aikana vähän venyy)
        Nykyisten hiusten pituus on hiukan leuan alapuolle.

        Pitkien hiusten latvoja leikkautin neljästi vuodessa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "kuin Väinämöisellä"
        kirjoittaa kateellinen ano tuossa ylempänä.
        Minä luulen että esikuvana on pikemminkin Peter Jihde, jolla on hieman partaa ja viiksiä ja miehekkäät piirteet ja sitten pitkä tukka nutturalla :))

        Miten se voi olla sulle noin vaikeaa ymmärtää, että se mistä sinä pidät, niin toinen ei välttämättä pidä.

        Mitä heevetin kateutta siinä näet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se voi olla sulle noin vaikeaa ymmärtää, että se mistä sinä pidät, niin toinen ei välttämättä pidä.

        Mitä heevetin kateutta siinä näet?

        Kateuden ja katkeruuden luen rivien välistä aggressiivisessa ja mollaavassa vastauksessasi. Etkö itse näe, miten vihamielinen ja pilkallinen vastauksesi on? Ei se kuvaa ainoastaan mielipide-eroa (joka minusta on aivan ok) vaan asenteellisuuttasi.
        On NORMAALIA olla eri mieltä , mutta EI NORMAALIA kirjoittaa että mieheni on naurettava,
        Osaatkohan pyytää edes anteeksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän mihinkään hiusmalliin riitä kerran vuodessa käynti kampaajalla.

        Mahtaa olla järkyn näköinen juurikasvu ystävättärelläsi.

        Itse käyn kampaajalla 8 viikon välein. Työssä ollessani 6 viikon välein. (no nyt koronan aikana vähän venyy)
        Nykyisten hiusten pituus on hiukan leuan alapuolle.

        Pitkien hiusten latvoja leikkautin neljästi vuodessa.

        Leikkauta sinä vain tukkaasi 8 viikon välein, mutta en katso tarpeelliseksi että tulet moittimaan minun valintojani ja jos hiukseni tarvitsevat latvojen trimmausta useammin niin sitten käyn useammin, mutta en mihinkään kampaajien määräämään aikatauluun sidottuna. Tunnen itse parhaiten oman hiuslaatuni, sen kasvunopeuden ja kunnon, joten se siitä. En tarvitse ohjeitasi ja ystävättäreni kevyesti raidoitettu nukka ei ole koskaan "järkky"


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Leikkauta sinä vain tukkaasi 8 viikon välein, mutta en katso tarpeelliseksi että tulet moittimaan minun valintojani ja jos hiukseni tarvitsevat latvojen trimmausta useammin niin sitten käyn useammin, mutta en mihinkään kampaajien määräämään aikatauluun sidottuna. Tunnen itse parhaiten oman hiuslaatuni, sen kasvunopeuden ja kunnon, joten se siitä. En tarvitse ohjeitasi ja ystävättäreni kevyesti raidoitettu nukka ei ole koskaan "järkky"

        Oletko sinä ihan sekaisin.

        En moittinut, lähinnä ihmettelin ja en myöskään antanut mitään ohjeita.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Leikkauta sinä vain tukkaasi 8 viikon välein, mutta en katso tarpeelliseksi että tulet moittimaan minun valintojani ja jos hiukseni tarvitsevat latvojen trimmausta useammin niin sitten käyn useammin, mutta en mihinkään kampaajien määräämään aikatauluun sidottuna. Tunnen itse parhaiten oman hiuslaatuni, sen kasvunopeuden ja kunnon, joten se siitä. En tarvitse ohjeitasi ja ystävättäreni kevyesti raidoitettu nukka ei ole koskaan "järkky"

        Lisään vielä. Minulla on myös täysi oikeus kertoa hiuksistani vai onko se vain sinun yksinoikeutesi?

        Tämän jälkeen en todellakaan kommentoi enää mitään sinun tekstejä ja toivottavasti muutkin sen oppii. Eihän tuosta tule mitään, kun olet jatkuvasti herne nenässä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Leikkauta sinä vain tukkaasi 8 viikon välein, mutta en katso tarpeelliseksi että tulet moittimaan minun valintojani ja jos hiukseni tarvitsevat latvojen trimmausta useammin niin sitten käyn useammin, mutta en mihinkään kampaajien määräämään aikatauluun sidottuna. Tunnen itse parhaiten oman hiuslaatuni, sen kasvunopeuden ja kunnon, joten se siitä. En tarvitse ohjeitasi ja ystävättäreni kevyesti raidoitettu nukka ei ole koskaan "järkky"

        "Raidoitettu nukka"?

        Onko sillä ne raidat siis alapäässä???


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kateuden ja katkeruuden luen rivien välistä aggressiivisessa ja mollaavassa vastauksessasi. Etkö itse näe, miten vihamielinen ja pilkallinen vastauksesi on? Ei se kuvaa ainoastaan mielipide-eroa (joka minusta on aivan ok) vaan asenteellisuuttasi.
        On NORMAALIA olla eri mieltä , mutta EI NORMAALIA kirjoittaa että mieheni on naurettava,
        Osaatkohan pyytää edes anteeksi?

        Ehkä hän ei ole naurettava.
        Mutta sinä teet hänet täällä sellaiseksi.


    • Anonyymi

      Entisellä anoppivainaallani oli juuri sellaiset hiukset jotka ulottuivat lantiolle saakka. Aivan ihana hiuslaatu, rotanhännästä ei ollut tietoakaan.
      Kyllä me miniät olimme kateellisia hänen kauniista hiuksistaan. Taisi johtua iän tuomista vaivoista ettei hän enää jaksanut pitkää tukkaansa vaan napsautti sen poikki aivan lyhyeksi joskus 75 vuoden iässä. En ymmärrä miten hänellä ei ollut edes suonikohjujakaan vaikka oli kovissa oloissa synnyttänyt 12 lasta. Kyllä hänelle sopi lyhytkin tukka. Tukka hänellä pysyi paksuna syöpähoidoistakin huolimatta kuolemaansa saakka.

    • Anonyymi

      Penis oli tippua, kunnes tarkastelin lähemmin. Hius taas niin en tiedä olinkohan kassajonossa liian lähellä.

      • Anonyymi

        Mitä tehtiin Auschwitsissä naistenhiuksille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tehtiin Auschwitsissä naistenhiuksille?

        Niitä trimmattiin, tehtiin kananpyrstökampaukset ja lopuksi vielä raidoitettiin.


    • Anonyymi

      Jokainen ihminen, joka itse hoitaa ja huoltaa hiuksensa, saa pitää juuri sellaisen kuontalon kuin miellyttää. Siihen ei ole muilla sananvaltaa, mielipiteitten esittäjät voi vain ohittaa.

      Mutta siinä kohdassa, kun alkaa esim. aika hoito- / hoiva- tms. laitoksessa, soisi liehulettien lyhentävän hiuksensa lyhyiksi ja helppohoitoisiksi, koska joku muu joutuu huikset hoitamaan. - Nm. Nyt pitkät, sitten siili

      • Anonyymi

        Tuskin nyt kukaan on mitään kieltämässä (tai joo, oon mää kuullut, kun naisia, jotka sanoo, että haluaisivat lyhyet hiukset, mutta mies kieltää)

        Mielipiteinen kertominen on täysin sallittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin nyt kukaan on mitään kieltämässä (tai joo, oon mää kuullut, kun naisia, jotka sanoo, että haluaisivat lyhyet hiukset, mutta mies kieltää)

        Mielipiteinen kertominen on täysin sallittua.

        Toisten ulkonäöstä mielipiteen möläyttää vain tomppeli. - Nm. Tapoihin se ei kuulu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisten ulkonäöstä mielipiteen möläyttää vain tomppeli. - Nm. Tapoihin se ei kuulu

        Voi kauhistus. Eilen juuri kehuin tuttavani uutta kampausta.

        terv. tomppeli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kauhistus. Eilen juuri kehuin tuttavani uutta kampausta.

        terv. tomppeli

        Positiivinen, kehuva mielipide on eri asia kuin negatiivinen palaute toisten habituksista. - Nm. Selvä kuin fläkki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin nyt kukaan on mitään kieltämässä (tai joo, oon mää kuullut, kun naisia, jotka sanoo, että haluaisivat lyhyet hiukset, mutta mies kieltää)

        Mielipiteinen kertominen on täysin sallittua.

        Miksi tähän(kään) asiaan ja aiheeseen tarvittaisiin mieähen lupa tai edes mielipide? - Nm Itsemääräämisoikeus


    • Anonyymi

      Olen pannut merkille tuolla live-elämässä, että mitä surkeampi on naisen hiuslaatu, niin sitä kärkkäämpi hän on arvostelemaan muiden naisten hiuksia.

      Nämä kommentit jostain kananperseestä, lesbohiuksista yms. osoittaa vain sanojan tyhmyyden.

    • Anonyymi

      Aiheen tälle ketjulle antoi muuan palstan keskustelija, joka toi itsensä esille valokuvassa.
      Kuvassa vaikutti siltä, kuin hänellä molemmilla olkapäillä olisi ollut hevosen peräpuoli häntien roikkuessa rinnuksilla.

      Näkyy nyt asianomaisen kuva muuttuneen.

      • Lainaan tähän korppiksen kateusketjua:
        "Kateus on mielentila, joka merkitsee toisen paremmuuden, menestyksen tai muun sellaisen aiheuttamaa vihan, alemmuuden, mitättömyyden, huonommuuden, kykenemättömyyden, syyllisyyden tai harminsekaisen pahansuopeuden tunnetta.
        Lainaus Wikipedia."
        Laitapa anonyymi oma kuvasi niin voimme keskustella sinun hiustesi pituudesta ja pääset kerrankin itse etusivulle.
        (Minä en laita kuvaani sen takia että siitä keskusteltaisiin tai että hiuksiani tai kasvojani arvosteltaisiin. Minulle on tärkeää kirjoittaa mielipiteeni palstoille kirjattuna ja kasvojeni kera. Anonyymiys on mielestäni vähintäinkin arveluttavaa.)


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Lainaan tähän korppiksen kateusketjua:
        "Kateus on mielentila, joka merkitsee toisen paremmuuden, menestyksen tai muun sellaisen aiheuttamaa vihan, alemmuuden, mitättömyyden, huonommuuden, kykenemättömyyden, syyllisyyden tai harminsekaisen pahansuopeuden tunnetta.
        Lainaus Wikipedia."
        Laitapa anonyymi oma kuvasi niin voimme keskustella sinun hiustesi pituudesta ja pääset kerrankin itse etusivulle.
        (Minä en laita kuvaani sen takia että siitä keskusteltaisiin tai että hiuksiani tai kasvojani arvosteltaisiin. Minulle on tärkeää kirjoittaa mielipiteeni palstoille kirjattuna ja kasvojeni kera. Anonyymiys on mielestäni vähintäinkin arveluttavaa.)

        Luulet siis että ”paremmuuttasi ja menestystäsi” kadehditaan, kun tukkatyyliäsi arvostellaan. Ja korppiksen wikipedia kopsaus vahvistaa asian. Muille ei koko kateus sana tule mieleen teidän yhteydessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulet siis että ”paremmuuttasi ja menestystäsi” kadehditaan, kun tukkatyyliäsi arvostellaan. Ja korppiksen wikipedia kopsaus vahvistaa asian. Muille ei koko kateus sana tule mieleen teidän yhteydessä.

        En ole parempi enkä menestynyt. En usko että kateus kumpuaa mistään muusta kuin omasta huonosta itsetunnosta ja siitä että harmittaa että joku uskaltaa näyttää ruman naamansa ja epäsiistin tukkansa ihan julkisesti.
        Ulkonäkö on hyvin pieni tekijä tämän ikäisen naisen identiteetistä.
        Minusta kaikki kateuden tuntomerkit ovat läsnä edellisessä kommentissasi. (Joka tietenkään ei ollut sinun voi teitä anoja!)


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        En ole parempi enkä menestynyt. En usko että kateus kumpuaa mistään muusta kuin omasta huonosta itsetunnosta ja siitä että harmittaa että joku uskaltaa näyttää ruman naamansa ja epäsiistin tukkansa ihan julkisesti.
        Ulkonäkö on hyvin pieni tekijä tämän ikäisen naisen identiteetistä.
        Minusta kaikki kateuden tuntomerkit ovat läsnä edellisessä kommentissasi. (Joka tietenkään ei ollut sinun voi teitä anoja!)

        Miten mahtaa olla sen itsetunnon laita, jos yleisille keskustelupalstoille on pakko tuoda jokapäiväinen elämänsä, sukulaissuhteet ja ruonlaittonsa, puhumattakaan oman naamakuvansa julkaisemisesta.
        Ja korostetaan, kuinka monella saitilla ja blogilla aikaansa kuluttaa henkevästi keskustellen vertaistensa kanssa.

        Kun koko elämä näyttää olevan tämänkin palstan varassa.
        Laittakaa näytille vielä autonne rekisteritunnus ja oma sosiaaliturvatunnuksenne:
        Silloinhan luotettavuutenne ja avoimuutenne on lähes sataprosenttista!
        Ei teitä kukaan kadehdi muuta kuin omassa mielessänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten mahtaa olla sen itsetunnon laita, jos yleisille keskustelupalstoille on pakko tuoda jokapäiväinen elämänsä, sukulaissuhteet ja ruonlaittonsa, puhumattakaan oman naamakuvansa julkaisemisesta.
        Ja korostetaan, kuinka monella saitilla ja blogilla aikaansa kuluttaa henkevästi keskustellen vertaistensa kanssa.

        Kun koko elämä näyttää olevan tämänkin palstan varassa.
        Laittakaa näytille vielä autonne rekisteritunnus ja oma sosiaaliturvatunnuksenne:
        Silloinhan luotettavuutenne ja avoimuutenne on lähes sataprosenttista!
        Ei teitä kukaan kadehdi muuta kuin omassa mielessänne.

        Tänne on ihan mukavaa "tuoda jokapäiväinen elämänsä, sukulaissuhteet ja ruonlaittonsa, puhumattakaan oman naamakuvansa julkaisemisesta."
        Se näkyy herättävän keskustelua ja sehän onkin palstan tarkoitus.
        Kaikilla anonyymeilla ei ole siihen varaa. Se herättää kateutta. Kademielisyys on taas eräs ihailun muoto.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        En ole parempi enkä menestynyt. En usko että kateus kumpuaa mistään muusta kuin omasta huonosta itsetunnosta ja siitä että harmittaa että joku uskaltaa näyttää ruman naamansa ja epäsiistin tukkansa ihan julkisesti.
        Ulkonäkö on hyvin pieni tekijä tämän ikäisen naisen identiteetistä.
        Minusta kaikki kateuden tuntomerkit ovat läsnä edellisessä kommentissasi. (Joka tietenkään ei ollut sinun voi teitä anoja!)

        Eihän ulkonäössä vikaa ole.
        Kuvassa näkyy naisellinen , viehätysvoimainen ja nuorekas 80


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Lainaan tähän korppiksen kateusketjua:
        "Kateus on mielentila, joka merkitsee toisen paremmuuden, menestyksen tai muun sellaisen aiheuttamaa vihan, alemmuuden, mitättömyyden, huonommuuden, kykenemättömyyden, syyllisyyden tai harminsekaisen pahansuopeuden tunnetta.
        Lainaus Wikipedia."
        Laitapa anonyymi oma kuvasi niin voimme keskustella sinun hiustesi pituudesta ja pääset kerrankin itse etusivulle.
        (Minä en laita kuvaani sen takia että siitä keskusteltaisiin tai että hiuksiani tai kasvojani arvosteltaisiin. Minulle on tärkeää kirjoittaa mielipiteeni palstoille kirjattuna ja kasvojeni kera. Anonyymiys on mielestäni vähintäinkin arveluttavaa.)

        Sinulle on myös tärkeää esitellä vaatekaappisi sisältöä kuvillasi. Huvittuneena seurasin ketjuasi naapuripalstalla. Kuinkahan monta kertaa kuvasi vaihtui siinä ketjussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ulkonäössä vikaa ole.
        Kuvassa näkyy naisellinen , viehätysvoimainen ja nuorekas 80

        Kun vielä lyhentäisit tuon roikkuvan tukkasi, se saisi valahtaneet surulliset piirteet ikään kuin nousemaan.Tosiaankaan et näytä paljonkaan yli 80kymppiseltä, ei sen enempää voi kohtuudella vaatiakkaan. Hymyilisit paloma joskus, miksi aina naama masentuneen näköinen kuvissa?


    • Anonyymi

      Nyt minä sen sitten näin. Täällä on intensiivinen keskustelu hiuksia halkomalla. Hymyilyttämään minut sai nämä väittelyt.

      Itselläni hiusten pituus johtuu käytännöllisyydestä. Liikunnallisena maksimi hiusten pituus on leukalinja. Pyöräilykypärän alla letit ja nutturat olisivat epämukavat, kuten uimalakin alla. Joogassa on aikalailla asanoita joissa pää on alaspäin, kuten aurinkotervehdys, hiusten valahtaminen kasvoille häiritsee keskittymiskykyä.

      Stressi, hormonaalimuutokset, sairaus, lääkitys ja ikä mm. kiihdyttävät hiusten lähtöä joillakin enemmän joillakin vähemmän.

      "Tukka hyvin, kaikki hyvin".

    • Anonyymi

      Teikäläinen olisi voinut pitää mielipiteensä omanaan. Jokaisella on oikeus omiin hiuksiinsa.

      • Anonyymi

        Onks täällä joku jo kieltänyt toisen hiuksetkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks täällä joku jo kieltänyt toisen hiuksetkin?

        Ketjun sanoma on se, että vanhalle akalle ei sovi (yli)pitkä tukka.

        Näkee nyt, että ohjetta on noudatettu.

        Tosin joku tuntuu ottaneen siitä pahakseen.

        Oppia ikä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjun sanoma on se, että vanhalle akalle ei sovi (yli)pitkä tukka.

        Näkee nyt, että ohjetta on noudatettu.

        Tosin joku tuntuu ottaneen siitä pahakseen.

        Oppia ikä kaikki.

        Nettikirjoittelu on toisille niin tärkeää ja heidän mielipide on sitten se ainut ja oikea.

        Näin "ulkopuolisena", kun uskallat kyseenalaistaa tai ihmetellä näiden kirjoituksia, niin he saavat herneitä nenään ja sanansäilä lentää.

        Tulihan noita ohjeita ja linkityksiä ja olemme nyt paljon viisaampia. :)


      • Anonyymi

        WJokaisella on myös oikeus ilmaista täällä mielipiteensä, jopa sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks täällä joku jo kieltänyt toisen hiuksetkin?

        Rupsahtanut vanha nainen ja hevosenhäntähiukset.. On siinä näky!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rupsahtanut vanha nainen ja hevosenhäntähiukset.. On siinä näky!

        Kommenttisi perusteella sulta on rupsahtanut korvain välinen tila. - Nm. Hah


    • Anonyymi

      liian pitkät hiukset

      = kuin hevosen häntä !

    • Anonyymi

      alotukseen:

      pitkät hiukset naisilla on r u m a t ,
      ainoa hyväpuoli on säästyy kampaajalla käynnit ja suuri-tukku rahaa,

      sillä kampaajakäynnit maksaa aina PALJON, aina lähes sat euroa tai jopa lähes kaksisataa euroa,
      vain jos leikkuuttaa hiukset maksaa jotain neljäkymppiä,

      ilmeisesti kaikki rikkaat fiksut julkkis naiset ovat köyhiä,
      niitten ei kannata käydä kampoomossa tuhlaamassa satoja euroja lyhyen ukan hoitamiseen, heh, jää enemmän osakesäästöihin rahaa kun ei käy kampaamossa, lyhyt tukka tlee todella KALLIIKSI naisille,

      ittelläki oli muutaman vuoden pitkä tukka taas leikuutin sen lyhyeksi,
      se tietää armotonta rahanmenoa nyt taas, pikkueläkkeestä, kyllä kipeetä tekee, elämä on köyhällä niukkaa, nyt taas vielä niukempaa kun pitää hyödyntää kampaamoja,

    • Anonyymi

      Vanhalle naiselle ei sovi pitkät hiukset,
      ei kaikille nuorillekkaa,

      • Anonyymi

        Riippuu ihan siitä, minkälaiset vanhan naisen pitkät huikset ovat ja miten hän niitä pitää. - Nm. Nutturakruunu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan siitä, minkälaiset vanhan naisen pitkät huikset ovat ja miten hän niitä pitää. - Nm. Nutturakruunu

        Juurikin noin on asia. Olet varmasti upea näky kruununutturassasi. kuvittelen että kannat sitä melko korkealla, et niskassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin on asia. Olet varmasti upea näky kruununutturassasi. kuvittelen että kannat sitä melko korkealla, et niskassa.

        No jaaa, mun 'kruunu' on kyllä aika risukasa. - Nm. Sikin sokin sekaisin


    • Anonyymi

      En jaksanu enään pestä pitkiä hiuksia

      kävi käsille ja sydämmelle liian raskaaksi touhuksi,
      menin ja leikkuutin tukkani lyhyeksi,
      nyt lyhyt tukakka käy kyllä kukkarolle kalliimaksi,
      mutta on todella helppo hoitoisempi,

      • Anonyymi

        Onko ns. polkkatukankin leikkauttaminen satasen hintainen?

        Onnellinen on nainen , jolla on hiustenleikkuukone ja sitä käyttävä mies ihan peräti kotosalla tai muuten helposti tavoitettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ns. polkkatukankin leikkauttaminen satasen hintainen?

        Onnellinen on nainen , jolla on hiustenleikkuukone ja sitä käyttävä mies ihan peräti kotosalla tai muuten helposti tavoitettavissa.

        Naisen tukan voi leikata saksillakin, ja kyllä sakset miehen kädessä pysyy. Samalla voi antaa niskahieronnat ja vastavuoroisesti leikata koneella miehen tukan. Ihanaa vastavuoroisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen tukan voi leikata saksillakin, ja kyllä sakset miehen kädessä pysyy. Samalla voi antaa niskahieronnat ja vastavuoroisesti leikata koneella miehen tukan. Ihanaa vastavuoroisuutta.

        Mies tosin voi leikata tukkansa itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen tukan voi leikata saksillakin, ja kyllä sakset miehen kädessä pysyy. Samalla voi antaa niskahieronnat ja vastavuoroisesti leikata koneella miehen tukan. Ihanaa vastavuoroisuutta.

        juuu, usein olen itse leikannu tukkaani lyhemmäksi,
        luultavasti piakkoin taas hieman leikkaan itse,
        sitten kun muoto muuttuu hankalaksi käyn oikealla kampaajalla muotoiluttamssa hiukset paremmin,


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe