Sarin 33 Kokemuksia

Anonyymi

Onko kenelläkään mitään kokemusta kyseisessä veneestä? Ainakin kölissä painoa ja näyttää nopealta !

20

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tunnu googlellakaan levan kokemusta ko. veneestä.

    • Olisiko kyseessä Sargo 33? Suunnittelijana Edin Sarin. Sargo 33 näyttää todella hyvältä. Tuo hinta 350 k€ on melkoinen.

      • Anonyymi

        Onko se purjevene? Eipä taida olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se purjevene? Eipä taida olla.

        No eipä taida Sarin 33:sta olla olemassa. Tai ainakaan se ei ole yleisesti tiedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä taida Sarin 33:sta olla olemassa. Tai ainakaan se ei ole yleisesti tiedossa.

        Oisko sirena kyseessä. Onko semmoista 33:sta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko sirena kyseessä. Onko semmoista 33:sta?

        Onhan sitä Sirena 38 ja Siesta 32. On myös Salona 33, SunRise 33, Scanmar 33, Saint 313, Sera 33 jne.

        Todella palkitsevaa tässä nyt sitten arvailla mitähän kysyjä tarkoitti.


    • Anonyymi

      On kyllä tehnyt aikoinaan purjeveneitä, mutta
      Toi 33 on kyllä jonkun muun.

      Edy perusti Sarins Snickeri -yrityksen ja alkaa tehdä puisia sisätiloja Swan-purjeveneille.
      1967
      Edy Sarin palkattiin Pekka Koskenkylän palvelukseen Nautoriin ja hän osallistui ensimmäisen Joutsen 36: n rakentamiseen.

      • Anonyymi

        No onko sinulla tuohon aloittajan kysymykseen mitään sanottavaa?
        Aloittaja on hävinnyt kuin pieru saharaan, ja täällä vaan veikkaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onko sinulla tuohon aloittajan kysymykseen mitään sanottavaa?
        Aloittaja on hävinnyt kuin pieru saharaan, ja täällä vaan veikkaillaan.

        Ei ole Sarin 33 sta venettä, kuin kuvitelmissa.
        Korjatkaa jos olen ihan väärässä.


    • Anonyymi

      Mulla oli sellainen, oli tosi nopea. Kerran tulin Utöseen Hampurin Reeperbahnilta ja alkomittarissa oli ainakin 2 promillea, tuulimittarissa 31 m/s ja aallokkoa oli, 5 metriä taisi olla merkitsevä aallonpituus. Reeperbahnilta tuli ajolähtö kun oli rahat loppu ja piti puukolla katkaista narut, kun parittajat juoksi mun ja muijien perässä. Alle kolmessa viikossa tultiin spinnulla yötä päivää. Muijat jätin Gotlantiin, kun piti keventää lastia, vaimo olis suuttunut, se oli Utössä luotsina ja nousikin väkisin veneeseen jo Gotska Sandössä. Onneks siin on avonainen perä, niin pääsi hyvin kyytiin. Suosittelen erityisesti perhepurjehduksiin marraskuussa.

      • Anonyymi

        Se oli vuonna 1948, kun sain pestin kapteeni Anderssonin alukseen, joka oli juurikin tyyppiä Sarin 33. Lähdimme Antwerpenista kohti Föglötä lokakuun lopussa. Tarkoitus oli jättää alus talvehtimaan Degerbyn lahteen. Alkumatka sujui mukavasti, pyöriäiset leikkivät keulan vieressä. Puolimatkassa teurastettiin kannella porsas, joka oli ollut mastoon sidottuna etukannella. Näin saatiin tuoretta lihaa kesken pitkän ylityksen. Gotlannin redillä oltiin pari yötä ja otettiin kaksi hehtoa vettä. Mentiin salaa jollalla satamakadun bordelliin.

        Vaikeuksiin jouduttiin Lumparlandin eteläkärjessä, kun jouduttiin kokonainen viikko taistelemaan kovassa merenkäynnissä ja navakassa tuulessa. Erään kerran meinasi isopurje haljeta kovassa puuskassa, ja kapteeni komensi kaikki miehet saalinkeihin reivaamaan purjetta. Lastina meillä oli muutama sata litraa lietettä septitankissa, ja jouduttiin pumppaamaan se mereen, jotta päästiin eteenpäin. Hieman ennen pyhäinmiestenpäivää laskettiin ankkuri Degerbyssä ja soudettiin maihin. Kuulemma kapteeni Anderssonin Sarinin murskasivat jäät helmikuun lopulla. Minut oli silloin jo mönsträtty erääseen Bavariaan, joka lähti hakemaan kaljalastia Tallinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli vuonna 1948, kun sain pestin kapteeni Anderssonin alukseen, joka oli juurikin tyyppiä Sarin 33. Lähdimme Antwerpenista kohti Föglötä lokakuun lopussa. Tarkoitus oli jättää alus talvehtimaan Degerbyn lahteen. Alkumatka sujui mukavasti, pyöriäiset leikkivät keulan vieressä. Puolimatkassa teurastettiin kannella porsas, joka oli ollut mastoon sidottuna etukannella. Näin saatiin tuoretta lihaa kesken pitkän ylityksen. Gotlannin redillä oltiin pari yötä ja otettiin kaksi hehtoa vettä. Mentiin salaa jollalla satamakadun bordelliin.

        Vaikeuksiin jouduttiin Lumparlandin eteläkärjessä, kun jouduttiin kokonainen viikko taistelemaan kovassa merenkäynnissä ja navakassa tuulessa. Erään kerran meinasi isopurje haljeta kovassa puuskassa, ja kapteeni komensi kaikki miehet saalinkeihin reivaamaan purjetta. Lastina meillä oli muutama sata litraa lietettä septitankissa, ja jouduttiin pumppaamaan se mereen, jotta päästiin eteenpäin. Hieman ennen pyhäinmiestenpäivää laskettiin ankkuri Degerbyssä ja soudettiin maihin. Kuulemma kapteeni Anderssonin Sarinin murskasivat jäät helmikuun lopulla. Minut oli silloin jo mönsträtty erääseen Bavariaan, joka lähti hakemaan kaljalastia Tallinnasta.

        Aivan loistava kertomus Sarin 33 veneen merikelpoisista ominaisuuksista haastavissa olosuhteissa. Jatkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli vuonna 1948, kun sain pestin kapteeni Anderssonin alukseen, joka oli juurikin tyyppiä Sarin 33. Lähdimme Antwerpenista kohti Föglötä lokakuun lopussa. Tarkoitus oli jättää alus talvehtimaan Degerbyn lahteen. Alkumatka sujui mukavasti, pyöriäiset leikkivät keulan vieressä. Puolimatkassa teurastettiin kannella porsas, joka oli ollut mastoon sidottuna etukannella. Näin saatiin tuoretta lihaa kesken pitkän ylityksen. Gotlannin redillä oltiin pari yötä ja otettiin kaksi hehtoa vettä. Mentiin salaa jollalla satamakadun bordelliin.

        Vaikeuksiin jouduttiin Lumparlandin eteläkärjessä, kun jouduttiin kokonainen viikko taistelemaan kovassa merenkäynnissä ja navakassa tuulessa. Erään kerran meinasi isopurje haljeta kovassa puuskassa, ja kapteeni komensi kaikki miehet saalinkeihin reivaamaan purjetta. Lastina meillä oli muutama sata litraa lietettä septitankissa, ja jouduttiin pumppaamaan se mereen, jotta päästiin eteenpäin. Hieman ennen pyhäinmiestenpäivää laskettiin ankkuri Degerbyssä ja soudettiin maihin. Kuulemma kapteeni Anderssonin Sarinin murskasivat jäät helmikuun lopulla. Minut oli silloin jo mönsträtty erääseen Bavariaan, joka lähti hakemaan kaljalastia Tallinnasta.

        Kerrankin ansioituneempi huumoripläjäys palstalla. Melkoinen kertaluokkaero edukseen Reeperbahnin seikkailijaan nähden.


    • Anonyymi

      No johan on taas rahamiehiä laiturissa! Ei tuon hintaluokan veneisiin ole tavallisella palkansaajalla mitään asiaa, eli voisimmeko keskustella ihan normaaleista veneistä, joihin tavan tallaajallakin olisi varaa säästettyään parikymmentä vuotta, KIITOS!!!

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että tuollaiset törkeät aloitukset voisi poistaa ihan samantien! Ei me tavalliset ihmiset ikinä pystytä hommaamaan tuon hintaluokan veneitä ja tämänhän pitäisi olla tavallisten ihmisten foorumi eikä rötösherrojen sikarikerho! KIITOS!


    • Anonyymi

      Sarin 33 kokemusta.

      Ensimmäinen oli Pena, toinen oli Reiska, vuotta myöhemmin tuli Enska, mutta ketä ne muut 30 ovat?

      • Anonyymi

        Mahtoiko kukaan laittaa Sarille syksyllä muovipussia pakoputkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtoiko kukaan laittaa Sarille syksyllä muovipussia pakoputkeen?

        Toki, koska onhan sariini tappava kaasu....


      • Anonyymi

        Sarin kokemuksista en tiedä, mutta Marin kokemukset istuvat siellä eduskunnassa melkolailla etupenkissä. Enemmän niitä kyllä on kuin 33.


    • Anonyymi

      Tässä olisi aivan loistava ketju kaikille venesivustojen hörhöille.
      Tervetuloa kaikki asiasta kiinnostuneet antamaan syväluotaavia kommentteja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9417
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      74
      4908
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      44
      4571
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2368
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1576
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      43
      1395
    7. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      53
      1310
    8. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1286
    9. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1252
    10. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      45
      1192
    Aihe