Sarin 33 Kokemuksia

Anonyymi

Onko kenelläkään mitään kokemusta kyseisessä veneestä? Ainakin kölissä painoa ja näyttää nopealta !

20

228

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tunnu googlellakaan levan kokemusta ko. veneestä.

    • Olisiko kyseessä Sargo 33? Suunnittelijana Edin Sarin. Sargo 33 näyttää todella hyvältä. Tuo hinta 350 k€ on melkoinen.

      • Anonyymi

        Onko se purjevene? Eipä taida olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se purjevene? Eipä taida olla.

        No eipä taida Sarin 33:sta olla olemassa. Tai ainakaan se ei ole yleisesti tiedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä taida Sarin 33:sta olla olemassa. Tai ainakaan se ei ole yleisesti tiedossa.

        Oisko sirena kyseessä. Onko semmoista 33:sta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko sirena kyseessä. Onko semmoista 33:sta?

        Onhan sitä Sirena 38 ja Siesta 32. On myös Salona 33, SunRise 33, Scanmar 33, Saint 313, Sera 33 jne.

        Todella palkitsevaa tässä nyt sitten arvailla mitähän kysyjä tarkoitti.


    • Anonyymi

      On kyllä tehnyt aikoinaan purjeveneitä, mutta
      Toi 33 on kyllä jonkun muun.

      Edy perusti Sarins Snickeri -yrityksen ja alkaa tehdä puisia sisätiloja Swan-purjeveneille.
      1967
      Edy Sarin palkattiin Pekka Koskenkylän palvelukseen Nautoriin ja hän osallistui ensimmäisen Joutsen 36: n rakentamiseen.

      • Anonyymi

        No onko sinulla tuohon aloittajan kysymykseen mitään sanottavaa?
        Aloittaja on hävinnyt kuin pieru saharaan, ja täällä vaan veikkaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onko sinulla tuohon aloittajan kysymykseen mitään sanottavaa?
        Aloittaja on hävinnyt kuin pieru saharaan, ja täällä vaan veikkaillaan.

        Ei ole Sarin 33 sta venettä, kuin kuvitelmissa.
        Korjatkaa jos olen ihan väärässä.


    • Anonyymi

      Mulla oli sellainen, oli tosi nopea. Kerran tulin Utöseen Hampurin Reeperbahnilta ja alkomittarissa oli ainakin 2 promillea, tuulimittarissa 31 m/s ja aallokkoa oli, 5 metriä taisi olla merkitsevä aallonpituus. Reeperbahnilta tuli ajolähtö kun oli rahat loppu ja piti puukolla katkaista narut, kun parittajat juoksi mun ja muijien perässä. Alle kolmessa viikossa tultiin spinnulla yötä päivää. Muijat jätin Gotlantiin, kun piti keventää lastia, vaimo olis suuttunut, se oli Utössä luotsina ja nousikin väkisin veneeseen jo Gotska Sandössä. Onneks siin on avonainen perä, niin pääsi hyvin kyytiin. Suosittelen erityisesti perhepurjehduksiin marraskuussa.

      • Anonyymi

        Se oli vuonna 1948, kun sain pestin kapteeni Anderssonin alukseen, joka oli juurikin tyyppiä Sarin 33. Lähdimme Antwerpenista kohti Föglötä lokakuun lopussa. Tarkoitus oli jättää alus talvehtimaan Degerbyn lahteen. Alkumatka sujui mukavasti, pyöriäiset leikkivät keulan vieressä. Puolimatkassa teurastettiin kannella porsas, joka oli ollut mastoon sidottuna etukannella. Näin saatiin tuoretta lihaa kesken pitkän ylityksen. Gotlannin redillä oltiin pari yötä ja otettiin kaksi hehtoa vettä. Mentiin salaa jollalla satamakadun bordelliin.

        Vaikeuksiin jouduttiin Lumparlandin eteläkärjessä, kun jouduttiin kokonainen viikko taistelemaan kovassa merenkäynnissä ja navakassa tuulessa. Erään kerran meinasi isopurje haljeta kovassa puuskassa, ja kapteeni komensi kaikki miehet saalinkeihin reivaamaan purjetta. Lastina meillä oli muutama sata litraa lietettä septitankissa, ja jouduttiin pumppaamaan se mereen, jotta päästiin eteenpäin. Hieman ennen pyhäinmiestenpäivää laskettiin ankkuri Degerbyssä ja soudettiin maihin. Kuulemma kapteeni Anderssonin Sarinin murskasivat jäät helmikuun lopulla. Minut oli silloin jo mönsträtty erääseen Bavariaan, joka lähti hakemaan kaljalastia Tallinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli vuonna 1948, kun sain pestin kapteeni Anderssonin alukseen, joka oli juurikin tyyppiä Sarin 33. Lähdimme Antwerpenista kohti Föglötä lokakuun lopussa. Tarkoitus oli jättää alus talvehtimaan Degerbyn lahteen. Alkumatka sujui mukavasti, pyöriäiset leikkivät keulan vieressä. Puolimatkassa teurastettiin kannella porsas, joka oli ollut mastoon sidottuna etukannella. Näin saatiin tuoretta lihaa kesken pitkän ylityksen. Gotlannin redillä oltiin pari yötä ja otettiin kaksi hehtoa vettä. Mentiin salaa jollalla satamakadun bordelliin.

        Vaikeuksiin jouduttiin Lumparlandin eteläkärjessä, kun jouduttiin kokonainen viikko taistelemaan kovassa merenkäynnissä ja navakassa tuulessa. Erään kerran meinasi isopurje haljeta kovassa puuskassa, ja kapteeni komensi kaikki miehet saalinkeihin reivaamaan purjetta. Lastina meillä oli muutama sata litraa lietettä septitankissa, ja jouduttiin pumppaamaan se mereen, jotta päästiin eteenpäin. Hieman ennen pyhäinmiestenpäivää laskettiin ankkuri Degerbyssä ja soudettiin maihin. Kuulemma kapteeni Anderssonin Sarinin murskasivat jäät helmikuun lopulla. Minut oli silloin jo mönsträtty erääseen Bavariaan, joka lähti hakemaan kaljalastia Tallinnasta.

        Aivan loistava kertomus Sarin 33 veneen merikelpoisista ominaisuuksista haastavissa olosuhteissa. Jatkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli vuonna 1948, kun sain pestin kapteeni Anderssonin alukseen, joka oli juurikin tyyppiä Sarin 33. Lähdimme Antwerpenista kohti Föglötä lokakuun lopussa. Tarkoitus oli jättää alus talvehtimaan Degerbyn lahteen. Alkumatka sujui mukavasti, pyöriäiset leikkivät keulan vieressä. Puolimatkassa teurastettiin kannella porsas, joka oli ollut mastoon sidottuna etukannella. Näin saatiin tuoretta lihaa kesken pitkän ylityksen. Gotlannin redillä oltiin pari yötä ja otettiin kaksi hehtoa vettä. Mentiin salaa jollalla satamakadun bordelliin.

        Vaikeuksiin jouduttiin Lumparlandin eteläkärjessä, kun jouduttiin kokonainen viikko taistelemaan kovassa merenkäynnissä ja navakassa tuulessa. Erään kerran meinasi isopurje haljeta kovassa puuskassa, ja kapteeni komensi kaikki miehet saalinkeihin reivaamaan purjetta. Lastina meillä oli muutama sata litraa lietettä septitankissa, ja jouduttiin pumppaamaan se mereen, jotta päästiin eteenpäin. Hieman ennen pyhäinmiestenpäivää laskettiin ankkuri Degerbyssä ja soudettiin maihin. Kuulemma kapteeni Anderssonin Sarinin murskasivat jäät helmikuun lopulla. Minut oli silloin jo mönsträtty erääseen Bavariaan, joka lähti hakemaan kaljalastia Tallinnasta.

        Kerrankin ansioituneempi huumoripläjäys palstalla. Melkoinen kertaluokkaero edukseen Reeperbahnin seikkailijaan nähden.


    • Anonyymi

      No johan on taas rahamiehiä laiturissa! Ei tuon hintaluokan veneisiin ole tavallisella palkansaajalla mitään asiaa, eli voisimmeko keskustella ihan normaaleista veneistä, joihin tavan tallaajallakin olisi varaa säästettyään parikymmentä vuotta, KIITOS!!!

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että tuollaiset törkeät aloitukset voisi poistaa ihan samantien! Ei me tavalliset ihmiset ikinä pystytä hommaamaan tuon hintaluokan veneitä ja tämänhän pitäisi olla tavallisten ihmisten foorumi eikä rötösherrojen sikarikerho! KIITOS!


    • Anonyymi

      Sarin 33 kokemusta.

      Ensimmäinen oli Pena, toinen oli Reiska, vuotta myöhemmin tuli Enska, mutta ketä ne muut 30 ovat?

      • Anonyymi

        Mahtoiko kukaan laittaa Sarille syksyllä muovipussia pakoputkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtoiko kukaan laittaa Sarille syksyllä muovipussia pakoputkeen?

        Toki, koska onhan sariini tappava kaasu....


      • Anonyymi

        Sarin kokemuksista en tiedä, mutta Marin kokemukset istuvat siellä eduskunnassa melkolailla etupenkissä. Enemmän niitä kyllä on kuin 33.


    • Anonyymi

      Tässä olisi aivan loistava ketju kaikille venesivustojen hörhöille.
      Tervetuloa kaikki asiasta kiinnostuneet antamaan syväluotaavia kommentteja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe