Miksi Uuraisilla ei ole kunnon kaupaa?

Anonyymi

Uuraisilla on vain yksi kauppa, Sale, joka sekin on hyvin vaatimaton. Salen valikoimat ovat pienen kyläkaupan valikoimia. Johtuuko kauppojen vähäisyys ja vaatimattomuus siitä, että uuraislaisilla ei ole rahaa ostoksiin. Jos kysyntää on , kauppojakin on yleensä. Toinen mahdolliasuus tietenkin on,että Keskimaasta ei ole kauppapalvelujen tuottajaksi.

16

1168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleensä Uuraisten kokoisella paikkakunnalla on paljon paermpia kauppoja. 3500 asukkaan kunnista löytyy tavalliseti myös erikoisliikkeitä. joita Uuraisilla ei ole.

• Anonyymi

Huonoon suuntaan kauppa-asioissa on menty . Muistan ajan jolloin Uuraisten kirkonkylälläkin oli monta kauppaa ja syrjäkylien kaupat sen lisäksi. Nyt Uuraisilla on vain yksi kauppa ja sekin valikoimiltaan huono.

• Anonyymi

Eikä asiakaspalveluhenkisiä Napit ja Kippiskät. Kyllä kunnon koulutus on perusteltua tosin totta. Ei ihme, että Palokka vetää kuin magneetti.

• Anonyymi

Uuraislaisilla ei ole rahaa. Siksi kunnollisia kauppoja ei kannata perustaa Uuraisille.

• Anonyymi

Salen valikoima - varsinkin leipä- ja lihaosastolla - on surkea. Siksi on pakko lähteä hakemaan tavarat muualta. Maidon sieltä voi joskus hätätilassa hakea.

• Anonyymi

Eihän Salessa mitään liha- ja kalaosastoa ole. Niitä ei ole S-marketeissakaan. Menkää K-kauppaan, jos haluatte tiskiltä lihaa tai kalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän Salessa mitään liha- ja kalaosastoa ole. Niitä ei ole S-marketeissakaan. Menkää K-kauppaan, jos haluatte tiskiltä lihaa tai kalaa.

Äänekosken S-marketissa on lihatiski.

• Anonyymi

Muistan ajan, jolloin Uuraisten kirkonkylässä oli viisi kauppaa: Mäki-Matti, Osuuskauppa, Esa Paanalan kauppa, Matti Hännisen kauppa ja Olavi Airakselan kauppa. Uuraisten sivukylillä oli lisäksi useita kauppoja.

• Anonyymi

Ja heti kun M-kauppa alkoi lopettaa Salen hinnat pomppasivat. Käynti Palokassa kannattaa!
      Palvelu myös Uuraisten apteekissa ala-arvoista!

• Anonyymi

Totta. Uuraisten apteekissa tympeä henkilökunta. Palokassa hoituu palvelu moitteettomasti. En ymmärrä, miten voikaan niin mutrulla olla naama aina, työt maistu vai mikä lie. Apteekki on yks niistä paikoista, josta odottaisi inhimillistä kohtelua. Saman voi sanoa parista Salen naisesta.

• Anonyymi

Keskimaa on "rosvofirma, joka ei ajattele lainkaan jäsentensä etuja. Olisi hienoa, jos Uuraisisille tulisi joku osaava K-kauppias. Niin tuskin tapahtuu, koska osuuskauppauskovaiset uuraislaiset käyvär kuitenkin Salessa, vaikka kauppa olisi kuinka huono tahansa.

• Anonyymi

Voi, muistan 90-luvulla, kun kävin monesti Kettusen kyläkaupassa. Useasti kävin myös Kekkosen kyläkaupassa irtokarkkia ostamassa. Nykyään ei taida olla enään kumpaakaan...Jotankin oli näissä marketeteissa, tiedä sitten onko vain nuoruuden kaipuuta.

• Anonyymi

Lahtisen kauppa vielä siinä välissä Tehlolla. Ihana puoti.

• Anonyymi

Miksi et itse perusta Uuraisille kauppaa?

• Anonyymi

Vai että erikoiskauppa pitäisi olla salen yhteydessä? Käyppäs lukasemassa Äänekosken keskustelupalstaa, mitä Konginkankaan salesta löytyy. Varmaan kantsi liittää palveluun Uuraisten saleenkin, olisi tarpeen tänä korona aikana. Kyläläisillä täytyypi olla se erikoiskauppa.

• Anonyymi

Keskimaa ei välitä hitustakaan Uuraisten tarpeista. Se keskittyy Prismoihin ja ABC-asemiin. Jos mahdollista, älkää asioiko Keskimaan kaupoissa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2752
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      362
      2005
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1727
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1638
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1370
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      937
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      928
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe